Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor toxicshit » 30 Jul 2018, 12:52

chris1144 schreef:Vanavond nog een klein beetje tijd gevonden en de schijven + klauwen eens definitief te gaan passen. Heb nu voor tijdelijk een setje wielspacers aangepast om voor nu het te centreren, zal uiteindelijk nog iets anders willen gaan laten maken beter naar mijn zin.

Positie van de blokken op de 260 schijven
Afbeelding

een MR5 tevoorschijn getoverd om eens te passen,
Afbeelding

Past mooi in de velg, specs van de velgen zijn: 14" ET43
Afbeelding

Afbeelding


Ben benieuwd naar hoe het je uiteindelijk gaat bevallen, welke maat hoofdremcylinder gebruik je chris?
en nu zie ik de fotos en denk ik, had ik mijn MR5's maar niet verkocht ghehe.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 30 Jul 2018, 15:56

Voorlopig zit de standaard hoofdrem cilinder er nog in, ik had inderdaad volgens mij her en der al gelezen dat hoofdrem cilinders van nieuwere civics ook zouden moeten passen zonder al teveel gekheid. Maar hey een integra achteras op een CRX zetten had ook praktisch plug en play moeten wezen :dunno:

Dus eigenlijk wil ik eerste die achteras eronder hebben, voornaamste reden is de trommels zijn bijna op. Het is jammer geld en werk om die nu nog weer te gaan vervangen voor nieuw spul. Als dan de achteras eronder zit wil ik eigenlijk de vooras klaar gaan maken, hier zit nu nog de standaard 240 remmerij onder. dit was oorspronkelijk bedoel om ook te vervangen voor 262 remmen, nu met de komst van de 260 remmen op de achteras ben ik nog wel aan het kijken geweest naar 282 voor de vooras. Enkel geloof niet dat er een mogelijkheid is om dat passend te krijgen in 14" velgen.

Afijn denk dus dat de voorkant ook gewoon 262 gaat worden als dat er dan eenmaal op zit dan wil ik gaan kijken hoe het pedaal gevoel is, verwachting is dat het dus te zacht zal zijn. Dan wil ik gaan kijken naar hoe of wat dat er mogelijk is kwa hoofdrem cilinder, want het remdruk ventiel zal dan ook nog wel vervangen gaan moeten worden.


Ben ook nog steeds bezig om de juiste beugels te regelen t.b.v. van de montage van de remblokken in der achter rem klauwen, heb nu reeds 2 setjes liggen welke online besteld waren enkel zijn dit nog steeds niet geheel de juiste ondanks dat ze wel voor een EK4 bruikbaar zouden moeten zijn.

Fototje van de nieuwe beugels in mijn EK4 klauwen
Afbeelding

Na wat reseach lijkt het erop dat er verschil zit tussen de beugels voor een civic van 1996 tot 1998 en 1998 tot 2001, ondanks dat het het model gewoon eenzelfde is. Heb nu dus nog een setje beugels besteld voor een civic tot 1998 kijken of dat beter gaat werken.

Iemand van hier die ervaring heeft met of dat er verschil zou zitten de brackets van de klauwen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor Error » 01 Aug 2018, 11:58

282 front remmen gaan zeker weten niet passen in een 14" velg.
In de meeste 15" velgen trouwens ook niet, maar er zijn er wel een aantal waarmee dat wel lukt.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 02 Aug 2018, 11:17

Gisteren was de dag dat alles tezamen moest komen onder de auto, als eerste de oude as verwijderd wat slecht 20 Min werk was en daarna de strijd begonnen om de nieuwe achteras onder de auto te krijgen.

Hier hangt de as dan eindelijk, wat een geknooi zeg om die Brede PU rubbers ertussen te drukken :eek:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding\

Tja euh maximaal in veren is wel een dingetje, de ruim 10 mm verbreding en de ET32 velgen zorgen de voor dat het allemaal net gaat aanlopen in de kasten :huilt: Was ook wel te verwachten daar niet van maar het is altijd weer jammer, weer extra werk. Heb de auto iets opgedraait achterop de kont, en de dempers voor nu maar een paar tikjes harder. Moet nog maar eens even gaan kijken hoe als dat dit opgelost gaat worden.


chris1144 schreef:Na wat reseach lijkt het erop dat er verschil zit tussen de beugels voor een civic van 1996 tot 1998 en 1998 tot 2001, ondanks dat het het model gewoon eenzelfde is. Heb nu dus nog een setje beugels besteld voor een civic tot 1998 kijken of dat beter gaat werken.


Hier nog op terug komende, setje bevestigings beugels ontvangen voor een civic tot 1998 paste niet, daarna de beugels besteld voor een klauw van een civic welke van 1998 tot 2001 is. Eenmaal zakje met beugels ontvangen staat er op dat deze zoal voor een civic, integra, S2000 en Accord zijn... Heb ik dan mogelijk toch wel brackets van een 262 klauw.

Iemand ervaring met de verschillen tussen de 242 en 262 klauwen? Ik vraag me voornamelijk af is de lengte van blokken van 262 remmen gelijk aan dat van de blokken van 242? Want om nu deze blokken werkend te krijgen in deze rare setup heb ik beugels welke bovenin de klauw zitten iets aanmoeten passen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor toxicshit » 03 Aug 2018, 17:54

Heb je nu twee sets van de zelfde beugels?

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 03 Aug 2018, 17:55

Hoe bedoel je twee sets van dezelfde beugels ?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor toxicshit » 03 Aug 2018, 18:09

chris1144 schreef:Hoe bedoel je twee sets van dezelfde beugels ?

Omdat je zegt ik heb een zakje met beugels besteld waarop staat, Civic / s2000 / integra

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 03 Aug 2018, 18:18

Momenteel zijn montage beugels gebruikt waarop de verpakking staat dat deze ook op een accord, S2000 en integra passen.

Dit kreeg gebeurde er toen ik de beugels welke voor een EK4 besteld had bij ALL4Honda ( Niet zeggende hun fout oid Beugels van de Brezan hadden het ook )
Afbeelding

1 en andere is voor de rest ook al reeds onderweg, zoals ook achterremblokken voor 262 remmerij, de breede van de blokken van een 262 rem en 242 rem is gelijk echter de hoogte niet. Hopelijk past dat beter dan de 242 blokken welke er nu op zitten je moet deze toch nog wel enigzins aanpassen om dit werkend te krijgen met de 262 schijven.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 13 Aug 2018, 13:17

Ik was een beetje aan het passen en meten met de remmen welke op de vooras komen op een extra fusee dat ik had liggen.

Setup zal bij mij bestaan uit 282 klauwen op 242 fusees en dan 262 schijven, spacen van de schijf ben ik me bekend mee. Heb het meeste reeds klaar liggen, enkel nu blijkt dat het in de 14" Mugen's allemaal nogal krapjes wordt. Hoeveel MM ruimte zou je moeten hebben tussen je klauw en je velg?

Onderstaand fototje van de vrijloop in de velg:
Afbeelding


Ohja ander dingetje nog, langzaam maar zeker wil ik gaan beginnen met het opknappen van de Mugen velgen, enkel zit daarvoor nog een beetje te twijfelen. Was namelijk nog opzoek naar specs van de boutjes welke in de velg zitten voor het dadelijk terug vast zetten. Enkel nu lees ik tal van verschillende verhalen over het aanhaal moment iemand hierzo die daar zelf ook ervaring mee heeft?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor 15inch » 14 Aug 2018, 15:40

Je hebt nu 260mm brackets met 240mm plaatjes, blokken en klauwen....dat gaat niet werken. Als je 260mm plaatjes, blokken en klauwen erbij doet wel want dan heb je een complete 260mm set.

Enige waar je dan tegenaan loopt is de grotere remzuiger die een grotere HRC verreist als je voor ook grote remzuigers monteert.

Makkelijkste zou IMHO zijn als je gewoon 240 brackets neemt aangezien je de rest voor 240 al hebt liggen. En dan de 260mm schijven retourneren en de 260mm brackets los verkopen. 260 is toch ook beetje overkill met zo'n lichte korte kont

Op deze foto zie ik trouwens wel de juiste plaatjes?:

Afbeelding
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 14 Aug 2018, 16:22

Klopt op de foto zitten inderdaad de juiste “plaatje” heb een andere set laten komen die waren wel de juiste, was inderdaad een set welke ook voor een accord, Integra enz enz geschikt zou zijn. Dat gaf toen ook al het vermoeden dat de brackets geen 242 varianten waren. De remblokken welke ik had zijn ook al vervangen voor 262 blokken.

Enige dat mij dan nog een raadsel is wat voor een klauwen dat ik heb, want de klauwen zijn gereviseerd met onderdelen welke beboeld zijn voor 242 klauwen. Zuiger en dergelijke was gewoon goed.

Wat ik ook niet goed kan weer vinden wat de verschillen zijn tussen 242 klauwen en 262 klauwen, zo zou ik verwachten dat die zuigers groter van diameter zijn ?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor 15inch » 14 Aug 2018, 17:45

260 klauw heeft idd grotere remzuiger en is ook een wat grotere klauw (ivm de grotere blokken goed vasthouden). Je kan de 240 klauw opzich wel gebruiken op een 260mm schijf maar dan moet je er wel eerst 240 brackets opzetten en dan die brackets op een of andere manier 1cm verder naar buiten zetten met custom aanpassing.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Vorige

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten