FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P91 USA here I come..

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P84 Long story, 2 Raceda

Berichtdoor Al-X » 29 Mei 2016, 21:48

FreakoRico schreef:Oooh en wat betreft de K serie, die komt er niet.


Mooiste zin van heel je post 8)
Was gezellig je weer te spreken op HondaFest! Jammer dat m'n actiefoto's niet goed genoeg waren naar m'n zin, maar da's een detail.. Je hebt nog genoeg andere foto's zo te zien :lol:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P85 K series..?

Berichtdoor Kevinio » 30 Mei 2016, 06:42

Ik vond het echt heel cool om te zien hoe kort je stuurhuis nu is. In de hele korte bochten moest ik er gewoon om lachen tov andere rijders hoe dat hoekte. :lol:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P85 K series..?

Berichtdoor Dylan_RS » 30 Mei 2016, 19:30

Goed verhaal, lekker kort! Was gezellig! :cheers:
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P85 K series..?

Berichtdoor FreakoRico » 02 Jun 2016, 08:20

Thanks iedereen, moet wel zeggen dat het sturen nu echt velen malen zwaarder gaat. De haakse bochtjes waren soms best lastig echt snel te nemen.. Kostte best wel veel kracht, want de pomp kon het niet meer bijhouden :P
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P85 K series..?

Berichtdoor FreakoRico » 06 Jul 2016, 18:49

Na een tijdje alweer rijdend te zijn met de Sneeuwbal, vind ik het wel weer tijd om hier wat te plaatsen...
Nadat de bak naar Raymond was geweest, is het bakje er behoorlijk van opgeknapt en heel wat nieuwe lagertjes mogen ontvangen...
(stond niet gepland, maar een ander reserve bakdeel had ik niet...)
Al met al is de bak wel weer helemaal frisjes en in orde... MET lsd diff :>>:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




In de tussentijd dat de bak bij Raymond lag, kreeg ik een mooi pakketje binnen van AKR:

Afbeelding

Afbeelding
Mocal oil cooler plate

Deze stond al een tijdje op het verlanglijstje gezien mijn olie toch best warm werd na 15min vrijrijden... Een normale sandwichplate was geen optie, want dan zou de olie direct via de koeler lopen.
Dat zou ervoor zorgen dat mijn olie nooit normaal op temperatuur kwam... Vandaar dus deze thermostaat plate, thanks Chris :cheers:
Ik was erg benieuwd of dit zou gaan helpen voor het koelingsprobleem...

Gezien de motor er nu toch uit lag, besloot ik gelijk maar even een oliewisseltje te doen, en wat bougies te vervangen.. En gelijk een nieuwe jas erbij :P

Afbeelding
The cat was pleased to see car parts..

De beugels voor de oliekoeler had ik al een beste tijd terug zelf gefabriceerd van stukjes oud rvs wat in de aanhanger lag... Na wat slijpen, boren en hameren had ik 2 vrij simpele steuntjes die hun werk prima deden.
Afbeelding

Maar eens wat meer plaatjes bij de praatjes..

Afbeelding
Old vs New

Afbeelding
Double sandwich plates works just fine with the normal sized oil filter..

Afbeelding

Na wat knooien, reed de auto na 2 avondjes werk weer... Motor zal op den duur wel even wat meer onderhoud vergen, gezien er ook olie bij de bougies doorlekt :P
Voorlopig rijdt die nog, en is die al een tijdje voorbij de 300.000km, wat voor dit motortje toch best een prestatie is na al dat gebeuk..



Over gebeuk gesproken... :roll:

Afgelopen weekend stond het hele weekend Drachten in de planning om naar Drachten te gaan, en eens te kijken of we die Bruine Bal nu eens die 10sec in konden drukken...

Op de donderdag 2 uurtjes slaap gehad, vroeg eruit, inpakken, instappen en hoppaa... Daar gaan we..
Eenmaal aangekomen na een flinke bak koffie onderweg en wat lekkere broodjes, bleken we heeel mooi op tijd te zijn :up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het slechte weer kon poetshoer Gino niet weerhouden om zijn bolide even af te zemen voordat het 10min later weer begon te regenen..
Desalwelteplus hebben we daar met ze allen tot een uur of 10 staan lamballen en te wachten tot we het terrein op mochten...
Helaas gebeurde dit niet... Zoals sommige al weten: de troep was afgelast vanwege het weer, en daarom dus het terrein onbegaanbaar was geworden. Hadden beter een powerboat mee kunnen sleuren op de trailer.
Ondanks het kutnieuws dat gebracht werd, hebben we toch nog even ter plekke nog even gezellig staan kletsen en doen.. (nog net niet de bbq op straat aangeslingerd..)

Afbeelding
Holleman in zijn caravannetje

De ''meeste'' gingen door naar Frankrijk, Clastres om daar verder te racen... Ik, Gino en Kolling hebben besloten de bbq thuis verder aan te steken en het hierbij te laten voor dat weekend.. (met tegenzin :P).

Over 2 weken staan we weer vrolijk voor de deuren met de Brown Booster :cheers: , hopen op goed weer en goede tijden...

Gezien we vrijdag in middag dus alweer thuis waren, zag ik opeens dat zaterdag vrijrijden was op Zandvoort :roll:
Goed moment om dat diffje eens goed te testen dus... Na wat heen en weer appelen en gek doen, TOCH nog een teamgenoot kunnen overhalen om mee te gaan... Krik, gereedschap etc open en bloot daar laten liggen lijkt me niet wat, dus vandaar is een 2e ''service'' wagen wel erg gewenst is... Op dit punt was een trailer en een sleurwagen erg prettig geweest..
Hoe dan ook, vroeg in de ochtend richting Zandvoort met ze 2en, eenmaal aangekomen alles uitpakken, wielen wisselen, pak aan en inschrijven maar... Steevs mocht ook wel 2 sessies zelf rijden in de Sneeuwbal..

Afbeelding
Ready for action..

Bandenspanning stond koud op 1.1 rondom, 205 brede band voorop en een 195 brede achterop.. Achterbanden waren nog hartstikke goed, de voorste 2 waren al slecht aan het worden.
Mocht de pret niet bederven natuurlijk! Gewoon ingestapt en de eerste sessie gaan rijden... Gelijk al kunnen merken dat het diff een gigaantisschh verschil maakte in bochtensnelheid. Nagenoeg geen onderstuur, lichtjes overstuur als je iets van het gas ging (logisch) maar dit was soms wel eens gunstig.. Dempers stonden nog steeds goed voor mijn gevoel, hadden misschien 1 standje losser gekunt maar heb het voor die dag maar even zo gelaten.
Helaas hebben we bijna in elke sessie wel zwaar oponthoud gehad, in de eerste sessie toch een 2:17 met aardig wat verkeer gereden. De voorbanden begonnen op den duur wel erg te smeren. Over de loop van de dag lagen de rondetijden rond de 2:15 gemiddeld.
Niet tevreden natuurlijk... :doze:
De nieuwe Mocal plate deed zijn werk ook prima, de olie bleef al veel koeler namelijk rond de 120graden.
Nu was er tenminste de mogelijkheid om lekker door te rijden.

Eenmaal weer op de paddock de bandendruk eens gemeten en de slijtage/temperatuur eens bekeken.
Bandendruk zat warm op ongeveer 1.5 voor, en 1.4 achter, betekent dus wel dat de achterbandjes ook eens warm werden :P
Voorbanden waren alleen iets teveel in het midden gesleten, dus de voorste iets zachter gezet naar 1.4 bar, achter sleet mooi gelijk dus niks aan gedaan.

Toen mocht Steevs een sessie rijden! :lol:

Begon allemaal goed, bandjes warmrijden (soort van :lol: ) en eens kijken hoe dat diffje zijn werk deed. Dus ik besloot maar een stukje te gaan filmen! :cheers: Blijft toch leuk met zo'n oude Shitvic BMWtjes aandrukken :P

Untill this happened...























Sneeuwbal plat..? :cry: Min of meer ja...


























De voorlip in ieder geval want daar waren we overheen gereden..

















Na het dollemans ritje in het gras richting de muur na de sessie rustig de paddock op gereden en eens gekeken wat de ''schade'' was..

Afbeelding
Snap off front lip..

Verder was het gelukkig alleen beetje zand happen en weer doorgaan :wave1:
Inmiddels waren de voorbanden ook aardig op, of in ieder geval eentje gezien de auto naar 1 kant trok.. Dus gelijk maar wielen gewisseld (195 band ipv de 205) en de voorlip aan de kant gegooid en weer vrolijk verder gaan met rijden. Verder had de auto geen schade op wat krasjes op de bodem na :emo:') .
Ergens bij de laatste sessies heb ik nog een 2:12,9 gereden, een persoonlijk record maar nog niet helemaal tevreden. Valt nog veel te sleutelen aan mijn driving skills..

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van de dag weer wat geleerd: diff geeft veel grip, lift off oversteer is nu veel meer om rekening mee te houden als eerst, bochtensnelheid is verbeterd, de overall grip kan wat beter (sway bars..?), te hard een bocht induiken zorgt voor schrikmomentjes :P, ben door mijn voorbanden voorraad heen, raamnet is nog steeds 1 van de beste upgrades geweest. :like:

Next day:

Voorbumper er eens afgesloopt om de lip er weer op te schroeven, vreemd genoeg zaten bijna alle montage boutjes nog in de bumper en voorlip :P

Afbeelding

Afbeelding
Got any fish..?

Gelijk de corner er maar even uitgeschroefd en ondersteboven gehouden om het aquarium leeg te laten lopen...
Water komt naar binnen omdat de running light fitting niet optimaal in de corner past, en de modderkuip er sinds de laatste slalom nog steeds uit ligt :ehhh: Ook nog weinig zin gehad om een modderkuip te scoren en te monteren...

Afbeelding

Neusje weer gefixed.. Leuk weekend gehad zo.. Dat was het wel denk ik..


:wave1:


Greetzzz FreakoRico
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P85 K series..?

Berichtdoor kristo » 06 Jul 2016, 19:50

FreakoRico schreef:Untill this happened

:huilt:


Gelukkig enkel maar de lip er af gevallen :doze:

lift off oversteer is nu veel meer om rekening mee te houden als eerst, ... de overall grip kan wat beter (sway bars..?), te hard een bocht induiken zorgt voor schrikmomentjes

Dus meer lift off moment door de LSD? Wat voor sway set heb je nu? Schrikmomentjes door te weinig overall grip?

Welke D rijdt Eddy daar?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor FreakoRico » 06 Jul 2016, 20:25

Meer bochtensnelheid zal meer lift off oversteer als gevolg hebben ja..

Op moment OEM Eg6 rondom..

Schrikmomentjes als iemand anders je auto bijna plat rijdt door rechtdoor schieten :P
Gewoon ''simpelweg'' te hard de bocht in gedoken/gestuurd.

Voordeel van de stuurversneller: nooit meer overpakken op Zandvoort :lol:
Nadeel: je hebt soms niet altijd echt door hoeveel je nu echt stuurt, soms heb je onderstuur omdat je (zonder dat je het doorhebt) teveel instuurt.

Wat voor D heb jij het over..? :ehhh:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor kristo » 06 Jul 2016, 20:41

Ik bedoelde Ed-D-y van twee pagina's geleden :blush:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P85 K series..?

Berichtdoor FreakoRico » 06 Jul 2016, 21:06

Ok, gaan we de vraag anders stellen..
kristo schreef:
Welke D rijdt Eddy daar?

Wat bedoel je hiermee :P?
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor Kevinio » 07 Jul 2016, 07:48

Heel verhaal, leest lekker weg! :up: Dus mensen zijn van de Randstad naar Drachten naar Clastres gereden? :oops: Duidelijk dat jij nog onder de 2.10 gaat duiken. ;)
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor FreakoRico » 07 Jul 2016, 09:49

Correct! :D

Ik hoop het eigenlijk wel ja, wil ergens rond de 2:09 gaan zitten... Moet haalbaar zijn.. Wellicht voor de verandering eens écht goede voorbanden halen :roll:

We zien het wel! :up:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor Boes16A2 » 07 Jul 2016, 10:29

Zo even bij gelezen. Lekker bezig geweest met de sneeuw bal. Lsd en koeler geven bij mij precies t zelfde effect. Als je nu nog eens t gat boven de koeler dichtmaakt wordt ie nog effectiever.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor Mark » 07 Jul 2016, 12:07

Gelezen en filmpje gekeken, wat mij opviel de hoe zal ik het zeggen, hoeveelheid glijden door de bochten, net waar het ook op mis ging leek wel.
Denk dat andere banden toch wel een hoop gaat schelen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor Bor » 07 Jul 2016, 15:31

Dik verhaal Pik! Moet zeker lukken onder de 2:10 gewoon een kwestie van tijd :up:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: FreakoRico's OEM+ EG6 & Rhd EG @P86 Zandvoort!

Berichtdoor RobertdeGroot » 07 Jul 2016, 23:21

Leuk verhaal! En die e30, die je op een gegeven moment inhaalt, dat is de pa van beste kameraad van mij haha! Heb al veel gesleuteld aan dat wagentje, ik ga altijd met hun mee naar de vrijrijden dagen, zij in de e30 over het circuit en ik met de civic, helaas was het nu op een zaterdag en kon ik niet mee ivb met werk :(

Je hebt wel geluk gehad met het schuivertje ;)
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten