Waarom is HCN uitgestorven?

Voor alles wat niet past in de andere subfora

Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor D-Per4mance » 31 Jul 2016, 00:05

Ik kwam op de HCN homepage dit stukje tegen:

Website statistieken
Honda Community Nederland is een goed bezocht merk specifiek platform (+/-10.000 leden) met een jaar gemiddeld van minimaal 30.000 bezoeken per maand (+750 unieke bezoekers per dag) die goed zijn voor +340.000 pagina weergaves. De gemiddelde bezoeker is ook ruim 9 minuten per bezoek van de website online.

Deze cijfers zijn enigszins rooskleurig (9000 gebruikers, waarvan nog niet de helft ooit iets gepost heeft, nog eens de helft daarvan heeft meer dan 1 post), maar daar gaat het nu even niet om.

Ik behoor hier inmiddels redelijk tot het meubilair en kan me deze tijd nog herinneren: "De meeste gebruikers ooit tegelijkertijd online was 931 op Di 13 Okt 2009, 17:00". Dat was nog in de CCH tijd en toen kreeg je het gewoon niet bijgelezen. Zelfs als je jezelf 7 dagen eenzaam opsloot en afstand deed van bijzaken als eten en slapen lukte het je niet om alles te volgen. Dat zijn lang vervlogen tijden. Tegenwoordig mag je blij zijn als er 9 gebruikers tegelijk online zijn en als er 10 berichten op een dag gepost worden. In veel gevallen is zelfs dat nog te veel. De reactie op veel berichten is een echo in de leegte. Waar is het fout gegaan?

Evenementen als Hondafest en IHM tonen dat er nog steeds genoeg Honda liefhebbers zijn. Nog steeds staan daar respectievelijk zomaar 2000 en 500 auto's. Dus dat is het probleem niet. Een alternatief forum ben ik nog niet tegengekomen. Ook lijkt het mij sterk dat niemand meer technische vragen heeft. Aandachtsgeil zijn we ook niet minder geworden getuige alle bullshit die iedereen op asociale media post om maar wat likes of reacties te krijgen. Wat verklaart dan wel deze leegloop?

Is het omdat iedereen tegenwoordig alles op Facebook gooit? Is het toch de overstap van CCH naar HCN (en alles wat daar bij kwam kijken, zoals onoverzichtelijke topics en een amper bereikbare site), zoals de oude garde graag wilt geloven? Is het omdat ik echt zo onaardig reageer?
Ik kan het niet echt verklaren, maar ik vraag het me wel echt af. Wie kan helpen? Ik ben van pure armoede tegenwoordig gewoon maar met werken bezig in de baas zijn tijd...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Al-X » 31 Jul 2016, 04:14

Ik denk dat het vooral heeft te maken met die komst van al die (a)social media. Net al wat je zegt, doordat mensen tegenwoordig alles op Facebook pleuren, want dat is toch veel makkelijker. Ik betrapte mezelf er ook op, dat ik makkelijker even wat op FB pleurde, dan de pc aan te zwengelen, naar HCN te surfen, foto's op Photobucket/Flickr te zetten en een post in elkaar te flansen (en vervolgens vloeken omdat de boel eruit klapte als je post klaar was :emo:'))

Overigens merk ik dit ook bij vrijwel elk ander forum waar ik wel eens rondkijk, dus denk dat ik de optie "CCH wordt HCN" wat dat betreft wel een beetje uit kan sluiten. Tuurlijk kan het er een beetje mee te maken hebben, maar zó noemenswaardig? Nah..

Denk dat de grootste oorzaak van een uitgestorven HCN (en fora in het algemeen) gewoon luiheid van de mensch in combi met social media is..

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor kristo » 31 Jul 2016, 09:51

Al-X schreef:mensen tegenwoordig alles op Facebook pleuren, want dat is toch veel makkelijker ... ook bij vrijwel elk ander forum

:arrowu: Dit.

een post in elkaar te flansen (en vervolgens vloeken omdat de boel eruit klapte als je post klaar was

:D

Toch blijf ik een forum het betere medium vinden voor het ernstige werk, als is het maar omdat informatie behouden, gestructureerd en zoekbaar is.

Kevin schreef onlangs dat er toch nog veel -niet deelnemende- bezoekers zijn.

Lees ik net in een verkoopstopic:
Pricedrop! Waar is de tijd dat mensen dit onmiddellijk kochten voor het dubbele daarvan

Zorgt het dat onze favoriete modellen ouder -en goedkoper- worden voor een 'ander' nieuw publiek terwijl de oude garde leeftijdsgebonden minder aan de hobby en forummen doet :hmmm: Rijdt TS tegenwoordig niet met een Alfa :P
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor D-Per4mance » 31 Jul 2016, 10:14

kristo schreef: Rijdt TS tegenwoordig niet met een Alfa :P


Een rijdende Alfa is op zichzelf al een topic waard toch?

Maar inderdaad, ik heb momenteel geen Honda (wie weet wat er in de toekomst nog komt). Dat is echter geen belemmering om hier actief te zijn. Ik heb nog steeds een beetje kennis van Honda's en ben niet te beroerd die te delen.

kristo schreef:Toch blijf ik een forum het betere medium vinden voor het ernstige werk, als is het maar omdat informatie behouden, gestructureerd en zoekbaar is.


Precies om deze reden vind ik de Facebooks, Instagrams en andere emotionele vuilnisbakken van deze wereld geen prettig medium om je autohobby te beleven.

Zou het niet ook een leeftijds dingetje zijn? Ik zit inmiddels stiekem ook op wat forums voor roest, pasta en pizza en op een poetsforum en die zijn toch nog een stuk actiever dan de Honda forum's. Zonder te willen generaliseren zijn Honda's vaak in bezit van mensen tot een jaar of 25. Op genoemde forums lijkt de leeftijd wat hoger te liggen. Die generatie lijkt wat minder met facebook te hebben.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Nasty » 31 Jul 2016, 10:43

Dit lot is vele forums vergaan. Waaronder ep-civic, hondaclub-belgium of type-accord. Jaren geleden grote forums, tegenwoordig 2-3 geupdate topics op enkele dagen tijd.
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Vladimir » 31 Jul 2016, 11:27

Toch gebeurd er gelukkig nog wel iets hier, hoe weinig het dan ook mag wezen. Dat getuigt toch wel van een achterban dat nog wel trouw is.
Toen ik geen Honda meer had poste ik ook amper maar bekeek wel elke dag nieuwe topics. Ik denk dat veel dat ook doen.

Gebruikers-avatar
Vladimir
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2626
Geregistreerd:
06 Feb 2011, 11:51
Woonplaats:
Friesland

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor nick22 » 31 Jul 2016, 14:23

facebook.
ff foto met de gsm van de nieuwe ride of een foto van het probleem onder de kap.
filmpje van een foutcode en hoppa zo uplaoden op facebook en lekker snel reactie.
Wat een baas die nick !

nick22
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1336
Geregistreerd:
25 Mei 2005, 16:29
Woonplaats:
reuver

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Arno » 31 Jul 2016, 14:27

Fora is een uitstervend medium.

Gebruikers-avatar
Arno
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 714
Geregistreerd:
11 Mei 2007, 13:49
Woonplaats:
Drachten

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Patak » 31 Jul 2016, 17:28

nick22 schreef:facebook.
ff foto met de gsm van de nieuwe ride of een foto van het probleem onder de kap.
filmpje van een foutcode en hoppa zo uplaoden op facebook en lekker snel reactie.


Weet niet waar je snel reactie krijgt hoor ;p Srs valt vies tegen. je krijgt instant 500 verschillende meningen.. ga dan maar is uitzoeken hoe en wat.
Honda Civic EJ6 Coupe 98' - Rekt
Honda Civic ED6 Hatchback 91' - Projectcar
Honda Integra JDM DC2 Type'R 9 Rekt/Sold

Function over fashion'

Gebruikers-avatar
Patak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 793
Geregistreerd:
09 Nov 2014, 20:29
Woonplaats:
Breda

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Polini » 31 Jul 2016, 19:38

Ik vind forums fijn omdat alles overzichtelijk en gestructureerd is en je alles terug kan lezen. Op social media zie je iets langskomen en vervolgens kun je het nooit meer terugvinden. Maar dat komt misschien ook dat ik opgegroeid ben met forums. Ik bracht eerst uren per week door op brommerforums en vervolgens onder andere hier. Het is jammer dat het hier niet meer zo actief is de laatste tijd.
Instagram:Polinihonda

Crx del sol ESI blauw *verkocht*
Civic coupe B16A2 zwart *verkocht*
Civic EG DXI rood *verkocht*
Integra type R 96 spec wit *verkocht*
Civic type R rood *verkocht*
Civic coupe paars *verkocht*
S2000 GT blauw *totalled*
Civic coupe ESI groen daily
S2000 wit project

Gebruikers-avatar
Polini
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2688
Geregistreerd:
26 Jun 2008, 23:06
Woonplaats:
Limburg

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Mark » 31 Jul 2016, 20:29

Dit benoemde ik pas ook in een ander topic.
Nieuwe berichten, geen, huh?

Vroeger inderdaad kon ik een hele avond lezen.
Ik rijd nu ook geen honda, zit hier nog wel meermaals per dag om te lezen.
Maar ook veel kneuzen vragen hier waar ik niet altijd meer op reageer, want googlen of zoekfunctie kost vaak minder tijd dan zinloze vragen.
Nu weer een vraag net, of verhagen open is, en dan gaan wachten op reacties, pak die fucking telefoon dan.

De nieuwe generatie is luier, zoekt weinig zelf en wilt heel snel info zonder moeite, hup facebook.
Ik heb geen facebook, ik ben ook bang dat het een beetje dood bloed hier. Jammer ik hoop het jubileum nog te halen hier.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor ger[ej9] » 01 Aug 2016, 08:49

Ik was lid geworden toen het al lang HCN is geworden.
Dus over hoe het was in CCH tijd kan ik niets zeggen.
Maar in het algemeen zijn fora toch door de komst van facebook e.d. min of meer verlaten.
Jammer, maar ik vind dat HCN nog niet zo dood is als fora van andere merken hoor.

Verder denk ik ook dat de leeftijd van de auto en ontwikkeling in techniek e.d. ook een rol meespelen.
Auto's van tegenwoordig tjoent men niet vaak, misschien op een setje velg, verlaagd, en dats it.
Ook is het lastiger met electronische dingen om dit of dat aan te passen.
Zo heb ik van een collega die een bmw rijdt dat zijn nieuwe accu eerst geregistreerd moet worden zodat het systeem het kan herkennen.
Probeert ie zelf met bepaalde apparaat lukt niet, moet toch via de dealer. WTF. Het is een accu!
Xenon bijv. in oudere auto steek je het zo in. In nieuwere auto heb je met foutmelder te maken e.d.
Het gaat dus meer over tjoenen van oudere auto en zoals wij het allemaal weten, de aantal gaat alleen maar dalen.
Door roest, door ongeluken, door gestopt met hobby, noem maar op.

Het is dus naast de sociale media ook gewoon andere tijdsperk van auto tjoening scene.
Iedereen wil minder opvallen zijn, alles is saaier geworden.
Kijk maar naar de verkoop van auto's - bijv. de kleur.
85% is zwart, wit, of grijz. 10% misschien rood of blauw. en 5% overige kleuren.
Jaren terug heb je veel meer kleuren.
Ik overdreef beetje maar you get the point.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 01 Aug 2016, 13:13

Waarom? Facebook

Ik vind t vele malen beter om info terug te zoeken op een forum dan op facebook. Waar iedereen elkaar tagged en nutteloze reacties geeft :emo:')

Ik zag vandaag bijvoorbeeld een verkoop topic van een b16. Daar ging iemand gewoon de verkoper van zijn b16a met zijn volledige naam door de stront halen omdat er vanalles fout was. Nou ik was er allang mee terug gegaan ipv op fb te zitten miepen. Maar dat zal ook wel een leeftijdskwestie zijn :lol:

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Patak » 01 Aug 2016, 17:54

EJ2_B16A2 schreef:Waarom? Facebook

Ik vind t vele malen beter om info terug te zoeken op een forum dan op facebook. Waar iedereen elkaar tagged en nutteloze reacties geeft :emo:')

Ik zag vandaag bijvoorbeeld een verkoop topic van een b16. Daar ging iemand gewoon de verkoper van zijn b16a met zijn volledige naam door de stront halen omdat er vanalles fout was. Nou ik was er allang mee terug gegaan ipv op fb te zitten miepen. Maar dat zal ook wel een leeftijdskwestie zijn :lol:


haha zal ik vast niet geweest zijn. je hebt een heleboel gemist man! ik kan je het verhaal uit leggen hoor :) :lol:
Honda Civic EJ6 Coupe 98' - Rekt
Honda Civic ED6 Hatchback 91' - Projectcar
Honda Integra JDM DC2 Type'R 9 Rekt/Sold

Function over fashion'

Gebruikers-avatar
Patak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 793
Geregistreerd:
09 Nov 2014, 20:29
Woonplaats:
Breda

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor FreakoRico » 01 Aug 2016, 23:52

Dan nog, zulke verhalen gebeuren daar vaker dan hier..
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Volgende

Terug naar Offtopic 2.0



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron