Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor H22TCH » 28 Aug 2014, 14:26

Op hun site staat een "silent" systeem (of zoiets) voor 799 vanaf spruit incl. montage. Vindt ik best meevallen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Kevinio » 28 Aug 2014, 14:38

Dat valt inderdaad mee, zeker voor custom.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Hurricane1980 » 01 Sep 2014, 09:37

Ik ga ze ook ff berichten. Echter heb ik "delsolgek" te pakken gekregen en zit ik ook mee te berichten.
Tevens heb ik een cat-vervanger al gevonden, dus projectje wordt nu vanaf de cat :smile: ......

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Kevinio » 01 Sep 2014, 10:25

Hurricane1980 schreef:Ik ga ze ook ff berichten. Echter heb ik "delsolgek" te pakken gekregen en zit ik ook mee te berichten.
Tevens heb ik een cat-vervanger al gevonden, dus projectje wordt nu vanaf de cat :smile: ......


:like:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Hurricane1980 » 08 Sep 2014, 08:46

En hierbij weer een update'tjuh :)

Afgelopen weekend de koplampen van de Shuttle maar eens onder handen genomen. Ik heb daarvoor de bumper verwijdert en de koplampen volledig verwijdert.
Afbeelding

De lampen zijn vaal en gelig geworden door het zonlicht en ik had last van veel strooilicht met de Bi-Xenonverlichting wat storend is voor tegenliggers.
Afbeelding
Afbeelding

Hier de lampen nadat ik ze waterproof geschuurd heb met korrel in de volgorde van : 400, 500, 800, 1000, 1200
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan het verschil na het polijsten met de wat grovere pasta
Afbeelding

En dan hier het resultaat na afwerking met de fijne pasta, UV beschermlaag en een wasbeurtje. De foto's van de koplampen los zijn in de schemertijd genomen. vandaar de flame in de koplamp. Helaas is er in mijn knipperlicht een paar druppels water terecht gekomen, waar ik vanuit ga dat het redelijk snel het knipperlicht verlaat door het ventilatiekanaaltje met sponsje.
Afbeelding
Afbeelding

En deze is dan wel met de juiste belichting genomen.
Afbeelding

Vanmorgen een foto genomen tijdens de rit naar mijn werk en het strooilicht is ook sterk vermindert.
Afbeelding

Al met al een leuk klusje. Bumper verwijderen e.d. was een klusje van niets. Alles lag er met 20 minuten compleet onder vandaan.
Het is in totaal een middagje werk als je aan 1 stuk door kan werken en op je gemak doet.

Op naar het volgende....spruitstuk van de week eronder zetten.

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Vladi » 08 Sep 2014, 19:05

:like: Zijn prima werkjes die praktisch niets kosten en het uiterlijk van de auto echt geweldig goed doen.

Ziet er netjes uit.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Hurricane1980 » 20 Sep 2014, 08:33

Gisteren maar eens het spruitstuk gemonteerd :up:
In eerste instantie alle moeren en bouten die er vanaf moesten een paar dagen van te voren al laten weken met WD-40 en ja, het werkt en scheelt echt.
Eerst moest de voorste motorsteun uit de weg. Daar kwam ik erachter dat deze doorgescheurd is en ik dus op zoek naar een nieuwe moet. Nu vernam ik dat er ook betere zouden moeten zijn en ik de voorste steun dan kan laten vervallen. Dus mensen die dat hebben gedaan.....graag advies :like:

Rotste was de cat losmaken van de originele demperpijp. Deze was helemaal samengemolten en gerot. Eerst met een slijptol de moertjes van het hitteschild afgeslepen en toen de moeren van de cat doorgeslepen die door de hitte gewoon rond gesmolten waren. Helaas geen foto's van.
Toen de boel maar eens gereinigd waar de uitlaatpakking moest komen en zie het resultaat.
Afbeelding

Nadat de flenzen binnen zijn gekomen heb ik er een tussenstuk van laten lassen gezien ik zoals voorgaande berichten beschreven werk met onderdelen van een Accord en moet testen en aanpassen.
Afbeelding

Daarna de boel weer gaan monteren. Alle bouten van de pijp en flenzen ingesmeerd met kopervet behalve op het blok. Alles zit er nu netjes luchtdicht onder. Het spruitstuk helemaal vetvrijgemaakt na montage i.v.m. inbranden. Iemand nog een leuk idee om hem in te smeren met iets voor het effect?
Het resultaat qua vermogen weet ik nog niet. Moet nog proefrijden. Was gisteravond pas om 21:45uur klaar. Nu op naar "delsolgek" volgende week vrijdag om de rest van de pijpen eronder te laten bouwen 8) Hieronder zover het er nu op zit.
Afbeelding

Hoop dat jullie het wat vinden van deze "unieke" Shuttle.
Vandaag nog ff een grote beurt geven en is dat ook weer done.

Groet,

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Kevinio » 22 Sep 2014, 08:50

Erg goed bezig! Er zijn inderdaad andere motorsteunen, enkel gaat het comfort wel een stuk ervan achteruit. Daar moet je wel rekening mee houden. Ik ben erg benieuwd naar Leon zijn laskunsten! :>>:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor H22TCH » 22 Sep 2014, 09:02

Wat Kevino zegt, je hebt wel steunen maar dan lever je waarschijnlijk in op comfort, meer trillingen door de auto van het motorblok. Ik denk dat je er verstandig aan doet om de steun toch terug te plaatsen en als je dat echt niet wil anders eens kijken naar een engine damper. Maar een steun op de sloop halen is een stuk goedkoper. De steun gewoon weglaten is geen optie vindt ik.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Hurricane1980 » 22 Sep 2014, 09:05

Ok. Prima en bedankt voor jullie reactie. Nergens motorsteun te krijgen. Alleen bij dealer. De steun opvullen met Polyurethaan is misschien ook nog een optie. Dan zit er nog iets van rubber tussen :cheesygrin: In ieder geval er weer 1 plaatsen....Thnx.

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor H22TCH » 22 Sep 2014, 09:39

Inderdaad, dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Hurricane1980 » 22 Sep 2014, 14:11

Ik heb toch maar een originele bij de dealer besteld voor 6 tientjes en morgen binnen :like:
Heb daar toch het beste gevoel bij i.p.v. te gaan prutsen :down:

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor H22TCH » 22 Sep 2014, 14:20

Beste keuze die je kon maken vindt ik, voor die 6 tientjes zou ik het ook niet laten.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Bor » 22 Sep 2014, 14:51

Idd, je merkt en voelt er waarschijnlijk niks van. Maar voor je gevoel is het wel het beste zo :like:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Bossum » 23 Sep 2014, 18:18

Beste keus indeed. En echt kudos voor je wagen. Zeer nette shuttle :up:
Waar een wil is, is een weg... en waar een weg is, is een Honda

2014 - 2014 ej6 facelift D16Y7 sold
2015 - 2016 Em2 pre-facelift K20a2 sold

Gebruikers-avatar
Bossum
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 736
Geregistreerd:
04 Feb 2014, 21:19
Woonplaats:
Zeewolde

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast