Even voorstellen Rob75

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Even voorstellen Rob75

Berichtdoor rob75 » 05 Jan 2018, 13:02

Hallo,

Sinds juni 2017 ben ik in het bezit van een Accord 2.4 Executive uit 2003. Gekocht met 170.000 km en nu bijna 190.000 km. De auto heb ik gekocht als vervanger van een BMW 318i. Eerst maar een plaatje:

Afbeelding

Als Alfist is het lastig om iets te vinden met dezelfde rij-eigenschappen. Ofwel sportief met voldoende comfort, kortom een auto voor rijders. Mijn forumnaam heeft het getal 75 dat staat voor de Alfa 75 die ik nog heb. Geweldige rijmachines met de aandrijving nog achter. Vandaar ook de keuze voor een BMW. Ook een 3-serie is gewoon een hele fine rijdersauto.

Al heel vroeger vond ik Honda één van de merken om ooit eens te hebben. Het is er nooit van gekomen, tot nu. Vooral de mooie techniek als VTEC en de double-wishbone spreken voor een merk als Honda evenals de eigenzinnigheid in het vinden van technische oplossingen met de automaat.

Bij de aankoop waren er wel wat puntjes om even bij stil te staan voor de aanschaf:
- onderhoudsboekje helemaal ingevuld,
- prima rijdende auto
- rijdt strak en stuurt haarscherp,
- top uitrusting,
- sterke motor,
- automaat (een must),

- deukjes en krasjes aan één kant (parkeerschades etc. door vorige bestuurder. mag niet meer autorijden!),
- bak hapert bij lage snelheden,
- display radio (HID) defect,
- navigatie leest DVD niet.

Uiteindelijk toch gekocht. De prijs was zo laag dat de kleine gebreken met het verschil tot anderen makkelijk kunnen worden opgelost. Toen gaan gebruiken en zoeken op internet naar oplossingen.

- HID: soldeerpunten nogmaals solderen (geen oplossing), stukje rubber tussen connector en stekker op kabel -> probleem opgelost (uurtje
werk)
- Navigatie: DVD speler uitgebouwd, wattenstaafje met alcohol over lens laser -> probleem opgelost
- leer bekleding: lichte barstjes en schaafplekken: bij bekleder zwarte kleurstof voor schaafplekken en vet om te behandelen. Nu bijhouden met standaard producten.
- schokken bak: olie ververst, bijna weg, alleen onder hele extreme omstandigheden (40 km/h in hoogste versnelling) nog licht merkbaar. Bakfilter moet nog vervangen worden en waarschijnlijk de bougies ook.
- scheeftrekken (heel lichtj) en stuur staat niet recht bij rechtuitrijden: uitlijnen -> opgelost
- enorm trillen bij >170 km/h (korte trip Duitsland), achterbanden balanceren -> probleem opgelost
- remmen voelen niet lekker: remvloeistof vervangen -> deels opgelost (schijven en blokken van middelmatige kwaliteit), blokken en schijven rondom vervangen door Brembo delen. (gaat vandaag gebeuren)
- trim langs voorruit los: klemmetjes kapot -> nieuwe bij dealer besteld

Verder een heerlijke scherp sturende reisauto die ondanks het formaat rustig 1 op 11 tot 12 rijdt ingemengd snelweg en stadsverkeer. Op de lange afstanden is zelfs 1 op 13 haalbaar bij normale snelweg snelheden en zelfs in Duitsland bij de ca. 140 km/h.

De auto heeft één nadeel: de aandrijving voor. Maar die is zo goed, net als de Alfa 156 die ik heb gehad, dat je dat eigenlijk gewoon door de vingers moet zien.

Al het onderhoud en reparatie doe ik zelf. Het WPH is makkelijk te vinden en zeker de US sites laten veel zien. Nu alleen nog de juiste software en hardware om de auto ook te kunnen uitlezen.

Groet,
Rob

rob75
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
22 Okt 2017, 15:59

Re: Even voorstellen Rob75

Berichtdoor Luuk » 05 Jan 2018, 21:57

Nette auto! Zijn idd fijne auto's om langere afstanden in te reizen :)
Misschien zou je de bak een keer kunnen laten spoelen? Dit heeft vaak iets meer zin als alleen de olie en het filter vervangen en kan een wereld van verschil maken ;)

Luuk
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 12:54
Woonplaats:
Veghel

Re: Even voorstellen Rob75

Berichtdoor mielko » 07 Jan 2018, 17:36

Kijk ,mooie bak.
En niet 1kennig qua merken :like: :like: goeie eigenschap.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Even voorstellen Rob75

Berichtdoor chris1144 » 08 Jan 2018, 08:09

Mooie wagen! En welkom hiero :wave1:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Even voorstellen Rob75

Berichtdoor Marsnel » 25 Jan 2018, 22:04

Welkom hier!
Je pakt het meteen goed aan! Mooi om te zien.
De Amerikaanse sites zit inderdaad erg veel kennis. Maargoed, daar is Honda ook wel wat groter dan hier.

Ik wacht nog steeds op een achterwiel aangedreven Accord ;)

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen


Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten
cron