d15b 3stage vtec

Alle motorische vragen komen hier aan bod

d15b 3stage vtec

Berichtdoor mouluh » 20 Aug 2012, 10:24

Mijn eg is nog niet weg en heb al nieuwe ideeen.

Ik wil graag een eco + sportieve wagen maken. Met alle luxe die honda heeft te bieden (in die tijd). Airo abs cruise control, electrische ramen en cv.

Mijn plan is om een d15b met 3stage vtec in te bouwen in een ek3. Daarnaast daar een turbo op te maken met low en high boost.

Nu heb ik een wat vragen.
-waar kan ik een d15b 3stage vtec vandaan toveren. Is ook wel een d15z7.
-kan je 3 stages afstellen met obd1
-kan ik ook nog op low boost op lpg rijden.

Een referentieproject is deze
http://ecomodder.com/forum/showthread.p ... 11881.html
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Maranello575 » 20 Aug 2012, 11:33

ff serieus vraag je nou echt om te rijden op lpg icm vtec?
Dat gaat niet, zelfs de dealer geeft dat aan.
Je vtec systeem is er niet voor gebouwd.
Lpg wordt alleen toegepast op non vtec motoren en bij de nieuwere auto's wordt het ook al afgeraden
1.o.k.c is dead !!!
Heil DMW.

Gebruikers-avatar
Maranello575
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1976
Geregistreerd:
15 Dec 2009, 11:53
Woonplaats:
Rotterdam

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor mouluh » 20 Aug 2012, 11:42

dit is geen super vtec he.
3stage vtec werk heel anders.

stage 1 is dat die op 12 kleppen rijd, net zoals vtec-e
stage 2 rijd die op 16 kleppen , net als een normale auto
stage 3 is een vtec zoals een z6. Deze zou ik dan uit kunnen zetten als ik op lpg rij.

Ben me nog aan het verdiepen maar wil als volgt doen.

Low boost op LPG
- bij stage 1,2 op 0psi

Low boost op benzine
- bij stage 1 op 0psi
- bij stage 2 en 3 op 6 psi

High boost op benzine
- alleen stage 2 en 3 op 12-15 psi (pas blok nog aan)

Ik weet niet of die afstel technisch mogelijk is.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Kay » 20 Aug 2012, 11:47

tja, dan hoef je maar 1 iemand te bellen he.. die heeft ervaring met zowel lpg, als turbo als honda ;)

alleen denk dat het probleem ligt bij het aansturen van het lpg systeem.. Dat gaat niet met de OEM honda computer..
En ik geloof dat Glenn ooit zijn lpg computer heeft laten aanpassen na een multipoint swap, en dit was al moeilijk en duur omdat ze er niets van snapte bij de gasboer.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Kay
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4976
Geregistreerd:
25 Feb 2008, 19:33
Woonplaats:
Nederweert Eind

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Al-X » 20 Aug 2012, 11:54

Ik weet eventueel nog wel een D15B met 3-stage vtec te staan.. Gaat voorlopig de auto nog niet uit dacht ik, maar kan het eens navragen voor je?

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor mouluh » 20 Aug 2012, 12:09

lpg is ook optie. Weet dat lpg computer een probleem is.

Je kan navragen maar is nog een brainstorm. Moet eerst een goede basis kopen.

Denk dat ik over jaartje eraan ga beginnen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Kay » 20 Aug 2012, 12:24

variabele boost is mogelijk per versnelling, kan me voorstellen dat het dan ook mogelijk moet zijn om in stage 2 en stage 3 verschillende boost-waardes te hebben.
Daarnaast gaat low/high-boost met een schakelaar, dus deze optie moet ook mogelijk zijn.
Dan zit je alleen nog maar met je lpg mapping en aansturing..

alleen 12-15psi op een d-serie is wel heftig :P Dan moet je een compleet gebouwd blok hebben.. En zit je ook weer vast aan redelijk grote injectoren.. Waarmee het misschien weer moeilijker is om tijdens de 12-kleps stand goed te functioneren..
En ik denk dat je dan vast zit aan een blockguard, en een compleet nieuw opgebouwd blok...
Ga je deze investering er nog ooit uithalen? Of gaat het om de technische uitdaging?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Kay
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4976
Geregistreerd:
25 Feb 2008, 19:33
Woonplaats:
Nederweert Eind

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor mouluh » 20 Aug 2012, 12:28

Ja dat met injectoren heb je gelijk in. Misschien dan maar 10 psi.

Wilde alleen drijfstangen headstuds en klepveren aanpassen.

Het gaat vooral om de uitdaging he :P

Anders moet ik gewoon in jou oude wagen blijven rijden. En wil wel wat luxe want dat miste ik op weg naar cosica. Maar om dan maar een golf of polo te komen is mij te makkelijk.
Wil ook zelf lassen dus dat word ook een uitdaging :P
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Kay » 20 Aug 2012, 12:31

mijn zuigers begaven het al bij 10psi.. Scheurde tussen de zuigerveren.
Ik zou dan wel voor een gegoten spruitstukje gaan met een kleine OEM-turbo ivm levensduur :P
Vaak zit je ook met de opbrengst van je gas-pomp en injectoren..

Het zal vast allemaal kunnen, maar uitdaging is zeker aanwezig :P
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Kay
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4976
Geregistreerd:
25 Feb 2008, 19:33
Woonplaats:
Nederweert Eind

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor mouluh » 20 Aug 2012, 13:02

is dat allemaal zo zwak. Stom

Kleine turbo was ik zowieso van plan. Spruitstuk mini ramhorn of zo
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Bor » 20 Aug 2012, 15:50

Die emusa kits van A4H die hebben een kleine logstyle intake. Voor 1000,- heb je al een mooie basis lijkt me.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Jippie.K » 20 Aug 2012, 16:36

Er rijdt een Audi TT in de DNRT met LPG + Turbo, ik weet dt het een andere motor is.. maar hij krijgt flink op z'n lazer en heeft voor die wagen dus al eens het wiel uitgevonden. Wellicht kun je daar nog wat info inwinnen :)
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jippie.K
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3602
Geregistreerd:
08 Jun 2008, 19:01
Woonplaats:
Havelte

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor mouluh » 20 Aug 2012, 18:32

ow wacht ik bel wel even :D
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Kevinio » 21 Aug 2012, 09:44

@ Al-X: vraag voor mij dan even zijn versnellingsbak. ;)
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: d15b 3stage vtec

Berichtdoor Civic VTI-Turbo » 22 Aug 2012, 14:39

Op LPG kan je prima boosten. Je hebt speciale olie die toegevoegd kan worden via een soort infuus.
Dit is om je kleppen te "smeren".

LPG computers zijn ook gewoon te mappen. Meestal wat ze doen is het signaal van de originele computer nemen en deze 20% te verrijken.
Dus als je met je obd1 je secondaire maps afstelt kan je theoretisch ook je gas afstellen/fine tunen.

Heb zelf hier ook al over nagedacht. Het moet kunnen!
-- Van Drie Performance --

Gebruikers-avatar
Civic VTI-Turbo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2855
Geregistreerd:
26 Dec 2006, 12:35
Woonplaats:
Emmeloord

Volgende

Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron