RalpHCN, we zijn weer terug!

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor RalpHCN » 29 Dec 2019, 13:29

Hondaaron schreef:Spannend, ik ben erg benieuwd wat er in dat half jaar is uitgekristalliseerd en wat de toekomst zich brengt voor HCN!
Weet de voorzitter wat er speelt als hij voor het laatst ingelogd is geweest op 17 Februari?


Ik begrijp je scepticisme, echter is het feit dat de oude garde zijn best doet om het forum online te houden daar denk ik al bewijs genoeg voor.

Laten we eerlijk wezen, tijden veranderen en daarop lopen we achter, echter hebben we niet de ambitie die we 10 jaar geleden hadden.

In plaats van iets groot willen maken willen we momenteel vooral iets conserveren en bewaard houden voor de toekomst.

Of ik weet wat er speelt doet er niet zo heel veel toe, ik kan me sowieso niet echt identificeren met een deel van de huidige community.
Dat dat niet commercieel is weet ik maar al te goed, maar dat ik ook geenszins de insteek.

We gaan een koers varen die wordt bepaald door het gehele team, wie zich daar aan kan identificeren is meer dan welkom, wie dat niet kan of daar een andere mening over heeft kan op vele andere plekken terecht tegenwoordig...

Gebruikers-avatar
RalpHCN
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 2802
Geregistreerd:
26 Apr 2005, 18:10

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor RalpHCN » 29 Dec 2019, 14:05

Wellicht is het zinvol om dit gesprek voort te zetten in een ander topic? ga ik hier weer foto's spammen van mijn eigen auto's haha..

http://hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=100341

Gebruikers-avatar
RalpHCN
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 2802
Geregistreerd:
26 Apr 2005, 18:10

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor RalpHCN » 29 Dec 2019, 18:36

September 2018, Honda Euromeet achter de rug en was weer fantastisch!
Ondanks dat jeukt toch ieder jaar weer meer het verlangen om er met een eigen auto te staan, niets te klagen hoor met de Vito en autotrailer als transporter of de CRZ van Kim maar toch…
Eenmaal terug toch maar eens wat rondkijken… meeste wel gezien of gereden maar wat al enige tijd op de verlanglijst staat is een S2000 of een CRX..

S2000 niet handig met de kids… CRX, maar dan wel een goede basis… geen project sowieso!
Dat waren de uitgangspunten..

Uiteindelijk richt de zoektocht zich op een CRX, enerzijds uit jeugdsentiment en de voorliefde voor deze generatie Civic’s (waarmee het voor mij allemaal is begonnen) en anderzijds omdat in deze auto tourritjes een optie zijn met het hele gezin.

Maar goed, vindt maar eens een CRX wat geen project wordt..

De zoektocht gaat verder en de vriendengroep zoekt mee, vele vallen af en de rest valt af nadat er specifiekere foto’s worden gestuurd door de verkopende partij..
Kansloos verhaal dit, totdat er een erg nette CRX opduikt in Drenthe..

Wat contact volgt, meer foto’s wisselen van mailadres en whatsapp en een week later zitten we in de auto, met een autotrailer erachter op weg naar een dagje dierentuin in Emmen, en o ja.. we gaan ook even bij die CRX kijken maar niet perse om te kopen..

Een paar uur later staat de CRX op de trailer, heeft geld en eigendomsbewijs een wisseling van eigenaar gehad en zitten we alsnog in de auto op weg naar de dierentuin..

Afbeelding

De auto rijdt goed en ziet er goed uit, beide wielkasten een plek die aangepakt moet worden zo te zien en wat technische dingen nalopen en achterstallig onderhoud inhalen.
Verder een beetje poetsen en we kunnen de zomer leuk touren! Dat is het plan in ieder geval.
Sowieso geen project, dat sowieso niet…

Wassen..

Afbeelding

Poetsen..

Afbeelding
Afbeelding

Mooi toch?? Alleen dat roest even aanpakken…

En toen ging het fout, want als we dan toch spuiten… dan ook maar de kleine plekjes links en rechts aanpakken..
En als we dan toch bezig zijn…. Dan misschien ook maar een andere kleur? En de motorruimte? En.. en.. en…

Okee fuck it, dan toch maar een project!
De basis is eigenlijk top, op twee kleine plekken na zijn de kuipen in zeer goede staat, de dorpels zijn nauwelijks verroest en het chassis is top…

En zo ging het fout.. of niet, het is maar hoe je het bekijkt..

Afbeelding
Afbeelding

Strippen maar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


In afwachting van de spuiter alvast wat audio voorbereiden..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan klaar voor de spuiter!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal terug is de montage weer begonnen, werkelijk alles is los geweest, schoongemaakt, gecoat, vervangen voor nieuw of gereviseerd…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen met de CRZ van Kim op Zandvoort, eerste keer buiten…

Afbeelding
Afbeelding

En hier wordt je toch gewoon gelukkig van?

Afbeelding


Van de zomer lekker door gereden maar inmiddels zijn we er toch wel achter dat het blok minder goed was als waar we aanvankelijk vanuit gingen.

Dus ligt de auto inmiddels weer deels uit elkaar om er een B18 swap in te zetten, nog een paar maanden de tijd voor het rij-weer dus dat moet goed komen!

Speciale dank aan Dick Storm, Mark Neervoort en Udo Schmidt voor de opoffering van alle uurtjes en schone handen om te helpen dit alles mogelijk te maken en vooral heel veel dank aan Kim Schmidt voor alle geduld, motiverende praatjes en vrijheid om dit allemaal te mogen doen, je bent top schat!

Tot slot dank aan All4Honda en Showoff Imports voor de hulp en levering van de diverse parts!

Gebruikers-avatar
RalpHCN
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 2802
Geregistreerd:
26 Apr 2005, 18:10

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor whitedxi » 29 Dec 2019, 19:29

Welkom! :P
Afbeelding
The kevlar king is dead, long live the carbon king
https://www.facebook.com/kevlarking.nl/

Gebruikers-avatar
whitedxi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3362
Geregistreerd:
03 Jul 2005, 19:02
Woonplaats:
Hardenberg

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor L4urenZ » 29 Dec 2019, 19:37

Mooi project Ralph


whitedxi schreef:Welkom! :P



Heee leef jij ook nog
Three EK's and one DC
We be getting down with no delay
Mix Master Mike what cha got to say
Goddamn, that VTEC made my day, day day.....
HondaUnion
JDM ITRDC2

Gebruikers-avatar
L4urenZ
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3560
Geregistreerd:
14 Aug 2006, 21:22
Woonplaats:
0255

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor mielko » 29 Dec 2019, 23:37

Bij mij ook kinder probleem, de del sol heeft maar minimaal gereden omdat hij maar 2 stoelen heeft.
Maar wat een mooie crx!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor RalpHCN » 04 Jan 2020, 10:35

:cheesygrin: :cheesygrin:
whitedxi schreef:Welkom! :P

Gebruikers-avatar
RalpHCN
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 2802
Geregistreerd:
26 Apr 2005, 18:10

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor RalpHCN » 04 Jan 2020, 10:36

Thanks luitjes!

Zal wat foto's maken tussentijds van de swap...

Gebruikers-avatar
RalpHCN
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 2802
Geregistreerd:
26 Apr 2005, 18:10

Re: RalpHCN, we zijn weer terug!

Berichtdoor CivicCoupe13 » 04 Jan 2020, 11:21

Welkom op het forum!
Er is veel informatie te vinden, maar ook andere leden kunnen je helpen bij vragen.

Zo te zien een mooie crx. Goed aangepakt en hele mooie kleur gekozen. :>>:

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Vorige

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten
cron