Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor toxicshit » 21 Jun 2018, 09:57

Kevinio schreef:
GoThanh schreef:Hekel aan honda nu he jij :P:P:P:P:P


Niet alleen hij hoor. :D

denk dat mijn motor en auto meer custom onderdelen heeft gemaakt in de US dan van Honda ;) dus het is eigenlijk gewoon een American muscle car. want ja dat gaat nooit stuk :blah:

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor toxicshit » 21 Jun 2018, 10:04

Marsnel schreef:B18 met mugen baffled sump rij ik alsnog de lagers eruit.. :sad;

Nog moroso met schotten en kleppen en zie nog steeds de oliedruk zakken in de bochten.. :huilt:

auto op 4 wielen laten staan in bochten helpt ;) want ja zon baffle werkt ook niet meer als je ergens tussen de 45 en 90 graden in op twee wielen door de bocht gaat ;)

Maar dry sump anyone?

Aviaid was 3600 USD heb ze laatst gemaild.

Afbeelding
Afbeelding

http://aviaid.com/pdfs/164-exclusive_low_profile_billet_aluminum_oil_pans.pdf
http://aviaid.com/pdfs/032-dry-sump-oil-systems-Honda-B-K-S2000-F-engines-system-includes-dry-sump-pump-mounting-brackets-oil-pan-dry-sump-tank-required-hoses-fittings.pdf

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor Kevinio » 21 Jun 2018, 14:42

toxicshit schreef:denk dat mijn motor en auto meer custom onderdelen heeft gemaakt in de US dan van Honda ;) dus het is eigenlijk gewoon een American muscle car. want ja dat gaat nooit stuk :blah:


Ik word ook altijd moe van die 'USA made quality, for race purpose only, don't put in microwave' stickers inderdaad. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor toxicshit » 21 Jun 2018, 14:47

Kevinio schreef:
toxicshit schreef:denk dat mijn motor en auto meer custom onderdelen heeft gemaakt in de US dan van Honda ;) dus het is eigenlijk gewoon een American muscle car. want ja dat gaat nooit stuk :blah:


Ik word ook altijd moe van die 'USA made quality, for race purpose only, don't put in microwave' stickers inderdaad. :D

only use if accepted by sanctioning body ;) never use on public roads

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor GoThanh » 21 Jun 2018, 15:55

Hahaha tjah daarom vaak gewoon zoveel mogelijk OEM gebruiken
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor Marsnel » 22 Jun 2018, 20:07

toxicshit schreef:
Marsnel schreef:B18 met mugen baffled sump rij ik alsnog de lagers eruit.. :sad;

Nog moroso met schotten en kleppen en zie nog steeds de oliedruk zakken in de bochten.. :huilt:

auto op 4 wielen laten staan in bochten helpt ;) want ja zon baffle werkt ook niet meer als je ergens tussen de 45 en 90 graden in op twee wielen door de bocht gaat ;)

Maar dry sump anyone?

Aviaid was 3600 USD heb ze laatst gemaild.


Ik hou de wielen wel op de grond :mrgreen:
Drysump is echt gaaf. Maar $3600... damn.. En vraag me af of de tussenas er langs gaat :cheesygrin:

Maar vind het wel raar.. hier zouden dan toch veel meer merken last van moeten hebben die op het circuit rijden?
Aanstaande dinsdag voor het eerst op Zandvoort rijden met de Moroso pan.. maar verwacht hetzelde resultaat als op de Ring.
Ook voor het eerst met de Nankang AR1 (TW80) rijden.. Aangezien de Yokohama A048 TW60/80) niet meer wordt gemaakt/geleverd.
R888R (TW140) ook geprobeerd, opzich leuke band, maar op het circuit voor m`n gevoel niet zo snel als de A048. Dus die zijn er weer afgegaan.

Gisteravond de nieuwe carterontluchting in orde gemaakt, breathertank van APE op de plek van de accu, en het kleppendeksel weer netjes gemaakt.
DSC_0496.JPG
DSC_0496.JPG (97.38 KiB) 3294 keer bekeken

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor little rocket » 22 Jun 2018, 22:08

He ik zie dat jij ook een cool Chamber hebt.
Waar heb jij zo'n grote slangklem gehaald want ik kan hem tot op heden nog niet vinden
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor H8TER » 23 Jun 2018, 07:26

Hoeveel zakt je druk dan ongeveer?

Ik heb er zelf alleen die schotten ingelast. Maar de mijne is ook geen pure circuit wagen...
ITR op dieet :cheesygrin:

ITR dagrecord: 774km (2016)
787km, 853km inclu 20,8km tolweg :cheesygrin: (2017)
840km, 921km :eek: , 903km(2018)
854km, 669km (2019)
824km (2020)

Gebruikers-avatar
H8TER
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
30 Mei 2014, 14:43
Woonplaats:
HVT

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor Marsnel » 28 Jun 2018, 20:19

Little Rocket,
Geen idee kreeg hem erbij. En zit er nu zo'n 12 jaar op ofzo?
Zal toch wel ergens te vinden zijn. Installatie bedrijf dat ventilatie kanalen ophangt, of gewoon bouwmarkt?

H8TER,
Zakt van 6 bar naar ~4 bar, schommelt daar een beetje en klimt dan weer omhoog.
Afgelopen dinsdag op Zandvoort gereden. Moet het filmpje nog even terug kijken maar volgens mij viel het redelijk mee.

AR1's nog niet helemaal van overtuigd. Op zich reden ze best ok, maar rondetijden bleven achter (best 2:07/optimum 2:05). Maar had ook geen vrije ronden gehad, en harde tegenwind rechte stuk. Op de R888R was de best lap 2:04 en optimum 2:03.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor H8TER » 30 Jun 2018, 14:13

Welke pan heb je nu dan? Die moroso 5.2L met deurtjes erin.

Jouw druk met 6bar is ook al hoger dan de mijne... :hmmm:

Edit: Zit terug te lezen. Moroso pan dus
ITR op dieet :cheesygrin:

ITR dagrecord: 774km (2016)
787km, 853km inclu 20,8km tolweg :cheesygrin: (2017)
840km, 921km :eek: , 903km(2018)
854km, 669km (2019)
824km (2020)

Gebruikers-avatar
H8TER
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
30 Mei 2014, 14:43
Woonplaats:
HVT

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor GoThanh » 04 Jul 2018, 09:54

Ik vraag me ook af of de drukval die het metertje ziet alleen op dat locatie is. Als je druk echt daadwerkelijk zo zou schommelen bij de kritische locaties van je lagers zou je motor eerder stuk gaan. Je rijdt al tijdje zo toch, nooit problemen gehad?

Zit je meter via sandwich plate aangesloten bij filter of welke locatie?
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor H8TER » 04 Jul 2018, 14:28

De olie gaat toch vanuit de pomp direct naar de filter? Dus als daar je meter opzit dan zal de druk in het gehele systeem lager zijn lijkt mij.....
ITR op dieet :cheesygrin:

ITR dagrecord: 774km (2016)
787km, 853km inclu 20,8km tolweg :cheesygrin: (2017)
840km, 921km :eek: , 903km(2018)
854km, 669km (2019)
824km (2020)

Gebruikers-avatar
H8TER
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
30 Mei 2014, 14:43
Woonplaats:
HVT

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor Marsnel » 07 Jul 2018, 16:21

Oliedruk meter zit op de sandwinch plaat tussen blok en filter.
Het is overigens een Defi meter, dus dat zou volgens mij geen troep moeten zijn.

Heb 1x eerder bij dit blok de drijfstanglagers eruit gereden. Dat was met Mugen pan op Zandvoort. Na een hele middag stampen kwam ik er tikkend vanaf. Ik zal wel even kijken of ik nog een stukje film kan uploaden waar het zichtbaar is.

Misschien dat ik wel gewoon elke winter de drijfstanglagers ga vervangen. Dat is iig beter dan een nieuwe krukas en het hele blok openen om te reinigen.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Marsnel, Vrijrijden Zandvoort Compilatie Filmpje, pg18

Berichtdoor GoThanh » 15 Mei 2019, 15:26

Marsnel schreef: Overigens een myhondahabbit pakking gebruikt om de carterpan te monteren, in 1x dicht. Mooi spul! Stukken beter dan OEM honda flutpakking.



Nog steeds dicht? Neig om gewoon OEM honda te pakken.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Marsnel, filmpje Nurburgring pg20

Berichtdoor Marsnel » 17 Aug 2019, 15:53

Had je bericht niet gezien. Maar hij is nog steeds dicht. Werkt echt super!

Heb nog een nieuwe voor een B-serie liggen. (had er 2 besteld uit de us)
Ik denk dat je voor de K-serie bedoelt, maargoed.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten
cron