Mazda RX-4

Voor alles wat niet past in de andere subfora

Mazda RX-4

Berichtdoor Furb » 19 Jan 2016, 00:22

geen Honda, maar in navolging op mijn antieke topic wat ik hier ooit had wat toch nog wel wat volgers had...
http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=273&t=24814

de RX-4 is bijna klaar :mrgreen:
de 929 die ik toen had, is in onderdelen uit elkaar gegaan, en ben met een totaal andere basis verder gegaan.
ik heb nu een LHD met origineel Nederlands kenteken uit 1974.

wielen en spiegels erop en dan alleen nog wat technische zaken zoals inlaatspruitstuk, uitlaat en aandrijfas af te ronden, dan kan de auto weer de weg op.

Alles aan deze auto is nieuw of gereviseerd, de lijst is veel te lang om op te noemen.
key specs:
- RX-7 FC motor + bak
= RX-7 FB onderstel + remmen
- heel veel custom parts

lang verhaal kort, ik ben van dit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


gegaan naar dit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


voor meer foto's check dit album
https://www.facebook.com/Ferdi.van.Hout/media_set?set=a.745956252097592.1073741827.100000496718241&type=3



binnenkort weer meer... ;)

Furb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 209
Geregistreerd:
11 Aug 2007, 09:26
Woonplaats:
Etten-Leur

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Mark » 19 Jan 2016, 07:18

Wat een gaaf ding, zag er in het begin maar hopeloos uit.
Hoelang ben je er mee bezig geweest?
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Kevinio » 19 Jan 2016, 07:20

Een beetje foto's posten als het klaar is, wij willen verbouwingsupgrades!

Heel gaaf project Furb! Volgde het ook al op FB, maar een forum blijft toch intiemer. :>>:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Furb » 19 Jan 2016, 07:25

Mark schreef:Wat een gaaf ding, zag er in het begin maar hopeloos uit.
Hoelang ben je er mee bezig geweest?


Zo zie je maar dat alles nog te redden valt!
Gelukkig heb ik een deel over kunnen slaan doordat de vorige eigenaar het project opgegeven heeft, maar de auto is totaal 10jaar van de weg geweest. Ik denk dat er in het totale project een goeie 7000+ uur zit
Afbeelding

Furb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 209
Geregistreerd:
11 Aug 2007, 09:26
Woonplaats:
Etten-Leur

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Furb » 19 Jan 2016, 07:27

Kevinio schreef:Een beetje foto's posten als het klaar is, wij willen verbouwingsupgrades!

Heel gaaf project Furb! Volgde het ook al op FB, maar een forum blijft toch intiemer. :>>:


Weet je wel hoe veel dat is joh.... ;)
Niet voor nix de link naar het album er bij gedaan.
Het is de bedoeling ooit mijn project website nog eens op orde te maken, dat blijft ook maar liggen
Afbeelding

Furb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 209
Geregistreerd:
11 Aug 2007, 09:26
Woonplaats:
Etten-Leur

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Boes16A2 » 19 Jan 2016, 08:15

Brap brap love,

gaaf hoor zo'n RX4 en een wankel blijft gewoon uber vet klinken :like: Fijne sleeper ook zo :)
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Vladi » 19 Jan 2016, 08:30

Jezus wat dik.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor CivicCoupe13 » 20 Jan 2016, 17:25

Wat wen prachtige auto en een hele transformatie zo!

Petje af. :cheers:

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor D-Per4mance » 20 Jan 2016, 18:10

Voor wanneer staat de eerste revisie gepland?
Nee, geintje. Echt een mooi ding zo! Brap-brap klinkt inderdaad echt vet! Is zo'n FC blok een turbo of een non-turbo eigenlijk? Is het blok gebridge-port trouwens? Vind ik een must. Lelijk stationair lopen is zo cool bij een rotary! Vooral die overgang bij gas aannemen. Dan hoor je gewoon dat er weinig roterende massa in het blok zit.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Furb » 20 Jan 2016, 18:58

D-Per4mance schreef:Voor wanneer staat de eerste revisie gepland?
Nee, geintje. Echt een mooi ding zo! Brap-brap klinkt inderdaad echt vet! Is zo'n FC blok een turbo of een non-turbo eigenlijk? Is het blok gebridge-port trouwens? Vind ik een must. Lelijk stationair lopen is zo cool bij een rotary! Vooral die overgang bij gas aannemen. Dan hoor je gewoon dat er weinig roterende massa in het blok zit.


Deze motor heb ik al 11 jaar, niet gereviseerd in al die jaren en is nog steeds dik in orde. Heeft in de FC jarenlang tegen de 400pk gedraaid.
Al die verhalen zijn gebaseerd op leugens of ervaringen van prutsers.

Brap-brap is vet om te horen, maar niet om te hebben, alleen vol gas loopt zoiets stabiel.
Als je op provinciale weg rijd, onder de 4000toeren, dan staat de auto net zo te schudden als bij stationair.
Dan heb je een auto waar je alleen mee kunt knallen, en geen cruiser. De FC was op het laatst ook zo, en dat is niet wat ik wil.

Motor is origineel turbo, maar er gaan straks bij de revisie hoge compressie rotors in en er gaan 2 progressieve Webers op.
Set-up heb ik op papier ongeveer een jaar aan gewerkt, omdat ik bovenstaande absoluut wilde voorkomen, maar mijn doel was wel 200rwhp
Wordt een half bridge, primair vrijwel standaard poort en secundair bridgeport.
icm deze carburateurs is de bridgeport afgesloten tot 2/3 gaspedaal stand en heb je met cruisen geen last van t negatieve karakter.
Afbeelding

Furb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 209
Geregistreerd:
11 Aug 2007, 09:26
Woonplaats:
Etten-Leur

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor D-Per4mance » 20 Jan 2016, 19:11

Dat van die revisie was maar een geintje. Hoewel je bij rx8's nogal vaak problemen ziet. Maar goed, omdat Volkswagen TFSI's kapot gaan is ook niet opeens de zuiger motor een slecht ding. Mazda heeft natuurlijk al bewezen dat je een 24 uurs race met zo'n vuurspuger kunt winnen.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen en vooral klinken. Een hoge compressie rotary op carbs moet ongeveer wel het vetste geluid ooit geven. Sowieso vind ik een N/A rotary altijd een win! Zo zonde om die metalige snerp te dempen met turbo's.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Kevinio » 21 Jan 2016, 07:31

Vanwaar de keuze van carb's en geen management systeem?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Furb » 21 Jan 2016, 07:48

Kevinio schreef:Vanwaar de keuze van carb's en geen management systeem?


Ten eerste past injectie niet bij het karakter van zo'n auto, dat hoort gewoon zoveel mogelijk mechanisch te zijn.

Ten tweede kan ik met injectie niet (relatief eenvoudig) een progressieve set-up maken, dan had ik dus voor een streetport moeten kiezen ipv half-bridge.
Afbeelding

Furb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 209
Geregistreerd:
11 Aug 2007, 09:26
Woonplaats:
Etten-Leur

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Boes16A2 » 21 Jan 2016, 08:42

in belgie rijdt er iemand mee in de youngtimer of klassieker races met een RX3 zag dat ding bij de laatste super sunday. Dat geluid :love1: daar wordt je gewoon blij van als een kleuter. en ik heb ook al 2 keer op goodwood van de madbull 4 rotor mogen genieten :)

en goede keuze wat betreft carb. met EFI loopt t te netjes eigenlijk, dus carb past beter bij het karakter. en 200 pk in zo'n licht chassis is perfect. Echt hard wil je er toch niet mee gaan.

maar heb je nu nog gewoon turbo compressie en carb?

oh en SSR longchamps :like:
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Mazda RX-4

Berichtdoor Furb » 21 Jan 2016, 09:40

Ik ken m ook ja, wel cool ding.
Ik heb inderdaad nu nog compressie 8.5, van de turbo motor.
Straks gaat dat naar 9.7
Als je rx8 rotors pakt ga je naar 10.1, maar daar komt veel meer bij kijken om die te kunnen gebruiken.

De SSR's zou ik misschien morgen op kunnen halen, die zijn afgedraaid, gepolijst, gespoten en voorzien van nieuwe boutjes.
Moeten echt als nieuw zijn! :cool:
Afbeelding

Furb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 209
Geregistreerd:
11 Aug 2007, 09:26
Woonplaats:
Etten-Leur

Volgende

Terug naar Offtopic 2.0



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
cron