Neutron - EK3

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor RobertdeGroot » 25 Okt 2016, 10:15

Heel stoere foto :cool:
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 25 Okt 2016, 16:13

Kevinio schreef:Wow! Hahah, wel ene hele gave foto zo! :up: :up:


Hahaha mijn foto van 't jaar, ik heb me kapot gelachen. MAAR er moeten zeker andere blokken en schijven op voor de volgende x. Dit had ik ook niet verwacht.

chris1144 schreef:Hoe heb jij eigenlijk die wielkasten zulk schoon gekregen zonder dat je de groene lak verwijderd hebt, of heeft een EK standaard geen coating?

Is wel een gave foto zo, heb je dan ook nog met die remmen weer naar huis moeten rijden?


Ja EK heeft wel coating, alleen hebben ze de wielranden niet mee gecoat. Vraag me nog steeds af waarom niet... Hadden ze dat maar wel gedaan, dan hadden wij ook geen last van rottende wielranden :roll:
De groene lak zit trouwens over de oem coating.

Ik ben gewoon begonnen met een staalborstel boormachine, daarmee de wielranden roest vrij gemaakt. Daarna alles ingespoten met een sopje en met een afwasborstel alles schoon geborsteld. :like:

En ik ben inderdaad gewoon met dezelfde remmen naar huis gereden, niks aan 't handje :mrgreen: Behalve dat ze half op zijn na 2 rondes..

kristo schreef:Merkte je verschil zo zonder de trekhaak, en ev. met de nieuwe velgen?

En eens een ander grilletje, en lipjes :>>:


Jaa zeker weten, de velgen merk ik vooral met optrekken in de eerste 3 versnellingen en in de bochten voelt ie een stuk lichtvoetiger, zelfs als je over hobbels rijd is het goed te merken. Zonder de trekhaak leek die ook iets vlotter, maar dat kan tussen de oren zitten :cheesygrin:

Grill en lippen wacht ik nog mee, deze 'sleeper'-look vind ik ook wel wat hebben :>>:

RobertdeGroot schreef:Heel stoere foto :cool:


Of niet! 8) Heb hem gelijk gekocht in hogere resolutie, denk dat ik hem ergens laat afdrukken en dan hang ik hem aan de muur :lol:

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 06 Nov 2016, 23:04

Update

Gisteren een remswap gaan halen die vers van een EK4 af komt, toen ik daar aankwam had hij de EK4 nog op de brug staan. :lol: De swap is compleet met ABS-sensoren, handremkabels, zgan schijven en blokken etc.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog het EK4 stuurtje kunnen meenemen, sowieso een upgrade tov het origineel :)

Afbeelding

Daarna nog even 20km verder gereden om weer een setje mini wielen op te pikken, gewoon omdat het kan :roll: Hier gaan de winterbandjes omheen, ik ben benieuwd naar het verschil tussen deze wielen met 195/55r15 vs 195/50r15 banden.

Afbeelding

Thuis aangekomen alles uitgeladen en vandaag begonnen met de remswap compleet te demonteren. Was nog een kleine uitdaging om alles netjes los te krijgen. De draagarmen en toe-armpjes zaten er nog aan want die zaten natuurlijk muurvast in de rubbers gerot.

Alles gedemonteerd
Afbeelding

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Kevinio » 07 Nov 2016, 09:18

Nice! Heb je ook de ABS gemonteerd?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor kristo » 07 Nov 2016, 09:44

Veel succes! Ga je eigenlijk ook de cilinder/booster wisselen?

Kevinio schreef:Nice! Heb je ook de ABS gemonteerd?

Bedoel je gedemonteerd? Denk dat het de bedoeling is die van de EK3 te behouden.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Kevinio » 07 Nov 2016, 11:00

Nee, gemonteerd. Ik wist niet dat zijn EK3 die had.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 07 Nov 2016, 13:27

Er zit standaard al ABS op inderdaad. Ben eens benieuwd of alles gewoon werkt zoals het hoort als het erop zit, in de ABS ringen zit iig geen verschil in het aantal tanden.

@kristo, Bedankt! De HRC + booster ga ik idd ook wisselen. Die heb ik ook al liggen. Nu eerst even alles netjes in orde maken en wanneer het allemaal erop komt moet ik nog even zien :)

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 15 Jan 2017, 18:38

Even updaten hier,

Ik heb ondertussen weer wat upgrades kunnen verzamelen voor de EK3 en het remspul afgegeven bij de straler.

- 2x Remklauw revisie set achterzijde
- EK9 ABS computer
- BC Racing schroefset (thnks to Dan/15inch :up: )

Wat staat er nog op de planning;

- 2x Remzuiger achterzijde
- Brembo Max remschijven voor
- Ferodo DS2500 remblokken voor (misschien ook achter)
- UCA's verwisselen links/recht om caster te verhogen
- Alles monteren/afstellen/uitlijnen
- Onder/voorzijde behandelen tegen roest
- Wachten op mooi weer ::(

Plaatje v/d schroefset
Afbeelding

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 13 Apr 2017, 12:38

Even updaten..

Vrij weinig kunnen doen in de tussentijd. Wel heb ik wat coole upgrades besteld en al klaarliggen, o.a. stoelen, gordels en halve kooi :cool: Aan de remmen is nog weinig veranderd, na 2 maanden heb ik ze teruggehaald omdat ze nog steeds niet bestraald waren. Dat moet dus nog gebeuren!

De BC-set is gemonteerd en al goed getest en wat een verschil is dat met de AP suspension :like: Demping is stukken beter en de auto voelt echt goed, zeer tevreden dus :smile:

Afgelopen zondag kon ik mij niet meer inhouden om richting Duitsland te rijden en daar wat rondjes Nordschleife te doen. Zo gezegd zo gedaan :devil: Helaas nog altijd dezelfde remmen dan vorig jaar :crazy: dus voorgenomen om niet gelijk 2 ronden achter elkaar te doen. Het ging erg lekker met de nieuwe schroefset, ik moet wel nog een beetje spelen met de demping, maar de set is geweldig!!

Sfeerfoto's en filmpje :)

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/V-_sFficO7U

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor 15inch » 13 Apr 2017, 13:16

Mooi om te lezen, 6/4kg doet het goed op de ring he, curbs pakken voelt denk ik ook prima en gecontroleerd?
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 13 Apr 2017, 17:02

Ja doet het erg goed! Curbs pakken gaat ook prima, eerst had ik de demping iets te stug, dus die aan de voorkant een paar kliks minder gegeven en toen voelde het gelijk beter over de curbs. Moet er nog wat mee spelen en ook met de uitlijning, misschien toch eens camber arms kopen..

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor kristo » 14 Apr 2017, 08:32

Neutron schreef:coole upgrades o.a. stoelen, gordels en halve kooi

Koel :P, benieuwd. Een halve kooi kan wel als een 'mousetrap' werken hé dus opgepast daarmee :exclaim

De BC-set is gemonteerd en al goed getest en wat een verschil is dat met de AP suspension

Dat zal wel :cool:

15inch schreef:6/4kg doet het goed op de ring he

Als de Ring een beetje is zoals de Belgische wegen en de Brusselse ring dan kan het uit mijn ervaring met 5,8/4,4 nog wat harder daar, mss met 8/6 als limiet (achteraan)?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor Neutron » 14 Apr 2017, 11:51

kristo schreef:
Neutron schreef:coole upgrades o.a. stoelen, gordels en halve kooi

Koel :P, benieuwd. Een halve kooi kan wel als een 'mousetrap' werken hé dus opgepast daarmee :exclaim

Dat heb ik inderdaad wel eens voorbij zien komen. Maar hoe hard en waar moet de auto geraakt worden zodat ie voorover klapt? Voordeel is wel dat ik deze altijd kan laten uitbreiden, maar voorlopig is een halve voldoende.


De BC-set is gemonteerd en al goed getest en wat een verschil is dat met de AP suspension

Dat zal wel :cool:

15inch schreef:6/4kg doet het goed op de ring he

Als de Ring een beetje is zoals de Belgische wegen en de Brusselse ring dan kan het uit mijn ervaring met 5,8/4,4 nog wat harder daar, mss met 8/6 als limiet (achteraan)?

Ik denk zelf ook wel dat 8/6 de max is op de Ring voor deze lichte auto, curbs voelen dan niet meer lekker ben ik bang, toch wil ik 8/6 een x gaan proberen. Als dat winst gaat geven, dan maar niet die paar curbs pakken :)

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor 15inch » 14 Apr 2017, 12:09

Veren zijn niet duur los te bestellen bij BC, ik zou dan eerder voor 7/5 gaan dan ineens naar 8/6. Of je besteld alleen 8 en zet de 6 van voor naar achter, zit dus wel iets lengte verschil in maar dat kan de verstelbereik wel opvangen denk ik.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Neutron - EK3

Berichtdoor chris1144 » 14 Apr 2017, 17:48

Mooie update die schroefset,

Na de verandering van dempers en veren nu dan ook nog betere ronde tijden dan of dat niet?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten
cron