problemen honda civic em2 blok

Alle motorische vragen komen hier aan bod

problemen honda civic em2 blok

Berichtdoor fafa » 04 Feb 2015, 22:04

hallo allemaal ik zal me even voorstellen.
mijn naam is fariek ik heb zo wel een honda civic coupe em2 1.7 SI facelift model als een lancer sportback 1.8 tuned.

nou zit ik meteen met een klein probleempje mijn honda doet sinds 2 jaar een beetje raar opeen gegeven moment valt het vermogen wat weg moet je egt flink gas geven wil je vooruit komen nou weet ik dus niet of het blok een vtec heeft of iet want in het begin voelde je wel een kick als je boven de 4000 toeren zat (heb wel een soch blok dus je zou een vtec niet bepaald voelen zoals in een doch blok) maar nu dus niet meer.
als ik via de site waar ik meestal mijn onderdelen bestel mijn kenteken in voer dan zie ik dat ik een D17A9 vtec blok zou moeten hebben echter op het groene plaatje als op het blok zelf staat D17A8.
zouden jullie mij kunnen vertellen of ik een vtec heb en zo ja waar zou daarvan de vtec solenoid moeten zitten?

fafa
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
04 Feb 2015, 21:55

Re: problemen honda civic em2 blok

Berichtdoor Zwetje » 05 Feb 2015, 09:48

Hallo welkom op het forum.

dit zijn de gegevens van beiden motoren:

D17A8
Found in:
2001-2005 Honda Civic Coupe LS (Europe)
Displacement : 1,668 cc (101.8 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 94.4 mm (2.95 in × 3.72 in)
Compression : 9.9:1[19]
Power : 115 hp (85.8 kW, 117 ps) at 6,100 rpm[20]
Torque : 110 lb·ft (15.2 kg/m, 149 Nm) at 4,500 rpm[20]
RPM redline : 6,750 rpm
Rev-limiter : 7,200 rpm
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
Fuel Control : OBD-2 MPFI

D17A9
VTEC-E
Found in:
2001–2005 Honda Civic Coupe ES (Europe)
Displacement : 1,668 cc (101.8 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 94.4 mm (2.95 in × 3.72 in)
Rod Length : 140 mm
Rod/Stroke : 1.48
Compression : 9.9:1[19]
Power : 125 PS (92 kW; 123 hp) at 6,300 rpm[20]
Torque : 145 N·m (107 lb·ft) at 4,800 rpm[20]
RPM redline: 6,800 rpm
Rev-limiter: 7,200 rpm
Valvetrain: SOHC VTEC-E, four valves per cylinder
VTEC Switchover: 2,500 - 3,200 rpm
Fuel Control: OBD-2 MPFI


Zoals je kan zien schelen ze ongeveer 10 pk van elkaar en is de D17a9 een VTEC-E blok. Dat is niet de vtec wat jij hoopt dat het is helaas.
De D17a8 lijkt geen VTEC blok te zijn inderdaad.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: problemen honda civic em2 blok

Berichtdoor kristo » 05 Feb 2015, 11:12

EM2 vtec uitvoering ('ES', 'SI' bestaat hier niet) heeft uiterlijke opties zoals deurgrepen in kleur, koplampsproeiers, hieraan kun je ook zien of het het vtec-model is of niet.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: problemen honda civic em2 blok

Berichtdoor fafa » 05 Feb 2015, 12:34

thnx voor de info dat word dus ff zoeken naar een b18c4 of een k20 blok :cheesygrin: :cheesygrin: :cheesygrin:

fafa
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
04 Feb 2015, 21:55


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten