Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Voor alles wat niet past in de andere subfora

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor kristo » 18 Okt 2016, 08:17

Er is fake en fake natuurlijk. Je hebt de 'echte' :P fake, bv. nagemaakte ASR braces met 'ASR' er op enz., kwaliteit vrijwel steeds minderwaardig. Laat ons deze effectief 'fake' noemen. Denk dat deze bedoeld worden in de volgende quotes:

Kevinio schreef:Het blijft het niveau houden van 'Gucci' en 'Prada' petjes, tasjes, etc. 'made in Turkey'


EJ2_B16A2 schreef:die fake function7 lca wat doormidden lag


Dan heb je de kopieën, zoals bv. BWR (ASR brace), Rota, Japan Racing, Tegiwa, enz. Minder kwaliteit dan origineel maar meestal aanvaardbaar. Laat ons deze 'replica' noemen.

Dan heb je zaken die daar tussen zweven, bv. de no-name Bride 'replica's', kwaliteit te bekijken geval per geval.

Ikzelf heb Spoon dingen en ergens iets van Tegiwa liggen, en met Enkeis zie ik mij ook nog rijden -als ik kan vrede nemen met 7" breedte ::( Ik vind dat er een verschil is tussen bv. een Spoon spoiler die je kan monteren zonder meer, en velgen als Work enz. die door hun functie (het zijn velgen :roll: ) en design (breed) gevoelig zijn voor schade. Replica duckbills vind ik dus maar niks, met Rota velgen heb ik geen probleem.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 18 Okt 2016, 09:01

Ik had t over aliexpress kwaliteit zoals de meeste kanjo hondarijders op vandaag allemaal als goede kwaliteit kopen :lol:

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Al-X » 18 Okt 2016, 11:36

kristo schreef:Ik vind dat er een verschil is tussen bv. een Spoon spoiler die je kan monteren zonder meer, en velgen als Work enz. die door hun functie (het zijn velgen :roll: ) en design (breed) gevoelig zijn voor schade. Replica duckbills vind ik dus maar niks, met Rota velgen heb ik geen probleem.


Dit snap ik dan weer totaal níet.

Overigens boeit heel die Rota vs "echte" wielen discussie (hell, ik ga toch geen wielen van 3K onder een auto met de dagwaarde van een krat bier pleuren..) me niet echt, maar snap wel waarom mensen "echte" wielen eronder gooien, onder het mom van veiligheid.
Met bodyparts daarentegen (zoals bijvoorbeeld de spoilert die je noemt) snap ik dat dan weer totaal niet, want wat verbetert een stuk plastic met een stoer labeltje en een prijskaartje van €500+ aan je veiligheid, vergeleken met vrijwel hetzelfde stuk plastic, maar dan voor amper €200?
Pasvorm zou nog een excuus kunnen zijn, al betwijfel ik dat bij zo'n spoilertje, bumpers weer een ander verhaal natuurlijk (behalve BYS :lol:)

Dus om het even heel bot te zeggen: Wat anders dan stoer doen tegenover anderen, omdat je Spoon kan/wil betalen, is in godsnaam de reden om wél een merkspoilert erop te zetten, terwijl je met wielen (welke wél aan je veiligheid bijdragen) er geen probleem mee hebt als het "nep" is?
Niet aanvallend bedoeld hoor, maar gewoon nieuwsgierigheid :cheers:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Kevinio » 18 Okt 2016, 16:56

Rick90 schreef:Vind ik persoonlijk niet. Niet iedereen heeft het budget om alles nieuw / origineel / high end te betalen, zouden die mensen dan ook niet bezig mogen zijn met tuning/styling?

Ik vind het persoonlijk wel meer merkwaardig als je een GTR op rota's zie maar dat is meer omdat ik zelf denk "als je een auto van meer dan een ton kan betalen, waarom het dan niet aankleden met mooie velgen van dezelfde hoge kwaliteit". Ik zie het meer in relatie met elkaar.


Ik zie het zelf als het niveau tot hoe ver je het serieus neemt. Je koopt iets waar je trots op mag zijn, waar je naar toe leeft om het te kunnen kopen of het heb kunnen vinden. Maar goed, ik ben nog van die generatie. Nu ligt dat wel anders, dan kan je een 'builD' auto neerzetten in een week tijd, ben je het na 2 maanden zat en ga je wat anders doen met je leven. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor GoThanh » 18 Okt 2016, 17:19

Mijn auto heb ik functioneel opgebouwd dus vaak van die visuele dingen zijn replica.

Ik snap sowieso niet dat iedereen spoon geil is en daarvan het meest effectieve niet kopen (twin/monoblock remmen) maar bijvoorbeeld ruitenwissers, binnenspiegel, reservoir sokjes, radiator dop, olie dop, stickers etc. en noem maar op.

Bumpers etc heb ik OEM omdat idd pasvorm echt mega ruk is maar spiegels, grill, spoiler heb ik van een replica merk, puur ook omdat ik er hard mee op de track ga en mocht ik hem ergens tegen aan driften dat dat minder pijn doet. Ik had destijds een nieuwe OEM SIR lip gekocht en op TA heeft het mooi de grindbak gezien en dat was ook pijnlijk :P

Rota wielen is niks mis mee, ik heb daarmee in mijn studenten tijd ook mee gereden, zelfs op circuit. Alleen idd de verhouding is vaak krom, dikke s2000 of GTR of weet ik het wat met rota wielen is gewoon zonde.

Ik heb volks op mijn EK omdat ik toch al zoveel geld in heb gepompt en voor de prijs destijds kon ik het niet laten liggen.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Mark » 18 Okt 2016, 17:27

Ooit zijn jullie ook de 30 voorbij en denk je, waar hebben ze het toch over?
Vond het allemaal heel leuk, lang vol gehouden, maar haaks door de bochten gaat toch een keer vervelen, en al die gadgets ook, en het kost bakken met geld. Ben blij met een station die origineel is, vlot is en een behoorlijke wegligging heeft, maar vooral heel erg stil is.

Van dat geld van al die parts kan je een mooie waterschapsbelasting rekening betalen, of wat denk je van een dikke woz aanslag? Vette enveloppen hoor.
Elke maand essent en de bank betalen voor de hypotheek geniet ik ook elke maand van :cry2: :cry2:
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor GoThanh » 18 Okt 2016, 17:42

Ja die periode ga ik volgend jaar in hahaha doei hobby :wave1:
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Arno » 19 Okt 2016, 01:19

Die fucking Merwedebrug! :bang:

Gebruikers-avatar
Arno
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 714
Geregistreerd:
11 Mei 2007, 13:49
Woonplaats:
Drachten

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 19 Okt 2016, 05:38

Klacht1: die nieuwelingen wat topics van meer als een jaar oud naar boven halen voor onderdelen...

Klacht2: verslapen :emo:')

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor zerofoxmedia » 19 Okt 2016, 08:49

FreakoRico schreef:Heet niet voor niets "replica"


De meeste "gewone" mensen die hun auto naar de garage brengen rijden ook met replica onderdelen :lol:

Maar zoals gezegd, je hebt fake en je hebt fake. Remmen en banden zal ik never op bezuinigen, voor de rest moet het gewoon in m'n ogen kloppen. Ik heb liever Works, maar kan dat nu gewoon niet betalen en wil ook niet nog een vol jaar op stalen velgen rondtuffen als de rest straks wel strak is. Dan gewoon lekker JR's eronder. Aantal jaar gereden reedt iedereen op Tenzo-R, WolfRace en dat soort spul, Halfordsvelgen waar de gemiddelde bandenboer maar niet van af komt. Zolang een auto veilig is op de openbare weg zal het allemaal wel meevallen.
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor fceg » 19 Okt 2016, 10:15

EJ2_B16A2 schreef:Klacht1: die nieuwelingen wat topics van meer als een jaar oud naar boven halen voor onderdelen...

Klacht2: verslapen :emo:')


Ja dat krijg je als bijna niemand meer de moeite neemt om een eigen verkooptopic op slot te gooien zodra er iets verkocht is.
Honda the power of dreams :drive2:

Gebruikers-avatar
fceg
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 341
Geregistreerd:
13 Jun 2010, 19:59
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Al-X » 19 Okt 2016, 11:22

EJ2_B16A2 schreef:Klacht2: verslapen :emo:')


Dit zou ik eerder zien als klacht over te vroeg eruit moeten. Zou "bedverlatingsangst" als geldige reden tellen voor te laat komen?

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor zerofoxmedia » 01 Nov 2016, 16:54

Flamethrower kits. Wat vinden die Britten daar nog zo geil aan? Altijd als ik die videos met de geel-witte platen zie ik mensen helemaal lijp worden om meters lange vlammen te zien, zelfs bij de meest sneue auto's. Ik snap dat je net als de echte reesmensjens klappertjes en plopplop vlammetjes wilt maar er is toch echt een verschil tussen het effect van een revlimiter en een vlammenwerpkitje :emo:')
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Flip » 08 Nov 2016, 12:28

Extra grappig als vervolgens de bodykit in de hens vliegt. :cheesygrin:
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Het jeukt me aan de vingers... DE KLAAGMUUR!!

Berichtdoor Al-X » 01 Sep 2017, 15:46

Lang geleden, tijd om dit topic eens een rotschop te geven, met een (in mijn ogen) zeer gegronde klacht over sommige Honda-rijders(*) tegenwoordig..

Allemaal hebben we toen we jong of minder jong waren vast wel domme dingen gedaan aan onze auto's, zoals bijvoorbeeld veren slijpen om lager te liggen. Tuurlijk, heel leuk en stoer enzo, maar achteraf was het gewoon oerdom, en ik neem aan dat we ons dat allemaal wel hebben beseft met de tijd (ikzelf in ieder geval wel, wat een waardeloze oplossen was dat slijpen zeg.. :emo:') )

Tot ik eerder vandaag een nieuw dieptepunt heb ontdekt op het gezwel der internet, genaamd Facebook:
Afbeelding

Schijnbaar is dit weer dé nieuwe trend in Schooierland, om er toch maar bij te horen, gewoon je veren er tussenuit halen, dafuq :emo:')
Voor degenen die lid zijn van die pagina, hier een linkje naar de complete post. Ik denk dat het wel redelijk duidelijk is hoe er door de meeste mensen over gedacht wordt..
https://www.facebook.com/groups/3419561 ... 3308683089

Wat me overigens nog het meest blijft verbazen, is dat je het gewoon niet aan iemands verstand kan krijgen dat zoiets als dit gewoon achterlijk is mbt veiligheid, hoe "stoer" het ook mag zijn.
Laten we hopen dat diegene ooit nog hetzelfde licht als de meesten van ons mag zien, en zal beseffen hoe ongelofelijk achterlijk dit is/was..

En om even lekker bot af te sluiten: mocht het toch verkeerd gaan, hoop ik dat het tegen een boom is, en hij alleen zichzelf meeneemt, in plaats van anderen die de dupe worden van die stoerdoenerij..


(*) Geldt overigens evengoed voor andere merken, maar laten we het voor het gemak even bij Honda houden, want het is tenslotte HCN :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

VorigeVolgende

Terug naar Offtopic 2.0



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron