Waarom is HCN uitgestorven?

Voor alles wat niet past in de andere subfora

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Mark » 30 Okt 2016, 15:55

En toen spatte de zeepbel en bleek rsp de oplichters te zijn.
Toen had iedereen weer ineens zijn mening klaar.
Net hoe de wind waaide draaide ze mee met de mode.
Er is een hoop veranderd. Volgend jaar 12.5 jaar jubileum hier 8)
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor zerofoxmedia » 30 Okt 2016, 19:08

D-Per4mance schreef:@Rick90: jij hebt duidelijk de "oude tijd" niet meegemaakt.

Niet persoonlijk nee, wel via via :lol: Ik ging veel mee naar meets en shows toen ik 10 was en ging dan vaak met m'n broer mee. Vaak met het team ook waar hij lid van was (Dutch Tuning Team). Misschien dat ik daarom ook een roze bril had over het dikke tjoeningz wereldje. Iedereen kon het met elkaar vinden, iedereen was vrolijk, iedereen borstelden elkaars haar en huppelden hand in hand over het showterrein.

Tot ik zelf op m'n 20e met een gaar autotje naar meetings ging en zag dat de clubjes alleen met elkaar hingen op de campingstoeltjes en als je als buitenstaander een praatje wilde maken ze naar je auto keken en je dan lacherig wegwuiven. Natuurlijk is niet iedereen zo, en heb ik het afgelopen jaar toffe mensen leren kennen.

Dat haten en je de koning voelen met 10K aan parts is van alle tijden. Ik zit hier inmiddels uit de tijd dat het forum nog in zwart-wit uitgezonden werd en ook toen had je dat. Als 8 jaar geleden niet je hele auto vol hing met echte JDM merken (liefst gekocht via RSP) dan hoorde je er ook niet bij. Had je auto geen jdm-lim, jdm-15ers, jdm-windowvisors en jdm-spatlappen dan was je ook het aanspreken niet waardig.

Ik zat lange tijd in het tupperware tjoenen dus ik wist nog niet van JDM, pas toen ik de R34 Skyline ontdekte ging ik me meer in het JDM verdiepen :lol:


Nog voor mijn tijd, toen men nog autoosch pleegde op te tuigen met bumpersch ende andersoortigen versierselen, voelde de boys met de Veilside of ander duur merk kit zich de koning.

Heerlijk stukje polyfoon berichtgeving :lol:

Ik moet wel toegeven dat als je een x aantal jaar meedraait in dit wereldje dat je kwaliteit gaat waarderen. Je wordt ouder, je leert dingen bij, je hebt vaak wat meer te besteden, je koopt wat duurdere parts en je komt er zodoende achter dat a-merk delen wel ook gewoon vaak echt beter zijn. Daardoor ga je onbewust toch een beetje neerkijken op auto's vol goedkope rommel.

Ben ik het persoonlijk niet heel erg mee eens. Ik denk dat dat een stukje persoonlijkheid / karakter is. Ik kan niet in iemands portemonnee kijken dus zal nooit neerkijken op een auto. Shit, ik kan niet eens oem JDM van replica onderscheiden :emo:') Als iemand echter het geld heeft maar liever budget gaat omdat ie 300 euro wilt wegzuipen in de kroeg, ja, dan denk ik wel "man man man, kansloos. replica stoelen voor de looks ipv real deal wat veiliger is omdat je anders minder kan zuipen". Zie dit als slechts een voorbeeld :)[/quote]

Dit zal op sommige "beginners" overkomen als afzeiken of je meer voelen. Zo is het echter niet bedoeld. Als je een tijdje meedraait weet je wat goed is, wat waar voor zijn geld biedt en waar je auto beter van wordt, dat probeer je over te brengen.

Ook dit is denk ik gewoon de manier waarop iets gezegd wordt. Er is een verschil tussen "ik zou even doorsparen voor x, dat is qua kwaliteit merkbaar beter en je hoeft minder ervan te kopen omdat het langer meegaat" dan "pff, rota. je moet volk kopen ipv troep". Nu ben ik sowieso nogal allergisch voor het woordje "moet". Niks moet, behalve belasting betalen en doodgaan :lol:

Dit hele gedoe komt ook een beetje door de gemiddelde eigenaar van een getunede Civic. Laten we eerlijk zijn, het grootste deel zijn jonge gastjes die soms nog wel eens de drang hebben om gezien te worden en om zich stoer voor te doen. Dat merk je in hoe ze hun auto bouwen, in hoe ze rijden en ook in de reacties op forum.

Is ook zeker waar. Dat is het enige jammere aan Honda rijden. Elk merk heeft natuurlijk zo z'n debielen, maar Honda staat al niet bekend om een olijk groepje rijders.

Ik denk ook best wel dat het nog gezellig kan worden in het autowereldje, als mensen niet zozeer de drang hebben om overal maar iets op te moeten zeggen. Je kan een hele auto afzeiken, of gewoon iets hebben van "ach." en een ander topic bezoeken. Maar vooral met de komst van social media vinden we het allemaal belangrijk om iets ergens van te vinden en dat ook te laten weten aan de hele wereld.

Uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde passie natuurlijk :roll:
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Flip » 31 Okt 2016, 07:51

D-Per4mance schreef:@Rick90: jij hebt duidelijk de "oude tijd" niet meegemaakt. Dat haten en je de koning voelen met 10K aan parts is van alle tijden. Ik zit hier inmiddels uit de tijd dat het forum nog in zwart-wit uitgezonden werd en ook toen had je dat. Als 8 jaar geleden niet je hele auto vol hing met echte JDM merken (liefst gekocht via RSP) dan hoorde je er ook niet bij. Had je auto geen jdm-lim, jdm-15ers, jdm-windowvisors en jdm-spatlappen dan was je ook het aanspreken niet waardig.
Nog voor mijn tijd, toen men nog autoosch pleegde op te tuigen met bumpersch ende andersoortigen versierselen, voelde de boys met de Veilside of ander duur merk kit zich de koning.
Wat dat betreft is de tuning wereld niet anders dan de "echte wereld" de jongens met het meeste geld denken het meeste te zijn.


Naja ik kan mij nog een tijd heugen dat men het "kk lelijk" vond dat ik met een cf motorkap rondreed. En waarom had ik nog standaard bumpers?!

Punt is, als je geen meeloper bent hoor je er niet bij. Tenzij je wat diks doet, dan gaat iedereen je kopiëren :emo:')
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor zerofoxmedia » 31 Okt 2016, 19:16

Tenzij je wat diks doet, dan gaat iedereen je kopiëren :emo:')


En dan wordt je weer gehaat omdat je niet origineel bent :emo:')
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 01 Nov 2016, 10:11

Flip schreef:Naja ik kan mij nog een tijd heugen dat men het "kk lelijk" vond dat ik met een cf motorkap rondreed. En waarom had ik nog standaard bumpers?!


Kleine nuance, jij rijdt ook niet met zomaar een CF kap, maar met een Invader CF kap. :>>:

Ben ik het persoonlijk niet heel erg mee eens. Ik denk dat dat een stukje persoonlijkheid / karakter is. Ik kan niet in iemands portemonnee kijken dus zal nooit neerkijken op een auto.


Ik kan mij toch echt niet inhouden dan hoor als ik een trieste frikandel zie. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor GoThanh » 01 Nov 2016, 15:35

Ik post hier maar wat zodat ik alles kan meelezen :P
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Boes16A2 » 02 Nov 2016, 09:50

Subd om in ami fora termen te blijven
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Boes16A2 » 02 Nov 2016, 09:50

Ik heb s avonds gewoon geen zin meer om hele verhalen te posten. En overdag doe ik dat niet meer
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 02 Nov 2016, 09:56

Das de leeftijd Jos..
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Flip » 02 Nov 2016, 17:08

Kevinio schreef:
Flip schreef:Naja ik kan mij nog een tijd heugen dat men het "kk lelijk" vond dat ik met een cf motorkap rondreed. En waarom had ik nog standaard bumpers?!


Kleine nuance, jij rijdt ook niet met zomaar een CF kap, maar met een Invader CF kap. :>>:


Bitch please:
Afbeelding
(in 2005)
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Mark » 02 Nov 2016, 20:30

Ziet er dik uit toch.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor sybren » 04 Nov 2016, 10:38

Mark schreef:Ziet er dik uit toch.

Mijn eerste auto :lol: , was nog bijna afgefikt door die after market mistlampen :cry:
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Boes16A2 » 04 Nov 2016, 11:19

Ja flip, dat ziet er toch ook niet uit; helemaal stock en dan een carbon kap

En kevin; heeft ook te maken met een nieuwe baan waardoor ik er geen tijd meer voor heb overdag :blush:
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor CivicCoupe13 » 18 Nov 2016, 22:25

Ik zal mijn stem ook eens laten horen, na vele maanden afwezigheid. Zelf merk ik ook dat het door het ouder worden en andere prioriteiten de zin in het afstruinen van het forum en het plaatsen van updates etc. minder wordt. Desalniettemin blijf ik bezig met de Honda, hetzij in mindere mate. Gat in mijn hand is na jaren lange behandeling wat meer gedicht.
Denk ook dat daar die kloof zit, de oude garde, dan "mijn" generatie (om zo vrij te zijn) en de nieuwere, die vaker fb gebruiken.
Ondanks dat ik er amper nog kom hoop ik wel dat fora als deze blijven bestaan, voor de kennis en zoals al eerder genoemd in dit topic, de hechtere band.

Eigenlijk is er maar een echte oplossing die voor grote verandering gaat zorgen; iedereen aan de alfa Romeo.

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor zerofoxmedia » 19 Nov 2016, 15:42

CivicCoupe13 schreef:hoop ik wel dat fora als deze blijven bestaan, voor de kennis


En dat ook alle afbeeldingen in how-to's het blijven doen :emo:') hoe vaak ik wel niet een how-to of diy opzoek om dan vervolgens wel iets tekst, maar geen afbeeldingen meer te zien, kan ik het net zo goed opnieuw vragen :lol:
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

VorigeVolgende

Terug naar Offtopic 2.0



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
cron