Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ header vraagje

Berichtdoor sem_maatkamp » 29 Aug 2016, 21:46

Me civic GT zat destijds een DC header op als ik het goed heb. Dus aftermarket zou er wel iets voor moeten zijn wat past
1997 Honda Civic Sedan 1.4i EJ9
1985 Honda Civic 1.5GL AH5

Gebruikers-avatar
sem_maatkamp
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 427
Geregistreerd:
11 Sep 2011, 16:07
Woonplaats:
D'burg

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ header vraagje

Berichtdoor chris1144 » 29 Aug 2016, 22:34

Dat van die andere hoek heb ik een paar keer vaker gelezen inderdaad, echter alsnog zeggen ze dat wel zou moeten kunnen. Heb jij hier zelf ook ervaring mee?

De huidige uitlaat is namelijk een ratjetoe, afgeslepen spuitstuk, flexibele pijp 30 Cm, middenpijp welke niet in de originele ophangrubbers wil en kan hangen en dan als kers op de taart de eindemper welke ook nog niet op de originele plekken hangt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ header vraagje

Berichtdoor little rocket » 30 Aug 2016, 07:01

Heb het destijds ook geprobeerd vandaar dat ik het weet.
In je oem spruitstuk hoort een flexibele gedeelte tezetten.
Van een Civic gt weet ik niet of het zou passen dit ivm dat het een 1.5 enkel nokker is.
Ik weet dat leonsel een complete uitlaatlijn heeft laten maken bij lex
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ header vraagje

Berichtdoor chris1144 » 30 Aug 2016, 21:04

Oké bedankt voor de info, dan toch nog maar even kijken wat ik ga doen :hmmm:

Misschien dan nu eerst maar tijdelijk enkel het flexibele stuk vervangen, zodat die weer APK waardig is. En daarna eens op zoek gaan naar en bedrijf wat me verder kan helpen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ header vraagje

Berichtdoor chris1144 » 15 Sep 2016, 21:56

Vraagje aan de Honda technisie,

Het is misschien een domme vraag maar goed. De Aero mag weer voor zijn jaarlijkse APK, en ik wou graag dat tevens de kleppen mee gesteld werden. Dus dagje ervoor de auto been gebracht, zodat ze hem de volgende dag konden bij stellen. Echter nu staan alle kleppen afgesteld op 0,12 mm, als ik in het WPH kijk lees ik:
Inlaat: 0,18 tot 0,22
Uitlaat: 0,23 tot 0,27

Voor zover ik kan vinden op het alles wetende internet, klopt dat ook.

Motor maakt geen rare bijgeluiden of iets dergelijks,

Enige problemen die er zijn en ook al waren, stationair is niet heel stabiel.

Zeweer hoog co2 waarde bij vier gassen test

Nu is dus de vraag, kan het kwaad de klepspeling zo krap te laten? En kan dit dan dus ook die problemen geven
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ nood vraagje

Berichtdoor Mark » 16 Sep 2016, 06:13

Bij een te strakke speling, is de kans groot op verbrande kleppen, maar ook onvoldoende vulling in de cilinder.
Dus ja stellen zou wel handig zijn.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ nood vraagje

Berichtdoor chris1144 » 29 Sep 2016, 11:22

@Mark, nog bedankt voor de info :up:

Inmiddels is de aerodeck voor zijn keuring gegaan, en zijn de kleppen opnieuw afgesteld. Auto heeft nu weer een jaartje APK erbij en enige puntje was dat er een olie lekkage is, olie komt uit het stuurhuis. Deze lekt/zweet al voor geruime tijd. Lijkt mij een kwaaltje bij dit type honda's want elk exemplaar op de sloop heeft exact hetzelfde :hmmm:

Paar kleine dingetjes zijn ook weer gedaan aan de aerodeck, Remblokken zijn vervangen voor EBC green stuff blokken en een setje gereviseerde klauwen zijn gemonteerd. De EBC remblokken zijn ten opzichte van de Nipparts blokken hun geld dubbel en dwars waard, er is nu veel meer remvermogen dan voorheen zonder dat je door de vloer heen trapt :emo:') .

Afbeelding

Afbeelding

Spijtig genoeg een dagna de keuring had de koppelings cilinder besloten dat het tijd was om heen te gaan... En natuurlijk ben je dan net een eind van huis, uiteindelijk na veel martelen de auto in z'n drie gekregen en heel rustig naar huis gereden over veel B-weggetjes.

De Crx heeft ook de APK keuring al weer een tijdje achter de rug, hier moest enkel het flexibele stuk van de uitlaat vervangen worden en een stofhoesje van een stuurkogel. En wederom ook bij een opmerking van olie lekkage, maar voor de rest geen op of aanmerkingen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ APK

Berichtdoor kristo » 02 Okt 2016, 09:22

Leuk van de remmen, minder van de koppeling en het stuurhuis.

Cilinder ondertussen al vervangen? Plan je iets aan het stuurhuis te doen?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ APK

Berichtdoor chris1144 » 02 Okt 2016, 14:45

De koppelings cilinder is nog binnen drie uur nadat die kapot is gegaan, vervangen voor een ander. Oude Vrielink gebeld en hij had er nog wel 1dus deze gelijk op gehaald en gemonteerd.

Stuurhuis laat ik denk ik voor wat het is voorlopig, afgelopen jaar was het ook al wel een opmerking van de APK keurmeester. Dit jaar is me ook deel stuurpomp al kapot gegaan, had overigens wel genoeg olie. Maar heb ik het systeem zover mogelijk gespoeld, en vervolgens een andere pomp geplaatst en weer gevuld met Honda stuur bekrachtings olie.

Tenzij er nog een motorswap zou komen ( wat wel heeeeeel interessant is saaie d14...), denk ik niet dat ik het stuurhuis even ga vervangen/reviseren. Lijkt me een onding om onder de auto weg te krijgen namelijk.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ APK

Berichtdoor kristo » 03 Okt 2016, 10:29

Hoe staat het trouwens met je bandenslijtagepatroon :P ?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ Brandstof pomp vraagje

Berichtdoor chris1144 » 17 Okt 2016, 19:01

@Kristo, met het banden slijtage patroon is het nu wel goed gesteld. De bandjes slijten nu gewoon gelijkmatig af zoals het hoort :like:

Aangezien het werk aan de CRX gewoon gestaag verder blijft gaan loop ik zo nu en dan ook eens tegen wat problemen aan, de huidige brandstof pomp die klinkt niet heel gezond meer. Nu ben ik ook al wel tot de ontdekdekking gekomen dat er geen enkele vorm van rubber meer aanwezig is rondom de benzine pomp. Steuntje is vast gelast aan het chassis, en in de klem zit geen enkel rubber ring :emo:') dit zal waarschijnlijk het geluid ook niet bevorderen. Maar de pomp dit ratelt heel erg.

Nu heb ik op internet al veel zitten kijken naar allerlei brandstof pompen, enkel zie je dan door de bomen het bos niet meer. Bij de CRX zit er namelijk een externe brandstof pomp op, ik heb geen idee wat voor een opbrengst dat ik normaal nodig ben.

Iemand enige idee wat een goede pomp zou zijn voor een CRX, of in ieder geval aan wat voor een soort specificaties wat betreft opbrengst moet zitten?

Ik heb al zitten kijken naar de volgende pompen:
http://www.all4honda.com/webshop/73-integra-2001-2006/100-motor-tuning/815-brandstof-systeem/grams-brandstofpomp-255-lph-universeel-details.html

http://www.all4honda.com/webshop/73-integra-2001-2006/100-motor-tuning/815-brandstof-systeem/bosch-inline-brandstofpomp-300-lph-universeel-details.html

http://www.all4honda.com/webshop/73-integra-2001-2006/100-motor-tuning/815-brandstof-systeem/qsp-brandstofpomp-bosch-versie-290lph-universeel-details.html
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ Brandstof pomp vraagje

Berichtdoor Kevinio » 18 Okt 2016, 16:47

190lph kan ondersteunen tot 350pk. Ik denk zelfs dat je problemen kan krijgen met zoveel lph.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/ Brandstof pomp vraagje

Berichtdoor chris1144 » 07 Nov 2016, 19:15

@Kevinio, nog bedankt voor de info. Keuze is nog echter nog niet gemaakt wat betreft brandstof pomp, nog steeds aan twijfelen.

Maar onder tussen zijn er nog wel weet een paar dingetjes gedaan.

Zo is inmiddels ook de olie vervangen, nu had ik hier dan een Hamp filter voor besteld. Maar toen ik het filter wou verwisselen zat er een veel groter filter op. Toen heb ik toch alsnog maar eenzelfde Bosch filter bij besteld, echter toen ik ze eenmaal naast mekaar had liggen bleek de diameter van de rubbers, en schroef draad hetzelfde zijn.

Is het dan nu verstandiger om gewoon bij de grote filters te blijven. Of kan het kleinere Hamp filter geen kwaad?

Afbeelding

Zo zijn er ook nog vervangende dempers gekomen achterin de klep. Het blok hout kan dan nu dus ook eindelijk weg om de klep open te houden :roll:

Afbeelding

En ben ik nog weer bezig geweest met het hamsteren van onderdelen.

Compleet voor subframe en 3 complete fusees

Afbeelding

Setje 1.6 tellerbakken

Afbeelding

En nog een setje houder welke in de deuren komen t.b.v van de speakers

Afbeelding

En zo zijn er nog meer dingen, binnen kort ook eena beginnen met het stralen van alle onderdelen. Begint nu toch echt te koud te worden om aan de auto te sleutelen .
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor little rocket » 07 Nov 2016, 20:00

Als het goed is is het schroefdraad van de filters niet hetzelfde
Ik zou zelf gewoon de grote erop zetten
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor mielko » 07 Nov 2016, 21:54

Ik zou ook altijd het flter met het grootste filter oppervlak pakken,dus de bosch!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten
cron