Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Berichtdoor chris1144 » 10 Jan 2015, 19:39

Hallo Allemaal, Mijn naam is Christiaan en ik woon in Almelooo. Sinds Mei afgelopen jaar ben ik de eigenaar van mijn Rode Honda Civic Aerodeck 1.4 de auto is van 99 en is voorzien van Lpg. Heb me aangemeld op het Forum om de leuke projecten te volgen en misschien ook nog wat kennis op te doen en dan hopelijk ook mijn probleempjes op te lossen :cheesygrin:

Edit:

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk maar een vraagje, ik heb sinds de olie wissel van de motor een storing gekregen. Nou heb ik de auto inmiddels ook al uitgelezen en de storing is code 17, Dit zou dan een fout in de VSS sensor zijn? Maar mijn snelheidsmeter doet het nog wel, is ook nog wel accuraat en doet ook niet raar ofzo. Ik heb de stekkers ook al allemaal losgehaald en schoon gemaakt met contact spray. Ik heb vandaag de sensor inmiddels ook al eruit gehad en zover als mogelijk is nagekeken maar ik ben niks geks tegengekomen. Ook loopt de motor sinds die storing 1200/1300 Tpm, als ik de ecu reset en dan weer ga rijden is er niks aan de hand ook loopt die dan netjes stationair, als ik dan een tijdje gereden heb en de motor dus op temperatuur is dan springt die weer aan. Iemand nog ideeën ?
Laatst gewijzigd door chris1144 op 25 Jul 2018, 17:13, in totaal 28 keer gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen / Probleem versnelling

Berichtdoor chris1144 » 07 Mei 2015, 07:01

Hallo Allemaal,

Sinds gister maakt de auto een gek geluid tijdens het optrekken, telkens wanneer ik optrek dan maakt de auto vanaf 3000 Tpm ( maakt niet uit welke versnelling ) een joelend geluid. Naarmate je meer toeren maakt wordt het gejoel ook harder. Heeft iemand een idee wat dit misschien zou kunnen zijn? Het lawaai is er alleen tijdens het rijden, bijvoorbeeld: Ik trek op tot 3000 tpm als ik dan constant blijf rijden dan blijft die 'joelen' laat ik dan het gaspedaal los auto rolt dus nog wel verder en motor draait ook nog wel +- 3000 tpm dan is het geluid volledig weg. dan hoor je echt alleen de wind en de banden maar geen motor of versnellingsbak te horen. Geef je nou weer gas bij, dan heb je gelijk het gejoel weer terug. Dit kan je in elke versnelling doen telkens hetzelfde.

Als je nou bijvoorbeeld wanneer de auto stilstaat en ontkoppelt en dan eens gas geeft tot 3000 tpm dan is er niks te horen behalve de motor, dan is er geen gejoel aanwezig.

Nou had ik ook al de koppelingstest gedaan, als ik weg wil trekken in z'n 3 dan is dit wel mogelijk maar dan moet je wel flink gas geven. Ik kan ook niet zonder gas bijgeven weg trekken, ook niet in de 1. Ben ook een keer 70/80 gaan rijden in de vijf en dan terug naar de drie dan gaat de motor wel direct mee in toeren daar zit geen vertraging in.

Ik zelf zit te denken aan iets in de versnellingsbak... Als je de motor stationair laat lopen en in de vrij dan maakt die ook al wel wat lawaai, dit lawaai wil dan nog weleens het 'prise lager'?? zijn?

Km stand van het hok is 328xxx maar ik weet niet zeker of dat deze bak ook al 328xxx km meedraait. Aangezien er bij ongeveer 98xxx km een ander blok in is gelegd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor Kevinio » 07 Mei 2015, 07:17

Waarschijnlijk een lagertje wat moeilijk aan het doen is.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor chris1144 » 07 Mei 2015, 07:22

Niks mee doen dan? Gewoon laten Joelen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor chris1144 » 19 Mei 2015, 16:55

De versnellingsbak moet toch verwisseld worden. Nou heb ik in de auto een P9A B000 versnellingsbak, heeft iemand enige idee wat de verhoudingen van deze versnellingsbak zijn. Kan het namelijk nog niet echt vinden...

Ik heb liggen een P20 A000 bak, dit zou als het goed is allemaal moeten passen???
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor Bor » 19 Mei 2015, 17:25

Phoe geen idee, al op honda-tech gekeken?

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor chris1144 » 19 Mei 2015, 17:34

Heb ik inderdaad al wel op gekeken maar daar kan ik niet de volledige specs vinden van P9A bak. Enige wat ik er van te weten ben gekomen is dat het niet echt een bijzonder lange bak is. Ik draai nu 4000/4100 bij exact 130 Km/h
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor -Richard- » 19 Mei 2015, 21:44

De P9A bak ken ik niet. Mocht je daarvan de verhoudingen kunnen vinden kan ik gemakkelijk beide versnellingsbakken vergelijken. Tijdje geleden een mooi excel-sheet van gebouwd die eindsnelheiden berekend, verhoudingen weer geeft (dus bij xtoerental schakelen geeft x toerental in de volgende versnelling) en de banden maat is natuurlijk van invloed op de eindsnelheid.

Afhankelijk van de banden maat ( en daarmee in hoe verre loopt je teller nu gelijk...) heb je met een S20 (P20) A000 bak een toerental van 3400 rpm. Dat het P20 is wil zeggen dat de bak aluminium selector vorken heeft.

Zover ik weet passen alle versnellings bakken gewoon zolang het maar van én op een SOHC motor gezet wordt, de rest is gewoon overzetten en monteren. Het is niet het druklager wat lawaai maakt? Eventueel inderdaad een lager in de bak of misschien zelfs een wiellager, even uitzoeken :)

Gebruikers-avatar
-Richard-
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 412
Geregistreerd:
18 Mrt 2013, 23:06

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor Kevinio » 20 Mei 2015, 08:13

Gezien de motor en de snelheden die je opgeeft vermoedt ik dat je verhoudingen gelijk liggen aan die van een Civic (EG) VXI. In principe past elke hydro D-serie bak erop inderdaad.

Dit linkje werkt altijd fijn: http://www.zealautowerks.com/transcalc.php
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor chris1144 » 20 Mei 2015, 08:35

Bedankt voor de reacties,

-Richard- schreef:
Afhankelijk van de banden maat ( en daarmee in hoe verre loopt je teller nu gelijk...) heb je met een S20 (P20) A000 bak een toerental van 3400 rpm. Dat het P20 is wil zeggen dat de bak aluminium selector vorken heeft. :)


De banden die er nu onder zitten zijn de originele maat, 185 60 R14. Wat bedoel je met hoever mijn teller nu loopt? teller gaat tot 220 Km/h, niet dat ik dat haal gekste wat ik hier in Nl er mee gereden heb is 190 op de teller.

-Richard- schreef:. Het is niet het druklager wat lawaai maakt? Eventueel inderdaad een lager in de bak of misschien zelfs een wiellager, even uitzoeken :)


Het lijkt mij toch echt in de bak te zitten, als ik de motor stationair laat lopen dan hoor je een ratelend geluid. Ontkoppel je nou dan is het geluid volledig weg, motor maakt dan ook geen gek geluid meer. Ga je dan nu rijden dan maakt de auto bij versnelling 1,2 en 3 bij exact 3000 Tpm een soort van zoemend geluid, dit zoemende geluid is bij de 4 en 5 eigenlijk niet aanwezig bij de 3000 Tpm maar meer rond de 3500 Tpm. Ga je dan nou toch een een keer in z'n drie en dan met motor toerental 3000 Tpm rijden en je ontkoppelt dan een X dan is al het geluid weg, je hoort alleen de rijwind en de banden maar meer niet. Enige wat ik alleen nog niet geheel snap is, wanneer je bijvoorbeeld wederom tot die pijnlijke grens van 3000 Tpm trekt, en dan het gaspedaal los laat dan is ook het geluid weg. Het geluid/lawaai is alleen aanwezig wanneer je gas geeft. Edit: Wanneer je dan weer ontkoppelt en dan eens onbelast een X gas geeft tot 3000 Tpm dan maakt de auto ook niet dit joelende geluid, zowel rijdend als stilstaand
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor -Richard- » 20 Mei 2015, 19:25

Klinkt me als een versnellingsbak probleem zoals je zelf al vermoedde.

chris1144 schreef:Bedankt voor de reacties,

-Richard- schreef:
Afhankelijk van de banden maat ( en daarmee in hoe verre loopt je teller nu gelijk...) heb je met een S20 (P20) A000 bak een toerental van 3400 rpm. Dat het P20 is wil zeggen dat de bak aluminium selector vorken heeft. :)


De banden die er nu onder zitten zijn de originele maat, 185 60 R14. Wat bedoel je met hoever mijn teller nu loopt? teller gaat tot 220 Km/h, niet dat ik dat haal gekste wat ik hier in Nl er mee gereden heb is 190 op de teller.

Daarmee bedoel ik; stel dat je afweek van de standaard maat dan klopt de snelheid op te teller al niet meer, natuurlijk zit hier altijd wel afwijking in en daarmee is alles dus relatief. Maar omdat je zo zei; 4000/411 op 130 km/h : stel dat je iets grotere banden zou hebben dan gaat het toerental natuurlijk omlaag. Zo bedoelde ik dat dus :).

Ik rijd met mijn S40 bak 3000 toeren bij 120km/h. Best wel een stukje zuiniger :roll:

Gebruikers-avatar
-Richard-
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 412
Geregistreerd:
18 Mrt 2013, 23:06

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor chris1144 » 20 Mei 2015, 22:10

-Richard- schreef:Ik rijd met mijn S40 bak 3000 toeren bij 120km/h. Best wel een stukje zuiniger :roll:


Zo das een verschil, wat ik exact draai bij 120 km/h weet ik niet precies maar geloof dat dat een goede 3500 Tpm is.

Volgende week komt de andere bak er onder, rijd nu met de civic alsof het een diesel. Moet zeggen dat het lawaai dan wel weg blijft maar god wat zuipt die dan. Afgelopen tank 1:6 gehaald :? waar normaal 1:12 toch het minimaal is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor ger[ej9] » 21 Mei 2015, 10:23

Stationaire ratelend en pedaal indrukken weg?
Prise as lager. Zit id bak. Makkelijker om de bak gwn helemaal te vervangen.
Heb ik ook een keer gehad.. Volgens Kevinio de bak expert is het echt een kwaaltje van honda d bak. :D

En even over snelheid en rpm ratio.. Ik zou het even mee gaan vergelijken met gps snelheid.
Want de bak, bandenmaat, en teller van jantje is anders dan die van pietje.

Ik rij nu met s20-a000 bak (bijna zelfde verhouding met s40 van ej9 - wel korter dan s40 van ek3):
3600rpm 120km/u gps snelheid (125 op de teller)
4000rpm 130km/u gps snelheid (135 op de teller)

Op snelweg mag je bij 100 tot 107 rijden en word je niet beboet
bij 120 mag je 127 rijden, bij 130 mag je 135 rijden

60% van de km die ik maak is 130 snelweg, rij dus constant 4100rpm / 135 gps / 140 op de teller
Tis een wonder dat de blok het nog overleeft na 350dkm hahah. :emo:')
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor Kevinio » 21 Mei 2015, 10:38

Prise as lager wordt amper tot niet gesmeerd bij stationair draaien, dat is het grote probleem.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even voorstellen/Probleempje

Berichtdoor chris1144 » 21 Mei 2015, 10:54

Hij maakt bij stationair lopen inderdaad een ratelend/tikkend geluid, dit geluid valt volledig weg bij het indrukken van de koppeling.

Volgende week komt er een andere bak, oem koppeling en oem druklager op.

Het is inderdaad zo dat de wanneer ik op de snelheid van m'n navigatie kijk dat de snelheid 10 Km/h verschilt ten opzichte van mijn tellerbak, maar goed die navigatie's zijn vaak ook niet zo bijzonder accuraat.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Volgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten
cron