Milan’s Ringtool - JDM B18C

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor kristo » 04 Sep 2015, 11:11

Milan_S schreef:Het oude ontwerp van ASR Brace wordt standaard met bouten van 10.9 sterkte geleverd.
De nieuwe versie wordt gewoon met 8.8 geleverd.

Bedoel je het ontwerp waarbij de ori draagarm bout kan gebruikt worden? Die heb ik, wel al vijftal jaartjes oud, maar toch met 10.X bouten hoor, zal het eens nakijken.

Zou me sterk verwonderen dat ASR zou gedowngrade hebben :hmmm:

[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor Milan_S » 04 Sep 2015, 11:18

kristo schreef:
Milan_S schreef:Het oude ontwerp van ASR Brace wordt standaard met bouten van 10.9 sterkte geleverd.
De nieuwe versie wordt gewoon met 8.8 geleverd.

Bedoel je het ontwerp waarbij de ori draagarm bout kan gebruikt worden? Die heb ik, wel al vijftal jaartjes oud, maar toch met 10.X bouten hoor, zal het eens nakijken.

Zou me sterk verwonderen dat ASR zou gedowngrade hebben :hmmm:



Ik was er vergeten bij te zeggen dat ik ook de oude versie heb @kristo dus ook met 10.9
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor D-Per4mance » 06 Sep 2015, 13:27

Is dat verschil alleen bij een EK? Ik heb mijn ASR een half jaartje en had gewoon 10.9 bouten erbij.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor kristo » 06 Sep 2015, 14:40

D-Per4mance schreef:Is dat verschil alleen bij een EK

Er is geen verschil bij de echte ASRs, enkel namaak wordt geleverd met 8.8.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor Kevin 92 » 06 Sep 2015, 15:07

Mijn namaak werd gewoon met 10.9 geleverd als ik me niet vergis.

Gebruikers-avatar
Kevin 92
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 222
Geregistreerd:
11 Mrt 2011, 13:42
Woonplaats:
Limburg

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor Flip » 06 Sep 2015, 15:21

Heb een paar na-maak in mijn handen gehad, voornamelijk de afwerking van het materiaal laat zeer te wensen over. Zou de 10.9 china bouten niet vertrouwen :P. Dat namaak aluminium dan weer wel.

Maar iig. mooie progressie milan, keep us posted!
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor Milan_S » 10 Sep 2015, 11:15

Hier ook weer even een update van hoe het ermee staat...

De voorste EK9 swaybar zit eronder, opzich vrij eenvoudig te installeren.
Alleen de katalysator en schakelstangen waren een ramp, voor de rest was het goed te doen.
End-links van de originele swaybar had ik van tevoren ingespoten en gingen eigenlijk ook zo los.
Daarna alleen nog de auto op de grond zetten en de end-links onder ingeveerde stand aantrekken op moment.

Afgelopen dinsdag even de ASR eronder gehangen en tot de conclusie gekomen dat ik de achterste swaybar niet kan monteren.
Dit heeft puur te maken met de slechte pasvorm van de uitlaat :crazy:
Dus of een nieuwe catback eronder... of ik ga een rvs uitlaat op maat maken, maar dan wel met V-band flenzen en andere dempers.
Hieronder even een foto van hoe de ASR eruit ziet onder de auto :>>:

Afbeelding
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor PocketRocketEE9 » 10 Sep 2015, 11:27

Lekker bezig geweest Milan! :up:

PocketRocketEE9
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
01 Aug 2015, 19:06

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p3

Berichtdoor kristo » 10 Sep 2015, 11:47

Milan_S schreef:Alleen de katalysator en schakelstangen waren een ramp, voor de rest was het goed te doen.
End-links van de originele swaybar had ik van tevoren ingespoten en gingen eigenlijk ook zo los.
Daarna alleen nog de auto op de grond zetten en de end-links onder ingeveerde stand aantrekken op moment

Heb je de twee schakelstangen langs beide kanten gelost? Ik loste de ene vooraan en de andere achteraan en heb de dan de sway bar langs de Z-vorm naar boven geleid.
Had je daar ff wel geluk met de endlinks!
Hoewel het, als ik het goed begrijp, in de manual staat dat de bouten van de endlinks slechts in beperkte kunnen draaien tov de stang van de endlink, is mijn ervaring anders. Ik vermoed dat die bouten (quasi) volledig rond kunnen draaien in de balljoint en dus niet geklokt hoeven te worden - maar ik ga het zeker niet proberen, dat ronddraaien, ik probeer ze steeds zoveel mogelijk te monteren zoals ze uit het zakje komen. Wat ik dus niet zou doen is de endlink vastdraaien en dan die ronddraaien naar de juiste stand, je monteert ze dus best, voor de zekerheid, in de ongeveer juiste stand. Maar er is geen enkel probleem met het vastdraaien van de endlink op gelijk welke hoogte van de ophanging, die hoogte heeft geen invloed op de draaing van de bout in de balljoint, wel op de hoek balljoint/stang-endlink, maar daar dient de balljoint voor.
Wat wel moet vastgedraaid worden op rijhoogte zijn de D-beugels van de rubbers.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor Milan_S » 10 Sep 2015, 13:22

kristo schreef:Heb je de twee schakelstangen langs beide kanten gelost? Ik loste de ene vooraan en de andere achteraan en heb de dan de sway bar langs de Z-vorm naar boven geleid.
Had je daar ff wel geluk met de endlinks!
Hoewel het, als ik het goed begrijp, in de manual staat dat de bouten van de endlinks slechts in beperkte kunnen draaien tov de stang van de endlink, is mijn ervaring anders. Ik vermoed dat die bouten (quasi) volledig rond kunnen draaien in de balljoint en dus niet geklokt hoeven te worden - maar ik ga het zeker niet proberen, dat ronddraaien, ik probeer ze steeds zoveel mogelijk te monteren zoals ze uit het zakje komen. Wat ik dus niet zou doen is de endlink vastdraaien en dan die ronddraaien naar de juiste stand, je monteert ze dus best, voor de zekerheid, in de ongeveer juiste stand. Maar er is geen enkel probleem met het vastdraaien van de endlink op gelijk welke hoogte van de ophanging, die hoogte heeft geen invloed op de draaing van de bout in de balljoint, wel op de hoek balljoint/stang-endlink, maar daar dient de balljoint voor.
Wat wel moet vastgedraaid worden op rijhoogte zijn de D-beugels van de rubbers.


Om alles even snel samen te vatten:
- De schakelstangen heb ik ene vooraan en de andere achteraan losgemaakt, daarna de complete katalysator.
- De end-links losjes op de swaybar gemonteerd, en de Energy Suspension rubbers ingesmeerd.
- Eerst heb ik de D-brackets vastgemaakt aan het subframe en op moment aangetrokken.
- Daarna de end-links in de draagarm gehangen met de moer erop ( niet vast )
- De end-link vastgetrokken op de swaybar.
- Auto op de grond neergezet met de wielen eronder.
- En als laaste de end-links op moment aangetrokken op de draagarmen.

En dat alles in de stromende regen met een partytent over de auto heen... beetje zoals bij de rally servicestraat ;)
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor Nillus » 10 Sep 2015, 20:24

De volgende keer zal ik voor een paar snorkels zorgen :>>:

Gebruikers-avatar
Nillus
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 90
Geregistreerd:
18 Feb 2013, 12:00

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor Boes16A2 » 11 Sep 2015, 08:28

je wordt nog een echt raceteam zo. :) lekker bezig milan
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor D-Per4mance » 14 Sep 2015, 09:39

Zo'n rallytent is bazig! Daar kun je een hele swap onder doen:
Afbeelding

Wat betreft de vastzittende dingen zoals de kat: scoor je even een bus van dit spul: https://www.normfest-shop.com/cms/wm?catId=208008&prodId=2894-442-1

Dat is een bevriezings-spray met roestomvormer en kruipolie erin. Daarmee krijg je echt alles zonder problemen los. Sinds we dat gebruiken heb ik nooit meer iets niet los gekregen en nooit meer bouten gebroken.

Hopen dat je de achterste sway ook snel kunt monteren. Met alleen die dikke voor heb je echt onderstuur waar een Audi nog wat van kan leren. Ik heb zo ook een week rondgereden omdat ik op endlinks van de achterste aan het wachten was.
Als je die achterste eenmaal hebt stuurt het wel echt heerlijk. Mij valt het altijd pas op hoe vlak je auto blijft als ik in een andere auto rijd en bij het eerste bochtje met 30km/h de buitenspiegels over de grond schuren.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor GoThanh » 14 Sep 2015, 10:05

Ja dan heb je echt een flink potje onderstuur... met me K24 EK ook last van gehad want ben sinds kort achter gekomen dat me linker endlink compleet los zat van me swaybar O_O alleen de vraag sinds wanneer maar heb het idee dat ik sinds laatste time attack zo 2.01 heb gereden hahahaha
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - EK9 Swaybars & ASR Brace p4

Berichtdoor Milan_S » 17 Sep 2015, 19:00

Afgelopen week met de swaybar gereden en rijdt het rijd eigenlijk redelijk stabiel.
Inderdaad wat Fer en Thanh zeggen... Flinke onderstuur dat dan weer wel.
Afgelopen vrijdag hoorde ik al rare geluiden onder de auto uit komen en jawel hoor, een end-link los.
Dan maar 20Nm vaster aangetrokken als dat het werkplaatshandboek voorschrijft en geen last meer gehad.
Afgelopen zondag maar weer een bezoekje gebracht aan de Nürburgring om eens lekker te kunnen knallen, althans dat dacht ik...
Eerste rondje was het goed droog en redelijk rustig dus flink potje kunnen sturen.
Toen ik van het circuit afreed hoorde ik alweer wat gerammel en dit was dus de andere end-link :crazy:
Vervolgens even de auto opgekrikt op een random parkeerplaats en de beide links even goed gecontroleerd.
In de middag nog 2 rondes gereden waarvan de laatste in de regen.
Dit was niet heel slim aangezien ik met R888 rij, en dit nog nooit had gedaan.
Ik weet wel dat ik van de ideale lijn moet afwijken wanneer het op de Ring regent.
Maar spannend was het zeker :drive2: zeg maar gewoon gecontroleerd alle kanten uit glijden.
Volgende update wordt de andere uitlaat en dan uiteindelijke de achterste swaybar.
Hieronder wat foto's van zondag:

Afbeelding

Afbeelding

D-Per4mance schreef:Zo'n rallytent is bazig! Daar kun je een hele swap onder doen:

@Fer: Ga je daar nu een SR20 in hangen dan?? :roll:
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron