Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor kristo » 20 Jul 2017, 10:27

Maar met onderdeelnummers weet je de dikte nog niet noodzakelijk. Uit beroepsmisvorming wat dingen opgezocht:

- de as van de USDM 87 Integra heeft een stabilizer die óók in de USDM 1G CRXn zit;

dus benieuwd of die dunner/dikker/gelijk is aan de EDM stabilizer (als dit de donor Integra is).
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 20 Jul 2017, 19:14

Ik zal van het weekend eens kijken of ik de assen los kan krijgen, de integra as en de crx as .
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 20 Jul 2017, 22:05

chris1144 schreef:Ik zal van het weekend eens kijken of ik de assen los kan krijgen, de integra as en de crx as .

Sorry wilde je niet aan het werk zetten :)

Mugen verkocht ooit dikkere dat wel ;) zeg maar unicorn parts.
Vandaar dat ik swap naar een as met externe swaybar. Meer opties makkelijker verkrijgbaar etc.
Check het kakabox topic op rpr maar eens die heeft de overstapt ook ooit gemaakt mocht je het interessant vinden.

Plus minder unsprung gewicht is altijd goed!

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 25 Jul 2017, 21:19

Van het weekend geprobeerd de assen uit mekaar te krijgen maar jammer genoeg zonder succes, die interne swaybar zit toch gewoon te vast geroest om hem eruit te krijgen zonder dat ik van alles en nog wat ga afbreken. En daar heb ik nu net even geen zin in, dan gaat gewoon die integra as eronder.

Dat van die externe swaybar heb ik inderdaad gelezen op RPR, was me enkel dan even ontgaan dat men daar een as gebruikt had waar die interne swaybar mist.

Schokdempers liggen inmiddels bij AST, hopelijk die binnenkort ook weer fris terug.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 26 Jul 2017, 09:53

chris1144 schreef:Van het weekend geprobeerd de assen uit mekaar te krijgen maar jammer genoeg zonder succes, die interne swaybar zit toch gewoon te vast geroest om hem eruit te krijgen zonder dat ik van alles en nog wat ga afbreken. En daar heb ik nu net even geen zin in, dan gaat gewoon die integra as eronder.

Dat van die externe swaybar heb ik inderdaad gelezen op RPR, was me enkel dan even ontgaan dat men daar een as gebruikt had waar die interne swaybar mist.

Schokdempers liggen inmiddels bij AST, hopelijk die binnenkort ook weer fris terug.

in de achteras zit een rubber waar de swaybar in zit. even goed inspuiten met WD40 of een ander goed soort vet. en een paar dagen laten rusten. ik heb ze toen met een hand takel uit elkaar getrokken.

Zo dus:
Afbeelding
als de foto nu wat groter was zou je het part nummer erop kunnen lezen ;)

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 08 Okt 2017, 22:56

Klein beetje stof afblazen hier weer, momenteel zit de AST set onder de auto en is die lichtelijk verlaagd. Althans zover als het wou...

Afbeelding

Aan de achterkant zou ik hem als ik het wil inprincipe plat op de grond kunnen genoeg stel mogelijkheid daarzo, enkel aan de voorkant wil die niet verder omlaag dit aangezien de torsie assen verder afstellen niet toe laten zonder dat ze een groef verdraait dienen te worden. Denk de achterkant binnenkort dan maar weer iets opdraaien.

Afgelopen weekend ook nog 'even' op en neer gereden naar Bergen in Belgie en een Carbonnen motorkap voor de CRX opgehaald.

Afbeelding

Nu eerst beide auto's even klaar maken voor de APK keuring en dan weer verder hobbyen aan de auto's :wave1:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 09 Okt 2017, 08:12

chris1144 schreef:Klein beetje stof afblazen hier weer, momenteel zit de AST set onder de auto en is die lichtelijk verlaagd. Althans zover als het wou...

Afbeelding

Aan de achterkant zou ik hem als ik het wil inprincipe plat op de grond kunnen genoeg stel mogelijkheid daarzo, enkel aan de voorkant wil die niet verder omlaag dit aangezien de torsie assen verder afstellen niet toe laten zonder dat ze een groef verdraait dienen te worden. Denk de achterkant binnenkort dan maar weer iets opdraaien.

Afgelopen weekend ook nog 'even' op en neer gereden naar Bergen in Belgie en een Carbonnen motorkap voor de CRX opgehaald.

Afbeelding

Nu eerst beide auto's even klaar maken voor de APK keuring en dan weer verder hobbyen aan de auto's :wave1:

Hey die kap kennen we, die is volgens mij samen met mijn twee motorkappen naar Nederland gevlogen vanuit Heel toe automotive.
Groet Erwin.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 09 Okt 2017, 10:30

Er staat geen naam op vanwaar die komt, maar het zou heel goed kunnen. Crx waar die van af komt is schijnbaar total los gereden tijdens een botsing van iemand anders achterop de Crx. Voor de rest niet echt kunnen vragen aangezien de verkoper enkel frans sprak, en mijn frans is net zo goed als dat zijn nederlands is :hmmm:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 10 Okt 2017, 12:16

chris1144 schreef:Er staat geen naam op vanwaar die komt, maar het zou heel goed kunnen. Crx waar die van af komt is schijnbaar total los gereden tijdens een botsing van iemand anders achterop de Crx. Voor de rest niet echt kunnen vragen aangezien de verkoper enkel frans sprak, en mijn frans is net zo goed als dat zijn nederlands is :hmmm:

goed spul.. gebruik wel de hoodpins ;)

maar ze komen hier vandaan: https://www.heeltoeauto.com/
Marcus, eigenaar heeft ook een paar toffe 1st gen Hondas en heeft veel leuke onderdelen voor torsion bar Hondas ;)

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 10 Okt 2017, 23:12

Die hoodpins wordt nog een puntje, aangezien deze jammer genoeg er niet meer bij waren.

Die site van Heeltoe is mij inderdaad bekend, heb er al een paar keer zitten rondneuzen vooral naar de torsie assen maar dat is nogal een prijzig iets alle bij mekaar voor dat ik die hier heb en dan alles bij mekaar :hmmm:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 12 Okt 2017, 12:57

chris1144 schreef:Die hoodpins wordt nog een puntje, aangezien deze jammer genoeg er niet meer bij waren.

Die site van Heeltoe is mij inderdaad bekend, heb er al een paar keer zitten rondneuzen vooral naar de torsie assen maar dat is nogal een prijzig iets alle bij mekaar voor dat ik die hier heb en dan alles bij mekaar :hmmm:

naar welke dikte ben je op zoek?

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 12 Okt 2017, 21:00

Mijn eerste gedachting gingen uit naar de 24 mm, mocht ik nieuw kopen. Dikkere versie van 27 mm zou eventueel ook een optie zijn enkel voor men gevoel is dat zo'n verschil tussen dan en origineel, maar mogelijk dat het ook wel goed gaat met een goed set schokdempers.

Ergens heb ik ook nog wel in het achterhoofd om te zoeken naar 21 mm versies van de 4wd shuttle, enkel die vind je ook nog niet op zomaar iedere slooop...

Of weet jij nog een adresje ergens dichterbij voor torsie assen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 15 Okt 2017, 10:51

chris1144 schreef:Mijn eerste gedachting gingen uit naar de 24 mm, mocht ik nieuw kopen. Dikkere versie van 27 mm zou eventueel ook een optie zijn enkel voor men gevoel is dat zo'n verschil tussen dan en origineel, maar mogelijk dat het ook wel goed gaat met een goed set schokdempers.

Ergens heb ik ook nog wel in het achterhoofd om te zoeken naar 21 mm versies van de 4wd shuttle, enkel die vind je ook nog niet op zomaar iedere slooop...

Of weet jij nog een adresje ergens dichterbij voor torsie assen?

denk er aan dat je dan ook wagon tubes nodig hebt en het een en ander komt aan het aanpassen waar de Caps op de tubes vast zitten en aan het chassis worden geschroefd.

let op met kopen dat je de correcte lengte koopt! US CRX en EDM CRX heeft not al wat verschillen in de voorwiel setup ;)
ik heb zelf nu 27mm nog niet mee gereden dus kan je niks vertellen over het rij gemak. plus ik heb de tein shokbrekers erbij dus dat is wel wat verschil met de koni geel die er ooit onder zaten.

ik vroeg meer omdat ik binnenkort nog wel eea wil bestellen bij heeltoe. wellicht een group buy doen en de verzendkosten delen.

ik heb de originele 19mm torsiestangen los in het rek met onderdelen liggen dus kan de lengte voor je opmeten mocht je het zeker willen weten. Civic, wagon, crx, integra hebben allemaal ook verschillende lengtes. en hoe korter the torsiestang hoe stijver hij ook weer is bij de zelfde dikte!

Groet Erwin.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor chris1144 » 15 Okt 2017, 22:43

Pb verstuurd
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/

Berichtdoor toxicshit » 16 Okt 2017, 20:51

chris1144 schreef:Pb verstuurd


62cm x 19mm


Afbeelding

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten
cron