DennisV32 ED6 B16A1 & E36 328i

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & BMW E36 318iS Update Civic

Berichtdoor DennisV32 » 19 Nov 2015, 19:00

Ondertussen staat alles alweer in elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Mistlampkapjes nog maar even zwart gespoten gelijk (Cosmoszwart van de BMW, had ik toch nog staan :mrgreen: )
Afbeelding

En weer veilig terug op ze plek
Afbeelding

Nu is het wachten op het voorraam tot we verder kunnen. In de tussentijd worden de velgen geschuurd, dat mag me vriendin dus lekker doen :like:
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & BMW E36 318iS Update Civic

Berichtdoor Dylan_RS » 24 Nov 2015, 17:46

Tof dat er weer leven komt in de Civic! :up:
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor DennisV32 » 31 Dec 2015, 03:14

Tussendoor nog een ander fun projectje gedaan.
Een aanwinst van een tijdje terug was een zilveren 316i coupé uit 96, gekocht voor praktisch niks en bedoeld om de sedan het driften een beetje te besparen.

Maar de eerste stand van zaken aangezien het een drifter word is natuurlijk:
Afbeelding

Afbeelding
Juist de 1.6 eruit, want daar kunnen we uiteraard niet schuin genoeg mee.

Vervolgens een M52B25 swap opgehaald:
Afbeelding

En die er in een avondje ingelepeld, daarna twee dagen bezig geweest om de missende delen te fixen om vervolgens weer een complete auto te hebben:
Afbeelding

Vandaag de auto uit de schorsing gehaald en op de huidige 15 inch een beetje feeling voor de auto krijgen, dit ligt er momenteel klaar voor morgen.
Afbeelding

Nu nog op zoek naar een korter diff en die dan vastlassen, daarna eens een hydro handrem en qsp deep dish versieren om vervolgens op zoek te gaan naar een manier om wat meer lock te creëren.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor kristo » 31 Dec 2015, 11:45

Even gewisseld :D
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor D-Per4mance » 31 Dec 2015, 15:16

Goed bezig!

Ik zou eerst eens gaan rijden/driften. Een E36 is een ontzettend vergevingsgezind chassis door de relatief lange wielbasis, veel gewicht in de neus en redelijk wat onderstuur in zijn setup. Dingen zijn heerlijk dwars te houden. Persoonlijk denk ik dat je voorlopig geen extra lock nodig hebt. Dat is leuk als je met 40000pk reverse entry's wilt doen. Ik kon een 320 royaal dwars houden met de stock stuuruitslag. Mocht je meer uitslag nodig gaan hebben kun je voor een 10tje steering rack spacers voor E36's krijgen.
Wat wel een aanrader is: E46 lca's eronder. Krijgt de vooras een stuk meer camber en een beter geometrie (voor driften dan). Ben je meteen een deel van het onderstuur kwijt.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor Vladimir » 31 Dec 2015, 16:33

Komt er bij zo'n swap ook veel ecu/elektronica gepruts bij kijken?

Gebruikers-avatar
Vladimir
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2626
Geregistreerd:
06 Feb 2011, 11:51
Woonplaats:
Friesland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor DennisV32 » 01 Jan 2016, 15:23

Nee dat valt eigenlijk reuze mee, interieurboom en motorboom zijn apart en je hoeft alleen de motorboom te wisselen. Aangezien dit een facelift auto en facelift blok betreft moest ik wel even de EWS (startblokkering) syncen, maar dat kan ik gelukkig zelf.
Voor de rest zit er wel verschil in een 4 en 6 cil tellerbak maar deze zijn ook zo om te wisselen.
Je kan het eigenlijk vergelijken met een D naar B serie swap, even simpel :like:

D-Per4mance schreef:Goed bezig!

Ik zou eerst eens gaan rijden/driften. Een E36 is een ontzettend vergevingsgezind chassis door de relatief lange wielbasis, veel gewicht in de neus en redelijk wat onderstuur in zijn setup. Dingen zijn heerlijk dwars te houden. Persoonlijk denk ik dat je voorlopig geen extra lock nodig hebt. Dat is leuk als je met 40000pk reverse entry's wilt doen. Ik kon een 320 royaal dwars houden met de stock stuuruitslag. Mocht je meer uitslag nodig gaan hebben kun je voor een 10tje steering rack spacers voor E36's krijgen.
Wat wel een aanrader is: E46 lca's eronder. Krijgt de vooras een stuk meer camber en een beter geometrie (voor driften dan). Ben je meteen een deel van het onderstuur kwijt.

Ik zit anders toch al redelijk vaak tegen full lock aan, vooral als ik hem met hoge snelheid een bochtje ingooi met de handrem. (zitten momenteel nog trommels achter op)
Maar eerst eens kijken wat het doet met een gelast 3.38/3.45 diff want de huidige 2.97 is eigenlijk wat te lang.

Actiefoto van gister:
Afbeelding
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor Boes16A2 » 07 Jan 2016, 10:05

Dit alles op een afgesloten weg natuurlijk :)

Ik ben aan t wachten op sneeuw, want met een slechte koppeling wil t op droog of nat nog niet zo.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor D-Per4mance » 07 Jan 2016, 10:07

Was in Mexico...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor Boes16A2 » 07 Jan 2016, 10:38

ja dacht ik ook al te herkennen aan de haaietanden oftewel de Tiburon diente
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor D-Per4mance » 07 Jan 2016, 12:35

Tu ablar en mexicano? Ik niet zoals je ziet...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 318iS & 323i weer eens wat and

Berichtdoor Boes16A2 » 07 Jan 2016, 12:55

Si Si Y Hable google translado Si
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 328i & 323i weer eens wat ande

Berichtdoor DennisV32 » 10 Dec 2016, 11:15

Zo maar eens ff stof afblazen hier, lange tijd totaal niet meer gekeken op HCN, ik moest zelfs even me wachtwoord opvragen :emo:')

Civic staat ondertussen A.P.K ready binnen, de zwarte BMW is verkocht compleet standaard

Afbeelding

De driftslet staat ook stil, thermostaathuis gescheurd en moet wat aan de koeling gaan doen, hele dagen 5-6K rammen vind die niet zo leuk aangezien de radiateur ook ongeveer 10cm breder is geworden in het midden.

Momenteel een 9 maanden geleden een nieuwe baan gevonden met een vast contract, dit betekent eindelijk eens een huis kopen waar momenteel ook het meeste van me geld naartoe gaat.
Maar natuurlijk moest er ook een vervanger voor de 318iS komen, deze heb ik dan ook gevonden in Duitsland.

Het plan was eigenlijk om in de zwarte een 2.8 te leggen, maar was toch eigenlijk al meer als een jaar stiekem aan het meekijken op diverse sites.
Als ik zocht had ik altijd drie eisen, namelijk: Het moest een 328i worden met dakraam en airco, nu worden er genoeg aangeboden op voornamelijk de duitse sites, maar weinig 328i's hebben een dakraam schijnbaar.

Maar goed ter zake!

Tijdens mijn zoektocht viel me oog op deze 328i in de kleur Daytona Violet uit 06/95 (toeval? ik kom uit 06/89) met net geen 214k op de teller.
Zoals op onderstaande foto's vond ik hem op mobile.de.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na nog wat andere 328i gezocht in de buurt en een paar belletjes gepleegd te hebben in de bus gestapt met de ambulance erachter en op naar Duitsland!

Daar aangekomen om 10 uur 'sochtends was er nog niemand aanwezig, dus wij weer in de bus gestapt en de andere die het dichtste bij stond gaan bekijken, dit was echt 100x niks, veel schade en flink roestig. Dus wij terug naar de paarse en de man van het bedrijf gebeld, deze zou er met 10 min zijn.

Eenmaal dichtbij de auto deze eerst eens gestart en onder de kap bekeken, hier viel niks op aan te merken, zelfs de olie was nog helder terwijl deze 3000 km geleden gewisseld was.
Terwijl de auto nog aan het warmdraaien was de rest eens bekeken, klein stukje roest linksachter en rondom de krikpunten rechts een paar gaatjes, verder wat niet zo nette bijgewerkte stukjes lak.
Interieur echt strak niks op aan te merken, geen slijtage of rare dingen kunnen ontdekken en ook werkte alle elektronica naar behoren.
Boekjes netjes ingevuld en de rekeningen erbij, alle sleutels en 2 alarmkastjes aanwezig, dus toen maar eens gaan proefrijden met de verkoper erbij, eerst een stukje rustig aan gedaan beetje voelen hoe het rijdt, kan strakker maar echt niks om me eigen zorgen over te maken aangezien er nog fuseekogels met rubbers erom onder zitten, toen op een mooi stukje recht weg het gas eens ingetrapt, wat een genot die dikke 6 cilinder! 8)

Na wat stevig onderhandelen de auto gekocht en opgeladen waarmee ik de derde eigenaar ben geworden, de eerste had hem van 95 tot 2003 en de 2de tot 2016:

Afbeelding

Afbeelding

Toen begonnen aan de vier en een half uur durende terugrit. Onderweg nog even de optielijst aan de hand van het chassisnr nagetrokken en die viel niet tegen, de 25% sper was een mooi extraatje!

De optielijst:
209 Limited Slip Differential (25%) Sperrdifferential 25%
243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer
296 Lt/aly Wheels/classic Lm Raeder/classic
314 Heated Windscreen Washer Nozzles Frontscheibenwaschduesen Beheizt
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
530 Air Conditioning Klimaanlage
554 On-board Computer Bordcomputer
651 Bmw Bavaria C Reverse Bmw Bavaria C Reverse
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

Eenmaal thuis gekomen de auto maar eens gewassen en nog een foto getrokken:

Afbeelding

Oranje knipperlichten had ik nog voor de voorzijde dus die er maar gelijk in gezet:

Afbeelding

Toen alle opties uit de zwarte gehaald die ik zelf had ingebouwd, deze had ik al verkocht aan me zus, dus hij blijft tenminste in de familie.

Één ding wat ik wel miste was die digitale climate control, hier had ik al wat onderzoek over gedaan op internet, en afgezien van het dashboard er compleet er te moeten uithalen viel dit reuze mee, dus een week later begonnen met het dashboard te demonteren:

Afbeelding

Wat er straks in moet komen ter vervanging:

Afbeelding

Alle delen weg gelegd en de boutjes netjes gelabeld in zakjes en bakjes:

Afbeelding

Cruise control had ik uit de zwarte gehaald, deze had hem standaard en zat dus in de boom verwerkt, dus delen door moeten knippen en eruit getrokken, de delen binnenin de auto weer aan elkaar gesoldeerd en daarna netjes ingepakt in zwarte tape, toen de zekeringkast los gehaald en het deksel eraf, daarna de kabels naar de actuator doorgevoerd:

Afbeelding

Alles in de motorruimte weer netjes aan elkaar gesoldeerd en voorzien van krimpkous en ingetaped, daarna de actuator gemonteerd en de kabelboom op lengte terug naar binnen gevoerd, daarna de boom bij de originele getaped tot in de zekeringkast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu op zoek naar een gasklep met aansluiting voor de cruise control deze mis ik helaas! Waarschijnlijk kan ik morgen een gasklep met slang ophalen voor een model met asc+t, voor tijdelijk en dan kan ik het systeem tenminste testen.
En om de dag af te sluiten nog een foto met ze nieuwere broertje!

Afbeelding

Vandaag het kachelhuis onder handen genomen, dus de huidige gedemonteerd:

Afbeelding

Old vs New:

Afbeelding

Digitale kachelhuis gemonteerd en getest op werking:

Afbeelding

16 aug staat de afspraak voor in te voeren bij het RDW, tot die tijd nog genoeg in en terug te bouwen.

To-Do:
Roest rondom de krikpunten aanpakken
Make-up lampjes monteren
Automatisch dimmende binnenspiegel aansluiten
Voetenverlichting
PDC
M-Tech II stuur monteren
Nappa M3 interieur monteren
Bekerhouders voorzijde

En de to-do na het RDW:
Schroefset monteren icm nieuwe fuseekogels binnen en buiten
M3 excentrische bushings voorzijde
RTABS vervangen
Andere einddemper monteren
17 inch velgen monteren (nog even kijken welke van de 5 sets :emo: )
Uitlijnen

Ipod snoer netjes met een afdekplaatje
Afbeelding

Sluiten doet die ook weer netjes

Afbeelding

Maar goed! 16 augustus dus naar het rdw gegaan, kwart voor acht in de auto en naar Roosendaal op de cruise

Afbeelding

Eenmaal aangekomen bij het rdw om half negen me nummertje getrokken en even moeten wachten, moest om tien over half negen aanwezig zijn en om kwart voor negen mocht ik naar de balie, de aardige mevrouw de uitgeprinte papieren en de originele duitse kentekenbewijs overhandigd, nog even moeten legitimeren en toen mocht ik weer gaan wachten.
Eindelijk om vijf over negen de keuringshal in mogen rijden.

Afbeelding

Nummers gecontroleerd en opgeschreven, daarna de auto gelijk maar apk laten keuren waarbij de enigste opmerking was dat de voorste remslangen slechter beginnen te raken, maar nog geen advies waardig.
Weer een papier extra meegekregen en toen mocht ik weer terug naar de wachtruimte.
Vijf minuten later even circa 150 euro armer gemaakt en alles was rond, het bpm formulier van het rdw bij de vooraf uitgeprinte bpm formulieren gevoegd en gelijk gedeponeerd in de brievenbus van de belastingdienst daar, het originele duitse kentekenbewijs krijg je helaas niet meer terug, alleen een kopie.

Eenmaal weer thuis aangekomen om half elf even aan de rest van de familie voorgesteld

Afbeelding

Maar aangezien ik heel de dag vrij had genomen en er niks te doen was samen met street-tuner maar besloten de schroefset en de uitlaat te monteren. Dus de brug op, alvast achteruit erop gereden en begonnen, bouten van de uitlaat alvast even ingespoten en begonnen met de voorste veerpoten.
Installatie is gebeurd in tien minuten per kant na dit al zo vaak gedaan te hebben.
Gelijk de contours maar gemonteerd

Afbeelding

Daarna de uitlaat, moeren draaide rond dus dat werd al slijpen -_- ophanging achter idem dito met betrekking tot de moeren, daar in verband met de beperkte ruimte de moeren maar door gefreesd. Daarna de achterkant de veren en schokdempers vervangen, nieuwe toplagers op de schokdempers gezet en de verstevigingsplaatjes gemonteerd.

Toen maar eens een paar foto's geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat ik de zwarte style 32's ga monteren, hier moet ik nog andere banden voor halen, maar nu eerst eens wachten op de kentekenpas en in de tussen tijd de fuseekogels voor te vervangen samen met :///m: 3 excentrische rubbers.

Veel heb ik ook nog niet gedaan aan de auto, ander setje wielen en Bosch H1 koplampen erin gezet, vorig weekend eindelijk de PDC ingebouwd :whistle:
En heb maandag een M50 inlaat opgehaald deze zal er toch wel sneller op gaan dan al die kleine lampjes te retrofitten (motorkap, voetenverlichting en de vanity lights), tenminste dat hoop ik...

Maar goed jullie zien graag foto's!

Deze twee had ik nog niet gepost en is nog op de contours:

Afbeelding

Afbeelding

Sper maar eens uitgeprobeerd:

Afbeelding

Zwarte Style 32's gemonteerd, 8J ET20 rondom:

Afbeelding

Bosch Koplampen, uiteraard de binnenste lenzen gefolied en ook achter iets omhoog geschroefd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cabrio is van me vriendin, erg leuk in de zomer alleen beetje langzaam :cheesygrin:

En als afsluiter een paar foto's op een mooie locatie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Momenteel druk een koophuis aan het zoeken dus, helaas niet zo super veel aanbod met mijn eisen, 2 maanden terug had ik echt het perfecte huis gevonden maar die werd echt recht voor me neus verkocht helaas :(
Daarna kan ik wat serieuzer met de Civic aan de gang, op de eerste plaats een fatsoenlijke schroefset, schijfremswap achter en een paar kuipjes, dan hoop ik volgend jaar nog een paar dagen vrij rijden te kunnen meepakken.
Laatst gewijzigd door DennisV32 op 18 Jan 2018, 18:29, in totaal 3 keer gewijzigd.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 328i & 323i weer eens wat ande

Berichtdoor Dylan_RS » 10 Dec 2016, 14:01

Wat een gruwelijk mooie BMW! Prachtige kleur ook! :up:
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & E36 328i & 323i weer eens wat ande

Berichtdoor Kevinio » 10 Dec 2016, 17:08

:up: Hoe lelijk ik E36'ers vroeger vond, hoe tijdloos ik ze nu vind.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten
cron