Nasty // Toyota Verso 2010

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Nasty » 10 Apr 2017, 13:29

In oktober een splinternieuwe lpg installatie laten steken, in november hoor je dan dat je weer papa wordt. Van een tweeling. Op zich wel allemaal mooi en gezellig, maar ik heb al een lief apekopje heb rondlopen van 2jaar. Gezien dat al dat jong geweld nog verplicht in kinderzitjes moet gaat het erg krap worden op de achterzit van de CL7. Tenzij we de mama verbannen naar de achterbank en mijn zoontje van 2 op de passagierstoel zetten... verschillende testsessies hebben we er al aan besteed, het blijft allemaal krap.

We gaan nu afwachten tot de babytjes er zijn, en zien hoe het irl verloopt. Als het echt niet zou gaan, dan gaat de CL met groot verdriet moeten vertrekken. (Geen financiële ruimte voor een MPV voor 'erbij'.) Als die dure lpg installatie er niet opzat zou ik er beduidend minder moeite mee hebben. Maar je investeert geen 2,5k om je auto 10 000km later te moeten verkopen :huilt:

Iemand leuke ideeën voor een mooie MPV?
* mag niet traag zijn
* moet er nog wat uitzien
* betrouwbaar

Momenteel wat aant rondkijken voor eventueel een Honda FR-V, Mazda 5 of een Toyota Verso. Voor het geval dát
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Mark » 10 Apr 2017, 14:00

Frv was toch 3 zits voor?
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Nasty » 10 Apr 2017, 14:07

Mark schreef:Frv was toch 3 zits voor?



Inderdaad, 3 voor en 3 achter
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Proximus » 10 Apr 2017, 14:22

Zoiets dan?

Klikkie doen

Of deze is ook een apart model:

Klikkie doen

Proximus
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 890
Geregistreerd:
08 Nov 2007, 16:09
Woonplaats:
Haulerwyk

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Nasty » 10 Apr 2017, 14:49

Proximus schreef:Zoiets dan?

Klikkie doen

Of deze is ook een apart model:

Klikkie doen



Beiden overwogen, maar dan heb je praktische zaken... vervangonderdelen na een ongeval of schade? Rechtgestuurd is ook weer wennen. Vrouw zal er ook niet mee lachen als ze alleen ergens heenmoet met een slagboom.
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Arno » 10 Apr 2017, 17:53

Ik zou gewoon voor een FR-V gaan, nog steeds een mooi model imo.

Gebruikers-avatar
Arno
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 714
Geregistreerd:
11 Mei 2007, 13:49
Woonplaats:
Drachten

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor ger[ej9] » 11 Apr 2017, 09:04

Misschien een gek idee, maar niet geschoten is altijd mis...
Kun je niet vragen voor een offerte bij de bedrijf waar je de BRC heeft geinstalleerd, om de lpg installatie over te zetten naar andere gelijkwaardige/ ongeveer zelfde techniek auto.
Als de kosten idd zo hoog is, dan wordt het niet, snap ik. Maar ik vind het zo jammer omdat je het net geinstalleerd heeft.

Misschien dan omzetten in bijv. http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
of inderdaad een FRV http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
net welke heeft de meest gelijkwaardige setup met je accord zodat je de installatie kan overzetten...
Volgens mij heeft bepaalde FRV een K motor - wel eentje die niet echt voor poweerrr is, maar dan zou ik denken dat het toch moet lukken.
Of ben ik te kort door de bocht..
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Error » 11 Apr 2017, 09:24

Allereerst gefeliciteerd man!!
ik heb zelf 4 kinderen, ik rijd in een Ford Grand C-max, meestal in 2-2-2 opstelling. Je hebt dan alleen geen bagageruimte over voor die twee kuub kindertroep die je altijd moet meenemen.
Het is een ideaal hok, rijdt goed, ligt lekker op de weg. Is alleen niet zuinig... Ford he....

Maar om eerlijk te zijn; als ik FRV kon leasen had ik dat gedaan. Ik heb m mijn broer ook aangesmeerd, die is er bijzonder tevreden over.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor hondanickx » 13 Apr 2017, 17:37

Is een CR-V ook niet ruimer vanbinnen tov de accord ? Anders is deze ook wel een mooie
https://www.2dehands.be/autos/honda/cr-v/honda-crv-elegance-op-lpg-341397987.html
Ligt al lpi in en is een lifestyle /elegance versie. Enige nadeel 91xxxkm dus distributieriem moet gedaan worden vermoed ik.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Mark » 13 Apr 2017, 19:55

Was ook vergeten gefeliciteerd te zeggen! :cheers:

Over gas overbouwen, ik weet niet of de regelgeving wat dat betreft anders is dan nederland?
In nederland mag je eigenlijk geen gasinstallatie overbouwen naar een andere auto.
Wat uiteraard wel gebeurt, als hij dan weer afgemeld word als gas auto kan hij in steekproef vallen en word de installatie gecontroleerd.
Of dat alles volgens de regelgeving gemonteerd is, maar ook de datums die in de onderdelen staan.
Zo zul je de leidingen moeten vervangen dan weer door nieuwe.
Gastank en injectoren hebben ze dacht ik niet goed in de gaten, maar goed, dit is een grijs gebied, en niet iets wat je op internet hoort aan te raden hoe je dat kan doen, want officieel kan het niet.
De inbouwer moet nieuwe papieren aanvragen, kost ook de nodige centen, en met al het overbouw werk, zit er best wat werk aan.
De straks ex lpg auto moet terug gekeurd worden, en je zit natuurlijk hier en daar met gaten door de installatie, is ook iets om over na te denken. In principe zou ik de installatie niet overbouwen. Tenzij de oude auto toch voor een paar centen weg gaat.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Mark » 13 Apr 2017, 19:59

Error schreef:Allereerst gefeliciteerd man!!
ik heb zelf 4 kinderen, ik rijd in een Ford Grand C-max, meestal in 2-2-2 opstelling. Je hebt dan alleen geen bagageruimte over voor die twee kuub kindertroep die je altijd moet meenemen.
Het is een ideaal hok, rijdt goed, ligt lekker op de weg. Is alleen niet zuinig... Ford he....

Maar om eerlijk te zijn; als ik FRV kon leasen had ik dat gedaan. Ik heb m mijn broer ook aangesmeerd, die is er bijzonder tevreden over.


Vroeger he, gingen we gewoon op vakantie en overal naar toe met 4en op de achterbank, mijn ouders hebben kadett gehad, omega, carina, een peugeot dacht 405 enz. Vroeger was dat heel normaal. Een gordel deden we nooit om achterin. Op vakantie zonder airco, lekker zweten, op parkeerplaatsen de kaart uitvouwen en kijken hoe verder te rijden.
Lekke band langs route du soleil, in praat paal aangegeven hoe en wat, en dan 1 a 2 uur wachten, nu zou je even het mobieltje erbij pakken.
Nu is dat totaal niet meer van deze tijd, en moeten ze allemaal in zitjes en gordels, zeker veiliger, maar iedereen heeft wel automatisch een grotere auto nodig.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor 15inch » 13 Apr 2017, 21:44

Mark schreef:
Error schreef:Allereerst gefeliciteerd man!!
ik heb zelf 4 kinderen, ik rijd in een Ford Grand C-max, meestal in 2-2-2 opstelling. Je hebt dan alleen geen bagageruimte over voor die twee kuub kindertroep die je altijd moet meenemen.
Het is een ideaal hok, rijdt goed, ligt lekker op de weg. Is alleen niet zuinig... Ford he....

Maar om eerlijk te zijn; als ik FRV kon leasen had ik dat gedaan. Ik heb m mijn broer ook aangesmeerd, die is er bijzonder tevreden over.


Vroeger he, gingen we gewoon op vakantie en overal naar toe met 4en op de achterbank, mijn ouders hebben kadett gehad, omega, carina, een peugeot dacht 405 enz. Vroeger was dat heel normaal. Een gordel deden we nooit om achterin. Op vakantie zonder airco, lekker zweten, op parkeerplaatsen de kaart uitvouwen en kijken hoe verder te rijden.
Lekke band langs route du soleil, in praat paal aangegeven hoe en wat, en dan 1 a 2 uur wachten, nu zou je even het mobieltje erbij pakken.
Nu is dat totaal niet meer van deze tijd, en moeten ze allemaal in zitjes en gordels, zeker veiliger, maar iedereen heeft wel automatisch een grotere auto nodig.


Haha precies! Been there done that too! Wij gingen zo vroeger gewoon op wintersport in een sedan of 3drs hatchback. :mrgreen:

Maakt je wel zo flexibel, zo ben ik zelf nog met gezin van 5 man op vakantie geweest met mijn EK4 Sedan en zelfs mijn BMW E36 Compact afgelopen jaar.

Maarre @Nasty: gefeliciteerd met het blije nieuws! :up:
Laatst gewijzigd door 15inch op 15 Apr 2017, 09:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor kristo » 14 Apr 2017, 08:47

Gefeliciteerd! :)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Nasty » 08 Jul 2017, 12:19

Voila, papa geworden van twee gezonde meisjes. Accord staat nu officieel te koop op autoscout24 en 2dehands.be :)
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Nasty // CL7 // twins coming, car might come up for sale

Berichtdoor Mark » 08 Jul 2017, 17:46

Gefeliciteerd!
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten
cron