Re: GBRASLETTI. Weer een civic

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor Bob88 » 23 Nov 2017, 06:39

Je moet even een berichtje sturen naarAutoweek voor de rubriek Klokje Rond. Kunnen ze een leuk item maken met deze Accord. Die is daar nog niet aan de beurt geweest.
Die mankementjes zijn minder tof, maar leuk om te lezen allemaal. Niet kapot te krijgen :clap:
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 10 Dec 2017, 20:22

Klokje rond.....neuh....niet zo veel zin in.

Tegenwoordig zijn hoge kilometerstanden niet meer zo spannend. Toen ze er net mee begonnen bij Autoweek was het wel erg leuk het kwam volgens mij een stuk minder voor in die tijd.

Tijd geleden een stapel oude Autoweek gekregen van m'n vader....stond een civic in met 750.000km. Die vond ik wel interessant.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor Nasty » 10 Dec 2017, 22:45

GBRASLETTI schreef:Klokje rond.....neuh....niet zo veel zin in.

Tegenwoordig zijn hoge kilometerstanden niet meer zo spannend. Toen ze er net mee begonnen bij Autoweek was het wel erg leuk het kwam volgens mij een stuk minder voor in die tijd.

Tijd geleden een stapel oude Autoweek gekregen van m'n vader....stond een civic in met 750.000km. Die vond ik wel interessant.


Ook goed benadrukken wat je wil zeggen tijdens je interview, veranderen vanalles aan wat je gezegd hebt. En beloven de foto’s op cd en je ziet of hoort ze nadien nooit meer. Leuk voor een dagje, maar zeker niet meer dan dat
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor chris1144 » 11 Dec 2017, 09:31

Mooie Km stand :clap:

Op naar de 4 ton :>>:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 06 Jun 2018, 21:26

chris1144 schreef:Mooie Km stand :clap:

Op naar de 4 ton :>>:


We zijn inmiddels aangeland op 359.000km.

Komend weekend de remschijven en remblokken vervangen.

En vanochtend begaf het raammechanisme het. Ook maar even uitvogelen hoe ik dat kan fixen en eventueel verbeteren.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 13 Jun 2018, 21:48

Raammechanisme is inmiddels vervangen door een andere. Heb op de sloop een portier op de kop getikt en daar het mechanisme van overgezet. Portier koste €40,- en dat klinkt een stuk beter dan €300,- voor een nieuwe. Dus anderhalf uur sleutelen en klaar.

De remmerij heb ik nog niet gedaan. Krijg de houder van de remklauwen niet los. Heb ze ingespoten met Kruipolie. Morgen op m'n werk kijken of ik een slagmoersleutel in elkaar kan zetten met reserveonderdelen.

Vrijdag aande slag met onze crv. Daar zat gisteren olie bij de bougies en de bougiekappen zaten onder de olie. Moet dus een nieuwe klepdekselpakking op met nieuwe ringen.

Pffff....eigenlijk geen zin in , ik was eigenlijk al bezig met het spuitklaar maken van de kuipen van m'n vfr en daar had ik eigenlijk wel naar uitgekeken.

En sinds een paar weken een nieuwe baan met daarbij behorende opleidingen. Ben nu monteur/keurmeester voor elektrische gereedschappen en klimmateriaal. Is een hele omschakeling na 20 jaar verkoper te zijn geweest.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 16 Jun 2018, 18:51

Vandaag dus de klepdekselpakking vervangen van de crv. Bij elkaar een uurtje bezig geweest. Gisteren de remschijven van de accord vervangen nu alleen nog de remblokken want, degene die zijn geleverd lpassen niet (te groot en dat terwijl op de doos staat dat ze voor mijn auto geschikt zijn ). Heb andere blokken besteld en die komen maandag binnen. Dus komende week nog even de blokken vervangen en dan is dat ook klaar.

De oude schijven kreeg ik maar moeilijk los. De koppen van de boutjes waren kapot (heb ze met heetstoken en een linkse tap er toch uitgekregen).
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor 15inch » 17 Jun 2018, 12:24

GBRASLETTI schreef:
De oude schijven kreeg ik maar moeilijk los. De koppen van de boutjes waren kapot (heb ze met heetstoken en een linkse tap er toch uitgekregen).


Tip: vervang ze gelijk door RVS inbus schroefjes en zet ze vast met een beetje kopervet, gaan de rest vd auto mee en nooit meer moeite met loshalen. :>>:
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 17 Jun 2018, 12:30

15inch schreef:
GBRASLETTI schreef:
De oude schijven kreeg ik maar moeilijk los. De koppen van de boutjes waren kapot (heb ze met heetstoken en een linkse tap er toch uitgekregen).


Tip: vervang ze gelijk door RVS inbus schroefjes en zet ze vast met een beetje kopervet, gaan de rest vd auto mee en nooit meer moeite met loshalen. :>>:


Heb nieuwe boutjes gebruikt en alles idd met kopervet gemonteerd. Heb ik geleerd van m'n vader. Doe dat eigenlijk met alles aan de auto en motor.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 17 Jun 2018, 12:33

Volgens mij is binnenkort de uitlaat aan de beurt. Geluid is ineens een stuk harder. Welk deel weet ik nog niet maar, daar kijk ik van de week wel naar als ik de remblokken er eindelijk op kan zetten. Nu even geen zin in.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor little rocket » 17 Jun 2018, 19:46

Is het nog de originele uitlaat of is deze al eens vervangen want met deze km stand mag dat toch wel eens :up:
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: GBRASLETTI. 345.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 17 Jun 2018, 20:23

Dat lijkt me niet. Ik vind het al heel wat dat ik daar al 4 jaar niets aan hoefde te doen. Bij m'n civic moest ik om het jaar een nieuwe einddemper.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 363.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 27 Aug 2018, 19:37

We zijn inmiddels al 3 weken terug van vakantie maar, de heenreis ging niet echt zoals het hoort ::(

Onderweg naar de Ardèche ongeveer een 100km boven Lyon braken de wielbouten van de CR-V af op de snelweg met sleurhut er achter :crazy:

Auto is op de sleepwagen gezet en wij hebben een dag later ons vervangend vervoer opgehaald (gloednieuwe Volvo XC40 T5).

OP de terugweg naar huis hebben we de CR-V weer opgehaald (technisch weer goed en veilig om weer verder te gaan).

Nu we weer thuis zijn moet ik de optische schade herstellen en volgend jaar gaan we op zoek naar een andere auto (we gaan op zoek naar een auto met meer vermogen, CR-V is echt een goede auto maar mist toch wat vermogen voor onze huidige caravan) maar, eerst wat sparen.

Vrijdag moet de accord op voor de apk, ik ben benieuwd. Op de uitlaat na kan ik niets bedenken (maar ze zullen bij de garage nog wel wat vinden ben ik bang).
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: GBRASLETTI. 363.000km and counting

Berichtdoor Flip » 28 Aug 2018, 09:55

Hoe kan dat nou, afbreken van de wielbouten. Vast gezet met vrachtwagenluchtolletje zeker?
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: GBRASLETTI. 363.000km and counting

Berichtdoor GBRASLETTI » 29 Aug 2018, 09:38

Nee dat niet. Boutentol die ik heb is niet zo zwaar. Paar jaar geleden heeft iemand tegen het achterwiel aan gezeten met een trekhaak. Toen alles na laten kijken en de garage kon toen niets vinden. Nu werd er gezegd dat er haarscheurtjes in de bouten zaten. En dat dit al even aan de hand was (als een bout afbreekt kun je aan de breuk zien of dit door haarscheurtjes komt of dat er in 1x teveel kracht op is gekomen). Maargoed alles is weer in orde.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten
cron