Update p21 pics en vids

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Update p21 pics en vids

Berichtdoor Gb-lude » 27 Jul 2012, 01:29

Hallo iedereen (die niet op vakantie is!)

Ik wou me dan toch even voorstellen en mijn toekomstige cirquit auto even tonen.


Ik heb David, geboren in '78 en al sinds mijn 16e Honda fan!
Heb ik 1997 mijn moeders Honda Civic (verplicht) overgekocht en ben sinds dien hooked! Vooral toen ik in ronny's VTEC reed.
Ik ben toen ook nog lig geweest van de CCH!

In 2001 verhuiste ik naar Engeland voor mijn werk en kocht daar in 2002 een Prelude. toen wist ik het nog niet maar het was een uit Japan geimporteerde volledig uitgeruste JDMmert dus.

Zo was hij alleen met 17"velgjes Afbeelding


De rest is een lang verhaal.. Prelude Team Holland, velgen, bodykit respray, motor tuning blabla
Resultaat:
Afbeelding

En Ja de nummer plaat hieronder was ook daad werkelijk mijn nummerplaat! :>>:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Toen in in 2006 terug naar NL verhuiste heb ik hem mee genomen. beetje mee gereden, geprobeert te verkopen ::( maar verder aangestoken door sprint en cirquit racen.
Nu sinds 2010 besloten full race te gaan... nou bijna.. hoop nog op een APKtje aan het eind..

Wat wil ik:
veel sleutel plezier, geen deurwaarde aan mijn deur en een snelle betrouwbare Time Attack auto waar ik veel lol in kan hebben!
Daarnaast wat snelle tijden en DE snelste Prelude van Nederland zou leuk zijn :P
Ik ben de afgelopen jaren lekker aan het klooien.. Hen leuke spulletjes gekocht.. dut is mijn setup so far..
Wil eigenlijk meteen flink boost gaan rijden.. 20 psi oid.
Fotos volgen SNEL!

Car:
Honda Prelude 2.2 DOHC VTEC
1994 original JDM import (RHD)
Imported to Great Britain in 1999
Purchased by me in 2002
Imported to the Netherlands in 2006

Engine:
• H22A Darton Sleeves
• Arias pistions (9,5:1)
• Custom forged conrods
• ARP mainstuds
• ARP headstuds
• reconditioned and mildly ported head
• Ferrera valves
• Supertech valvesprings and dishes
• kaizenspeed balance shaft removal kit
• Skunk2 intake manifold ported to 70mm
• Skunk2 70mm throttle body
• Skunk2 camplug
• B&M baffled catch can with AN10 lines from valve cover
• All New bearings
• new OEM waterpump
• new OEM oil pump
• H23 pulley without powersteering loop(balanced 10.000rpm)
• H23 manual tensioner conversion
• Halve size, dual core race radiator with slim fan and fan shroud
• Chasebay slim radiator overflow tank
• Oil filter relocation kit with cooler
• Energy suspention engine mounts 75A
(most of this, big thanx to Kel)

Transmission:
• Extreme low milage M2J4 (prelude f20) Gearbox
• ACT prolite flywheel (balanced 10.000rpm)
• LSD Racing Dragger clutch kit / 6 puck sprung disc (balanced 10.000rpm)
• Quaife LSD
• Custom SS clutch line straight from master to slave cylinder

Turbo setup:
• Turbonetics T3/T4 stage 2 .63AR ceramic ball bearing turbo
• Tial MV-R 44mm wastegate
• Chasebay/MAC electronic boost controller
• Turbonetics raptor BOV
• NEUKIN Equal length RAM horn.
• Grote front mounted universal intercooler 2,5" piping
• 3" custom downpipe + full 3"exhaust, de-cat, single muffler (by 313 Performance)
• PTP turbo black blanket
• Chasebay oil feed lines and custom –AN10 return line

Fuel system:
• Injector dynamics ID1000 injectors
• AEM high volume fuel rail
• AEM fuel pressure regulator
• AN6 lines and fittings
• inline fuel pressure guage
• Trick Flow TFX inline high flow fuel filter
• Walbro 255lph fuel pump

Ignition/Engine Management
• OBD1 ignition +P28
• Tunerview II
• Innovate LC-1 widebandcontroller and O2 sensor
• MSD Distributor Cap
• MSD Spark Plug Wires
• MSD Blaster Coil
• MSD 6AL multispark system

Brake setup ( big brake in the near future)
• AEM (now “Powerslot”) 330 mm discs front.
• Black Diamond grooved discs rear.
• Fully reconditioned Legend 2 piston brakecalipers front.
• Fully reconditioned Oem brake calipers rear.
• Ferodo DS2500 pads.
• Goodridge SS brake lines.
• ATE Super Blue DOT4 high tempbrake fluid

Chassis
• Fully reconditioned whole underbody and suspention setup.
Sandblasted
Primered
Resprayed
Tectyled
• New outer tie rod ends and stabilizer links
• Energy sustention bushings all round
• Neuspeed front upperbrace
• Ultra racing front lowerbrace
• Ultra racing fender braces
• Megan racing rear lowerbrace
• Megan racing rear tracking rods
• Innovative mounts competition traction bar
• D2 track coilover set. spring rate 22 KG/MM voor- 18 KG/MM achter

Body
• Full Onderground( yes its spelled with an O) Extreme bodykit, flushed boot, debaged, rearwiper and antenna removed,full respray in X-power Grey
• Carbon fiber hood
• Doors and boot stripped to single sheet.
• light weight touring car side mirrors

Tires/wheels
• Street: Lenso EvoII 18" Toyo 215/35/18
• Track: Lenso 17” Toyo 888

Interior
• fully stripped, accept dash
• blower, aircon, heater,radio, central locking etc removed.
• key start system removed . push start button only.
• all unused wiring and excess wiring removed
• fuse boxes relocated to passenger footwell
• Bride Gardiss III seats
to be fabricated and/or installed:
• oil temp and press guages
• boost guage
• custom dash for starter and guages
• start button and kill switch
• fire extiguisher system for engine and cockpit
• full roll cage (313)
• bride seat pax side
• LUKE 5 point harness
• wide angle rear view mirror


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En nu zijn Mario en Chesney van 313 performance bezig met het lassen van mijn uitlaat.
Afbeelding

Afbeelding
:up:

Mocht iemand ergens anders nog een foto van willen zien, vraag maar, ik heb zo ontzettend veel fotos!! :>>:
Laatst gewijzigd door Gb-lude op 22 Mei 2017, 16:10, in totaal 31 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Gb-lude track project

Berichtdoor ekdriver » 27 Jul 2012, 01:59

Tis dat ik je pics heb gezien @ je site :P

Maare pics gelieve hier ook te posten! wat een pracht engine bay :D!

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: Gb-lude track project

Berichtdoor GoThanh » 27 Jul 2012, 08:24

Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's... een hele hele heeeele dikke spec lijst. Wel gaaf om een track prelude te zien :>>:
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Gb-lude track project

Berichtdoor Betermans » 27 Jul 2012, 09:05

Zieke speclijst ja! Foto's zoals gezegd meer dan welkom ;)
Heb je nog een target voor het aantal PK's dat je (betrouwbaar) wilt gaan rijden op 't circuit?
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Gb-lude track project

Berichtdoor Zwetje » 27 Jul 2012, 09:10

Twee avonden bij david over de vloer geweest! Om te beginnen is het echt een super mooie auto waar zo'n beetje elk schroefje nieuw van is, er enorm veel oog voor details is geweest de afgelopen twee jaar. En daarbij is david ook nog een top vent! :up:

(en nog maar te zwijgen wat voor apparaat daar in de motorruimte hangt! :blush: )
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor Gb-lude » 27 Jul 2012, 10:00

Zo even wat fotos toegevoegd in mijn eerste post.
hier ook een paar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer zullen wel volgen!

Aantal PK's vind ik moeilijk. Verwacht toch wel boven de 400 uit te komen. Wil het wel redelijk betrouwbaar houden en op het cirquit een beetje temmen.Ook max ik de turbo en intercooler wel uit bij de 450/500 denk ik.
Eerst maar eens wennen aan de auto en mijn weg rond de cirquits vinden!

Bedankt voor de reacties so far!
See u monday Mario !
Laatst gewijzigd door Gb-lude op 28 Jul 2012, 15:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor H22TCH » 27 Jul 2012, 10:11

Mooi project,.. holy s***t!! Ik ben erg benieuwd hoe de setup straks gaat werken op het circuit. Al denk ik dat 450-500 pk best wel veel is voor op de baan gezien het toch een FWD blijft. Verder ben ik erg benieuwd hoe je de springrates hebt bepaald, vindt ze wat aan de hoge kant ::(

Ga je vorderingen zeker volgen!! :like:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor Betermans » 27 Jul 2012, 10:18

Dafuq! Wat een kwijl foto's man... die engine bay is insane :up: - Pimpy Turbonetics, fockin nice :like:
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor Zwetje » 27 Jul 2012, 11:55

Ja tot maandag, gaan we er eens even de uitlaat af maken!

Afbeelding
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor Gb-lude » 27 Jul 2012, 11:58

Whahahahaha dat zouden jullie wel leuk vinden he!! :w00t: wil ik er ook zo'n spoiler op!


H22TCH schreef:Mooi project,.. holy s***t!! Ik ben erg benieuwd hoe de setup straks gaat werken op het circuit. Al denk ik dat 450-500 pk best wel veel is voor op de baan gezien het toch een FWD blijft. Verder ben ik erg benieuwd hoe je de springrates hebt bepaald, vindt ze wat aan de hoge kant ::(

Ga je vorderingen zeker volgen!! :like:


thanx all !

Maar ja en ja!
Ik zit met dezelfde dingen. ik ga hopelijk gear controlled boost gebruiken of een speciale tune voor het cirquit.
De spring rates... ja.. ik wist niet dat ze zo f#cking hoog waren! Ik heb de "TRACK" set van D2 gekocht en de springrates stonden al vast.
Toen ik de auto op een dag op het normale krikpunt opkrikte en de auto bijna meteen met 3 wielen van de grond kwam stond ik al met verbazing te kijken. Verder hebben mensen mij idd verteld dat het een beetje heel erg heftig is die spring rate..
We gaan het zien! :cool:

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor weebmeister » 27 Jul 2012, 12:10

H22TCH schreef:Mooi project,.. holy s***t!!


x2! :up:

Ziet erg goed uit! Blijf deze zeker volgen. 8)
Honda Civic EK9 Facelift RX

EK.GARAGE | Online Community

Gebruikers-avatar
weebmeister
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3418
Geregistreerd:
15 Dec 2008, 23:43
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor H22TCH » 27 Jul 2012, 12:26

Mja, het ligt ook een beetje aan je rijstijl, denk dat je op de baan echt kan zeggen of de springrate's te hoog zijn voor jouw manier van rijden. Maar goed ik neem aan dat D2 er wel wat research in heeft gestopt. Als ik bv kijk naar de standaard BC-racing set voor een CL7/9 zitten die voor op 12 en achter op 5. Voor mijn euro-R heb ik gekozen voor 14 voor en dacht 10 achter. Of dit voldoende is zal zich nog uit moeten wijzen maar 22 is daarom wel hard hoor... :crazy:

Afijn, een ander setje veren kost ook niet alles.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor Gb-lude » 27 Jul 2012, 13:44

Mijn rijstijl... Die heb ik nog niet op het cirquit.. Voorzichtig om mee te beginnen!
Voor het bochten werk is het leuk maar voor de curbstones en hobbels is het minder.. stuiterende auto betekend geen rubber op de weg!whaha


D2 bied verschillende versen aan waarbij de aller hardste 21 KG/MM is.. Ik heb toch echt wel 22 staan daar :doc:
zie net dit:
http://www.d2racing.com/content/products/springs


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gb-lude op 28 Jul 2012, 15:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor JDM-civic » 27 Jul 2012, 13:59

Dat word een snelle prelude :blush: Knap project zeg :up:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
JDM-civic
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1757
Geregistreerd:
25 Jun 2009, 19:28
Woonplaats:
Maaseik (Belgie)

Re: Gb-lude track project (fotos pag 1)

Berichtdoor Damien » 28 Jul 2012, 11:29

Hoi David, leuk apparaat maar dat wist je al.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Damien
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 844
Geregistreerd:
10 Mei 2011, 15:22
Woonplaats:
Hoensbroek

Volgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten
cron