Denk dat het weer eens aangetoond is dat je voor een goede uitlijning van onze auto's naar een dealer moet gaan met een kundige autotechnicus
- dit zouden de waarden zijn voor een Civic uit Zuid-Afrika, weet niet wat het is maar deze waarden kloppen niet met de onze, zie verder;
- camber LV is een halve graad positief, RV is bijna een volle graad negatief, dat is anderhalve graad verschil! Een Civic EK op stock hoogte moet vooraan rond de nul graad hebben. Als hij trekt vanwege dit verschil moet hij naar links trekken: weg van de kant met meest negatief camber;
- sporingwaarden achteraan worden op jouw verslag gespecificeerd van negatief (uitspoor) tot positief (toespoor), dat is totaal fout voor een Civic EK zoals ik die ken EDM/JDM/USDM en de waarden die in de manuals en in je boekje staan: van licht positief tot meer positief. Jij hebt LA een stuk positief en RA een stuk negatief, dat laatste is totaal fout. Trekt hij naar links?
- camber achter heeft links/recht een goede halve graad verschil, dat hoeft geen problemen te geven.
Mijn advies: laat door een bekwame uitlijner bekend met het systeem van uitlijning van een EK de uitlijning (sporing) overdoen, vooral áchter.Camber kan je niet verstellen, je kan echter wel voor en achter de rubbers eens klokken om zo mogelijks het camber verschil te verminderen (zoek in het forum wat 'klokken' inhoudt).
Voorbeeld met sporing in graad-minuten:
Voorbeeld met sporing in mm: