Ger's EJ9 - The End. p16

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ger's EJ9 - Weer APK 420duuzzendkm

Berichtdoor kristo » 13 Jan 2017, 11:07

ger[ej9] schreef:Verder, heb ik ook nog schade gelopen, op A16 had ik tegen iemand aangereden, gelukkig valt de schade mee

Voordeel van een facelift met die bumperbalk, anders was je hele front mss weg :doh: Hoe kom je aan een deukje in de kap terwijl de rest onbeschadigd is?

Gefeliciteerd met de kms; doe je elke 100K de riem en zo?

Kevinio schreef:Ik heb sinds halfjaar een grote carport aan huis, het scheelt echt zoveel met vocht in de auto

Mijn vorige EK heeft 4 jaar buiten gestaan -in 't stad op asfalt en in een tochtige omgeving- geen spoortje roest. Mijn huidige heeft bij de vorige eigenaar buiten gestaan en is onder-achteraan (onderstel, niet plaat) roestig: die stond wel op gravel thuis en elders mss wel op gras of zo :doze: Wil maar schrijven dat buiten staan niet per sé slecht is. Mss is een Del Sol regen/vochtgevoeliger? Ik denk wel dat Nederland vochtiger is dan elders met die polders en zo :)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Ger's EJ9 - Weer APK 420duuzzendkm p15

Berichtdoor Kevinio » 13 Jan 2017, 11:41

Ik heb het dan over de Volvo, waarbij de alle rubbers nog eens een extra rubber erboven hebben om sneeuw etc. tegen te houden. :P Een Sol is sowieso bijna een half aquarium, zelfs met nieuwe rubbers. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ger's EJ9 - Weer APK 420duuzzendkm p15

Berichtdoor ger[ej9] » 13 Jan 2017, 13:51

Kevinio schreef:Ik heb sinds halfjaar een grote carport aan huis, het scheelt echt zoveel met vocht in de auto (merk je aan het beslaan van de ramen in de auto). En dat heeft ook gewoon werking aan de buitenkant.


Inderdaad! Nu dat je het zegt.. Wat is het fijn zonder beslaan ramen 'sochtends. en niet hoeft te krabben :D
Op werk is wel buiten parkeren met dus wel vocht en dus beslaan, maar meestal heb je toch geen haast naar huis.
Id ochtend als je al laat ben voor werk en dan nog even moet wachten door de ramen..... :doh:

kristo schreef:Voordeel van een facelift met die bumperbalk, anders was je hele front mss weg :doh: Hoe kom je aan een deukje in de kap terwijl de rest onbeschadigd is?

Ik denk omdat zijn auto vrij hoog staan en mijn ietsje verlaagd is, en ik met remmen natuurlijk wat opgedoken aan de voorkant.
Mijn bumper is dus net onder zijn bumper en mijn kap raakt zijn bumper dus.

kristo schreef:Gefeliciteerd met de kms; doe je elke 100K de riem en zo?

Ja inderdaad! Vorige keer nog door Dickiecrx gedaan :D Hij is pas weer aan de beurt bij 450dkm.

kristo schreef:Mijn vorige EK heeft 4 jaar buiten gestaan -in 't stad op asfalt en in een tochtige omgeving- geen spoortje roest. Mijn huidige heeft bij de vorige eigenaar buiten gestaan en is onder-achteraan (onderstel, niet plaat) roestig: die stond wel op gravel thuis en elders mss wel op gras of zo :doze: Wil maar schrijven dat buiten staan niet per sé slecht is. Mss is een Del Sol regen/vochtgevoeliger? Ik denk wel dat Nederland vochtiger is dan elders met die polders en zo :)

Mss is belgie wat minder vochtiger is dan NL? :D Ik meen wel dat die van mij echt snel aan het roesten was de eerste jaren toen ik buiten parkeerde en nu iets minder snel. Toen ik hem overnam van iemand dichtbij Groningen daar, stond de auto stil buiten voor ong 1 jaar.
Ja dus toen al wat roest..
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Ger's EJ9 - Weer APK 420duuzzendkm p15

Berichtdoor mr Honda » 13 Jan 2017, 21:02

Gefeliciteerd met zo'n kilometerstand. :like:

Mijn EK4 heeft gelukkig nog nergens roest. Bij de APK zijn ze daarover iedere keer weer verbaasd. Ik denk dat vorige eigenaresse hem ook ergens droog stalde. Bij mij thuis staat die heel luxe in een verwarmde privé garage onder mijn woning. Daarnaast spuit ik een paar keer per jaar met de tuinslang de bodem schoon en maak ik de wielkasten geregeld goed schoon. Hoop zo nog lange tijd de roestduivel op afstand te houden. :)
Nog een tip: met de tuinslang (geen hogedrukreiniger) de motorruimte schoonspuiten (als het echt vies is eerst ff Dasty ontvetter gebruiken), droogrijden en daarna de gehele motorruimte in de WD40 spuiten. Ziet het er onder de motorkap ook als nieuw uit en is alles voorzien van een beschermlaagje.

Gebruikers-avatar
mr Honda
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd:
10 Jan 2017, 20:13

Re: Ger's EJ9 - Weer APK 420duuzzendkm p15

Berichtdoor ger[ej9] » 16 Jan 2017, 10:43

Is tegenwoordig erg zeldzaam hoor zonder roest haha.
Maar als het droog is zou het wel moeten kunnen.

Thanks voor de tip mbt motorruimte. Motorruimte schoonmaken heb ik paar keer gedaan, maar met mijn km is het binnen een week weer vies :D
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Ger's EJ9 - the end

Berichtdoor ger[ej9] » 22 Jun 2018, 14:32

Zo, das lang geleden dat ik hier iets post.
Begin van dit jaar stond er 450,000 op de teller en toen kreeg ik een leaseauto aangeboden op werk.
De civic is eigl al op. Niets mis me technisch maar het is wel erg versleten.
Met verandering in de gezin dacht ik dat het toch echt de moment is om afscheid te nemen met em.
Dus sinds begin dit jaar een voorloopauto van de leasemaatschappij.
Een maand geleden die ingeleverd want de bestelde leaseauto is binnen.

De civic zou met pensioen gaan, nou ja, die heeft zijn best gedaan.
Maar een hele goede vriend van mij wou het overnemen, hij had toen ik ongeluk had heel veel geholpen.
Dus uit eindelijk de Civic zonder kosten overgezet op zijn naam :D Hij rijdt nog steeds als een zonnetje.
Alleen in een andere leven".. Die ene vriend heeft een toko, dus de civic is nu ingezet als een van de line ups van bezorgauto's :emo:')

Dus ja, het is afscheid met de civic, en met een pasgeboren zou ik voorlopig ook geen tijd meer hebben om hier wat te updaten.
Liefde voor Honda is er nog, en stiekem mis ik echt de band met mede-honda fanaten. :cheers:
Wie weet id toekomst weer een Honda!

En voor degene die het geinteresseerd is, de leaseauto is een Alfa Giulia :D
Ik heb nooit mn droom waar kunnen maken om een witte type-R te rijden met 200pk met rood interieur.
Tjah, dit is ook niet verkeerd. Best dichtbij mijn droom. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor kristo » 22 Jun 2018, 16:26

Het ga je goed :wave1: :emo:')




:cheesygrin: Succes ermee!
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor Marsnel » 22 Jun 2018, 20:12

Dat is wel een fakking vette Alfa!
Mooi model die Giulia.
Van wat ik gehoord heb wel beter om hem als lease auto te nemen :cheesygrin:

Succes met de auto en de kleine. En tot de volgende Honda :like:

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor Nick-jdm » 24 Jun 2018, 12:14

Wauw! Hele dikke Alfa!!

Nick-jdm
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 175
Geregistreerd:
28 Apr 2016, 20:54
Woonplaats:
Hoorn

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor chris1144 » 25 Jun 2018, 06:49

Afscheid nemen is altijd lastig zeggen ze dan, maar met zo’n vervanger moet dat wel erg makkelijk gaan :cheesygrin:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor D-Per4mance » 25 Jun 2018, 09:25

Dikke auto zo'n Giulia! Rood leer is ook echt gaaf in een Alfa.

Zelf ook een jaartje Alfa gereden, dat reed super fijn en probleemloos!

200pk is een 2 liter benzine? Hoe rijdt dat?
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor ger[ej9] » 25 Jun 2018, 15:33

Dank jullie wel allemaal!!

@Fer yes 2.0l blok. Het is erg fijn, zelf van lage toeren heel veel koppel beschikbaar.
6.7s naar de 100, ZF8 bak die erg soepel en snel schakkelt, dus ja, rijdt fantastisch.
Is geen hoogtoerige honda motor, maar vind de alfa roffel ook best aangenaam.
Blok is zelfde als de 280pk variant, dus wie weet ga ik em nog laten mappen (maar weet niet, tis leaseauto dus..)
Maar dan heb ik denk ik echt moeite om zonder boete te rijden. Nu ook al eigenlijk, reed zomaar 200 :doze:
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor ger[ej9] » 16 Aug 2019, 10:00

Hoe is het hier in de honda wereld?
Het gaat lekker met de Alfa. 310pk en dus een beest op de weg :P

Ik ben dus nu op zoek naar 2e autotje voor mn vrouw, want die gaat dichtbij huis werken voor de kleine.
Tot nu toe rijd ze met mij mee namelijk, zo meteen heel ander richting.

Ze wilt alleen perse een automaat. Dus dat beperkt het een beetje.
Ik zit te kijken naar Jazz, maar in vergelijking met auto's van die periode best duur nog.
Maar als het goed is best betrouwbaar toch?
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Ger's EJ9 - The End. p16

Berichtdoor Flip » 22 Aug 2019, 10:20

Zou uit die periode de mmt automaten vermijden. Weet niet of de jazz een vol automaat is hoor.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Vorige

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten