Na heel lang niks op het forum te hebben geplaatst toch maar even projecttopic openen.
Voor de mensen die me nog niet kennen, ik ben Milan en kom uit Soerendonk.
De auto heb ik eigenlijk altijd als daily gebruikt en vanaf vorig jaar ben ik steeds meer gefocused op circuitrijden.
Normaal heb ik originele versleten onderdelen vervangen door aftermarket onderdelen om het daily rijden toch wat leuker te maken.
Maar het is eigenlijk allemaal begonnen toen ik vorige zomer een hoeveelheid roest aantrof bij alle wielkasten en zelfs de hoeken van de vloer.
Vanaf toen heb ik heel de auto uit elkaar gehaald en goed een jaar aan het bouwen geweest.
De auto heeft nu de huidige specs en daar horen de benodigde foto’s bij natuurlijk…
Type : Honda Civic EJ9
Motor: Standaard 1.4 iS 90pk
Kleur: Vogue Silver Metallic
Waar het allemaal mee begon...
Versleten wielkasten eruit en nieuwe erin.
En alles vers gespoten in originele kleurcode.
Ingelaste rolkooi op maat door Rolbeugels.nl en gespoten in gewenste kleuren.
Dash pas gemaakt en alles rondom terug ingebouwd
Hieronder enkele foto's en de huidige specs hoe hij er nu bij staat:
Exterieur:
4 new fenders and floor welded in and painted in OEM colour
Carbon hood with Aerocatch latches
QSP tow straps
Civic Coupe frontbumper with EK9 lip
OEM EK9 gril
EK9 style headlights
Facelift rearbumper with EK9 lip
Facelift rear lights
Seeker V2 style spoiler
Spoon style mirrors
Skirts and moldings painted in nh-583m
Interieur:
Full rollcage by Rolbeugels.nl, painted in mint green.
2x Sabelt GT-140
2x QSP 4-point harness
QSP helmet net
Suede Momo Monte Carlo
Sparco steering wheel hub
Flocked dash / doorpanels
Tegiwa duracon pookknop
Tegiwa racespec shortshifter
Engine:
D14A4 with 90hp
S20 gearbox
Exedy OEM clutch
D16z6 intake swap
Carbon whale intake
Custom 2,5” catback with dolfin damper.
Hardrace torque enginemounts
Suspension:
- SPC front camberkit
- DC Sports front strutbar
- Energy Suspension Master set
- EG subframe with BLOX rigid collar kit
- EG 23mm front swaybar
- Hardrace inner tie rod
- Hardrace outer upside down tie rod
- Hardrace extend balljoints
- Skunk2 lightweight lca’s
- ASR Subframe brace
- EK9 22mm rear swaybar
- ASR spherical end-links
- Buddyclub RSD coilovers
- Japan Racing JR-3 in 15”
- Toyo R888 tyres
- EK4 262 mm front brakes
- Ferodo DS2500
- Goodridge brakelines
- Tegiwa brakestopper