Hondanickx Civic =>update p18

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor integradical » 20 Jul 2010, 11:57

maar neem je dan de zwarte versie van ES ? ivm keuring ? of toch gewoon de rode
EGferiosquad

Gebruikers-avatar
integradical
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2231
Geregistreerd:
15 Aug 2008, 23:47
Woonplaats:
stevoort

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 20 Jul 2010, 14:51

integradical schreef:maar neem je dan de zwarte versie van ES ? ivm keuring ? of toch gewoon de rode


Die van de swaybar zijn inderdaad zwarte, zie je nix van dus ,die van Hardrace zijn allemaal zwart zie je ook nix van dus.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor integradical » 20 Jul 2010, 15:07

hondanickx schreef:
integradical schreef:maar neem je dan de zwarte versie van ES ? ivm keuring ? of toch gewoon de rode


Die van de swaybar zijn inderdaad zwarte, zie je nix van dus ,die van Hardrace zijn allemaal zwart zie je ook nix van dus.


ok,ook eens rondzoeken voor die dan
EGferiosquad

Gebruikers-avatar
integradical
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2231
Geregistreerd:
15 Aug 2008, 23:47
Woonplaats:
stevoort

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 23 Jul 2010, 13:54

Wat oem EK9 goodies...

Ek9 front strutbar
Afbeelding

Ik heb de vti bar gehad indertijd en de wanddikte van de ek9 bar is 2 keer zo dik dus echt wel steviger.


Ek9 Lightweight rear bumper bar
Afbeelding

Ek9 Deadmans pedal
Afbeelding
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor Jaane » 23 Jul 2010, 14:52

deadpedal is cool! Wil ik ook. Waar gehaald?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jaane
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8510
Geregistreerd:
18 Mrt 2005, 13:55
Woonplaats:
Limburg FTW

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor Error » 23 Jul 2010, 15:06

heeft DEN die niet toevallig nog te koop?

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 23 Jul 2010, 15:11

EK9 forum , ff kijken/zien/vragen achter Livvy /Samantha zei breekt ek9's af en daar heb ik alles vandaan.Materiaal ziet er als nieuw uit ,heel tevreden van ;) . Ohja ze heeft ook een website http://ek9srus.co.uk/default.aspx
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor .Fx » 23 Jul 2010, 15:51

Hee, ik heb dezelfde dooie pedaal!
Afbeelding

.Fx
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2268
Geregistreerd:
24 Mrt 2009, 16:58

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 25 Jul 2010, 21:30

Vandaag de tuimelaars van de nieuwe D14 kop ook maar eens zuiver gemaakt.Goede cleaner en een messing bougieborsteltje doen wonderen 8) .

Voor

Afbeelding

En na

Afbeelding


1 gietfout tegengekomen
Afbeelding

Aan de buitenkant gelukkig nix van te zien
Afbeelding

Straks toch nog maar eens met de dremel bijwerken ,niet dat dat stukje afbreekt als alles er pas in zit :?
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 26 Jul 2010, 18:18

Vandaag ma weer verder gedaan , ik had nog een complete tuimelaar set liggen van een andere d14a4 kop .Daar eens gekeken voor een vervangend stuk ,dat zag er idd beter uit maar het gietnummer was anders.
P2A-2 en P2A-3.

Afbeelding

Afbeelding

Dan toch maar besloten om dat niet te gebruiken en die gietfout weg te halen met de dremel.Ik hou die setjes ook liever compleet dat alles van dezelfde kop afkomt .De herslepen level 2 nokkenas de kop en deze tuimelaarset komen allemaal van dezelfde kop .

Afbeelding

Toen we daar mee bezig waren ook maar besloten om op alle tuimelaars de gietranden en overbodige afdrukken/stempels weg te halen. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Kruipt toch verdomme veel tijd in om zoiets af te werken ,2 af nog 14 te gaan :o
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor kristo » 03 Aug 2010, 17:44

Weer goed bezig :)

hondanickx schreef:Lang geleden heb ik zo'n complete kit van hardrace kunnen kopen(in aanbieding toen) en dat zijn ongeveer dezelfde rubbers als de mugens.Alleen de trailing arm rubbers zijn voller en dus stijver.Ik heb mugen rubbers in de rear lower control arms zitten en die waren indentiek hetzelfde als die van hardrace
Dus de hardrace trailings zijn voller/stijver dan de Mugens?


hondanickx schreef:Ek9 front strutbar

Ik heb de vti bar gehad indertijd en de wanddikte van de ek9 bar is 2 keer zo dik dus echt wel steviger

Zeker van? Wist ik niet :baby:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 03 Aug 2010, 19:31

Kwa rubberhardheid zijn die van hardrace wel ongeveer hetzelfde als de mugens denk ik.Maar de mugen rubbers zijn nog altijd open.De hardrace rubbers zijn volledig dicht op uitzondering van 4 klein gaatjes.Hardrace geeft een ook rating van 150% stijver als stock.Voor mij toch wat Te stijf en ik heb wat extra gaten geboord in de hardrace rubbers om dit toch wat te doen minderen.
Afbeelding
Afbeelding
De 4 ovale gaatjes zitten dus alleen in die hardrace rubbers ,de rest is volledig dicht.
De 2 lange sleuven heb ik er in bijgemaakt.

Voor die ek9 bar ben ik daar vrij zeker van ,kan het wel niet 100% zeker zeggen omdat ik die vti bar wanddikte nooit heb opgemeten.Maar zo dik was die wand niet zover ik me herriner,geloof dat Ton van Rsp dit ook al eens heeft bevestig/gezegt heeft op dit forum...
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor kristo » 03 Aug 2010, 20:20

hondanickx schreef:Hardrace geeft een ook rating van 150% stijver als stock.Voor mij toch wat Te stijf en ik heb wat extra gaten geboord in de hardrace rubbers om dit toch wat te doen minderen

Dus je hebt ze effectief eerst gestoken en je vond ze te hard?

Thanks voor de foto's :)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor integradical » 03 Aug 2010, 20:28

wat is de prijs van zo een hele set ?
EGferiosquad

Gebruikers-avatar
integradical
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2231
Geregistreerd:
15 Aug 2008, 23:47
Woonplaats:
stevoort

Re: Hondanickx Civic

Berichtdoor hondanickx » 03 Aug 2010, 22:10

Nope heb ze nog niet gestoken gehad , maar ik weet zoiezo dat dat nog Te bouncy gaat zijn .Een gewone upgrade van het rubber doet al veel en dan zit er nog eens extra rubber bij in .2 keer zo stijf als oem is genoeg voor mij .

@ integradical nu kost zo'n complete set op ebay $239.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Hardrace-Suspension-Bushing-Kit-92-95-Civic-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem563d40c220QQitemZ370394841632QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Ik heb ze een paar jaar geleden in discount sale gekocht bij diezelfde verkoper aan $160.
Vanachter in de onderste draagarmen (waar de swaybar op bevestigt wordt) heb ik mugen rubbers zitten en hardrace ,en ik zag echt geen verschil tussen die 2.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten
cron