Integra just came in

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 01 Mei 2015, 11:26

Zo, Accord afgekeurd op achterremmen (net als elk jaar... gewoon een kut systeem :P
Integra vandaag in één keer er door (topstaat!!!)

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 03 Jun 2015, 04:16

Nou, het feest van de Accord was van korte duur was de middag nét goedgekeurd...)

Vanmorgen een aanrijding gehad met een ree op de snelweg....
Mijn geluk: een jonge ree (gelukkig op slag dood). Er staan nog flinke sporen op de weg en ik lag met de auto nét niet in de sloot.... (heb de vangrail kunnen ontwijken)...

Ik rijd daar, zie links in de berm een jonge ree staan.... ik denk, laat ik maar wat gas terug nemen want er kunnen er wel eens meer zijn... en met dat ik dat denk schiet er een voor de auto... Vol in de remmen maar mocht niet baten.... Politie zij al dat ik alle mazzel heb gehad.

Achter me reed een auto die het gezien heeft en kon bevestigen dat ik ook niet te hard reed. Deze man is ook gelijk gestopt en heeft 112 gebeld (ik zat nog in de auto).
Terwijl hij aan de telefoon was, ben ik uit de auto gekomen en ben nar hem toegelopen.
Kort daarna was de politie er ook al (waarmee ik ongeveer 5 a 10 minuten eerder nog aan de koffie zat bij de pomp, nog geen kilometer van de plek des onheils vandaan....)
De man die achter me reed en verderop de auto had stilgezet bleek arts te zijn. (en nog toevalliger had ie dezelfde voornaam als ik....)
Hij heeft mij effe gecontroleerd (ik achtte dat zelf niet nodig, maar hij stond er op) Vervolgens heeft de politie gezocht naar de jonge ree (of beter gezegd het restant er van) en toen bleek ook wel dat alles op heel korte afstand allemaal gebeurd is....
Daarna is de Accord de helling opgetrokken en achterop een bergingswagen naar m'n huis gebracht.
Toen begon bij mij de schik eigenlijk pas te komen.... Peuk gerookt en in de Integra gestapt en een flink blok gaan rijden (werkt heerlijk kalmerend!) Maar op radio 2 kwam voorbij: Ben je wakker en wat ben je aan het doen.... Dus ik heb de auto effe op de parkeerplaats gezet en een SMS'je gestuurd... "Goedemorgen, net een ongevalletje met de auto, dus nu goed wakker"
Verder genietend van de muziek weer verder gereden toen de telefoon ging.... Frank van Radio 2 aan de lijn (toch handig zo'n carkit :P )
Dus op de radio m'n verhaal mogen vertellen... (leuke bijkomstigheid)
Vanmiddag effe met de verzekering bellen.... Er is iets onduidelijkheid of ik er nu wel of niet voor verzekerd ben... volgens de berger wél.... Anders moet ik het zelf maar zien op te knappen.
De schade lijkt enorm mee te vallen, al weet ik nog niet hoe het er achter de bumper uit ziet. De Accord rijd nog wel gewoon en de radiateur lijkt niet te lekken.... Wat hoe dan ook wél kapot is: Rechter zijknipperlicht, rechter richting aanwijzer, koplamp en mistlamp en de bumper is kapot.... Zijscherm heeft een minimaal deukje en de motorkap lijkt nog in takt.... (dan kan ie blijkbaar toch hardere klappen aan dan de botsproef deed vermoeden :P )
Het zal wel goed komen.... Ben ergens al lang blij dat het meevalt en dat het met de Accord gebeurde en niet met Teggie (want die was echt finaal total geweest met deze klap)

Moet een raar gezicht geweest zijn.... Zoals de arts die achter me reed vertelde:

Remlichten gingen aan en kort daarna vloog er van alles rondom de auto weg waarna de auto eerst naar links draaide, toen naar rechts.... Rechtuit op de vluchtstrook kwam waarna het linker voor en achterwiel de weg verlieten (de auto kantelde net niet), terugklapten op de weg, het gras in dook en een paar keer in de rondte draaide tot ie uit het zicht verdwenen was.....

Voor mijn gevoel was het iets minder heftig, al komen de genoemde bewegingen mij wel bekend voor....

Straks maar eens foto's maken.... er hangt nog een deel ingewanden aan m'n "ex" mistlamp....

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 03 Jun 2015, 13:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier opzij een klein deukje in het toch iets verbogen voorspatbord en het kapje van m'n zijknipperlicht is weg.
(en een half voetbalveld tussen bumper en trekhaak :P )

Afbeelding

En op deze zijkant is ie tollend het talud afgegleden (waarna hij vlak voor de sloot weer op alle 4 wieltjes stond)
Wonder boven wonder geen schade, al zit er wel flink wat gras klem tussen velgen en banden en op de gehele zijkant zijn de glijsporen van het natte gras en zand te zien.... Zelfs de spiegel is nog in takt! (stond wel tegen m'n raam aan geklapt :P )

Afbeelding

En zoals het nu staat gaat herstel bij mijn oude baas gebeuren :)

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 22 Jun 2015, 00:02

Om de Accord op te knappen moet ik nog een voorbumper hebben....

Echter: vrijwel onvindbaar. Op sloperijen liggen er weinig (meesten gaan op export) en wat er ligt heeft over het algemeen voorschade....
Ook nieuw is er geen bumper meer te krijgen, alleen aftermarket bodykits.....

What to do.... doe eens gek en pimp my ride? (heb ik tóch een andere auto maar weet wél wat ik er aan heb....

De meest subtiele bodykit bumpers die ik kan vinden (als ik voor doe, dan moet achter ook, anders gaat het helemaal nergens meer over)

Afbeelding

Afbeelding

In de zijvakken zou ik mistlampen kunnen monteren en in het grote middenvak de kentekenplaat... dan lijkt het al een stuk minder "open"


en achter:

Afbeelding

Afbeelding

Die inham in het midden komt nog niet zo gek uit met m'n trekhaak....

Voorbeeld van de achterbumper op een Accord:

Afbeelding


deze set kost nieuw 200,-
Mogelijk een optie als ik echt geen originele voorbumper kan vinden.... (maar moet ook niet ál te lang gaan duren... heb de auto nodig)

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 23 Jun 2015, 01:15

Schiet mij ineens te binnen... de Rover 620 is in de basis dezelfde auto....
De voorbumper is wel iets anders, maar volgens mij moet ie gewoon passen...
Lijkt mij een prima (en goedkope) optie om for the time being de voorkant van de Accord te herstellen! Als ik dan t.z.t. toch een originele bumper vind, kan ik alsnog wisselen, maar heb ik niet veel geld verknoeid!
Als de schade onderhuids meevalt, ga ik deze bumper ophalen... is zwart metallic, niet exact gelijk aan mijn kleur maar het voldoet denk ik eerst wel... de stootrand met chromen bies moet ik dan zolang missen.... Maar voor 20,-.... Aldus, een bumper van een Rover 620

Afbeelding

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor DennisV32 » 23 Jun 2015, 02:43

De Rover 600 bumper is vlak aan de zijkanten, hier gaan je knipperlichten waarschijnlijk niet meer bij passen aangezien bij jou bumper duidelijk te zien is dat die na het knipperlicht nog iets omhoog loopt.
Maar ik zou voor een cheap fix daar gewoon een zaag inzetten.

Afbeelding
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 23 Jun 2015, 04:40

Daar heb je inderdaad een punt.... dat had ik nog niet gezien...

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Vladi » 23 Jun 2015, 06:24

Denk zelf dat dat niet gaat passen of dat de bevestigingspunten niet overeen gaan komen, de 620 deelt namelijk ook het platform met de voorganger van jouw Accord (de CB) en zelfs daarvan zijn de meeste delen niet gelijk.

Zou als ik jou was mooi even in Duitsland rondkijken, ik heb in 3 minuten zoeken al 5 bumpers gevonden voor jouw type.
50€ plus 100€ brandstof is altijd beter dan 200€ aan een polyfantasticplastic bumper uitgeven die waarschijnlijk van alle kanten aangepast moet worden om te passen.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Integra just came in

Berichtdoor m4v3r1ck » 23 Jun 2015, 09:41

Aiii ... best een flinke klap. Een originele bumper ziet er mooier uit dan die van Rover.

m4v3r1ck
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
17 Jun 2015, 07:22

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 23 Jun 2015, 11:34

Vladi schreef:Denk zelf dat dat niet gaat passen of dat de bevestigingspunten niet overeen gaan komen, de 620 deelt namelijk ook het platform met de voorganger van jouw Accord (de CB) en zelfs daarvan zijn de meeste delen niet gelijk.

Zou als ik jou was mooi even in Duitsland rondkijken, ik heb in 3 minuten zoeken al 5 bumpers gevonden voor jouw type.
50€ plus 100€ brandstof is altijd beter dan 200€ aan een polyfantasticplastic bumper uitgeven die waarschijnlijk van alle kanten aangepast moet worden om te passen.



Waar heb je die gevonden dan?
Ik heb nog niets kunnen vinden, maar mogelijk zie ik dingen over het hoofd?

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Vladi » 23 Jun 2015, 12:00

Ebay :like:
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 23 Jun 2015, 12:16

Ik heb me suf gezocht op Ebay en kon enkel een grijze achterbumper vinden, maar geen voorbumper...

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Vladi » 23 Jun 2015, 12:17

Zou vanaaf thuis even een linkje zoeken als ik het niet vergeet.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Integra just came in

Berichtdoor Integra » 23 Jun 2015, 12:29

Zou fijn zijn.
Ik heb nog een keer gekeken maar nog steeds niets kunnen vinden... Wel voor een 1996-1998 Accord, maar da's een ander model en dus geen CE8 :( Zodra er "ook passend voor coupé/aerodeck bij staat, is het dus niet de juiste :(

Integra
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
26 Jul 2014, 19:39
Woonplaats:
Gorredijk

Re: Integra just came in

Berichtdoor Vladi » 23 Jun 2015, 14:13

Bumper van een CC past dus ook niet?
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten
cron