Ook even Voorstellen Chris1144

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 04 Jan 2018, 20:21

Zozo.. heb ik dit even gemist zeg..

Goede bezig met de Crx!

Ik heb me ook een tijdje verdiept in de ophanging van de Civic en ook hiet wat mee geprobeerd.
Helaas is alles vrij kostbaar en redelijk zeldzaam.
Ik rij met de kortere torsiestaven van een Shuttle en ook de swaybar.
Helaas ben ik er niet mee verder gegaan.. wilde ook nog Integra draagarmen ivm het camber.
Achter heb ik zelf het camber aangepast en een zelfgemaakte swaybar van een ITR gemonteerd.
De Civic staat rondom op dezelfde AST set.
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.

Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor toxicshit » 06 Jan 2018, 18:11

Dickiecrx-vt schreef:Zozo.. heb ik dit even gemist zeg..

Goede bezig met de Crx!

Ik heb me ook een tijdje verdiept in de ophanging van de Civic en ook hiet wat mee geprobeerd.
Helaas is alles vrij kostbaar en redelijk zeldzaam.
Ik rij met de kortere torsiestaven van een Shuttle en ook de swaybar.
Helaas ben ik er niet mee verder gegaan.. wilde ook nog Integra draagarmen ivm het camber.
Achter heb ik zelf het camber aangepast en een zelfgemaakte swaybar van een ITR gemonteerd.
De Civic staat rondom op dezelfde AST set.

Camber van de integra armen is niet anders ;) die is exact het zelfde als onze 1.6 Crx voorarmen.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 13 Jan 2018, 17:55

Is 1 graad langer als van de Civic :)
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.

Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor kristo » 14 Jan 2018, 09:14

chris1144 schreef:Het heeft even geduurd maar de eerste onderdelen zijn gestraald

Ga je de klauwen OEM herbouwen? Zijn er geen (gereviseerde) setjes van andere merken beschikbaar?

Ik heb mijn klauwen vooraan OEM gereviseerd (zuigers en rubberts) en hoewel ik er tevreden over ben heeft het mij veel gekost (ook één rubbert setje verloren gegaan) en zou ik een andere keer mss voor bv een gereviseerde set van Centric gaan.

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor chris1144 » 15 Jan 2018, 00:30

Dat verschil in die draagarmen heb ik inderdaad ook vaker gelezen, heb enkel nog niet de kans gehad om dit zelf ook te vergelijken. Wie weet als er nog een keertje een integra subframe langs komt :>>:

kristo schreef:Ga je de klauwen OEM herbouwen? Zijn er geen (gereviseerde) setjes van andere merken beschikbaar?

Ik heb mijn klauwen vooraan OEM gereviseerd (zuigers en rubberts) en hoewel ik er tevreden over ben heeft het mij veel gekost (ook één rubbert setje verloren gegaan) en zou ik een andere keer mss voor bv een gereviseerde set van Centric gaan.

Vervangings klauwen zouden denk ik mischien wel mogelijk zijn, althans de klauwen die ik nu reviseer komen van een EK4 af. Reden dat ik deze nu zelf reviseer is dat zelf de mogelijkheid tot stralen gewoon bij huis heb, dus daar geen kosten om uit te besteden. Kopen tweedehands klauwen, plus nieuwe rubberset, zuigers en klein materiaal ben ik +- net zo duur uit als een vervangings setje van bijvoorbeeld centric.

Vandaar dat ik eigenlijk dan gewoon de keuze heb gemaakt voor het reviseren van een OEM setje, Ondanks dat ze oorspronkelijk voor een ander model bedoeld waren.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor toxicshit » 17 Jan 2018, 12:39

Dickiecrx-vt schreef:Is 1 graad langer als van de Civic :)

ja dat is zon running gag ;) maar geloof me uitvoerig getest en gecontroleerd, en niet kunnen valideren.
Check de topics van kakabox or fiststgenrex maar eens op RPR. zou kunnen als je een 1.5 crx hebt. maar de 1.6 as complete voorkant inclusief de motor framerail aan de bestuurderskant is identiek aan de Integra in EDM.

was leuk hoe ik daar achter kwam toen mijn B16 scheef hing en Brian van Hasport even achter zijn oren moest krabben. waarom ik de integra motor mounts voor de b16 nodig had in een CRX.

helaas USDM en EDM heeft wat verschillen welke die americanen en canadezen gewoon niet kennen aangezien hun nooit een 1.6 crx hebben gehad.

Setje camberplates zijn relatief goedkoop tegenwoordig trouwens.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor chris1144 » 18 Jan 2018, 10:46

Ja op die manier, dat zou dan weer zo'n verschil zijn tussen de USDM en de EDM markt :hmmm:

Klinkt opzich wel logisch inderdaad kijkende naar alle andere gelijkenissen van de 1600 CRX en de amerikaanse integra.

Setje Camberplates kan altijd nog, laat ik eerst maar zien dat die van mij weer helemaal in elkaar komt te staan...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular

Vorige

Terug naar Wie is wie