EDIT:
We gaan het maar eens van nieuw naar oud opbouwen, inmiddels al een Honda verleden vanaf 2005/2006.
Moet ik eerlijk bekennen dat ik 1x ben afgeweken naar een BMW E46 van ongeveer een 1,5 jaar (los van mijn eerste auto een E36 welke ik met eigen schuld totall loss heb gereden).
Alright de history in short van 1e naar nu:
- BMW E36 sedan Bordeaux rood
- Civic EG3 (1.3 D13B2) Rode hatch
- Civic EG4 (1.5 D15B7) Rode hatch (K20 project auto welke helaas nooit het licht heeft gezien door omstandigheden)
- CRX Del Sol (D16Z6) Prelude bordeaux rood en daarna zijdeglans taupe
- BMW E46 (1.6i) Metallic zwart
- Civic EG4 Silverstone (D15B2) Donkergroen
- Civic EP1 (D14?) Metallic zilver
- Civic EG4 LSI (D15b2) AUT, in jawel ROOD
Ik zal nog even foto's zoeken van alle auto's in de juiste volgorde
Old post hieronder van een paar jaar geleden.
------------------------
Toch maar mijn eerste post updaten. Ik ben nog steeds Patrick en ben inmiddels 25 jaar en nu aan het afstuderen voor mijn studie Bedrijfskunde MER.
Heb altijd wat gehad met rode auto’s en vanaf kleins af aan altijd al een EG willen hebben.
Mijn eerste auto was een bmw e36 sedan maar die heb ik getotalled. De keuze voor een tweede auto was al snel gemaakt!. Het werd een civic 1.3DX uit 1994. hier heb ik 2 jaar in rondgereden en inmiddels is hij verkocht! ben druk op zoek geweest naar wat anders en het is een CRX del sol geworden.
Hieronder even een speclist tot nu toe:
Interieur
Compleet zwart interieur
Momo Monte Carlo (rode stiksels)
Mugen replica pedalen set
Pasword JDM pook hoes
Buddyclub pook knop
Red stitched handremhoes
Geïntegreerd in dash Vivid Oil temp meter
FCT vloermatten set
Exterieur
Kleur nu nog R505P
Enginebay overgespoten in R505P
Wire tuck in enginebay
Accu verplaatst naar de kofferbak
Zekeringkast naar binnen verplaatst
Running lights voor
Voorbumper gecleaned
Gele h4 lampen
Borbet BS Breedset 9J en 7,5J
D-spec Lugnuts
EG spoiler
License plate relocator
Engine
Tenzo R cold air intake
4-2-1 spruitstuk
Fidanza alluminium vliegwiel
F1 Stage 2 koppeling
Password JDM intakegasket
Kop compleet laten reviseren in 2010
Onderstel
Schroefset -> wordt Koni met coilovers
Energy Suspension Masterkit
EG6 draagarmen met Energy suspension bushings
Goodrige RVS omvlochten remleidingen
ITR front swaybar met ES endlinks
Omdat het inmiddels een aardig project is geworden hieronder een opsomming:
APRIL 2009:
De Del Sol bij aankoop:
LIPJE GEKOCHT:
MEI 2009
Ander stuurtje en een CAI aangeschaft:
AUGUSTUS 2009
Lipje kapot
SEPTEMBER 2009
Auto te koop gezet, omdat ik er bijna nooit in reed en het geld ivm studie goed kon gebruiken.
Na twee maand geen koper gezien en besloten de auto maar te houden en hem aan te pakken om meer naar mijn wens te maken.
toen er maar een gesloten tent eromheen gezet
hele motorruim geschuurd, kit weg gehaald en een beetje geplamuurd
engine wire harness TUCK alles voorzien van wire sleeve
JUNI 2010
Ik vermoedde dat de koppakking eruit lag dus gelijk maar goed aangepakt:
- Wiretuck 2.0
- motor + onderdelen spuiten
- kop reviseren
- kleppendeksel spuiten
- ITR front swaybar gemonteerd
- F1 stage 2 koppeling
- Fidanza 3.17 kg vliegwiel
- nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol.
- Pswrd JDM inlaatpakking
DECEMBER 2011
Niet veel meer gebeurd alleen paar kleine dingen
CAI terug geplaatst en AEM waterbypass:
Nieuwe velgen eronder:
En toen heeft ze weer te koop gestaan, omdat ik in een nogal lastig parket zat. Niemand wilde haar echter, dus heb ik de del sol geschorst in februari 2012.
Tot ik op mijn 25e verjaardag (Oktober 2012) haar weer zag:
Toen begon het weer te kriebelen en hem gelijk in de schuur gedrukt na het feestje.
Waarom?
- Roest Wielranden
- Roest Wielkuip Link en onder Tankklepje
- Lak niet de mooiste IRL
- Nieuwe schoenen
- Ander Kleurtje
- Kleine gebreken aanpakken
-
En het moest eens wat anders worden dan wat al rond rijdt!
Wat gaat er gebeuren:
- Nieuwe Klompen
- Camber kit achter
- Nieuwe Lip
- Roest verwijderen in nieuwe delen inlassen
- EG spoiler
- Achterklep spoilerloos
- Antennegat dichtlassen
- Alles in de tectiel
- Nieuwe uitlaatlijn
- Missende klipjes en ellende monteren (ontbraken er nogal veel)
- Nieuw kleurtje erop
- Schroefset vervangen door Koni’s
- Nieuwe voorruitlijsten