Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Leonsel » 17 Nov 2016, 09:12

Er zijn veschillende aftermarket spruitstukken te koop.

DC Sports, Mugen, Lightspeed, Chikara, Hedman, Jackson Racing. Probleem is dat er geen een van in Nederland is volgens mij. USA komen ze nog wel eens voorbij op RPR forum

Ben benieuwd wat er nog op de planning staat met de 1G

Leonsel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 969
Geregistreerd:
21 Jul 2007, 18:44
Woonplaats:
Koewacht

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 17 Nov 2016, 22:32

De planning wat betreft de CRX die wijzigt tot op heden nog best vaak, spijtig genoeg zal ik niet heel veel vrije tijd de komende tijd inverband met studie.

Maar dat houdt niet in de de CRX vergeten zal worden, Bedoeling is om binnenkort te gaan beginnen met het stralen van alle ophangings delen welke ik inmiddels allemaal heb verzameld.

Doel was deze winter de achteras te gaan verwisselen/opknappen, dat zal dus opgeschoven gaan worden. Bedoeling is nu dan om echt alles klaar te hebben liggen, en dan zodra die de weg weer op mag een paar dagen een brug te huren en dan alles in één ronde te gaan verwisselen.

Dat van die spruitstukken heb ik inderdaad meer over gevonden inmiddels. Lijkt er inderdaad op dat dat vrij lastig wordt in de NL, om aan te komen. Ik zat er nu eigenlijk aan te denken om misschien een spruitstuk van een modernere D serie aan te gaan passen. Of misschien een custom header... Althans dat wordt nog even kosten met mekaar vergelijken, en kijken wat dan praktischer is. Enkel toen de CRX voor de APK moest, en er toch al las werk zat aan de uitlaat. Ben ik ook aan het rondbellen geweest om te kijken, wat het moest gaan kosten om een andere uitlaat te laten maken. Maar het komt erop neer dat zelfs, enkel een middenpijp minimaal €900 moest gaan kosten. Dan spreek je ze nog niet eens over het aanpassen van het spruitstuk, dit lijkt me nogal aan de prijzige kant, lijkt mij? Of verkijk ik mij hier dan nu zo op?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Kevinio » 17 Nov 2016, 23:14

Ik zou voor een middenpijp ook niet bij een bedrijf langsgaan, maar bij een hobbyist die wat bijverdiend, scheelt je zo zowat de helft. ;)
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Leonsel » 18 Nov 2016, 08:21

chris1144 schreef:De planning wat betreft de CRX die wijzigt tot op heden nog best vaak, spijtig genoeg zal ik niet heel veel vrije tijd de komende tijd inverband met studie.

Maar dat houdt niet in de de CRX vergeten zal worden, Bedoeling is om binnenkort te gaan beginnen met het stralen van alle ophangings delen welke ik inmiddels allemaal heb verzameld.

Doel was deze winter de achteras te gaan verwisselen/opknappen, dat zal dus opgeschoven gaan worden. Bedoeling is nu dan om echt alles klaar te hebben liggen, en dan zodra die de weg weer op mag een paar dagen een brug te huren en dan alles in één ronde te gaan verwisselen.

Dat van die spruitstukken heb ik inderdaad meer over gevonden inmiddels. Lijkt er inderdaad op dat dat vrij lastig wordt in de NL, om aan te komen. Ik zat er nu eigenlijk aan te denken om misschien een spruitstuk van een modernere D serie aan te gaan passen. Of misschien een custom header... Althans dat wordt nog even kosten met mekaar vergelijken, en kijken wat dan praktischer is. Enkel toen de CRX voor de APK moest, en er toch al las werk zat aan de uitlaat. Ben ik ook aan het rondbellen geweest om te kijken, wat het moest gaan kosten om een andere uitlaat te laten maken. Maar het komt erop neer dat zelfs, enkel een middenpijp minimaal €900 moest gaan kosten. Dan spreek je ze nog niet eens over het aanpassen van het spruitstuk, dit lijkt me nogal aan de prijzige kant, lijkt mij? Of verkijk ik mij hier dan nu zo op?


Het wordt in Nederland inderdaad vrij lastig. Ik heb een vriend die al meerdere uitlaten en spruitstukken heeft gemaakt. Ik heb hem mijn origineel meegegeven om de bochten in te schatten, de middenpijp is hij op maat komen maken bij mij thuis. En de €900 voor een middenpijp lijkt mij ook behoorlijk hoog. Ik zou eens rond vragen of er niemand is die dit in zijn vrije uurtjes kan maken.

Leonsel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 969
Geregistreerd:
21 Jul 2007, 18:44
Woonplaats:
Koewacht

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Leonsel » 18 Nov 2016, 08:26

Dit is mijn middenpijp nu.

Afbeelding

En spruitstuk

Afbeelding

Leonsel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 969
Geregistreerd:
21 Jul 2007, 18:44
Woonplaats:
Koewacht

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Error » 18 Nov 2016, 08:43

wat zitten die bougies op een aparte plek zeg. Zouden de bougiekabels dat fijn vinden vraag ik me af, die hitte??

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Leonsel » 18 Nov 2016, 09:11

Error schreef:wat zitten die bougies op een aparte plek zeg. Zouden de bougiekabels dat fijn vinden vraag ik me af, die hitte??


Geen idee maar origineel is het ook zo dus ja, en rijdt er toch al twee jaar op en neer mee naar Frankrijk en de kabels zien er nog precies hetzelfde uit :lol:

Leonsel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 969
Geregistreerd:
21 Jul 2007, 18:44
Woonplaats:
Koewacht

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 18 Nov 2016, 12:12

Probleem is dus net dat ik niemand ken, die een beetje netjes een uitlaat kan maken... Anders wist ik het wel,
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Kevinio » 19 Nov 2016, 16:26

:>>: Ik een paar zelfs.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 19 Nov 2016, 20:56

Niet toevallig ook mensen in de richting van Almelo :>>:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Neutron » 21 Nov 2016, 13:25

Sorry dat ik inbreek, ben benieuwd of je goede lassers in Limburg weet? :)

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ Kleine updates

Berichtdoor chris1144 » 10 Apr 2017, 23:22

Hier ook nog maar wat stof afblazen, tja grootste plannen voor afgelopen winter om van alles te gaan doen. Is alleen niet veel van gekomen, er gaat veelste veel tijd zitten in het aanschaffen van een eigen huis :doze: .

Afijn aangezien dat grotendeels wel achter de rug is, gaat er ook weer meer tijd komen voor de CRX. En vervelend genoeg staat die nu 5 meter van het huis vandaan inplaats van 10 Km ver weg. Niet dat we volledig stil hebben gezeten dus maar ff een klein lijstje

Dakraam mechanisme dat ik had is samen gevoegd met 2 andere en heb ik met Tig afgelast, en is weer water dicht en niet meer krokant. Enige nadeel is dat deze niet meer heel soepel loopt. Deed die overigens ook al niet altijd, die wormen(?) waar het tandwiel in loopt t.b.v. van de aandrijving zijn voorzien van een soort van plastic/rubber coating oid? Echter door lange tijd is dit uitgehard en lijkt ervoor te zorgen dat die nu heel veel weerstand geeft, iemand ook enig idee of daar nog iets aan te doen valt?

Stel ik verwijder de aandrijving dan loopt het dak namelijk wel soepel heen en weer, het lijkt er echt op dat het dat spul is dat in die "worm"(?) is dat er voor zorgt dat die zo zwaar loopt.

Om de benzine lucht rondom en in de auto drastisch te verminderen zijn er de nodige canvas slangen vervangen op en om de tank, aangezien deze nogal kapot waren:
Afbeelding

Enige dat nu een beetje opvalt is dat wanneer je gaat tanken er echt een vacuüm in de tank lijkt te zijn ontstaan door het rijden. Valt nogal op wanneer de dop eruit wordt gehaald.

Het gekke is ook sinds dat het spruitstuk is gerepareerd en deze canvas slangen zijn vervangen de motor redelijk inhoudt tussen de 3000 en 4000 toeren, vermogen is dan beduidend minder en vanaf 5000 á 5500 toeren is alles ineens weer goed.

Iemand hier nog suggesties voor?

Maar goed laatste tijd ook nog wat minder moeilijk werk gedaan, namelijk eens een goed schoonmaak beurt gegeven
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor nu nog wel even binnenkort maar weer hobbyen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor Nasty » 11 Apr 2017, 04:42

Vacuüm is normaal, had ik bij de standaard EP2 en nu bij de huidige (standaard) CL7 ook
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe uitlaat

Berichtdoor chris1144 » 01 Jul 2017, 23:54

Nog maar weer eens een klein updatje plaatsen, probleem met het minder lopen lijkt ook verdwenen te zijn. Waarschijnlijk te lang stil gestaan want na goed wat kilometers gemaakt te hebben is alles weer zoals van ouds.

Maar goed ook nog een klein update plaatsen, lange tijd aan het zoeken geweest naar een alternatief voor een uitlaat van de CRX. Bij aanschaf had ik al een eind demper mee gekregen, echter deze ging niet meer passen aangezien de middenpijp was verslepen. Maar vorige week een nieuwe ongebruikte OEM midden demper gevonden :>>:

Paar plaatjes bij de praatjes:

Afbeelding
Ingekorte middenpijp VS Nieuwe

Afbeelding
Het herrie ding dat nu eindelijk weg is

Afbeelding
Alles gemonteerd onder de auto

Afbeelding
En het eind resultaat

Enige nadeel is dat nu de versnellingsbak toch wel ten einde lijkt te komen, nouja althans de 5de versnelling begint wel heel verschrikkelijk te klinken. Nu heb ik al wel een andere bak liggen, alleen weet ik nooit zeker of deze ook goed is. Hier toevallig ook nog mensen die ervaring hebben met het nakijken van een bak, of anders een bedrijf weten in deze omgeving?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 15 Jul 2017, 19:40

Nog een klein update voor de eventueel meekijkende mensen, vandaag een AST schroefset opgehaald voor de CRX.

Afbeelding

Voorste schokdempers zullen binnenkort de deur uit gaan voor een revisie

Geplande setup dan nu voor de achterzijde van de CRX zal zijn:
- Achter as van een integra, aangezien deze de dikste interne swaybar heeft
- Schrijfremmen swap van de integra achter
- AST schokdempers acher
- alle OEM rubbers vervangen voor PU bussen
- Verstelbare panhard bar

Nu zit ik enkel alleen nog te twijfelen over die achteras, deze heeft standaard de dikste interne swaybar. Echter nu lees je ook nog wel veel dat de as gewoon wordt vast gelast/ vergrendeld met platen. Iemand ervaring met hoe dit verschilt van mekaar? Anders gaan we het gewoon proberen heb nu meerdere achterassen liggen dus opzich eentje verlassen kan ook wel.

Binnenkort eerste deel van de vakantie, dus hopelijk dan grote stappen maken en alles er in één keer achter gaan vervangen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten
cron