Vanwege tijdgebrek had Kevinio mij gevraagd om zijn profiel te plaatsen, dus bij deze !Naam:Kevin (Kevinio)
Type Honda:- Honda CRX Del Sol ESI (EH6)
Type motor:- D16z6
Kleur:- B62p (origineel)
Merk en type velgen:- 949 Racing 15"x7,5J ET42 Nickel plated
Merk en type bandenVoor- Hankook Z211 195/50/15
Achter- Toyo T-1R 195/50/15 (helaas)
Merk en type remmen- Schijvenswap achter
- Nieuwe MG ZS remklauwen en schijven rondom 282mm/262mm
- Goodridge RVS remleidingen
- USDM ITR 1" HRC
- Integra DA 40/40 verdeler
Onderstel aanpassingen- Eibach 40mm verlagingsveren
- Muteki zwarte wielmoeren
Motorische aanpassingen:- BPi Velocity stack met K&N luchtfilter
- Custom intakebuis door delsolgek
- 56mm 97'+ OEM Honda gasklep met Velocity Stack
- Skunk2 inlaatspruitstuk
- B&M brandstofdrukregelaar
- Fuelrail gepolijst
- Cilinderkop bewerkt door EDG Techniek
- Ferrea platte inlaatkleppen
- Ferrea platte uitlaatkleppen
- Ferrea Titanium klepschotels
- Ferrea Klepveren
- Crower Stage 2 nokkenas
- Skunk2 Nokkenastandwiel
- Gates blauwe distributieriem
- ARP kopbouten
- P29 zuigers
- ARP drijfstangbouten
- Zuigers en drijfstangen uitgewogen
- Zuigers, drijfstangen, krukas, poulie, vliegwiel, koppeling en drukgroep in lijn gebalanceerd
- 3,2kg vliegwiel
- Nieuwe OEM ontsteking
- MSD bougiekabels
- Denso Iridium hittegraad 8 bougies
- Hytech custommade 4-2-2-1 uitlaatspruitstuk (the real deal)
- delsolgek custommade 2,5" uitlaatlijn met Vibrant 200cell custom aangepaste racekat, 2x ultra quiet dempers, en Spoon N1 einddemper aangepast voor V-band klemmen
- S2000 oliefilter
- Sandwichplate
- VDO oliedruksensor
- VDO olietemperatuursensor (gelast in carterpan)
- PLX Wideband lambdasensor
- Kleppendeksel overgespoten
- Blok gespoten in zilverkleur
- Innovative alu/rode motorsteunen
- Complete revisie (alles vernieuwd door OEM Honda spullen)
- Extra massakabels aangelegd
- QSP catchcan
- Brandstoffilter verplaatst
- Bekerom tuned met Neptune
- Dynoresult voor 2,5" uitlaatlijn: 155wph. Geschat nu: 165wph. (SOHC FTW!
)
Versnellingsbak aanpassingen:- S20 ESI-bak (compleet gereviseerd)
- LSD Motorsport stage 1 streetdisk koppelingsset
- Gear X 1st versnellings
- MFactory 4.7 einddifferentieel
- MFactory Torsen Diff
- Synchrotech carbon synchro's
- Omni power koppelingscilinder
- Goodridge RVS koppelingsleiding
- PU schakelrubbers
Visuele aanpassingen:- Compleet gerestaureerde body
- OEM Honda EK9 voorlip
- OEM Mistlampen voor
- USDM kentekenplaat afdekdopjes
- Kentekenplaat relocater
- Gele 3000k lampen
- Honda Jazz ruitensproeiers
- MS Design spoiler
- OEM derde remlicht
- USDM achterpaneel met JDM fillers
- Alle zwarte delen meegespoten
- Nieuwe dakrubbers
- 18.2 kentekenplaten
Interieur aanpassingen:- S2000 stoelen
- '97 model interieur (compleet zwart ipv grijs)
- VDO meterhouders
- VDO oliedrukmeter
- VDO oliedruktemperatuurmeter
- PLX Wideband
- S2000 startknop
- Chromen tellerringen
- 'Bride' stuur
- ITR pedalen en footrest
Overige aanpassingen:- Domokun sokjes
Audio:- Pioneer 4900
- iPod aansluiting (bediening vanaf de radio)
- Focal 165V2 compo voor
To do- Schroefset
- Hardrace rubbers plaatsen
- 26mm swaybar voor plaatsen
- 22mm swaybar achter plaatsen
- ASR Brace plaatsen
- Ultra Racing veerpootbruggen plaatsen
- MB6 Subframe versteviging onder plaatsen
- Zelf bewerkte Edelbrock Performer X plaatsen
- RDX Injectoren
- Zelf bewerkte kop plaatsen
- Bisimoto Level 3 nokkenas
- Bisimoto nokkenas tandwiel
- Retune
- Killswitch plaatsen
- Close ratio versnellingsbak bouwen
- Sparco sportstuur
- Sportstoelen
- Harness/rollbar ontwerpen met 4-puntsgordels
- Spoonremklauwen voor
Mooie onderdelen liggen eerst altijd een paar jaar op de plank he.
Goal voor vermogen wordt: 200 krukas pk’s.
Foto's: