Kristo's EK3: opvolgingsnieuwtjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Kristo's EK3: remmen updateje

Berichtdoor D-Per4mance » 05 Feb 2018, 21:52

Ik las NOS spullen en dacht: huh, kristo aan de blauwe flessen??? New Old Stock... Juist...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Kristo's EK3

Berichtdoor kristo » 05 Apr 2018, 09:10

De Ds2500 blokken ... Denk nu wel dat deze niet echt geschikt zijn voor op straat voor een EJ9, EK3 ed. wegens te weinig koude bijt. Dit mss vanwege het lagere gewicht tov zwaardere modellen waardoor de blokken niet warm genoeg worden om een zekere bijt te behouden. Ik denk er dus ook aan om de blokken te vervangen door DS Performance blokken

Ik ben beginnen ontkoppeld remmen: sindsdien blijven de blokken 'wakker' :>>:

de klauwen ... gereviseerd met OEM dichtingen en zuigers ... duidelijk en voelbaar progressiever

Nog steeds.

Veersterktes ... 7/5 en 8/6 staat nog steeds gepland als te testen

ERS 400lbs (7,1k) gekocht voor vooraan. Ietsje stijver, of volledig lineair, tov de Koni veren. Nu veert de achterkant (iets) meer in: in snelle bochten en bij 'gelijke' gewichtsverdeling bv met (half) gevulde tank. Dus volgende stap is 5,1/2k achteraan.

Afbeelding

Afbeelding


Op de OEM (stijl) uitlaatlijn de demper vervangen door een ekte EG6 demper (thx Gunther) op aanraden van Dan '15inch' (hat-tip wink: ) Ook twee OEM sierpijpje gekocht


Afbeelding


Hardrace street motor mounts gekocht. Worden binnenkort gemonteerd

Alle gemonteerd, ook de steun op het subframe -zónder dat te lossen :>>: Chassis en interieur resoneren wat maar geen 'echt' getril tenzij een dash paneeltje :cheesygrin: Motor pakt ietsje beter op bij gas- en versnellingswissel.

Afbeelding


Investering: laatste NH0 lip enzow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:cheesygrin:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: opvolgingsnieuwtjes

Berichtdoor CivicCoupe13 » 05 Apr 2018, 23:26

Koni i.c.m. met de eibach veren ziet er goed uit. Je geeft aan dat de achterkant meer inveert, hoe ervaar je het rijgedrag in het algemeen? Dus met normaal gebruik en sportiever rijden?

Prachtig om te zien, al die NOS spullen. :up: :up:

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Kristo's EK3: opvolgingsnieuwtjes

Berichtdoor 15inch » 28 Okt 2018, 10:30

Afbeelding
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Kristo's EK3: opvolgingsnieuwtjes

Berichtdoor kristo » 28 Mei 2019, 07:28

CivicCoupe13 schreef:Je geeft aan dat de achterkant meer inveert, hoe ervaar je het rijgedrag in het algemeen? Dus met normaal gebruik en sportiever rijden?

Ik bedoel dat de achterkant nu meer inveert dan de voorkant omdat de voorkant nu stijver is. Voordeel is dat de voorkant wat minder inveert en het nadeel is dus dat de achterkant nu wat meer inveert :cheesygrin: Dat maakt uiteraard dat de carrosserie achter wat achterblijft bij bochtenwerk en vóór wat 'sneller' is. Lift-off oversteer is ook wat meer merkbaar en dat is wel leuk :)

Volgende stap is 8/6K :>>: en ietsje lager leggen maar daarvóór wil ik de vrije demperslag vooraan en de mate van vrije en optimale beweging van de sway bar achter, met name de stand endlinks-sway bar, eens bekijken.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Vorige

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron