Sybren civic type S ---> Civic 2015

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 07 Jan 2014, 21:03

breakerh schreef:Kan inderdaad al bij een kleine aanrijding het geval zijn.
Paaltjes kunnen al genoeg doen ;)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Ik ken de vorige eigenaar, auto is schadevrij. Heb ook gloednieuwe velgen en voor nieuwe voorbanden dus daar kan het niet aan liggen. Vind het ook raar dat het alleen boven de 90 echt merkbaar is. Hopelijk is het na dinsdag over, ze gaan hem compleet onder handen nemen dus :cheesygrin:
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 18 Jan 2014, 00:40

Nou de auto heeft dinsdag, woensdag en donderdag de hele dag bij de Honda dealer gestaan. Uitlijnen bleek niet zo makkelijk te gaan, blijkbaar heeft de vorige eigenaar een keer hard een stoepje geraakt met de linker achtervelg want die stond helemaal verkeerd. Honda dealer in Dordrecht zijn dus weggooiers want volgens hun stond hij perfect en ze hadden zelfs een uitlijn rapport gestuurd een jaar geleden. :finger: . Helaas zijn ze er wel erg lang mee bezig geweest omdat het afstellen erg lastig was, de as vlucht ( geen idee wat het is) was veels te hoog. Maargoed om een lang verhaal kort te maken, nu is hij prima en gaat kaarsrecht. Zitten voor nieuwe sloffen onder en heeft een beurtje gehad. Volgende puntjes zijn nog steeds de deukjes eruit laten halen en misschien achterramen laten blinderen.Ook vind ik de R achterlichten erg mooi maar die zijn erg duur.
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor civic76 » 18 Jan 2014, 09:48

Mooi dat het nu is opgelost, mag hopen dat je nu eindelijk eens mag gaan genieten van je civic na al die ellende!

De type R achterlichten vind ik ook mooi idd maar om daar 500 euro voor neer te leggen is nogal erg veel! Die prijs is dan wel incl. knipperlichten maar die heb je natuurlijk :smile:
Zelf ben ik aan het kijken of ik ergens een facelift kan vinden voor de achterkant.

Gebruikers-avatar
civic76
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1296
Geregistreerd:
07 Feb 2006, 18:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 19 Jan 2014, 20:49

civic76 schreef:Mooi dat het nu is opgelost, mag hopen dat je nu eindelijk eens mag gaan genieten van je civic na al die ellende!

De type R achterlichten vind ik ook mooi idd maar om daar 500 euro voor neer te leggen is nogal erg veel! Die prijs is dan wel incl. knipperlichten maar die heb je natuurlijk :smile:
Zelf ben ik aan het kijken of ik ergens een facelift kan vinden voor de achterkant.

Haha ja wees maar blij dat je de mijne niet heb gekocht, hopelijk blijft nu alles werken. Vind het wel een heerlijke wagen verder.
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 13 Feb 2014, 22:06

civic76 schreef:Mooi dat het nu is opgelost, mag hopen dat je nu eindelijk eens mag gaan genieten van je civic na al die ellende!

De type R achterlichten vind ik ook mooi idd maar om daar 500 euro voor neer te leggen is nogal erg veel! Die prijs is dan wel incl. knipperlichten maar die heb je natuurlijk :smile:
Zelf ben ik aan het kijken of ik ergens een facelift kan vinden voor de achterkant.

Heb nu weer iets nieuws wat leuk is , sinds de beurt gebruikt m'n auto dus olie. Daarvoor in 12000 km nog geen halve liter bij gedaan en nu na de beurt staat hij na 500 km al halverwege de stok. Merk olie wat ze erin gedaan hebben weet ik niet. Iemand een tip wat ik het beste kan doen? Ze hebben er 5w30 in gedaan. Ik zit eraan te denken om alles eruit te halen en castrol erin te doen.
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor civic76 » 15 Feb 2014, 11:17

F*ck man! Houdt t dan nooit eens op?! Denk niet echt dat het aan het merk olie kan liggen..

Gebruikers-avatar
civic76
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1296
Geregistreerd:
07 Feb 2006, 18:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 15 Feb 2014, 14:13

civic76 schreef:F*ck man! Houdt t dan nooit eens op?! Denk niet echt dat het aan het merk olie kan liggen..

Ik heb geen idee, heb er nu meer dan een halve liter bij gedaan. Nu afwachten of hij gaat verbruiken.
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 12 Mrt 2014, 19:48

sybren schreef:
civic76 schreef:F*ck man! Houdt t dan nooit eens op?! Denk niet echt dat het aan het merk olie kan liggen..

Ik heb geen idee, heb er nu meer dan een halve liter bij gedaan. Nu afwachten of hij gaat verbruiken.

2000 km verder nog geen druppel olie verbruikt :cheesygrin: . Wel m'n deur geleider naar de klote gegaan omdat hij gort droog stond :crazy: .
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor civic76 » 14 Mrt 2014, 21:04

:like: goed van het olieverbruik maar weer minder van je deurgeleider! :cry2:
Nu eens hopen dat het voorlopig eens over is met al die pech!

:cheers:

Gebruikers-avatar
civic76
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1296
Geregistreerd:
07 Feb 2006, 18:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 25 Apr 2014, 14:14

Vandaag ff inlegfiltertje van k&n erin gelegd, merk geen verschil maar vast betere kwaliteit als die papieren zooi. Nog steeds erg happy met de wagen. Geen olie verbruik of mankementen :cheesygrin:
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor VvR » 25 Apr 2014, 14:28

Je geeft aan dat de auto gelijk een beurt heeft gehad. Het eerste waar ik aan dacht toen je over olieverbruik begon is hebben ze misschien het olie filter vervangen een geen rekening gehouden met bijvullen :hmmm: ?
Het was maar een gedachtegang!

Gebruikers-avatar
VvR
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 70
Geregistreerd:
14 Aug 2012, 13:07
Woonplaats:
Zeeland

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 25 Apr 2014, 15:22

VvR schreef:Je geeft aan dat de auto gelijk een beurt heeft gehad. Het eerste waar ik aan dacht toen je over olieverbruik begon is hebben ze misschien het olie filter vervangen een geen rekening gehouden met bijvullen :hmmm: ?
Het was maar een gedachtegang!

Daar dacht ik ook aan het vroeg het meteen aan de garage, maar je weet hoe dit gaat. Ze vragen het aan de monteur en die weet van niks. Ze hebben er gewoon een liter te weinig in gedaan hoe en wat geen idee. Maar nu nadat ik hem zelf bijgevuld heb heeft hij geen druppel olie meer verbruikt dus ik vind het best :like:
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor VvR » 25 Apr 2014, 15:44

sybren schreef:
VvR schreef:Je geeft aan dat de auto gelijk een beurt heeft gehad. Het eerste waar ik aan dacht toen je over olieverbruik begon is hebben ze misschien het olie filter vervangen een geen rekening gehouden met bijvullen :hmmm: ?
Het was maar een gedachtegang!

Daar dacht ik ook aan het vroeg het meteen aan de garage, maar je weet hoe dit gaat. Ze vragen het aan de monteur en die weet van niks. Ze hebben er gewoon een liter te weinig in gedaan hoe en wat geen idee. Maar nu nadat ik hem zelf bijgevuld heb heeft hij geen druppel olie meer verbruikt dus ik vind het best :like:



ja inderdaad, lastig om daar je vinger achter te zetten wat er nou precies gebeurt is! Maar veel belangrijker dat nu alles weer goed is.
Hoef je niet meer rond te rijden met een onderbuik gevoel :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
VvR
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 70
Geregistreerd:
14 Aug 2012, 13:07
Woonplaats:
Zeeland

Re: Sybren civic type S

Berichtdoor sybren » 04 Jun 2014, 17:16

Helaas een nieuw en wat groter probleem met de civic. Het display waar temp,blower, cd info enz enz in word gegeven hapert regelmatig. Dan blijft hij hangen of geeft alle icoontjes weer. Normaal gaf ik dan een tikje op het dash en hij deed het weer wat maanden. (Vorige eigenaar had er ookal last van). Tot afgelopen vrijdag toen kon ik slaan wat ik wilde maar hij bleef vast staan. Contact met de Honda dealer gehad en die had het vermoeden dat het display incl printplaat stuk was. Aangezien hij nieuw 700 euro was ben ik gaan zoeken op de sloop en kwam er gelukkig 1 tegen. Vandaag in laten bouwen en na 10 min liep hij weer vast. Klein tikje en de helft van het display viel weg :cry2: . Auto terug gebracht en ze gaan verder kijken. Was volgens de monteur niks aan de stekker te zien. Lijkt me stug dat allebei de displays stuk zijn :cry2: . Aangezien het geen kwaal is van de auto normaal. Dit geintje heeft me noual enkele 100 den euro's gekost. Heeft iemand een idee?
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Sybren civic type S (hulp gevraagd bij probleem)

Berichtdoor sybren » 05 Jun 2014, 10:37

Blijkbaar geen monteurs hier. Heb het complete dash eruit liggen. Bekabeling lijkt allemaal in orde. Morgen nieuwe radio erin zetten. (Die stuurt het scherm aan).
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten
cron