Eerste Honda

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Eerste Honda

Berichtdoor wen85 » 14 Okt 2018, 20:52

Hi mensen,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Honda CR-Z .
Onwijs blij mee en hoop dat ik met deze auto minder problemen krijg. Had hiervoor een Mini Cooper S uit 2007.


Groetjes,
Wendy.

Afbeelding

Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

wen85
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
14 Okt 2018, 20:42

Re: Eerste Honda

Berichtdoor mielko » 15 Okt 2018, 12:45

Welkom,nette wagen hoor!!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Eerste Honda

Berichtdoor chris1144 » 15 Okt 2018, 19:22

Welkom :wave1:

Blijven prachtige wagens de CRZ !
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Eerste Honda

Berichtdoor Kevinio » 16 Okt 2018, 07:53

Welkom! Jammer dat ze deze niet in een Type R ooit gemaakt hebben. :(
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Eerste Honda

Berichtdoor sem_maatkamp » 16 Okt 2018, 08:05

Schitterende auto! Als de prijzen wat gaan dalen ga ik er gegarandeerd ook een kopen! Veel plezier ermee!
1997 Honda Civic Sedan 1.4i EJ9
1985 Honda Civic 1.5GL AH5

Gebruikers-avatar
sem_maatkamp
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 427
Geregistreerd:
11 Sep 2011, 16:07
Woonplaats:
D'burg

Re: Eerste Honda

Berichtdoor wen85 » 16 Okt 2018, 14:01

Bedankt allemaal!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn ex Mini nog geen seconde heb gemist en die had rond de 190 pk.
De Honda rijdt veel fijner; korte versnellingen, fijne stoelen, luxe interieur en meer comfort.

Het leuke vind ik dat het allemaal niet ten koste van de sportiviteit is gegaan, niet qua looks en ook niet qua wegligging en stuurgedrag. Last but not least: het scheelt me bakken met geld qua brandstof. Eerste tank 1:19 gereden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

wen85
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
14 Okt 2018, 20:42

Re: Eerste Honda

Berichtdoor sem_maatkamp » 16 Okt 2018, 14:55

Mocht je hem over een aantal jaar weer kwijt willen mag je me tegen die tijd altijd berichten haha! Schitterende autos en inderdaad ook nog heel economisch verantwoord
1997 Honda Civic Sedan 1.4i EJ9
1985 Honda Civic 1.5GL AH5

Gebruikers-avatar
sem_maatkamp
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 427
Geregistreerd:
11 Sep 2011, 16:07
Woonplaats:
D'burg

Re: Eerste Honda

Berichtdoor wen85 » 14 Mrt 2019, 15:57

Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik de Honda alweer bijna vijf maanden in bezit en heb er ongeveer 5000 kilometer in gereden. Echt een fijne auto.

Mijn vriend heeft een autogarage en hij heeft de remvloeistof op mijn verzoek meteen bij aankoop ververst omdat we nergens in het boekje konden terugvinden of dit ooit was gebeurd.
Boardcomputer gaf recent aan dat de versnellingsbakolie ververst moest worden, dus dat hebben we gedaan. Verder alleen een setje nieuwe ruitenwissers hoeven kopen.

In de tussentijd een paar ‘mods’ uitgevoerd.

- Tuningbox PRO geïnstalleerd. (Meer pk’s en koppel) Echt een aanrader.

- Spiegelkappen en het gedeelte net naast de deurgreep blauw gewrapt.

-tussendemper verwijderd en custom uitlaat gemaakt met twee Milltek Sport eindstukken die we nog hadden liggen. Klinkt leuk en ziet er ook sportiever uit. Ik zal er gauw eens een foto van maken. Of filmpje van uploaden.

- onlangs heb ik de auto met klei behandeld. Wat een troep kwam ervan af zeg. Dat had ik niet verwacht.

Last but not least: kobaltblauwe automatten gekocht via ebay.

Wat staat er nog op mijn verlanglijstje?

-andere velgen. Die witte Honda velgen vind ik heel gaaf,dus als iemand ze verkoopt. Geef een gil.

-3 cm verlagen middels verlagingsveren want een schroefset vind ik te duur

- Spoiler

-Bumper lip

-remklauwen blauw verven

-Brembo gegroefde en geperforeerde remschijven omdat ik ze zo mooi vind. Dit pas als de huidige versleten zijn hoor. Lijstje zal nog wel aangevuld worden. Ik ben toch nooit klaar met auto’s. ;-)

-Turbokit voor de CR-Z lijkt me ook wel gaaf. Heeft iemand er hier ervaring mee?

Tot slot nog een foto.

Groetjes,

Wendy


Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

wen85
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
14 Okt 2018, 20:42

Re: Eerste Honda

Berichtdoor B00ster » 14 Mrt 2019, 17:31

Welkom, enne, goede keuze die CR-Z. wij hebben hem nu al 8 jaar en eerlijk is eerlijk... nog nooit iets noemenswaardigs aan gehad, behalve dan onderhoud.
Maar 1 op 19, hebben wij nog nooit gehaald, ooit eens een verbruik gehad van 5.9 liter op de 100 maar dat was enkel snelweg en niet harder dan 110 rijden :cheesygrin: Gemiddeld zitten we op 7 liter per 100.
Ondanks dat het een fijne en betrouwbare wagen is gaat hij er wel binnenkort uit, we willen een 4 deurs gaan kopen.
Wel al oude foto van onze.
Afbeelding

Veel veilige en probleemloze km met ge Ztje toegewenst
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: Eerste Honda

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 14 Mrt 2019, 20:14

Heb je wel de juiste Honda bakolie gebruikt en niet versnellingsbak-olie??
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Eerste Honda

Berichtdoor wen85 » 14 Mrt 2019, 22:11

Ook hallo!

Er zit nu MPM 18001HR olie in, opgezocht via het kenteken.
Stond ook op dat het voor Honda is.

Ik zie zelf de meerwaarde niet in van olie met het Honda logo erop. Ze maken immers zelf geen olie, plakken er alleen een sticker op.









Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

wen85
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
14 Okt 2018, 20:42

Re: Eerste Honda

Berichtdoor Kevinio » 15 Mrt 2019, 10:52

Dickiecrx-vt schreef:Heb je wel de juiste Honda bakolie gebruikt en niet versnellingsbak-olie??


wen85 schreef:Ook hallo!

Er zit nu MPM 18001HR olie in, opgezocht via het kenteken.
Stond ook op dat het voor Honda is.

Ik zie zelf de meerwaarde niet in van olie met het Honda logo erop. Ze maken immers zelf geen olie, plakken er alleen een sticker op.


Nee dus.. :oops: Honda bakolie is echter veel specifieker dan olie van de gemiddelde mengboer (je merkt het direct aan een versnellingsbak of er gewone olie of Honda MTF in zit met schakelen). Ikzelf doe veel bakrevisies en veel klachten verhelp je al door puur de olie te wisselen voor de Honda variant. Enkel de bakolie van Torco is gelijkwaardig aan de MTF van Honda.

Turbokit voor de CR-Z lijkt me ook wel gaaf. Heeft iemand er hier ervaring mee?

Het hybride systeem werkt compleet los van het motormanagement systeem, dus kan best makkelijk aangepakt worden. Bisimoto heeft er zelf 544pk uit weten te peuteren met het hybride syteem nog werkend.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Eerste Honda

Berichtdoor wen85 » 15 Mrt 2019, 11:49

Bedankt voor je toelichting. Ik ben echt verbaasd, temeer omdat ik toen ik net de auto had gekocht een monteur bij Honda heb gesproken over de motorolie. Hij gaf onder andere aan dat die speciale ‘Genuine motor olie’ van Honda “onzin” is.
Heb wel vaker gezien dat merken hun eigen olie verkopen,maar ook zij moeten het inkopen bij de grote jongens dacht ik zo. Tenzij ze misschien toch ergens een olieplatform hebben? :-D

Het gekke is wel dat de auto juist nu fijner schakelt. Soms ‘kraakte’ de 3e versnelling bij het in de versnelling zetten. Dat is nu weg. Auto schakelt heel fijn en soepel.
Desalniettemin wil ik geen onnodig risico lopen. Je zult er meer verstand van hebben dan ik. ;-)
Ik ga de bakolie denk ik maar voor de zekerheid opnieuw verversen..

Heb je nog advies over de motorolie? Over 5000 kilometer moet de auto een grote beurt. Op dit moment zit er overigens geen ‘originele’ in, maar 5w20 of 5w30 uit mijn hoofd. Dit is gedaan bij de garage waar ik de auto heb gekocht. Daar was ie een paar jaar in onderhoud.







Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

wen85
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
14 Okt 2018, 20:42

Re: Eerste Honda

Berichtdoor Kevinio » 15 Mrt 2019, 14:15

Voor motorolie klopt het inderdaad dat het merk niet uitmaakt. Echter dien je wel wat te pakken van de gerenommeerde merken welke ook met fabrikanten samen werken (Castrol, Elf, Total, Shell, Valvoline, etc.) en niet van de landelijke mengboeren. Gewoon in het boekje kijken wat erin staat, dan is het altijd goed (getal voor de W maakt niet eens zoveel uit eigenlijk).
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Eerste Honda

Berichtdoor wen85 » 21 Jun 2019, 13:14

De afgelopen tijd weer wat aan de auto kunnen doen.

3 cm verlaagd met AST verlagingsveren;
Remklauwen blauw geverfd met RAIDHP;
Motorkap blauw gewrapt;
Mugen style spoiler gemonteerd. Dat was een verrassing van mijn vriend. Super blij mee.
Logo stuur blauw

De volgende mod wordt waarschijnlijk een frontlip en
blauwe logo’s buitenkant.

Inmiddels dik 8000 km gereden, zonder problemen. Recent heb ik een grote beurt uitgevoerd. Nieuwe bougies, filters en olie. Remvloeistof en versnellingsbakolie is een paar maanden geleden al ververst.

Hier nog wat foto’s!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Wendy






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

wen85
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
14 Okt 2018, 20:42

Volgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten
cron