FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P91 USA here I come..

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor voetbalboer87 » 04 Apr 2017, 19:17

Je draagarm wissel heeft zo niks uitgehaald.
Om meer caster te creëren moet je de gehele draagarm wisselen van links naar rechts. (bij een MG ZS zitten de draagarmen standaard al zo gemonteerd)

Hiermee creëer je zo ongeveer 2 graden caster meer.

Let wel op dat je hierna gelijk de auto moet laten uitlijnen, want je sporing klopt hierdoor van geen kant meer.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
voetbalboer87
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5496
Geregistreerd:
02 Feb 2007, 18:11
Woonplaats:
Arnhem, Groningen

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor FreakoRico » 06 Apr 2017, 10:21

GoThanh schreef:
Bij mij was het ook een gekut met die killswitch, echt TROEP 35 euro voor een FIA gekeurd ding en bij mij is het 2x stuk gegaan dus ik verbind nu alleen de hoofdpolen door.

Je moet het gewoon een keer proberen lijkt vaak altijd langzamer maar is niet altijd zo. En proberen zoveel mogelijk snelheid mee te nemen in een bocht en voordeel is als je hoger in de versnelling zit gewoon vroeger het gas op gaan. Insturen is dat je idd meer bocht uit snelheid creëert en dat je vroeger het gas op kan, bij de Tarzan is dat belangrijk en voordat je rechte stuk op gaat maar met een B16 komt het iets minder nauw :P

Jaa viel mij ook al op dat de QSP rolkooi padding ook heel snel scheurt, en de switch is ergens intern niet fijn meer, is overigens gewoon een garantie gevalletje dus merk vanzelf wel wanneer de volgende stuk gaat :P

Ik ga het de volgende keer proberen, thanks Thanh!

Kevinio schreef:Ik denk dat je dat ding puur voor nood moet gebruiken, en niet om het voertuig te stallen. Er is op dat gebied echt veel beter spul verkrijgbaar, maarja, dan heb je geen FIA-tax.

Wie gebruikt zo'n ding voor stallen dan? :ehhh:
En ik neem aan dat zo'n switch wel tegen een paar in en uitschakelen kan... Je gaat er niet vanuit dat zoiets 4x schakelt, en daarna ermee kapt.

voetbalboer87 schreef:Je draagarm wissel heeft zo niks uitgehaald.
Om meer caster te creëren moet je de gehele draagarm wisselen van links naar rechts. (bij een MG ZS zitten de draagarmen standaard al zo gemonteerd)

Hiermee creëer je zo ongeveer 2 graden caster meer.

Let wel op dat je hierna gelijk de auto moet laten uitlijnen, want je sporing klopt hierdoor van geen kant meer.

Dan heb ik er dus niks mee gewonnen, en zat het eventuele "voelbare verschil" tussen mijn oren. :P

Wellicht dat eens proberen dan :hmmm:
Sowieso staat uitwegen/uitlijnen opnieuw op de planning, dus dat komt goed. ;)
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor Kevinio » 06 Apr 2017, 11:23

Ik zou hem gebruiken als ik de auto neer zou zetten, loopt de accu tenminste niet leeg. Als je de constructie bekijkt kan het niets hebben. Het is gewoon kunstof he.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor Dylan_RS » 11 Mei 2017, 16:48

Tijd voor een nieuwe lap tekst? :>>:
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor CivicCoupe13 » 12 Mei 2017, 18:10

idd...duurt weer veel te lang allemaal. :crazy:

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor ekdriver » 12 Mei 2017, 21:13

Je ging heel lekker deze keer :like:

be benieuwd naar de lap tekst en je bevindingen, banden spanning nog uiteindelijk aangepast?

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor FreakoRico » 15 Mei 2017, 20:05

Kevinio schreef:Ik zou hem gebruiken als ik de auto neer zou zetten, loopt de accu tenminste niet leeg. Als je de constructie bekijkt kan het niets hebben. Het is gewoon kunstof he.

Het zou meer moeten kunnen hebben dan een paar keer uit en inschakelen lijkt mij..

Dylan_RS schreef:Tijd voor een nieuwe lap tekst? :>>:

Komt eraan meneer!

CivicCoupe13 schreef:idd...duurt weer veel te lang allemaal. :crazy:

Ja... Dat zijn jullie toch wel gewend langzamerhand..?
ekdriver schreef:Je ging heel lekker deze keer :like:

be benieuwd naar de lap tekst en je bevindingen, banden spanning nog uiteindelijk aangepast?

Zal in onderstaande vast wel ergens besproken worden :cheers: Thanks!!
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor Kevinio » 16 Mei 2017, 10:09

De enige reden dat die stomme dingen nog bestaan is vanwege de FIA-keur die erop zit, anders was die jaren '80 techniek allang overboord gegooid.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor Al-X » 16 Mei 2017, 10:57

Laat die lap tekst lekker achterwege joh, en ga eens aan die EG6 werken ofzo, of ben je vergeten dat je die ook nog hebt? :P

Word je trouwens ook niet gillend gek van die kromme coupe die in de weg staat?

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor Kevinio » 16 Mei 2017, 14:54

Die roest toch binnen no time weg.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P89 Zin in een lap tekst

Berichtdoor FreakoRico » 16 Mei 2017, 15:45

Ik weet het, ik weet het....

WEER eens te laat met updaten hiero... Smoesje van de week: (die helaas nog waar is ook nog..)

Heb afgelopen week vaker op de wc doorgebracht dan ergens anders vanwege zo'n lekkere buikgriep :emo:')

Anyway, let's get to business...

Nieuwe lap tekst! Wou zeggen afgelopen weekend, but that ain't gonna happen :P

First things first, de killswitch die niet meer zo fijn werkte: garantie dingetje en er zat binnen no time weer een nieuwe in.
Vorige week! Was het weer tijd om de Sneeuwbal uit laten op de baan tijdens een nieuwe ronde Time Attack.
Stond de week ervoor al op de planning auto klaar te maken, dus tussendoor al wat kleine dingen gedaan.
Zoals de bijrijdersstoel er weer terug inzetten, die moest er blijkbaar inzitten volgens het reglement :lol:
Verder moest er een kilootje meer aan brandblus materiaal aan boord, verder eigenlijk niks :hmmm:

Dus zo gezegd zo gedaan, AKR een berichtje gedaan voor een mooie blusser MET de juiste beugel erbij!
Afbeelding

Afbeelding

Plekje hoefde ik niet al te lang over na te denken gelukkig, had maar weinig plek waar die kon zonder problemen.
Bij de passagiersvoet tegen de schakeltunnel aan, mooi in het midden van de wagen en zo laag mogelijk om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Afbeelding
Even 2 gaatjes boren..

Afbeelding
Tadaa!

Nu dat gedaan was, moesten er nog nieuwe remblokken gemonteerd worden vooraan. Heb gewoon weer gekozen voor iets wat naar mijn mening perfect remt. Why change a ''winning'' team huh..? Get it? Winning and then end up 4th...


Wat ik nog meer van plan was, was de bovenste draagarmen vooraan volledig om te draaien op aanraden van Voetbalboer hier :cheers:
Helaas werd dit op de zaterdag (dag voor Time Attack) pas gedaan, dus was er geen tijd meer voor uitlijnen....

Alvorens ik alles eronder ging trappen en ging omswappen heb ik eerst in de oudijzer bak gerommeld en daar een vrij dikke lange staaf uitgetoverd.. Okay that sounds wei.... Never mind!
Lang stuk oud ijzer die ik passend heb gemaakt op de naaf! De reden waarvoor:
Om het voor mezelf eens te meten hoeveel camber ik zou winnen met bocht insturen.
Dus eerst alles opgemeten en opgeschreven voordat ik de troep ging verbouwen.

Had op mijn telefoon een vrij simpele app om graden te meten, ik weet dat dit allemaal niet behoorlijk precies zou zijn, maar als er 1 graad verschil achteraf zou zijn dan zou ik dit toch zeker moeten meten hiermee.
Zoals gezegd:
Opgemeten in de volgende standen:
- Rechtuit links en rechts gemeten
- Max naar links sturend gemeten links en rechts
- Max naar rechts sturend idem..

Kwam rechtuit ergens bij de 3,0graden uit, prima.. ging toch meer om een referentiepunt.
Bocht naar rechts: buitenwiel gaf ongeveer 1,5graden aan, binnenste wiel 2,0.
Bocht andere kant op kwam ook daar ergens in de buurt, dus ergens tussen de 2 en 1,5 bleef het wel echt hangen.
Nu mag de troep eronder uit :P

Afbeelding
Ahaa! daar zijn speaker draden dus voor..

Afbeelding

Afbeelding
Hoi Pe..! Uuhh Dylan!

Het verschil is zoals jullie zien wel duidelijk, de arm staat een stuk verder naar achteren nu.
Afbeelding

Nadat alles er weer onder zat, kon het meten weer opnieuw beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat van het meten:
Rechtuit hetzelfde
Rechtsaf gaf bij het buitenste wiel bijna hetzelfde aan als rechtuit, namelijk rond de 3 graden. Het binnenste wiel zat tegen de 0,0graden aan!
Dit de andere kant opgemeten en ongeveer hetzelfde. Is dus zeker een verbetering gezien de auto in de bocht meer camber aan 1 kant zou hebben (buitenkant) en minder aan de binnenkant om meer band oppervlak op de weg te houden.
Dit zou dus meer grip moeten geven :cheers: (lees: jaa dit allemaal oningeveerd gemeten i know.. )
Thanks Dylan voor het helpen die dag :up:

Zaterdagavond!

Auto inpakken voor morgenvroeg.. Auto was al uit de schorsing gehaald eerder die dag door mijn lieftallige vriendin :>>:
Heb nog 2 goede sets wielen om af te raggen, maar wou alles wel meenemen die dag... So let's go old skool again aka HEM France style:

Afbeelding

Wieltjes op het dak vastknuppen, de andere set achterin en de rest (pak, helm, krik, tools etc etc) maar verdelen in de rest van de wagen..
3uurtjes slapen verder en het was tijd om de auto in te stappen.

*stapt in*
*draait sleutel om*
*hoort klik en geen startende motor..*

And i was like:

Afbeelding

Dafuq happened this night huh....

Nou, affijn... Hij bleek dus een dooie startmotor te hebben. Gezien we wel op tijd op Zandvoort moest wezen, dacht ik:
Ok prima! Jij je zin, we gaan duwen... In de ochtend, om 5uur een auto aanduwen met ze 3en... Maaarrrrrr hij startte, dus hophop en doorrrrrrr.

Onderweg nog even gauw bij een pomp gestopt vlak voor Zandvoort om de tank nog even vol te gooien, was iets minder dan een kwart al kwijt op de heenweg... Donderse zuuperd is het.
Niet verder nagedacht en zo de auto stilgezet.... Tot Jordi me aankeek en zei: ''Uuhhmm dat wordt duwen he..?' Dat snap je wel..?''

And again, i was like:

Afbeelding

Gelukkig is Jordi een sterke jongen, en kreeg die hem zo aangeduwd en waren we weer onderweg!
Eenmaal aangekomen konden we na even wachten de stand op gaan bouwen van AKR, de auto leeghalen en klaarmaken voor keuren.
Nog even de ''strategie'' voor de ingebouwde portofoon bespreken, niks bijzonders eigenlijk.
Behalve dat ik in de Eg een portofoon op de accuspanning heb ingebouwd, inclusief headset in de helm en een drukknoppie bij de rolkooi.
Thuis werkte dit prima, nu nog de final test op de baan. Nee, geen walkie talkies, maar gewoon ekte portofoons..

Anyway, autootje gekeurd en wachten tot we mogen rijden.
In de eerste sessie trainen was het flink wennen aan het sturen... De remmen was ook even wennen, kon naar mijn mening harder remmen dan eerst, alleen deed ik dit niet echt :?

Snelste tijd: 2:13,6.. Niet zo goed dus gezien de vorige keer...
Nog wel flink met de bandenspanning zitten knooien tot de slijtage mooi gelijk was, kwamen rond de 1,9bar uit warm gemeten. Daar kon ik ook merken dat de grip het beste was. Dempers nog wat zachter gezet achteraan gezien kont wat nerveus aan voelde.

Auto begon een stuk fijner te rijden. WAT en instuurresponse had de auto opeens zeg, pfooee!
In de warm up nog wel een 2:10,9 eruit kunnen persen, maar meer kwam er niet meer uit dan 1x een 2:10 ::(
Begon te denken dat de draagarmen niks uithaalde, maar voelde zeker meer grip in de bocht... Extra gewicht van de stoel..? Het weer..?
Zeg het maar, kreeg vandaag weer een dejavu moment... 1x een goede tijd, en daarna er niet meer aan tippen.

In de kwali reed een 2:12,082, perfecte tijd!!!
Alleen had ik dit euvel de vorige keek.. Perfecte kwali, en dan de finale helemaal verneuken.. Ik zag het alweer voor me hoor..

Toen was het eindelijk zo ver... De finale rijden (was allang blij dat ik überhaupt in de finale stond :P)
Reed naar mijn idee een prachtig rondje, geen grindbak, geen uitglijers, geen mislukte rempunten niks.

Eindtijd: 2:12,2... Toen ik dat via de intercom te horen kreeg dacht ik als eerste: de rest zit tussen de 2:12,0 en 2:12,15 in ofzo, dat was serieus mijn gedachte gezien de dag al verliep zoals de vorige Time Attack. :lol:

Vreemd genoeg kwam ik de pits binnen en niemand stond te springen of iets dus dacht ik serieus dat ik alsnog 4e was geworden, auto in de pitbox geparkeerd en gewacht op het definitieve antwoord. Het antwoord was dat ik 1e was geworden!! Ik (en zelfs sommige teamleden :P) geloofden het eigenlijk niet eens :lol:

En toch was het zo!! Eerste! Dan nu het moment waar velen al lang op wachten: Ik op een foto :roll:

Afbeelding

Oohh en btw... Had de camera dit keer mee! Alleen niks mee gedaan :emo:') Same voor de action cam, wel aanwezig: 0,0 mee gedaan... Dus geen beeldmateriaal dit keer ::(

Wel wat bij elkaar geraapte foto's!

Afbeelding
Zie hier het kabeltje hangen voor de intercom set

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lijkt toch net Bambi zo..

Bij deze gaat mijn grote dank uit naar:

AKR Performance voor alle onderdelen, support, de dag zelf en voor alle hulp en inzet die dag(en)!!
No Loop racing members Stephan, Mart en Jordi voor het helpen in de pits, erg fijn al die hulp!
En mijn vriendin voor alle steun op afstand!! :up:
En de mensen van Time Attack zelf! Top geregeld allemaal.

Als ik iemand vergeten ben, mensen bedankt voor de super toffe dag ik ben erg tevreden!!
Zonder jullie was dit allemaal niet eens mogelijk geweest :up:
En nog even de tussenstand:

Afbeelding
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P90 Dejavu...

Berichtdoor marczoeteweij » 16 Mei 2017, 16:28

Lekkerrrrrr bezig! :like:

Gebruikers-avatar
marczoeteweij
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 387
Geregistreerd:
27 Dec 2011, 12:09
Woonplaats:
Goes

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P90 Dejavu...

Berichtdoor Al-X » 16 Mei 2017, 17:31

Weer een leuk verhaaltje Rico! (naja, verhaaltje :emo:'))

Misschien een optie om je startmotor er gewoon af te laten? Scheelt weer wat gewicht, en als je toch een paar duwers in de buurt hebt, ideaal toch!





En ik kon het niet laten, was weer te makkelijk dit:

Afbeelding

:P

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P90 Dejavu...

Berichtdoor kristo » 17 Mei 2017, 17:30

Was ff wat spannend daar :P

Gefeliciteerd :clap:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P90 Dejavu...

Berichtdoor ekdriver » 17 Mei 2017, 17:57

goed bezig (Y), moi verhaal ook lekker kort ;) :like:
:up: :up: :up: :up:

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten
cron