Swinkie project Del Sol '92

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 07 Jul 2014, 09:59

Kevinio schreef:Ik heb niet goed getypt, ik bedoelde eigenlijk zonder zo'n stiksel. Het is geen luxury car, maar een sport auto'tje. Daar past het gewoon niet bij.


Ik ben het met je eens dat het geen luxury car is, maar wil het accent niet leggen op een "sport auto". De buitenkant vind ik heel belangrijk, omdat dat het eerste aanzicht is van een auto. Daar heb ik dus bewust gekozen voor een originele Honda kleur. Het interieur vind ik een persoonlijke smaak. Ik wil het een wat "luxere" uitstraling geven, maar toch strak en passend bij de kleur van de auto.

Ook qua bodykit en spoiler wil ik het wat bescheiden houden, dat vind ik persoonlijk ook mooier. Ook dat is natuurlijk weer een persoonlijke smaak :cool:

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 07 Jul 2014, 10:15

Zo'n interieur zou opzich wel dik staan, maar dan moet je van buiten ook richting een stel dikke 3-delige wieltjes gaan om er weer eenheid in te krijgen qua stijl. Vroeger zat ik veel op www.cleaned.be, maar dat forum is inmiddels ook behoorlijk dood. Daar werden veel van dat soort interieurs toegepast.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Boes16A2 » 07 Jul 2014, 10:28

buitenkant kleur is heel netjes, BMW heeft echt mooie tinten in t gamma.

interieur kleur zal er mooi bij combineren. gewoon zwart is denk ik een beetje saai (sorry Kevin ;) )
niks mis mee om t interieur wat aandacht te geven. ik zie dit wel graag. veel liever dan van die leeggetrokken "because racecar" interieurs.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 07 Jul 2014, 10:46

Boes16A2 schreef:buitenkant kleur is heel netjes, BMW heeft echt mooie tinten in t gamma.

interieur kleur zal er mooi bij combineren. gewoon zwart is denk ik een beetje saai (sorry Kevin ;) )
niks mis mee om t interieur wat aandacht te geven. ik zie dit wel graag. veel liever dan van die leeggetrokken "because racecar" interieurs.


Het is zo ie zo niet de bedoeling dat het een circuit auto gaat worden. Dus qua interieur zal er weinig tot niets worden gestript. Ik ben eigenlijk ook op zoek gegaan naar een combinatie die ik op meetings niet "standaard" tegen ben gekomen. Als de auto terug is van de spuiter, worden er een aantal voorbeeld stukken gemaakt qua interieur. Pas dan kan ik ook daadwerkelijk iets zeggen over de kleurencombinatie. Het plan is dan ook om de motorruimte en kofferbak hierin te betrekken 8)

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 10 Jul 2014, 22:16

Vandaag bezig geweest de auto verder te strippen. Ben bij het linker portier begonnen. Loop alleen tegen een uitdaging aan, misschien dat iemand tips heeft. De klink aan de buitenkant heb ik los geschroefd, alleen is daarna de deur dicht gevallen :sad; nu krijg ik de deur met geen mogelijkheid meer open. Het mechanisme terug schroeven kan gedeeltelijk, want kan nu niet bij alle schroefpunten. Wie heeft er tips om de deur geopend te krijgen?? :)

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor ekdriver » 10 Jul 2014, 23:18

Swinkie schreef:Vandaag bezig geweest de auto verder te strippen. Ben bij het linker portier begonnen. Loop alleen tegen een uitdaging aan, misschien dat iemand tips heeft. De klink aan de buitenkant heb ik los geschroefd, alleen is daarna de deur dicht gevallen :sad; nu krijg ik de deur met geen mogelijkheid meer open. Het mechanisme terug schroeven kan gedeeltelijk, want kan nu niet bij alle schroefpunten. Wie heeft er tips om de deur geopend te krijgen?? :)


je intereurpaneel is eraf toch? even met je hand friemelen bij je slot, daar kan je aan een palletje zitten waar dat stokje normaal aan zit van je handvat :)

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 11 Jul 2014, 07:02

ekdriver schreef:
Swinkie schreef:Vandaag bezig geweest de auto verder te strippen. Ben bij het linker portier begonnen. Loop alleen tegen een uitdaging aan, misschien dat iemand tips heeft. De klink aan de buitenkant heb ik los geschroefd, alleen is daarna de deur dicht gevallen :sad; nu krijg ik de deur met geen mogelijkheid meer open. Het mechanisme terug schroeven kan gedeeltelijk, want kan nu niet bij alle schroefpunten. Wie heeft er tips om de deur geopend te krijgen?? :)


je intereurpaneel is eraf toch? even met je hand friemelen bij je slot, daar kan je aan een palletje zitten waar dat stokje normaal aan zit van je handvat :)


Het interieurpaneel is er inderdaad vanaf. Ik kan ook bij het palletje komen waar normaal dat stokje aan zit, maar gek genoeg gebeurd er niets als ik hier aan trek. Het is zo ie zo lastig om bij het slot te komen, is allemaal behoorlijk krap :) Vanavond nog eens een poging doen. Uiteindelijk zal de deur er toch vanaf gaan bij de spuiter, dus op zich nog geen probleem 8)

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 11 Jul 2014, 08:21

Je moet best hard trekken eraan.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor dimitryjanssen » 11 Jul 2014, 22:25

Geen wonder dat je die deur niet open krijgt. Je kunt trekken tot je een ons weegt maar probeer duwen eens ;-)

Afbeelding

Gebruikers-avatar
dimitryjanssen
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 865
Geregistreerd:
27 Feb 2007, 07:29
Woonplaats:
Huissen

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Kevinio » 12 Jul 2014, 11:33

Owja :D Ik ben nu eenmaal van het trekken. :>>:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor dimitryjanssen » 12 Jul 2014, 15:01

Word dus hoog tijd om weer eens wat aan te douwen begrijp ik?

Gebruikers-avatar
dimitryjanssen
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 865
Geregistreerd:
27 Feb 2007, 07:29
Woonplaats:
Huissen

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 13 Jul 2014, 13:55

Bedankt voor alle tips, het is gelukt de deur open te krijgen. Het was iets heel knulligs :cry2: Uiteraard heb ik gekeken naar het palletje om de deur te openen, maar natuurlijk heb je ook nog zoiets als een "slot". Deze was er dus opgesprongen tijdens het verwijderen van het mechanisme :) Het slot via het andere palletje omgezet en toen lukte het direct!

Ben vervolgens verder gegaan met het strippen van de auto. De dakrubbers en a-stijlrubbers zijn inmiddels ook verwijderd. Helaas kwam er aan de rechterkant bij de a-stijl nog wat roest onderuit. De komende weken ga ik dit stuk uitslijpen en een nieuw stuk inlassen, zodat dit ook weer jaren mee kan :cool: Het linker portier is nu helemaal klaar. Spiegels zijn verwijderd, klinken, deurpanelen, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu verder met het rechter portier en uiteraard alle kappen aan de binnenkant.

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 21 Okt 2014, 21:52

Na een tijdje wat minder actief te zijn geweest op het forum, maar ook met de auto, is het nu weer tijd om serieuze plannen te maken. 8) Een aantal weken terug is de spuiter op locatie geweest om te kijken wat er nog allemaal moet gebeuren aan de auto voor dat hij gespoten kan worden. Hij adviseerde mij om ook de motorruimte mee te pakken.

Nu wil ik dus graag het blok uit de auto verwijderen. Heeft hier iemand goede tips voor me hoe dit aan te pakken? Waar moet ik op letten? Tegen welke uitdagingen zijn jullie al eens aangelopen? Ook wil ik onder de motorkap alles iets "netter" en "cleaner" maken. Het hoeft niet overdreven clean allemaal, maar wel waar mogelijk de kabels wegwerken. Tips zijn uiteraard welkom!! :biggrin:

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 22 Jun 2015, 20:44

Na een lange tijd wat minder actief bezig te zijn geweest met de Honda, heb ik afgelopen weekend weer flinke stappen gezet. 8) Het blok is uit de auto verwijderd en ik kan nu verder met het strak maken van de motorruimte. Alle "onnodige" gaten worden dicht gelast en de kabelboom wil ik "netter" maken. De accu wordt naar achteren verplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog op zoek naar tips en ideeën om de motorruimte "strakker" te krijgen. Waar kan ik het beste de kabels wegwerken en hoe? Ik weet dat velen van jullie dit ook al gedaan hebben! :cool: Welke materialen kan ik het beste gebruiken? (lak, primer, kit, etc...)

Ook wil ik het blok en versnellingsbak opnieuw spuiten, zodat deze er ook weer goed uitzien.

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

Re: Swinkie project Del Sol '92

Berichtdoor Swinkie » 28 Mrt 2018, 19:52

Na een hele lange tijd niet actief te zijn geweest op het forum, bij deze weer een update! Er is in de tussentijd aardig wat werk verricht aan de Del Sol. Hij heeft helaas tot twee keer toe ruim een jaar bij twee spuiters gestaan, in totaal dus 2 jaar stilgestaan!! Door omstandigheden (beide ziekte) hebben deze spuiters de auto niet volledig kunnen afmaken!

Onderstaande foto's zijn van hoe de auto naar de spuiter ging. inmiddels zijn een aantal onderdelen (interieur) strak gemaakt en gereed voor grondlak. Aan de carrosserie is nog geen werk verricht, los van het nieuwe plaatwerk, alle roest verwijderd en alle 'onnodige' gaten dichtgelast in de motorruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blok is helemaal gereviseerd en voorzien van nieuwe pakkingen. Ook is het blok helemaal gespoten en ziet er dus weer helemaal fris uit! (foto's volgen nog). Tevens nieuwe koppeling en drukgroep geplaatst, maar nog niet kunnen inrijden!! Blok hangt momenteel te wachten tot de auto klaar is!

Swinkie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 31
Geregistreerd:
10 Jun 2013, 15:10

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten
cron