DennisV32 ED6 B16A1 & E36 328i

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (coma) & BMW E36 318iS

Berichtdoor robin veldwijk » 01 Apr 2015, 22:39

Kijk goed naar welke lakroller en lak je neemt. Je hebt verschillende rollers, die ook een verschillende aanzet op de materie achterlaten. Om te kijken voor het beste/meeste strakke resultaat even een stukje proefrollen.
De lak is ook wel bepalend voor de netheid. Goedkope lak vloeit minder goed uit, de wat duurdere lak doet dit wel beter. Ik ben vooral fan van Wijzonol, deze lak vloeit mooi uit. Bij goed uitrollen, vloeit de aanzet ook mooi uit.

Maar de voorbereiding is wel de meeste belangrijke. En geduld :like:

robin veldwijk
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 290
Geregistreerd:
10 Okt 2012, 21:04

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (coma) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 01 Apr 2015, 23:43

Ik lees ook veel verschillende dingen over het schuren, de ene zegt korrel 240, andere weer 400 en het meeste zeggen toch 600 nat.
Tussen de lagen door scotchbrite of ook licht met 600/800 nat.
Zie net dat een gewoon blik autolak helemaal niet zoveel kost, voor 123,95 heb je 2,5 liter, dan is zijdeglans spuiten zonder blanke lak ook nog een optie, beschik zelfs namelijk wel over een pistool, een grote compressor en plek.

@ijstheepak
Thanks! Hopelijk gaat het weer wat worden en kan ik het ongeluk ermee eindelijk achter me laten.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (coma) & BMW E36 318iS

Berichtdoor Vladi » 02 Apr 2015, 06:36

Gewoon de hele auto opscotchen, heb mensen gezien die rechtstreeks over de lak rolden zonder schuren (wel ontvetten uiteraard) en zélfs dat ging ook wel aardig qua hechting.

Als je de mogelijkheid hebt om te spuiten zou ik dat zeker doen, na een maandje goed polijsten en dan ziet het er waarschijnlijk prima uit.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (coma) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 08 Apr 2015, 01:25

Vandaag kreeg ik eindelijk de achterbanden binnen van de BMW, dus heb deze 's middags gelijk om de velgen laten leggen en gemonteerd.

Afbeelding

Ongewassen auto, van de week een paar nettere foto's schieten.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (coma) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 13 Jul 2015, 20:32

Met de BMW naar Bimmerfest geweest:

Afbeelding

En nog een foto op het werk ervan

Afbeelding

Het strippen van de Civic gaat langzaam aan verder, alles is er al af op de strips na, daarna nog de voorruit eruit, hierna kan ik beginnen te schuren. Dan kan die over een maand of twee in kleur gezet worden.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor Kevinio » 14 Jul 2015, 07:39

Die Bimmerfest stickers liepen wel hard he. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 14 Jul 2015, 10:45

Niks van gemerkt, ik zat bij de eerste 50 en kreeg hem gratis.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 30 Okt 2015, 02:54

Jullie hadden vast liever een update van de Civic gehad maar die bewaar ik nog even, ik ga toch nog een nieuw stuk inlassen bij het achterlicht deze is namelijk plaatselijk gaan roesten door het lange stil staan denk ik.

BMW is de laatste tijd hard gegaan, toevallig allemaal mooi spul voor een mooie prijs op me pad gekomen.

Copy/Paste van het BMW forum:
Als eerste kwam me favoriete probleem met een E36 op het meest klote moment (net winkel willen binnenlopen) weer om de hoek kijken.

Afbeelding

Terug bij de garage aangekomen gelijk maar deurpaneel eraf om de schade te bekijken.

Afbeelding

Geen probleem, ik heb toch genoeg raammechanismes liggen. Gelijk het bekende zwakke puntje bij de terug te monteren mechanisme verholpen.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest was alleen het kleine rubbertje bij het slot echt af, denk dat het grote rubber ooit is vervangen maar deze niet meer gedaan was, nadat deze vervangen was werkte alles weer beter dan het ooit gedaan had.

Afbeelding

Verder heb ik ondertussen alweer een paar maanden terug de motorkap vervangen voor één met minder steenslag en vooral minder deuken.

Afbeelding

Afbeelding

Een paar weken terug zijn we met een groep naar het plaatsje Doel geweest in België om hier wat foto's te schieten met de BMW's (sorry voor de lage kwaliteit van sommige foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Panorama foto, dus ff klikken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook onder de kap moet er natuurlijk schoongemaakt worden :W
Afbeelding

2 weken terug heb ik dan eindelijk een net setje leer kunnen bemachtigen, 10 min na het zien van de advertentie zaten me vriendin en ik al in de bus om het te gaan ophalen.
Daar aangekomen zag het er allemaal heel netjes uit, dus betaald en ingeladen, eenmaal thuis pas erachter gekomen dat deze set nogal wat extra's had die ik in eerste instantie niet gezien had.

Afbeelding
Zwarte hemel zat er ook bij, dus gelijk het hele interieur een overhaul gegeven.

Opties van de set die ik in eerste instantie niet gezien had:
Voorstoelen verwarmd (nog aan sluiten)
Deurvakken achter
Gestikte deurpanelen
Bekerhouder in de armsteun achter

Na de volgende dag de houten handgrepen voor mijn zwarte te hebben vervangen de set nog even voor me werk erin gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elek ramen achter staan nog steeds op de to-do lijst.

Afbeelding

De Foto's van de zwarte hemel houden jullie tegoed.

Ondertussen ook alweer de 325k aangetikt.

Afbeelding

Vandaag heb ik de achterdemper open geslepen en deze op dieet gezet, nu is het gelijk niet meer zo blikkerig en schel geluid, hier heb ik alleen geen foto's van.
Als afsluiter nog een foto op de o zo mooie boulevard van Vlissingen!

Afbeelding

Hier dan eindelijk wat beeldmateriaal, leuk zo telefoon, maar een filmpje op youtube zetten werkt voor geen meter :gek:

Ter vergelijking een oud filmpje, dit is nog van voor de kerst:


Dit is de huidige situatie, maar met een telefoon is het moeilijk om het geluid netjes vast te leggen.


Op dit filmpje hoor je dat de snerp nog wel aanwezig is, deze hoor je in het echt ook nog wel maar wel een stuk minder als voorgaand, eerst was het nog veel meer blikkerig.


Om een net geluid te krijgen moet je denk ik toch echt een andere demper nemen, maar gezien mijn toekomstige swap plannen vind ik het wel best zo.

Afbeelding

Vond nog een foto op contours, helaas maar 10 meter mee gereden, de 225 45 liepen zeg maar een beetje aan in de kasten voor :emo:
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor Error » 30 Okt 2015, 09:00

Is dat op het Bellamypark in Vlissingen? lijkt het wel op?

Lekker bezig zo met die BMW. Mooi interieurtje op de kop getikt!

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor Al-X » 30 Okt 2015, 10:49

Ziet er netjes uit Dennis, volgens mij zag ik jullie ook nog rijden met een hele groep onderweg naar Doel. En die BMW met gestreepte kap (om het maar ff zo te zeggen :P) is toch van Robin? Althans, aan de bos haar toen achter het stuur te zien leek het 'm wel :lol:

Die raammechanismes, zijn die gemaakt van Honda staal?

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 30 Okt 2015, 18:17

Klopt die caab is van Robin, kan goed zijn dat je de rest tegen gekomen was, ik was aan het werk in BoZ dus ben vanuit daar er naartoe gereden.
Raammechanismes gaan altijd kapot van E36, vooral als het fluweel al ver versleten is van de rubbers.

Error schreef:Is dat op het Bellamypark in Vlissingen? lijkt het wel op?

Lekker bezig zo met die BMW. Mooi interieurtje op de kop getikt!


De op één na laatste foto? Dat is op Boulevard Bankert, dan ga je richting het Bellamypark.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor M@ch!el » 30 Okt 2015, 21:58

Leuke update's! :) en volgens mij reed je vanavond nog achter mij vanaf de stoplichten bij de snelweg in vlissingen, klopt dat? :P
Afbeelding

Gebruikers-avatar
M@ch!el
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 964
Geregistreerd:
23 Sep 2010, 16:53
Woonplaats:
Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor DennisV32 » 31 Okt 2015, 13:26

Als deze persoon redelijke haast had was ik dat inderdaad :cheesygrin:
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 (strippen) & BMW E36 318iS

Berichtdoor M@ch!el » 02 Nov 2015, 16:59

Jup! dat had je ja! :cheesygrin:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
M@ch!el
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 964
Geregistreerd:
23 Sep 2010, 16:53
Woonplaats:
Zeeland

Re: DennisV32 EJ2 D16Z6 & BMW E36 318iS Update Civic

Berichtdoor DennisV32 » 16 Nov 2015, 18:17

De plannen voor de Civic zijn weer drastisch gewijzigd, ik wou eigenlijk dit weekend de slijptol in de achterkant zetten maar ik zag vorige week een verkoopbericht van een EG Miami op facebook, hier heb ik de complete voorkant en de rechterdeur van overgenomen ondanks dat het een ritje van 750km heen en weer was.
Er zitten weliswaar redelijk wat deukjes in de delen, en het is bij thuiskomst toch ietsje lichter dan mijn auto, maar dat heb je nou eenmaal met gespoten auto's en als je het niet weet zie je het niet zo snel.
Dus vandaag eens druk aan het sleutelen geslagen en bijna alles weer gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is jammer van het beetje kleurverschil en de deukjes, maar het uiterlijk vind ik niet meer zo belangrijk, wil hem nu gewoon weer eens goed gaan gebruiken en nu hoef ik niet op een krasje of deukje er bij hele stampij te gaan maken.

To-Do lijst voor morgen:
Skirts
Spatlappen voorzijde
Mistlampen
Voorlip
Spoiler
Rechterdeur alles overbouwen en de spoon spiegel er op.

Vandaag een nieuw voorraam besteld, niet op voorraad dus deze hoop ik over 2 weken te hebben, daarna is het nog 4 nieuwe banden voor de 14 inch en dan naar de APK. De 14 inch blijven er daarna ook op omdat me vriendin er in gaat rijden als ze net der rijbewijs heb dus die zal vast nog wel eens een stoepje raken :emo:')
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten
cron