Mugen Motul Civic SI Race Car. Hope 2 be back in 2016!

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Mugen Motul Civic SI Race Car. Hope 2 be back in 2016!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 07 Feb 2007, 08:02

Veel Foto's!

Het is een heel lang verhaal, maar ik hou het kort. :D


Verhaal van de Honda Beat :
viewtopic.php?f=276&t=53606&hilit=bobby+beat

Ep3 Premier Edition :
viewtopic.php?f=276&t=81261&p=1271501#p1271501



Replica Motul Civic Video



Original Mugen Civic.



Afbeelding


Mijn naam is Dick, Ex Bestuurslid HCNOnline, afd Meetings & Evenementen. Ik kom uit Holland en samen met mn vrouw Jinske hebben we 4 Honda's.
Ik ben 35 en werkt nu bijna 10 jaar bij een Toyota dealer en daarvoor 7 jaar bij een Honda dealer.

De auto's

Na 8 jaar een CRX Vtec gehad te hebben in nagenoeg originele staat staat er nu een witte Civic type R EP3 voor de deur die we uit Schotland hebben gehaald.
Foto's van de het avontuur van de Beat en de Civic EP3? Vraag maar :)
Ook deze Ep3 is vorig jaar verkocht en er staat nu een Cosmic Gray Ep3 Premier Edition voor de deur.

-Honda Civic Motul Mugen Si Race Car Replica.
-Honda Civic Type R EP3 Premier Edition.
-Honda Civic Ej9 Facelift.
-Honda Beat.


Het begon allemaal alweer 9 jaar geleden toen ik een auto nodig had voor woon-werk verkeer, het werd een 1.3 carb Civic uit 1987.
Na een maand kwam ik foto's tegen van de Motul Mugen Civic SI Race Car en het project begon en is nog steeds niet klaar.
De Civic word de laatste jaren niet maar als dagelijkse auto gebruikt, maar is vaak te zien op Evenementen en Trackdays.
Ondertussen heb ik heel veel info gevonden, mede dankbaar aan diverse sites.
De auto word zelfs een legende genoemd..

Originele Motul Civic :

Motul Mugen Civic Si Race Car.

De Mugen Motul Civic, die de eindoverwinning van het All Japan Touring Auto Championship behaalde in 1987, was een Groep A raceauto die was gebaseerd op het twin-cam Si-model dat deel uitmaakte van de derde-generatie Civic-lijn in 1984.

De Si, de eerste Honda productieauto met een DOHC-motor in 20 jaar, had zijn hoge prestaties zelfs als productieauto bewezen en was zeer geschikt voor Groep A. Mugenontwinkkelde de au to verder via races en ging onderdelen leveren voor privéteams.

In 1987, het derde jaar dat de auto deelnam aan het kampioenschap, werd de Mugen Motul Civic nr.16 bestuurd door Osamu Nakako en Hideki Okada. De Civic racete in Divisie 1, voor auto's met een cilinderinhoud van 1001cc tot 1600cc, maar haalde niet alleen auto's in uit de hogere Divisie 2, maar ook af en toe auto's uit Divisie 3, voor motoren van meer dan 2500cc. Niet zelden zag je een Civic hoog in de totaalrangschikking van welke race dan ook.

In de openingsrace van het West Japan Circuit won de civic niet alleen zijn eigen klasse maar benutte ook zijn voordeel van voorwielaandrijving door bij nat wegdek een BMW 635 CSi in te halen en de tweede plaats in het totaalklassement te veroveren. In de derde ronde bij een verschroeiende hitte op het Tsukuba Circuit werd de auto opnieuw tweede in het totaalklassement. Uiteindelijk won de Civic alle zes rondes in zijn klasse en dat leverde Honda de constructeurstitel op.

Eigenlijk hadden Nakako en Okada gemakkelijk de rijderstitel kunnen halen, maar ze hadden pech omdat de regels van het puntensysteem in hun nadeel werkte. De titel ging dus aan hun neus voorbij. Toch kon je stellen dat de Mugen Motul Civic in 1987 heer en meester was in Groep A.


Afbeelding



In September 2010 ben ik ben met m'n vrouw getrouwd en de trouwauto zou iets bijzonders zijn!
Natuurlijk werd het een Honda, dus zijn we naar Engeland gereids om een Honda Beat op te halen.
Na een avontuur van bijna 1000km staat "Bobby" te glimmen in onze garage.
Ook heeft Bobby na aankomst in Holland meteen een nieuwe laklaag gekregen. 8-)

viewtopic.php?f=276&t=53606&hilit=bobby+beat


SPecs :

Type Engine
-ZC1 1600cc 16 Valve. 125ps +- 750kg.
Stock engine.

Color
-White.

Rims.
-Mugen MR5.

Tires:
- Toyo R888 Semi Slicks.
-195-50-15

Brakes
-Front : Nitrac 260mm Brakes with ITR Brackets.
-Ferodo DS2500 brakepads.
-Front brake coolerhoses.
-Rear : Stock drumbrakes.
-Stainless steel brakelines.


Engine.
-ZC1 Crx AS swap.
-Hondata intake gasket.
-Open side exhoust.
-Direct air intake.

Visual.
-Replica Mugen Motul Civic Si Race Car.
Winner of all group A races in 1987.
-Spoon style mirrors.
-Front towinghook.
-Rear towinghook.
-Hoodpins.
-Sidepipe.
-SI frontspoiler.
- Pull Cable Killswitch.

Interior.
-Fully stripped interieur.
-Black dash.
-Black doorpanels. ( AH )
-Sparco bucket seats.
-Bleu race harnas.
-Killswitch.
-Momo 70cm steeringwheel.
-CRX AS cluster.

Suspension.
-Front Upper strutbar.
-Front AST 12 way adjust Shokabsorbers. ( Custummade )
-Front torsion bars replaced. (20 mm---21 mm and shorter from Civic Wagon/Shuttle)
-Front swaybar replaced. (16 mm--20 mm from Civic Wagon/Shutlle)
-Crx AXLE steering rack.
-Rear AST 12 way adjust Shokabsorbers. ( Custummade )
-Camberplate washers.
-Rear ITR Swaybar ( 24mm ) ( Custummade )

De Honda Beat :

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

The Motul Civic
Afbeelding



the original.
Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


EP3 :

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dickiecrx-vt op 16 Nov 2015, 19:55, in totaal 65 keer gewijzigd.

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 07 Feb 2007, 08:05

Toen met 17 inch lenso dingen nu met 16 inch

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

supersprint einddempertje

Afbeelding

rvs remleidingen

Afbeelding

Zojuist verkocht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

Motul Mugen Civic Si Race Car.

De Mugen Motul Civic, die de eindoverwinning van het All Japan Touring Auto Championship behaalde in 1987, was een Groep A raceauto die was gebaseerd op het twin-cam Si-model dat deel uitmaakte van de derde-generatie Civic-lijn in 1984.

De Si, de eerste Honda productieauto met een DOHC-motor in 20 jaar, had zijn hoge prestaties zelfs als productieauto bewezen en was zeer geschikt voor Groep A. Mugenontwinkkelde de au to verder via races en ging onderdelen leveren voor privéteams.

In 1987, het derde jaar dat de auto deelnam aan het kampioenschap, werd de Mugen Motul Civic nr.16 bestuurd door Osamu Nakako en Hideki Okada. De Civic racete in Divisie 1, voor auto's met een cilinderinhoud van 1001cc tot 1600cc, maar haalde niet alleen auto's in uit de hogere Divisie 2, maar ook af en toe auto's uit Divisie 3, voor motoren van meer dan 2500cc. Niet zelden zag je een Civic hoog in de totaalrangschikking van welke race dan ook.

In de openingsrace van het West Japan Circuit won de civic niet alleen zijn eigen klasse maar benutte ook zijn voordeel van voorwielaandrijving door bij nat wegdek een BMW 635 CSi in te halen en de tweede plaats in het totaalklassement te veroveren. In de derde ronde bij een verschroeiende hitte op het Tsukuba Circuit werd de auto opnieuw tweede in het totaalklassement. Uiteindelijk won de Civic alle zes rondes in zijn klasse en dat leverde Honda de constructeurstitel op.

Eigenlijk hadden Nakako en Okada gemakkelijk de rijderstitel kunnen halen, maar ze hadden pech omdat de regels van het puntensysteem in hun nadeel werkte. De titel ging dus aan hun neus voorbij. Toch kon je stellen dat de Mugen Motul Civic in 1987 heer en meester was in Groep A.



Motul Mugen Civic Si Race Car, 1987.


The Mugen Motul Civic, the final victory of the All Japan Touring Car Championship won in 1987, was a Group A race car that was based on the twin-cam Si model that was part of the third-generation Civic line in 1984.

The Si, the first Honda production car with a DOHC engine in 20 years, had its high performance even as a production car and was proven suitable for Group A. Mugen changed the Civic into a race car and develop the car even better every race. Also Mugen started supplying components for private teams. In 1987, the third year that the car participated in the championship, the Mugen Motul Civic # 16 driven by Hideki Okada and Osamu Nakako.
The Civic raced in Division 1, for cars 1001cc to 1600cc, but did not just swept cars in the higher Division 2, but also occasionally cars from Division 3, for engines over 2500cc. Not often you see a Civic high in the total ranking of any race whatsoever.

In the opening race of the West Japan Circuit the civic won not only his own class but also to take advantage of front wheel drive on wet roads to overtake a BMW 635 CSi and achieve second place in the overall leaderboard. In the third round with a scorching heat at the Tsukuba Circuit, the car was again second in the overall rankings. Eventually the Civic won all six rounds in its class, which gave Honda the constructors title.

Actually, Nakako and Okada may have easy won the drivers title, but they were unlucky because the rules of the points system worked to their disadvantage. There is no doubt that the Mugen Motul Civic in 1987, was an absolut winner in Group A.


- Civic AG 3rd Gen 1.6SI -1987-
- Replica Mugen Motul Civic Si Race Car 1987.

Type Engine
- ZC1 1600cc 16 Valve. 125ps +- 750kg.

Color
- Wit.

Rims.
- Mugen MR5.

Tires:
- Yokohama R032 Semi Slicks.
- 195-55-15.

Brakes
- Front : Nitrac 260mm Brakes with ITR Brackets.
- Ferodo DS2500 brakepads.
- Rear : Stock drumbrakes.
- Stainless steel brakelines.

Engine.
- ZC1 Crx AS swap.
- Hondata intake gasket.
- Open 2 inch side exhoust.
- Cold air intake.

Visual.
- Replica Mugen Motul Civic Si Race Car.

Winner of all group A races in 1987.
- Spoon style mirrors.
- Front towinghook.
- Rear towinghook.
- Hoodpins.
- Sidepipe.
- SI frontspoiler.

Interior.
- Fully stripped interieur.
- Black dash.
- Black doorpanels.
- Sparco bucket seat.
- Bleu race harnas.
- Killswitch.
- Momo 70cm steeringwheel.
- CRX AS cluster.

Adjustments.
- Upper strutbar.
- Koni Shockabsorbers.
- Modified front shocks and torsionbar-suspension.
- Killswitch.

Audio:
- Geen.

De Civic word alleen nog gebruikt voor Evenementen en Circuitdagen.
In Mei heeft de Civic een klein ongelukje links voor gehad op Circuit Zandvoort.

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 07 Feb 2007, 08:09

Vraagprijs (verplicht):
3700,-


Merk & type auto:
Honda Crx EE8, DOHC Vtec.


Bouwjaar:
26 Februari 1991.


Km stand:
242.000km.


APK:
Augustus 2013


Minpunten:
Linker en rechterachterscherm roestplekje van +-2 cm. geen gat en niet bruin.
Dakje roestbobbels.


Pluspunten:
Zeer goed onderhouden.
8 jaar in bezit waarvan 6 jaar binnen gestald en alleen gebruikt met mooi weer en als vakantie auto.
Altijd met schone olie weggezet en na stalling weer direct de olie vervangen.
Niet bezuinigd op onderhoud en regelmatig zeer goed onderhoud uitgevoerd.
Zeer zeldzame OEM leren armsteun met rode sticksels
Leren stoelen zijn in zeer goede staat. geen scheuren of doorgezakt.
6 jaar geleden is de cilinderkop gereviseerd met OEM onderdelen zoals pakking, LMA's ( geen VTEC-tik )
Ook is daarbij de complete ontsteking, dynamo en bougiekabels vervangen

Modificaties/Extra's:
-Itr drukgroep
-K&N Cartervetilatie filter.
-Green luchtfilter.
-Cold air intake.
-Supersprint 4-2-1 spagetti spruitstuk.
-Supersprint demperloze tussenpijp.
-Supersprint achterdemper.
-Tcc lichter vliegwiel.
-Regelbare Benzinedrukregelaar.
-Dayama schroefset.
-Wiegers veerpootbrug voor.

-175,3 pk bij Verhoeven op de vermogensbank.


Eventuele bijzonderheden: Zeldzame origineel Nederlandse EE8.


de 79er civic is verkocht en word gerestaureerd :)

de ee8 crx staat nu op 16inch lenso vdp en staat in de stalling en komt er voorlopig niet meer uit.
afgelopen november is de crx bekrast bij mij voor de deur.

de linkerkant van voor tot achter.
in het achterscherm zit zelfs een vouw..

het projectje voor de civic gen 3.

ben van plan om er een replika van te maken net zoals de civic toen was.
het is een race uitvoering met 225 pk en heeft diverse races gewonnen.

hij staat nu in een museum in japan.

de auto is uit 87 net zoals de mijne.. :D

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

door hank!

Berichtdoor hank! » 07 Feb 2007, 08:14

Meest nette EE8 die ik ken.... 8)
Afbeelding
F UR K

Gebruikers-avatar
hank!
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1233
Geregistreerd:
14 Jun 2006, 15:11
Woonplaats:
Yumè land ,Broabaant FTMFW!!

door K20EJ2

Berichtdoor K20EJ2 » 07 Feb 2007, 08:29

SOW! gast die motorruimte ziet er goed uit! De tering.

En dat projectje....DOEN DOEN DOEN!!


Motul Mugen Civic Si Race Car, 1987.


The Mugen Motul Civic, the final victory of the All Japan Touring Car Championship won in 1987, was a Group A race car that was based on the twin-cam Si model that was part of the third-generation Civic line in 1984.

The Si, the first Honda production car with a DOHC engine in 20 years, had its high performance even as a production car and was proven suitable for Group A. Mugen changed the Civic into a race car and develop the car even better every race. Also Mugen started supplying components for private teams. In 1987, the third year that the car participated in the championship, the Mugen Motul Civic # 16 driven by Hideki Okada and Osamu Nakako.
The Civic raced in Division 1, for cars 1001cc to 1600cc, but did not just swept cars in the higher Division 2, but also occasionally cars from Division 3, for engines over 2500cc. Not often you see a Civic high in the total ranking of any race what so ever.

In the opening race of the West Japan Circuit the civic won not only his own class but also take advantage of front wheel drive on wet roads to overtake a BMW 635 CSi and achieve second place in the overall leaderboard. In the third round with a scorching heat at the Tsukuba Circuit, the car was again second in the overall rankings. Eventually the Civic won all six rounds in its class, which gave Honda the constructors title.

Actually, Nakako and Okada may have easy won the drivers title, but they were unlucky because the rules of the points system worked to their disadvantage. There is no doubt that the Mugen Motul Civic in 1987, was an absolut winner in Group A.


- Civic AG 3rd Gen 1.6SI -1987-
- Replica Mugen Motul Civic Si Race Car 1987.

Type Engine
- ZC1 1600cc 16 Valve. 125ps +- 750kg.

Rims.
- Mugen MR5.

Tires:
- Toyo R888 Semi Slicks.
- 195-50-15.

Brakes
- Front : Nitrac 260mm Brakes with ITR Brackets.
- Ferodo DS2500 brakepads.
- Rear : Stock drumbrakes.
- Stainless steel brakelines.

Engine.
- ZC1 Crx 1600cc DOHC AS swap.
- Hondata intake gasket.
- Open 2 inch side exhaust.
- Cold air intake.

Suspension.
- Upper front strutbar.
- ITR rear swaybar. ( 24mm)
- Full Rally AST shock absorbers. ( Custom made , 14 way adjustable )
- Rear wheel camber shims.
- Front torsion bars. ( Shuttle/Wagon 21 mm and shorter)
- Front swaybar. ( Shuttle/Wagon 16 mm--20 mm)
- Crx steering rack.
- The bodywork is reinforced with pop rivets in a number of places.


Audio:
- None

Gebruikers-avatar
K20EJ2
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1312
Geregistreerd:
18 Nov 2006, 14:03

door Marin

Berichtdoor Marin » 07 Feb 2007, 09:01

Prachtig, een vriendin die net zo'n Honda freak is als jij zelf ^^, wat wil je nog meer 8) (wel beetje tupperware, maar ach :P)

Ziet er netjes uit, en dat projectje lekker doen idd :D

Marin
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 977
Geregistreerd:
26 Dec 2006, 22:21
Woonplaats:
Hoorn

door JoRdan

Berichtdoor JoRdan » 07 Feb 2007, 09:20

erg leuk en compleet verhaal...
zo zouden alle mensen zich moeten voorstellen ;)

Nice rides man! Keep up the good work

Gebruikers-avatar
JoRdan
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 958
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 10:28
Woonplaats:
Purmerend

door Brian

Berichtdoor Brian » 07 Feb 2007, 09:28

Welkom,

Wat een keurige nette en erg mooi auto...
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Brian
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5746
Geregistreerd:
05 Jan 2007, 12:17
Woonplaats:
Groningen

door stefan

Berichtdoor stefan » 07 Feb 2007, 09:56

Wat een historie al zeg :D
Erg nette EE8 (super!!!), rest van de collectie ziet er ook zeer goed uit :) :worship:
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 07 Feb 2007, 10:17

de ed9 zonder tupperwear is al tijdje weg..
de oldtimer civic is verkocht..

thanx allemaal voor jullie reacties! :D

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

door randall

Berichtdoor randall » 07 Feb 2007, 10:34

die motul civic staat in het twin ring motegi circuit museum, en idd replica ervan is erg cool. Je bent wel mijn held als je die Mugen MR-5's in centerlock uitvoering kunt vinden, en als je ze vindt denk ik dat je je beide crx-en kunt inruilen en dan nog dik moet bijleggen.... custom gebouwde velgen nl, en 20 jaar oud... wel de 4x100 versies in 15inch zijn regelmatig te koop op ebay. Zou wel erg mooi zijn als je af hebt. de ee8 is trouwens erg netjes man, mooie vtec zonder poespas.

randall
 

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 07 Feb 2007, 10:36

zou zeker mooi zijn die velgen...

beetje duur..

ben opzoek naar replicaas..
velgen die er wel aardig oplijken.

het blijft een dagelijkse auto en dan zijn die velgen erg duur. :cry:

het project gaat er zeker van komen!

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

door randall

Berichtdoor randall » 07 Feb 2007, 10:55

Dickiecrx-vt schreef:zou zeker mooi zijn die velgen...

beetje duur..

ben opzoek naar replicaas..
velgen die er wel aardig oplijken.

het blijft een dagelijkse auto en dan zijn die velgen erg duur. :cry:

het project gaat er zeker van komen!


replica MR-5's zal je niet vinden, de originele voor tussen de 800 en 1100 dollar afhankelijk van de staat ervan...

randall
 

door sh0ck

Berichtdoor sh0ck » 07 Feb 2007, 11:11

zeer mooie auto's!

leuk project , heel veel succes alvast ermee!
Tetten!


My Civic

Gebruikers-avatar
sh0ck
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 991
Geregistreerd:
01 Mei 2006, 13:56
Woonplaats:
Oss

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 07 Feb 2007, 13:14

er zijn lenso's die erg veel op de velgen lijken...

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Volgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten
cron