Toxicshit. Old Skool..

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 16 Sep 2018, 16:24

Nee ze krijgen geen pulse.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor little rocket » 16 Sep 2018, 17:58

Wel uit de ecu?
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor nick22 » 16 Sep 2018, 18:48

leg het probleem eens voor aan Daan. delta lima. heb je hem nog op facebook?
Wat een baas die nick !

nick22
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1336
Geregistreerd:
25 Mei 2005, 16:29
Woonplaats:
reuver

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 16 Sep 2018, 19:08

Ook niet. Dus ben op dit moment op zoek naar iemand met een stock p30 om eens te kunnen testen.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 16 Sep 2018, 19:09

Zal hem eens contacten.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor chris1144 » 16 Sep 2018, 19:41

toxicshit schreef:Helaas werken de mugen front fenders niet met de one piece Carbon motorkap.
Dus daar ga ik zelf nog een set fiberglass fenders voor maken.

De mugen kit heeft namelijk een langere neus langere voorbumper etc.


Ik volg dit even niet, hoe had een mugen body kit dan normaal gesproken met OEM neus moeten werken, want de one piece motor kap is toch gelijk aan het origineel?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 17 Sep 2018, 08:24

Kijk maar eens goed naar de mugen body kit zit een langere neus en langere voorbumper bij ;)

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 26 Sep 2018, 10:20

Toch ook maar eens een topic geopend op Honda-Tech.com om eens te kijken of iemand wat tips heeft voor injector pulse troubleshooting.

Ik heb dus het volgende B16A1 ( EE8 kabelboom, conversie naar OBD1 ) OBD1 ECU.
ECU geeft CEL Code 6 ( ECT sensor ) Koelvloeistof temp
Gecontroleerd of ik de stekker voor VTEC olie druk sensor en ECT sensor niet toevallig omgewisseld heb zitten.

Massa gecontroleerd
valve cover ground
Thermostat ground
Alternator ground
Tranny ground
Chassis Ground

Injectoren hebben 12v vanaf de resistorbox. maar geen massa pulse
Ik gebruik een nieuwe (TD-81-U) distributeur.

Heb de injectoren opgestuurd voor reiniging en flow check. zodat ik zeker weet dat deze zodra ik een pulse heb niet verstopt zitten of zo.
Alle 4 de boegies zijn droog.

De benzine pomp draait en ik heb ongeveer 45psi benzine druk op de rail
Alle Fuel relay connecties gecheckt. en nagelopen.

alle ECU connectors nagelopen voor IGP1 en IGP2, constant 12v en alle ECU logic control grounds etc.
Enige welke ik niet heb is B9 starter signal + op de ECU.

Nu lees ik dat ECT injector pulse kan bepalen maar niet helemaal zou moeten uitschakelen als deze sensor slecht is.
Verder lees ik links en rechts dat het wel eens kan liggen aan de Ontsteking/Distributeur en voornamelijk de CAM / TDC sensor.

iemand tips hoe ik deze het beste kan testen ( heb hem al eens 180 graden gedraaid. ) en heb volgens het werkplaats handboek de weerstand van deze sensoren doorgemeten.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 28 Sep 2018, 17:00

Update:
CYP & CKP zitten verkeer bedraad in het Jumper harnas.
gevalletje EE8 ecu connectors zijn toch anders bedraad dan de US OBD0 ecu connectors.

het zijn de zelfde pins van obd0 en naar obd1 maar de sensoren zitten omgewisseld. Dus bij het controleren en doormeten van de jumper viel dit niet zo 123 op.

Vanavond even de 4 pins aan de distributeur plug omwisselen. En dan nog maar eens testen.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor chris1144 » 28 Sep 2018, 17:17

De aanhouder wint vanzelf, succes nog met meten !
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 28 Sep 2018, 18:08

chris1144 schreef:De aanhouder wint vanzelf, succes nog met meten !

Iets met stapje naar voren en twee stapjes terug. Thnx!

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 02 Okt 2018, 17:40

Vandaag een excel gemaakt om zelf een EE8 pwo obd0 - p30 obd1 jumper te maken.
Nog wat afwijkingen gevonden tussen US obd0 mpfi en onze EE8 odb0 kabelboom.

Dus halve dag met de werkplaats handboeken en nog 12 aansluitingen die ik moet nalopen over.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor Kevinio » 02 Okt 2018, 20:40

Duurt lang..
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor toxicshit » 03 Okt 2018, 14:38

Kevinio schreef:Duurt lang..

tja iets als je het goed wil doen, moet je het zelf doen en niet iets kopen uit de US ;) is toch steeds vaker waar. zelfs met bedrijven zoals Hasport en Rywire.

EE8 B16A1 OBD0 PW0 ECU issnt the same as a PR3 or MPFI CRX you guys had no.

Mocht iemand er wat aan hebben. zo ver ben ik nu. zelf gemaakte excel aan de hand van het nederlandse werkplaats handboek supplement voor CRX type 2 VTEC.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
donkergrijs is niet aanwezig of aangesloten.
lichtgrijs moet ik nog natrekken.
En zaken zoals KNOCK en ELD hebben wij niet maar dat ligt weer aan de dynamo die je gebruikt en het type OBD1 ECU.
ELD heb ik persoonlijk aangesloten om als input voor de wideband te gebruiken.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Toxicshit. Old Skool..

Berichtdoor Kevinio » 03 Okt 2018, 14:48

Het ziet er bij Rywire fancy en duur uit als leek, maar er kan wel een stukje verbeterd worden. Ook zitten er vaak pinning fouten in.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron