Afwijkende prijzen :<

Voor alles wat niet past in de andere subfora

Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor zerofoxmedia » 27 Okt 2016, 15:34

Het gaat vooral om de inhoud van het bericht en mijn verwarring door het bericht. Naam van de reageerder en bedrijf noem ik niet, wel zo netjes. Ik heb verder geen slechte ervaringen met dit bedrijf en bedoel dit bericht ook helemaal niet om ze in de zeik te nemen of iets dergelijks. Het is gewoon een kwestie die mij niet helemaal duidelijk is en waar ik graag extra meningen op wil vragen.

Omdat ik denk dat het bedrijf ook wel meeleest: even goede vrienden! :like:

Het verhaal:
Vandaag van de lieve USP man weer een pakketje binnengekregen. Ik in mijn nopjes natuurlijk :>>:

Nu kwam ik een raar dingetje tegen. :?

De situatie:

De remschijven staan te koop voor 30,95. Ik dacht dat het een setje was (net als met blokken) voor een leuke prijs. Bij ontvangst zat er 1 superfonkelnagelneue rijmschijf in de doos. " :crazy: " Even opgezocht en het was inderdaad levering per stuk. Overheen gelezen, ken beurn, prijs was ook te mooi om waar te zijn :emo:')

Maar. Nu dit: op de verpakking zat een sticker met de oude prijs. Het gebeurd weleens dat je een onderdeel goedkoper hebt gekocht dan de originele prijs, in dit geval was het andersom. Zelfde productnummer maar nu voor 26,60. Een verschil van 8,75 dus.

Ik vroeg me af hoe dit zat en mailde met het bedrijf:

Beste bedrijf,

Ik heb even een vraag wat de prijs betreft van artikel xxxxxx.

Op jullie website staan deze voor € 30.95 per stuk. Echter staat er op de doos zelf € 26,60. Ik zag het nadat ik de tweede schijf zojuist besteld had (was dit vergeten bij de eerste bestelling), maar nu heb ik voor beide schijven € 61,95 betaald, terwijl ze volgens de prijssticker tesamen € 53,20 zouden kosten, een verschil van € 8,75

Zie foto in bijlage.

Hoe zit dit nu met de prijswijziging? En kan ik het verschil terugkrijgen? De producten worden namelijk duurder aangeschreven op de website terwijl ze op de sticker goedkoper zouden zijn.

Met vriendelijke groet,

Rick de Bruin


Al snel kreeg ik antwoord:

Beste Rick,

Dat zijn de oude labels, de schijven werden eerst per stuk verkocht vandaar het prijsverschil.


Logisch. Schijven werden hiervoor per stuk verkocht (dus logischerwijs door de zin in de verleden tijd te zetten ging ik er vanuit dat dat de oude situatie was, en ze nu dus per set zouden worden geleverd).
2 x 26,60 = 53,20 voor een set. Een nieuwe prijs van 35 euro is dan best voordeel voor de klant. 23 euro voordeel, daar doe ik het graag voor.

Mijn reactie op het bericht, met name over het deel "de schijven werden eerst per stuk verkocht".

Hallo medewerker,

De schijven worden nog steeds per stuk geleverd. Ik heb vandaag 1 remschijf ontvangen (dacht dat het een set was) maar toen ik op de pagina zelf keek stond ook hier dat het per stuk geleverd word, vandaar ook m'n tweede schijf bestelling :)

Uit jouw bericht lees ik dat jullie ze nu per set van links en rechts sturen, en niet meer los. Klopt dit?

Met vriendelijke groet,

Rick


Waarop de reactie kwam:

Beste,

Daar gaan we naartoe inderdaad is nog niet doorgevoerd.
Prijs is correct, zijn alleen oude labels, prijzen veranderen maandelijks / jaarlijks.


Persoonlijk vind ik dit een beetje slordig. Haal dan de oude etiketjes eraf voor je ze verstuurd of check of ze nog kloppen. En als je dat doet, zet dan alvast die combideal in het systeem. Dan krijg je in de toekomst ook niet dat iemand een set verwacht en er maar 1 krijgt, of 1 schijf besteld en 2 ontvangt voor de prijs van 1.

Eerder werd gezegd "de schijven werden eerst per stuk verkocht" (nogmaals: verleden tijd, dus ik ging er vanuit dat dit nu niet meer zo zou zijn en dat ze nu dus per set leveren...)

Dus nogmaals duidelijkheid vragen, want nu snap ik het niet meer:

Hallo medewerker,

Dus zoals ik begrijp:

De sticker betreft een oud label van toen de schijven per stuk werden geleverd (26,60 per stuk). Nu verzenden jullie ze per set waardoor de nieuwe prijs 30,95 is. Klopt dit?

Met vriendelijke groet,
Rick


Waarop een erg kort maar krachtig antwoord kwam:

Hoi Rick,

Prijs is gewoon 34.95 per stuk, staan nu tijdelijk in de sale voor €30.95 per schijf.


:cry: :cry: :cry: :cry:

Ben ik nu de enige die het onduidelijk vind?

Eerst zegt medewerker dat de oude label van 26,60 om schijven gingen die per stuk werden verkocht. Ik heb een stuk gekregen, dus ik heb nu 4,35 euro teveel betaald volgens deze zin?

Daarna zou je kunnen opmaken dat de schijven vroeger per stuk verkocht werden en nu per set. Toch krijg ik 1 stuk voor de nieuwe prijs.

Vervolgens, als ik om duidelijkheid vraag, wordt stellig geantwoord dat de prijs gewoon 35 euro ps is en nu in de sale tijdelijk 31.
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor Kevinio » 27 Okt 2016, 16:15

1 antwoord om dergelijke discussies te voorkomen:

Afbeelding
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor Mark » 27 Okt 2016, 21:36

Vond het veel tekst voor een paar euro.
Je bent in ieder geval geen belg ga ik vanuit.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor Nasty » 28 Okt 2016, 04:43

Mark schreef:Vond het veel tekst voor een paar euro.
Je bent in ieder geval geen belg ga ik vanuit.



:up:

Een set remschijven voor nog geen €60. Hoop dat je iets fatsoenlijks gekocht hebt dan, al lijkt me dag erg straf voor die prijs
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor Mark » 28 Okt 2016, 06:23

En ik wist dat er dan weer een reply van een belg zou komen hahaha.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor kristo » 28 Okt 2016, 09:53

Rick90 schreef:kan ik het verschil terugkrijgen

Alles wordt duurder. Het is toch niet omdat op een doos een oude prijs, niet als dusdanig geafficheerd naar de klant toe, dat je die oude prijs kan opeisen :ehhh:

Beste Rick,

Dat zijn de oude labels, de schijven werden eerst per stuk verkocht vandaar het prijsverschil

Denk dat de medewerker het prijsverschil tussen combi en stuk bedoelt, niet het verschil oude en huidige stukprijs wat jij bedoelt.

Een nieuwe prijs van 35 euro is dan best voordeel voor de klant. 23 euro voordeel, daar doe ik het graag voor

Die €23 snap ik niet vanwaar die komt :hmmm:

Jij lijkt te kunnen afleiden uit de overgang door de shop van stuk- naar combi-aanbieding dat de huidige geafficheerde stukprijs in feite voor de combi is :roll:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor Flip » 28 Okt 2016, 12:54

fct?
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor ger[ej9] » 28 Okt 2016, 13:23

:arrowu:

heb ook een keer gehad bij de desbetreffende shop.

ach ja, inflatie correctie...
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor zerofoxmedia » 28 Okt 2016, 13:49

kristo schreef:Alles wordt duurder. Het is toch niet omdat op een doos een oude prijs, niet als dusdanig geafficheerd naar de klant toe, dat je die oude prijs kan opeisen :ehhh:

Het ging me niet eens zozeer om de paar euro die ik "teveel" heb betaald, maar dat het gewoon slordig is naar de klant toe wel. Zorg er dan gewoon voor dat producten goed geprijsd zijn, zowel in het magazijn als op de website.

Ik werk zelf freelance / op commissiebasis en dan kan ik ook niet een factuur sturen met een lager uurtarief dan al betaald is en het afdoen met "alles wordt duurder en nu is het gewoon wat jij betaald hebt". Dan is het aan mij om of mijn prijzen overal aan te passen, of de klant tevreden houden door de fout te erkennen en iets te regelen.

kristo schreef:Een nieuwe prijs van 35 euro is dan best voordeel voor de klant. 23 euro voordeel, daar doe ik het graag voor

Die €23 snap ik niet vanwaar die komt :hmmm:[/quote]
Foutje van mij, moest 18 euro zijn. Haalde waarschijnlijk twee dingen door elkaar omdat ik tussendoor bezig was met een bespreking.

kristo schreef:Jij lijkt te kunnen afleiden uit de overgang door de shop van stuk- naar combi-aanbieding dat de huidige geafficheerde stukprijs in feite voor de combi is :roll:

Andersom, dat de "originele" prijs een stukprijs 26 was en de set 35.


Het gaat me ook niet zozeer om die paar euro maar vond het gewoon een beetje vreemd en slordig. Dikke markeerstift over de oude prijs (of gewoon nieuwe sticker) had deze verwarring opgelost.

Qua schijven, zijn gewoon oem vervangingsschijven. Stoptechs komen heus ooit wel. Voor 60 euro zag ik toevallig vanochtend ook Brembo schijven staan, dus je hoeft niet per se 300 euro uit te geven voor remmen. Met montage incl remblokken bij een garage wellicht wel.
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor ger[ej9] » 31 Okt 2016, 09:47

Mee eens, het is slordig naar de klant toe.
Ik weet niet hoe groot zijn magazijn is maar mss is het idd te moeilijk om alles om te labellen.
(Kevin idee over wegstreppen voor verzending is natuurlijk heel simpel, wrm doen ze het niet vraag ik me ook af)
Maar goed, aan de andere kant is het waarschijnlijk niet slim om uberhaupt prijs label op te hangen als je weet dat je prijzen steeds gaat aanpassen.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Afwijkende prijzen :<

Berichtdoor zerofoxmedia » 31 Okt 2016, 19:17

Magazijn is best groot denk ik, het is een grote leverancier. Wellicht lezen ze mee en maken ze de fout niet nogmaals, op de tweede schijf stond namelijk eenzelfde sticker :doh:
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land


Terug naar Offtopic 2.0



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
cron