D-Per4mance -> GXE20 (Update P287)

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor kevie » 07 Mrt 2018, 09:13

Wat een spulletjes ! De wielen zijn echt te gek.

Ik heb ook KW maar des ondanks de poot en veer ingespoten en een neopreen hoes erom. Ik vind het teveel geld om de gok erop te wagen en nu weet ik voor een paar 10tjes het netjes blijft.

Ik hoop dat jou mutekis wel goed blijven. Ik had ze ook en met een keer erop sprong de lak er al af. Schijnbaar veel voorkomend want op google vind je er meerdere klachten over. Voor mij nooit meer in ieder geval.

Ben heel benieuwd naar het totaal plaatje.

Gebruikers-avatar
kevie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 953
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:49

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor Polini » 07 Mrt 2018, 10:18

Ik ben benieuwd want ik heb ook Muteki's besteld.

Toen ik in Januari in Japan was heb ik bij de WORK Wheels stand op de autosalon nog naar wielmoeren zitten kijken, die waren goedkoper dan Muteki's hier. Had ik die toen maar gekocht.. :bang:
Instagram:Polinihonda

Crx del sol ESI blauw *verkocht*
Civic coupe B16A2 zwart *verkocht*
Civic EG DXI rood *verkocht*
Integra type R 96 spec wit *verkocht*
Civic type R rood *verkocht*
Civic coupe paars *verkocht*
S2000 GT blauw *totalled*
Civic coupe ESI groen daily
S2000 wit project

Gebruikers-avatar
Polini
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2688
Geregistreerd:
26 Jun 2008, 23:06
Woonplaats:
Limburg

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor GoThanh » 13 Mrt 2018, 16:33

Bedoel je dan lak afspringen bij het conische vlak of echt de moer zelf (cosmetisch in het zicht)?
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor kevie » 13 Mrt 2018, 17:54

GoThanh schreef:Bedoel je dan lak afspringen bij het conische vlak of echt de moer zelf (cosmetisch in het zicht)?


Bij mij sprong het overal eraf. Bladerde gewoon los hele stukken.
Zoals op onderstaande foto maar dan nog erger en bleef verder gaan.

Afbeelding

Gebruikers-avatar
kevie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 953
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:49

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor Kevinio » 14 Mrt 2018, 11:58

Had ik ook, wat opzicht ook wel logisch is met een coating die erop ligt.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor D-Per4mance » 15 Mrt 2018, 14:44

kevie schreef:
Ik heb ook KW maar des ondanks de poot en veer ingespoten en een neopreen hoes erom. Ik vind het teveel geld om de gok erop te wagen en nu weet ik voor een paar 10tjes het netjes blijft.

Ik hoop dat jou mutekis wel goed blijven. Ik had ze ook en met een keer erop sprong de lak er al af. Schijnbaar veel voorkomend want op google vind je er meerdere klachten over. Voor mij nooit meer in ieder geval.

Ben heel benieuwd naar het totaal plaatje.



Die hoesjes zijn eigenlijk ook nog wel een slim idee. Ook maar ff bestellen. Wordt trouwens tijd dat die ATR eens daglicht gaat zien...


Wat betreft de Muteki's gaan we het wel zien. Zal ze ff intapen als ik ze aantrek. Anders All4honda mailen als na 2x aatrekken de lak eraf valt. Van wielmoertjes van 190 euro mag je verwachten dat ze iets langer dan 2x gebruiken mooi blijven...

Zien in ieder geval wel echt vet uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Velgen liggen op dit moment bij de garage om bandjes erop te laten trekken. Komen Hankook Ventus V12 Evo2's onder. Die heb ik onder de Civic, 156 SW en afgelopen zomer op de 18ers ook al onder de IS250 gehad en bevallen super. Heb gekozen voor 225/35/19 op de 8.5j's en 255/35/19 voor op de 9.5j's. Zou net een klein beetje stretch moeten geven. Doordat ik zowel voor als achter voor 35 hoge wangen ben gegaan zullen de achterste iets groter/hoger zijn. Stel de schroefset daar op af zodat de auto een beetje "rake" krijgt. Vind die "Camaro look" op een RWD sedan wel dik staan...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor Polini » 20 Mrt 2018, 15:10

Gaat erg dik staan 8)

Denk je dat je moet gaan rollen? En geven de verschillende maten en hoogtes voor en achter geen foutcode?
Instagram:Polinihonda

Crx del sol ESI blauw *verkocht*
Civic coupe B16A2 zwart *verkocht*
Civic EG DXI rood *verkocht*
Integra type R 96 spec wit *verkocht*
Civic type R rood *verkocht*
Civic coupe paars *verkocht*
S2000 GT blauw *totalled*
Civic coupe ESI groen daily
S2000 wit project

Gebruikers-avatar
Polini
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2688
Geregistreerd:
26 Jun 2008, 23:06
Woonplaats:
Limburg

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor D-Per4mance » 22 Mrt 2018, 14:55

Bandjes zijn inmiddels gemonteerd. Dank daarvoor aan Toyota Jan Wuts in Swalmen. Hebben ze super netjes gedaan met zwart lood enzo.

Heb afgelopen weekend dus meteen de wielen even gepast. Is lasting te zeggen op een auto in 4x4 modus hoe het gaat uitkomen. Ze lijken nu best wel flush te liggen (vooral voor), maar met de camber van een flinke verlaging zullen ze nog wel wat naar binnen vallen. Passen zal het sowieso wel. Is vooral ff de vraag of ik nog wat kan spacen. Voor zal heel dicht in de buurt zitten van wat max gaat. Achteren kan ik met wat geluk 2cm spacers kwijt. Dan kan ik van die opschroef dingen gebruiken. Weinig zin om nieuwe draadeindes in de naven te gaan zetten.

Staat nu nog niet heel sexy, maar dat is opgelost als het ding op zijn buik ligt. Let niet op de blauwe tape, had de gaten voor de moeren even afgeplakt om ze niet te beschadigen.
Afbeelding

Afbeelding

Fitment voor:
Afbeelding

En achter:
Afbeelding
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor FreakoRico » 22 Mrt 2018, 15:19

Ligt het aan mij, of de foto's dat de wielen wat klein ogen..? Mooi om dat tape te zien, betekent dat je met uiterste precisie de wielen monteert :cheesygrin: :like:

Heb je ook al een side shot toevallig van deze gepimpte mafia slee..? :>>:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P284)

Berichtdoor D-Per4mance » 03 Apr 2018, 19:45

Voor de mensen zonder Facebook, met teveel vrije tijd en interesse in dure Toyota's, die op een Honda forum zitten hierbij een verhaaltje over wat afgelopen weekend aan mijn Lek-soes gedaan is.

Zaterdag

Met Wesley (bij de fossielen hier nog bekend als wesley_ej2) afgesproken om eens een begin te maken aan de schroefset voor mijn IS250. Zoals jullie al konden lezen, in een van de andere ca. 300 pagina's nonsens hier, had ik een KW Variant 3 schroefset besteld. Ondanks dat ze voor die dingen een tweede hypotheek vragen komt zo'n setje zonder topschotels. Deze moet je omzetten van je originele dempers, zoals bij veel sets van KW, Weitec, AP en ST supsension (Allemaal KW producten).
Opzich niet zo spannend. Veerspanners heb ik liggen, dus is dat redelijk simpel te doen. Helaas hebben ze bij KW ook nog bedacht dat je je standaard topmounts op de vooras moet verneu... ehm, aanpassen om de V3's eronder te krijgen. Gezien dat ik de mogelijkheid wil behouden om de standaard dempers terug te zetten (mocht ik de auto ooit willen verkopen en de volgende bejaarde is niet gesteld op een auto die dieper dan de Titanic ligt) er maar voor gekozen om de set onder de auto in tact te laten. Eerst naar nieuwe topmounts gekeken. Hartinfarct ternauwernood overleefd (300 euro ex btw per kant). Toen maar ervoor gekozen om ze van een sloper met weinig kilometers erop te pakken. Van Deijne was te lui om losse tophats op te sturen, dus maar twee complete pootjes besteld.

Afbeelding

Die dingen dus ingeklemd en de tophats eraf gedraaid.

Afbeelding

De houder waar de bumpstop in zit moet je vervolgens af flexen om een vlakke zitting te krijgen voor de veerschotel van de KW's.

Afbeelding

Garage in de fik gezet... Oh nee, die houder dus van de schotels af geslepen. Of ja eigenlijk heeft Wes dat gedaan.

Afbeelding

De standaard dempers hebben twee vlakke kanten op de demperstang. De nokken daarvoor moeten uitgeboord worden. Uiteraard hebben we de afgechopte kanten nog netjes afgewerkt met een lamellen schijf.

Afbeelding

Hele boel na de afwerking even in de menie gezet en afgewerkt met een laagje underbody coating zodat ze niet gaan roesten.

Afbeelding

Gezien dat we inmiddels zo'n pro-tjoeners zijn (ahum) ging dit allemaal veel sneller dan gedacht. Zodoende maar besloten om te kijken of de onderstelbouten los kwamen. gelukkig hoef je maar 3 kwart van de auto te slopen om aan de bovenste moeren te komen... Wat dat betreft verlang ik nog wel eens terug naar zo'n simpele oude Civic, waarvan je 1 drukdopje los trekt en overal aan kunt. gelukkig gaan de afdekplaten onder de motorkap wel makkelijk los.

Afbeelding

De onderste bouten en moeren gingen gelukkig allemaal zonder enig probleem los. Scheelt dat zo'n Lexus gemaakt is van reserve onderdelen van Duitse tanks, dus zitten bouten in waar je flink kracht op kunt zetten. Shocks achter waren er dus zo onderuit.

Afbeelding

Vervolgens ook daarvan de topschotels omgezet. Deze hoeven gek genoeg niet aangepast en gaan zo op de KW's. De schroefset even op gevoel op hoogte gezet en de KW's onder de auto gespuugd, krikje onder de draagarmen (om voorspanning op de rubbers te voorkomen), alles aangetrokken en ding op zijn poten gezet.

Afbeelding

Achter leek de hoogte heel aardig te kloppen met wat ik in gedachte had. Dus maar door gegaan met voor monteren. Omdat we de tophats al omgezet hadden was het voor gewoon en kwestie van oude eruit, nieuwe erin.

Voor alleen vergeten ze op het oog op hoogte te draaien... Krik stond nog onder het subframe en de auto lag al op de grond. Nota bene had ik nog een cm of 2 draad op de dempers over. Dus de door KW aangegeven maximale verlaging van 65mm is waarschijnlijk wat voor de TUV mag, niet wat max kan...

Afbeelding

Met de boordkrik de auto ff wat opgetild zodat we hem weer op konden krikken. Dempers voor een cm of 3 omhoog gedraaid en op zijn pootjes gezet. Hoogte leek zowat perfect te staan nu. Niet gek! Met eerdere schroefsets hebben we soms wel 4 of 5x de wielen opnieuw eraf gehaald voordat hij goed stond. Het dus mooi zo gelaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik blijf het vet vinden wat een flinke verlaging met de look van een auto doet. Voor het plaatje hem even naast die van Wes gezet (die nog OEM hoog op 16 inch thuiskomers staat).

Afbeelding


Zondag

Met de verlaging onder de auto begon het toch wel heel erg te kriebelen om de Works eronder te duwen. Daarom de Zondag gebruikt om de velgen even goed voor te bereiden en te beschermen.
Begonnen met ze schoon te maken. Niet dat ze echt vies waren, maar even de restjes zeep eraf die de garage gebruikt om de banden te monteren. Dat laatste was trouwens wel echt netjes gedaan. Met minimaal gebruik van lood en lood in de kleur van de velgen.

Vervolgens de wielen even afgenomen met Gyeon Prep. Dat is een ontvettend middel wat voorbereidt op een coating.

Vervolgens Gyeon Rim aangebracht. Dat is een glascoating die de velgen beschermt en ervoor zorgt dat remstof niet of nauwelijk hecht. Daardoor hoef je niet op de velgen te schrobben om ze schoon te maken, wat weer lakschade scheelt.
Tevens geeft deze coating nog wat glans/maakt de kleur wat dieper.

Afbeelding


Maandag

Na 24 uur uitharden was de coating droog en waterafstotend. De velgen konden dus gemonteerd.
Toch best wel een beetje spannend. Ik heb uren en uren gezocht naar foto's en specs van jongens in de USA die 250's getuned hebben voor de juiste maten, tig keer getwijfeld welke kleur ik de wielen wou en 2.5 maanden gewacht tot de velgen vanuit Japan, via de UK in Nederland waren. Gelukkig viel wat ik zag toen ze erop zaten niet tegen... Wat zeg ik? Het viel absoluut niet tegen!

Ik ben geloof ik een beetje verliefd. Bevat nog niet helemaal dat dit mijn auto is. Niet om arrogant te doen, maar dit zie je in Nederland gewoon niet zo vaak. Zo'n Lexus, plat op Works. Het zijn dingen die ik jarenlang op internet uit de USA zag en vet vond, eigenlijk net zoals dat de dikke Honda's altijd uit de states kwamen. Nu staat ie zo bij mij op de stoep. Het kost serieus geld om zo'n lijstje parts te bestellen en daar heb ik hard voor gewerkt en gespaard, dus eigenlijk mag ik er best wel een beetje trots op zijn... Naja oordeel ook zelf maar over het resultaat, helaas regende het toen de wielen erop lagen dus een serieuze shoot houden jullie nog even tegoed:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P285)

Berichtdoor Neutron » 03 Apr 2018, 22:51

Wauw.. Wat een dik ding! :crazy: Staat echt supermooi die Works en verlaging, ga je dit nog verder spacen? Zo te zien is er niet heel veel plaats meer. Meer foto's kan geen kwaad hier :lol:

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P285)

Berichtdoor Marsnel » 04 Apr 2018, 20:26

Zo ziet er heel erg dik uit!
Dat verlagen doet het hem.
Wel bijzonder dat je voor KW zoveel moet aanpassen. Had wel verwacht dat ze hier een plug&play setje zouden leveren.
Maar nu is de grote vraag, hoe stuurt het?

En heb je meer info over die gyon coating?? Is dat makkelijk aan te brengen?
Wil m`n BBS'jes er dit weekend ook weer onder leggen, maar je brengt me wel op ideeen.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P285)

Berichtdoor Polini » 05 Apr 2018, 07:50

Het is echt een bazenbak zo 8) 8)

De 22e maar eens goed bekijken!
Ik kan vrijdag namelijk alweer niet naar het retail (goed weer dus tuinhuis verven..). :emo:')
Instagram:Polinihonda

Crx del sol ESI blauw *verkocht*
Civic coupe B16A2 zwart *verkocht*
Civic EG DXI rood *verkocht*
Integra type R 96 spec wit *verkocht*
Civic type R rood *verkocht*
Civic coupe paars *verkocht*
S2000 GT blauw *totalled*
Civic coupe ESI groen daily
S2000 wit project

Gebruikers-avatar
Polini
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2688
Geregistreerd:
26 Jun 2008, 23:06
Woonplaats:
Limburg

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P285)

Berichtdoor Nasty » 05 Apr 2018, 10:10

Briljant
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: D-Per4mance -> Lexus IS250 (Update P285)

Berichtdoor Kevinio » 05 Apr 2018, 10:46

Mooie beschrijving weer Fer! Van Deijne lui? Dat verwacht je niet.. :roll: Ik denk dat hij in het echt vele malen dikker is dan op de foto's. Mijn voorkeur gaat op de foto's toch meer uit naar de OEM wielen, ik vind de Works een beetje goedkoop ogen.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten
cron