September 2018, Honda Euromeet achter de rug en was weer fantastisch!
Ondanks dat jeukt toch ieder jaar weer meer het verlangen om er met een eigen auto te staan, niets te klagen hoor met de Vito en autotrailer als transporter of de CRZ van Kim maar toch…
Eenmaal terug toch maar eens wat rondkijken… meeste wel gezien of gereden maar wat al enige tijd op de verlanglijst staat is een S2000 of een CRX..
S2000 niet handig met de kids… CRX, maar dan wel een goede basis… geen project sowieso!
Dat waren de uitgangspunten..
Uiteindelijk richt de zoektocht zich op een CRX, enerzijds uit jeugdsentiment en de voorliefde voor deze generatie Civic’s (waarmee het voor mij allemaal is begonnen) en anderzijds omdat in deze auto tourritjes een optie zijn met het hele gezin.
Maar goed, vindt maar eens een CRX wat geen project wordt..
De zoektocht gaat verder en de vriendengroep zoekt mee, vele vallen af en de rest valt af nadat er specifiekere foto’s worden gestuurd door de verkopende partij..
Kansloos verhaal dit, totdat er een erg nette CRX opduikt in Drenthe..
Wat contact volgt, meer foto’s wisselen van mailadres en whatsapp en een week later zitten we in de auto, met een autotrailer erachter op weg naar een dagje dierentuin in Emmen, en o ja.. we gaan ook even bij die CRX kijken maar niet perse om te kopen..
Een paar uur later staat de CRX op de trailer, heeft geld en eigendomsbewijs een wisseling van eigenaar gehad en zitten we alsnog in de auto op weg naar de dierentuin..
De auto rijdt goed en ziet er goed uit, beide wielkasten een plek die aangepakt moet worden zo te zien en wat technische dingen nalopen en achterstallig onderhoud inhalen.
Verder een beetje poetsen en we kunnen de zomer leuk touren! Dat is het plan in ieder geval.
Sowieso geen project, dat sowieso niet…
Wassen..
Poetsen..
Mooi toch?? Alleen dat roest even aanpakken…
En toen ging het fout, want als we dan toch spuiten… dan ook maar de kleine plekjes links en rechts aanpakken..
En als we dan toch bezig zijn…. Dan misschien ook maar een andere kleur? En de motorruimte? En.. en.. en…
Okee fuck it, dan toch maar een project!
De basis is eigenlijk top, op twee kleine plekken na zijn de kuipen in zeer goede staat, de dorpels zijn nauwelijks verroest en het chassis is top…
En zo ging het fout.. of niet, het is maar hoe je het bekijkt..
Strippen maar!
In afwachting van de spuiter alvast wat audio voorbereiden..
En dan klaar voor de spuiter!
Eenmaal terug is de montage weer begonnen, werkelijk alles is los geweest, schoongemaakt, gecoat, vervangen voor nieuw of gereviseerd…
Samen met de CRZ van Kim op Zandvoort, eerste keer buiten…
En hier wordt je toch gewoon gelukkig van?
Van de zomer lekker door gereden maar inmiddels zijn we er toch wel achter dat het blok minder goed was als waar we aanvankelijk vanuit gingen.
Dus ligt de auto inmiddels weer deels uit elkaar om er een B18 swap in te zetten, nog een paar maanden de tijd voor het rij-weer dus dat moet goed komen!
Speciale dank aan Dick Storm, Mark Neervoort en Udo Schmidt voor de opoffering van alle uurtjes en schone handen om te helpen dit alles mogelijk te maken en vooral heel veel dank aan Kim Schmidt voor alle geduld, motiverende praatjes en vrijheid om dit allemaal te mogen doen, je bent top schat!
Tot slot dank aan All4Honda en Showoff Imports voor de hulp en levering van de diverse parts!