het jaarlijkse horrormoment stond weer voor de deur. Omdat ik nu toch wel merk dat ie wat ouder wordt verwachtte ik een hoop gedoe maar het valt weer mee. Gisteren voorkeuring gehad:
-Ashoes vervangen
-Plekje op de uitlaat even dicht smeren
-verlichting in orde maken (runninglights).
Mijn vrouw had er front schade mee gereden dus koplamp, bumper, bumperframe, motorkap en fender zijn beschadigd.
Setje lampen gescoord maar van een civic MA. Die passen dus niet zoals het hoort. Tenminste het past wel qua ophangpunten maar de vorm van het glas is anders waardoor er een gat tussen de lamp en de grille zit nu. Mja boeie
Motorkap wat terug gebogen (was maar klein hoekje) en fender bewerkt met een hamer haha...
ZIt nu een blauwe frontbumper op dus niet echt een heel fraai gezicht. Wel met grijze vti-s lip, dat dan weer wel
Toch denk ik dat hij ergens dit jaar vervangen gaat worden. Niet omdat ie technische klachten geeft (behalve stuurpomp die herrie maakt) of omdat ze veel rijdt (nog steeds ca 3000 km p jr). Meer omdat we m al hebben sinds 2007 en ik inmiddels wel toe ben aan wat anders.
De Honda heeft aan onderhoud in al die afgelopen jaren zeker niet meer dan € 2000 gekost aan slijtage materiaal. Er gaat gewoon nooit wat kapot.
De huidige riem zit erop sinds 2006 en 132k km. Nu staat iet op 208k km en draait vrolijk nog steeds... en ziet er nog goed uit ook.
Blok blijft ook gewoon lekker lopen. Nog steeds blij van die mini-e die ik toen heb gedaan, zeker icm licht vliegwiel en d16 s20 bak...
ZO ook weer eens geupdate..