Even voorstellen: Jeroen uit Amsterdam. Ik heb net een zilvergrijze CR-V uit 2002 gekocht met 150K op de teller. Even iets anders dan de BMW Touring uit 1998 waar ik 10 jaar met veel plezier in heb gereden maar die moest echt met pensioen. Ik vind de CR-V echt een ongelooflijk lekker zittende en rijdende auto en heb veel gelezen en gehoord over de betrouwbaarheid van dit beestje. Laat ik nu net de pech gehad hebben dat binnen 2 weken het gasklephuis naar de gallemiezen ging. Gelukkig kon de garage van de sloop een vervanger bestellen en was de schade beperkt tot onder de 300,- (origineel Honda was rond de 700, ex arbeid...) Maar toch, geen fijn begin.
Ik heb geen verstand van autotechniek maar ben wel nieuwsgierig en leergierig.
Ik heb nog APK tot april maar heb wel olie laten verversen en oliefilter en bougies laten vervangen. De andere filters waren nog goed. Er zit een soort 'gat' in de acceleratie van de 2e naar de 3 versnelling. Met name als je 'm echt even intrapt. Alsof de benzinetoevoer gesmoord wordt. Als de motor echt warm is, lijkt dat verdwenen. Herkenbaar?
Ook kreeg ik een maand geleden een oranje waarschuwingslampje (probleem 'emissieregeling'?) Dat ging de volgende dag weer weg. Ik heb de auto laten nakijken en de motor is doorgelicht en daar kwam niks raars uit. Geen acute problemen in ieder geval. Gisteren verscheen het lampje opeens weer. Kan natuurlijk iets met de electra te maken hebben. Bij mijn vorige auto stond er op een gegeven moment permanent een rood lampje aan vd airbag- was ook niks aan de hand. Iemand een idee hierover?