Update p21 pics en vids

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor kristo » 15 Feb 2016, 13:08

Kevinio schreef:Ik snap niet dat sommige mensen gewoon doorlussen

Gebrek aan kennis - denken dat doorlussen gelijk staat aan manueel.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Kevinio » 15 Feb 2016, 13:31

Technisch gezien is dat ook zo natuurlijk. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Al-X » 15 Feb 2016, 13:44

En dat terwijl je een EG stuurhuis relatief simpel om kan bouwen naar een manual (zonder doorlussen), alleen moet je een paar dingen uit elkaar halen, oei oei oei.. Helaas was het met een EK niet zo simpel, en kwam ik daar pas achter toen ik alles gesloopt had :emo:')

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Gb-lude » 15 Feb 2016, 14:32

Flip schreef:
Gb-lude schreef:Geen commentaar op de swirtank setup ? :crazy:


Bij deze: Heb je een firewall? Zo nee kan ik je met klem aanraden er 1 te nemen.

Ben benieuwd naar de praktijk ervaringen van je omgebouwde stuurhuis, ziet er netjes uit (is eens wat anders dan die doorgeluste bende wat de klok slaat)



Zie vlak boven de swirtank plaatjes, ga zeker wel een firewall maken, misschien zelfs een brandblus systeem daar in richten.
Safety first!

Op de Civic is het niet veel anders toch? Ik weet niet hoe dat eruit ziet?..

Het is een onbewezen probeersel met het prelude stuurhuis. Hoop dat het werkt.
Er zit nu geen speling meer in het stuur, dit ga ik wel merken. Deze week rijden en testen :up:

Kevinio schreef:Waarom je nokken niet gewoon uitklokken?

Ik snap niet dat sommige mensen gewoon doorlussen en intern niet aanpakken. Ik zwalkte echt als een idioot alle kanten uit. Ben benieuwd hoe dit werkt.


Het is niet heel simpel die nokken uitclocken.
Ik wil het eerst goed hebben staan en dan met iemand die hier ervaring mee heeft gaan kijken of ik er iets meer uit kan halen.
Ben mezelf al flink aan het inlezen en heb ook al een gradenschijf geregeld.
Ook weet ik dat de overlap minder moet tov van NA om ook in de hogere toeren voordeel te houden met hoge boost.

Maar eerst dus die nokken goed krijgen bij TCD.

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Al-X » 16 Feb 2016, 00:50

Gb-lude schreef:Maar eerst dus die nokken goed krijgen bij TCD.


Dat is júist uitklokken.
Van daaruit kan je idd verder gaan "spelen" voor eventuele winst.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Kevinio » 16 Feb 2016, 07:29

That's what she said. :>>:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Gb-lude » 16 Feb 2016, 09:46

Kevinio schreef:That's what she said. :>>:
Al-X schreef:
Gb-lude schreef:Maar eerst dus die nokken goed krijgen bij TCD.


Dat is júist uitklokken.
Van daaruit kan je idd verder gaan "spelen" voor eventuele winst.



Aaaa ok. Dacht dat jullie bedoelde het afstellen van de camgears. Maar het is het goed zetten vd nokken.
Thanks

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Kevinio » 16 Feb 2016, 10:08

Je zet de tandwielen dan vast op de juiste timing en vervroegd/verlaat de nok totdat deze op de juiste spec staat.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Flip » 16 Feb 2016, 15:27

Gb-lude schreef:
Flip schreef:Ben benieuwd naar de praktijk ervaringen van je omgebouwde stuurhuis, ziet er netjes uit (is eens wat anders dan die doorgeluste bende wat de klok slaat)



Zie vlak boven de swirtank plaatjes, ga zeker wel een firewall maken, misschien zelfs een brandblus systeem daar in richten.
Safety first!

Op de Civic is het niet veel anders toch? Ik weet niet hoe dat eruit ziet?..

Het is een onbewezen probeersel met het prelude stuurhuis. Hoop dat het werkt.
Er zit nu geen speling meer in het stuur, dit ga ik wel merken. Deze week rijden en testen :up:


Geen ervaring met omgebouwde eg stuurhuizen, ik prijs mij gelukkig met quaife 2.47 ltl (heb 1 van de weinige ooit gemaakt :) ).
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Gb-lude » 16 Feb 2016, 19:56

Jaaaaa gelukt!
Beetje schuiven met de tandjes en spanner. Aantal keer proberen en alles klopt !
Camgears staan perfect!
Ook mijn nokken weer gesteld.
En de markering op het vliegwiel even wit gemaakt.

Openingen in de kleppendeksel en distributie kap gemaakt.
Ben nog niet tevreden maar voor nu is het prima.
Alles weer monteren morgen en hoop donderdag te starten!

Afbeelding

Bedankt voor de reacties weer mannen :like:


Flip schreef:
Geen ervaring met omgebouwde eg stuurhuizen, ik prijs mij gelukkig met quaife 2.47 ltl (heb 1 van de weinige ooit gemaakt :) ).


Wat zijn daar de voordelen van? Ik weet nieteens welke quaife ik heb. Maar een platen diff schijnt beter te zijn dus als ik mijn bak ga bouwen dan gaat er een MFactory in.

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Flip » 17 Feb 2016, 08:32

Gb-lude schreef:
Flip schreef:
Geen ervaring met omgebouwde eg stuurhuizen, ik prijs mij gelukkig met quaife 2.47 ltl (heb 1 van de weinige ooit gemaakt :) ).


Wat zijn daar de voordelen van? Ik weet nieteens welke quaife ik heb. Maar een platen diff schijnt beter te zijn dus als ik mijn bak ga bouwen dan gaat er een MFactory in.


Quaife Rack and pinion ;) 3.9 lock to lock vs 2.47 lock to lock.

Mijn LSD is ook van Mfactory
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Gb-lude » 17 Feb 2016, 09:27

Oooooo dacht dat hij het opeens over een lsd had :ehhh:
Ja dat is nogal een verschil!

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Huge turbo en blok ligt erin

Berichtdoor Gb-lude » 06 Mrt 2016, 00:10

Dyno day (again :D )

Sorry mense maar nu nog ff copy paste uit het engelse prelude forum.

Maar ben vandaag een dagje in Emmeloord bij Leo van Drie op bezoek geweest!
Resultaat ben ik blij mee! Ook verbaast..
Wat een beest is het geworden met die turbo..
Vragen en opmerkingen zijn welkom!



Had to drive about 80 miles this morning.. damn it was cold! no heater suck when its sub zero...

Dyno day started slow.. After modding the steering rack the tracking was way way out and the car was all over the place..
The concrete ankers even gave way when the car started swirling out of control.. nearly soiled myself..

After fitting a new anker in the ground and setting the toe correctly (whell a guestimate) we tried again.
Succes! the car was steady as a rock!

He did a few pulls and it just kept climbing! we didnt een use the boost controller.
On a few occasions it span the wheels when the vtec and boost hit together.. but after a good few pulls the dyno this is what happened:

Results..

460 WHP (yes wheel, thats over 500hp on the crank..) and 480NM on the wheels.. :twisted:

Funny thing is, that was on only 12 PSI thats 0.83 bar.. we didn't get the chance upping the boost as the dyno's brake overheated and we called it a day at 16:00..

here are the pictures...

video on the end of the post..

:mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

I must admit reaching peak torque at 5000 rpm is not ideal.. but with some bit tires and keeping the revs high it might work on the track...

Its a test year.. big plans for next winter stop and if I can't drive it I will get a smaller turbo..

Funny thing happened on the way home. I drive very calm as there are lots of speed traps and unmarked police cars around. (one followed me for 10 miles this morning).
Close to my garage it started to drizzle.. I pulled up to d RX8 doing about 65 MPH.. Took it to 4th gear and hit the pedal..
shot just passed him.. and then I started to spin the wheels.... at 70+ MPH :oops:

Anyway.. that was fun...


here is the video of the best run:

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Dyno results p20

Berichtdoor Flip » 07 Mrt 2016, 15:14

Dus grondanker eruit gerukt en dyno overhit bij 0 graden Wat is dat voor waardeloze toko dan.

Niks ten nadele van jou hoor, maar zou toch mijn vraagtekens bij zoiets hebben.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Dyno results p20

Berichtdoor Gb-lude » 07 Mrt 2016, 17:20

Flip schreef:Dus grondanker eruit gerukt en dyno overhit bij 0 graden Wat is dat voor waardeloze toko dan.

Niks ten nadele van jou hoor, maar zou toch mijn vraagtekens bij zoiets hebben.



Je haalt lekker het negatieve naar boven Flip..
Auto was niet te houden op de rollers. De ankers waren een tijdelijk snelle oplossing. Uiteindelijk komen de autos andersom op de rollers.
Rem was niet oververhit maar hij gaf een probleem. Ik heb dat er van gemaakt omdat ik niet wist wat er was.
Give him a break, hij steekt ontzettend veel tijd/geld/moeite om zijn eigen dyno goed werkend te krijgen. Dat doe je niet zo maar ff.

Uiteindelijk wordt het een geweldige plek en Leo weet echt wat hij doet met tunen!
Geef hem een kans de kinderziektes eruit te halen!

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten
cron