Ik weet het, ik weet het....
WEER eens te laat met updaten hiero... Smoesje van de week: (die helaas nog waar is ook nog..)
Heb afgelopen week vaker op de wc doorgebracht dan ergens anders vanwege zo'n lekkere buikgriep
Anyway, let's get to business...
Nieuwe lap tekst! Wou zeggen afgelopen weekend, but that ain't gonna happen
First things first, de killswitch die niet meer zo fijn werkte: garantie dingetje en er zat binnen no time weer een nieuwe in.
Vorige week! Was het weer tijd om de Sneeuwbal uit laten op de baan tijdens een nieuwe ronde Time Attack.
Stond de week ervoor al op de planning auto klaar te maken, dus tussendoor al wat kleine dingen gedaan.
Zoals de bijrijdersstoel er weer terug inzetten, die moest er blijkbaar inzitten volgens het reglement
Verder moest er een kilootje meer aan brandblus materiaal aan boord, verder eigenlijk niks
Dus zo gezegd zo gedaan, AKR een berichtje gedaan voor een mooie blusser MET de juiste beugel erbij!
Plekje hoefde ik niet al te lang over na te denken gelukkig, had maar weinig plek waar die kon zonder problemen.
Bij de passagiersvoet tegen de schakeltunnel aan, mooi in het midden van de wagen en zo laag mogelijk om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Even 2 gaatjes boren..Tadaa!Nu dat gedaan was, moesten er nog nieuwe remblokken gemonteerd worden vooraan. Heb gewoon weer gekozen voor iets wat naar mijn mening perfect remt. Why change a ''winning'' team huh..?
Get it? Winning and then end up 4th...Wat ik nog meer van plan was, was de bovenste draagarmen vooraan volledig om te draaien op aanraden van Voetbalboer hier
Helaas werd dit op de zaterdag (dag voor Time Attack) pas gedaan, dus was er geen tijd meer voor uitlijnen....
Alvorens ik alles eronder ging trappen en ging omswappen heb ik eerst in de oudijzer bak gerommeld en daar een vrij dikke lange staaf uitgetoverd.. Okay that sounds wei.... Never mind!
Lang stuk oud ijzer die ik passend heb gemaakt op de naaf! De reden waarvoor:
Om het voor mezelf eens te meten hoeveel camber ik zou winnen met bocht insturen.
Dus eerst alles opgemeten en opgeschreven voordat ik de troep ging verbouwen.
Had op mijn telefoon een vrij simpele app om graden te meten, ik weet dat dit allemaal niet behoorlijk precies zou zijn, maar als er 1 graad verschil achteraf zou zijn dan zou ik dit toch zeker moeten meten hiermee.
Zoals gezegd:
Opgemeten in de volgende standen:
- Rechtuit links en rechts gemeten
- Max naar links sturend gemeten links en rechts
- Max naar rechts sturend idem..
Kwam rechtuit ergens bij de 3,0graden uit, prima.. ging toch meer om een referentiepunt.
Bocht naar rechts: buitenwiel gaf ongeveer 1,5graden aan, binnenste wiel 2,0.
Bocht andere kant op kwam ook daar ergens in de buurt, dus ergens tussen de 2 en 1,5 bleef het wel echt hangen.
Nu mag de troep eronder uit
Ahaa! daar zijn speaker draden dus voor..Hoi Pe..! Uuhh Dylan!Het verschil is zoals jullie zien wel duidelijk, de arm staat een stuk verder naar achteren nu.
Nadat alles er weer onder zat, kon het meten weer opnieuw beginnen.
Resultaat van het meten:
Rechtuit hetzelfde
Rechtsaf gaf bij het buitenste wiel bijna hetzelfde aan als rechtuit, namelijk rond de 3 graden. Het binnenste wiel zat tegen de 0,0graden aan!
Dit de andere kant opgemeten en ongeveer hetzelfde. Is dus zeker een verbetering gezien de auto in de bocht meer camber aan 1 kant zou hebben (buitenkant) en minder aan de binnenkant om meer band oppervlak op de weg te houden.
Dit zou dus meer grip moeten geven
(lees: jaa dit allemaal oningeveerd gemeten i know.. )
Thanks Dylan voor het helpen die dag
Zaterdagavond!
Auto inpakken voor morgenvroeg.. Auto was al uit de schorsing gehaald eerder die dag door mijn lieftallige vriendin
Heb nog 2 goede sets wielen om af te raggen, maar wou alles wel meenemen die dag... So let's go old skool again aka HEM France style:
Wieltjes op het dak vastknuppen, de andere set achterin en de rest (pak, helm, krik, tools etc etc) maar verdelen in de rest van de wagen..
3uurtjes slapen verder en het was tijd om de auto in te stappen.
*stapt in*
*draait sleutel om*
*hoort klik en geen startende motor..*
And i was like:
Dafuq happened this night huh....
Nou, affijn... Hij bleek dus een dooie startmotor te hebben. Gezien we wel op tijd op Zandvoort moest wezen, dacht ik:
Ok prima! Jij je zin, we gaan duwen... In de ochtend, om 5uur een auto aanduwen met ze 3en... Maaarrrrrr hij startte, dus hophop en doorrrrrrr.
Onderweg nog even gauw bij een pomp gestopt vlak voor Zandvoort om de tank nog even vol te gooien, was iets minder dan een kwart al kwijt op de heenweg... Donderse zuuperd is het.
Niet verder nagedacht en zo de auto stilgezet.... Tot Jordi me aankeek en zei: ''Uuhhmm dat wordt duwen he..?' Dat snap je wel..?''
And again, i was like:
Gelukkig is Jordi een sterke jongen, en kreeg die hem zo aangeduwd en waren we weer onderweg!
Eenmaal aangekomen konden we na even wachten de stand op gaan bouwen van AKR, de auto leeghalen en klaarmaken voor keuren.
Nog even de ''strategie'' voor de ingebouwde portofoon bespreken, niks bijzonders eigenlijk.
Behalve dat ik in de Eg een portofoon op de accuspanning heb ingebouwd, inclusief headset in de helm en een drukknoppie bij de rolkooi.
Thuis werkte dit prima, nu nog de final test op de baan. Nee, geen walkie talkies, maar gewoon ekte portofoons..
Anyway, autootje gekeurd en wachten tot we mogen rijden.
In de eerste sessie trainen was het flink wennen aan het sturen... De remmen was ook even wennen, kon naar mijn mening harder remmen dan eerst, alleen deed ik dit niet echt
Snelste tijd: 2:13,6.. Niet zo goed dus gezien de vorige keer...
Nog wel flink met de bandenspanning zitten knooien tot de slijtage mooi gelijk was, kwamen rond de 1,9bar uit warm gemeten. Daar kon ik ook merken dat de grip het beste was. Dempers nog wat zachter gezet achteraan gezien kont wat nerveus aan voelde.
Auto begon een stuk fijner te rijden. WAT en instuurresponse had de auto opeens zeg, pfooee!
In de warm up nog wel een 2:10,9 eruit kunnen persen, maar meer kwam er niet meer uit dan 1x een 2:10
Begon te denken dat de draagarmen niks uithaalde, maar voelde zeker meer grip in de bocht... Extra gewicht van de stoel..? Het weer..?
Zeg het maar, kreeg vandaag weer een dejavu moment... 1x een goede tijd, en daarna er niet meer aan tippen.
In de kwali reed een 2:12,082, perfecte tijd!!!
Alleen had ik dit euvel de vorige keek.. Perfecte kwali, en dan de finale helemaal verneuken.. Ik zag het alweer voor me hoor..
Toen was het eindelijk zo ver... De finale rijden (was allang blij dat ik überhaupt in de finale stond
)
Reed naar mijn idee een prachtig rondje, geen grindbak, geen uitglijers, geen mislukte rempunten niks.
Eindtijd: 2:12,2... Toen ik dat via de intercom te horen kreeg dacht ik als eerste: de rest zit tussen de 2:12,0 en 2:12,15 in ofzo, dat was serieus mijn gedachte gezien de dag al verliep zoals de vorige Time Attack.
Vreemd genoeg kwam ik de pits binnen en niemand stond te springen of iets dus dacht ik serieus dat ik alsnog 4e was geworden, auto in de pitbox geparkeerd en gewacht op het definitieve antwoord. Het antwoord was dat ik 1e was geworden!! Ik (en zelfs sommige teamleden
) geloofden het eigenlijk niet eens
En toch was het zo!! Eerste! Dan nu het moment waar velen al lang op wachten: Ik op een foto
Oohh en btw... Had de camera dit keer mee! Alleen niks mee gedaan
Same voor de action cam, wel aanwezig: 0,0 mee gedaan... Dus geen beeldmateriaal dit keer
Wel wat bij elkaar geraapte foto's!
Zie hier het kabeltje hangen voor de intercom setLijkt toch net Bambi zo..Bij deze gaat mijn grote dank uit naar:
AKR Performance voor alle onderdelen, support, de dag zelf en voor alle hulp en inzet die dag(en)!!
No Loop racing members Stephan, Mart en Jordi voor het helpen in de pits, erg fijn al die hulp!
En mijn vriendin voor alle steun op afstand!!
En de mensen van Time Attack zelf! Top geregeld allemaal.
Als ik iemand vergeten ben, mensen bedankt voor de super toffe dag ik ben erg tevreden!!
Zonder jullie was dit allemaal niet eens mogelijk geweest
En nog even de tussenstand: