Aangezien we tussen de bedrijven door nog wat tijd willen besteden aan onze hobby's zijn we afgelopen jaar begonnen aan een Full Race Turbo installatie op de Civic Type R.
In dit topic willen we proberen de stappen die we door gaan met jullie te delen door middel van de nodige foto's en informatie.
Onze basis:
Civic Type R 2002
-103d km
-K20a2
-2e eigenaar (van een Italiaan van 1956 geweest)
-Airco
-Volledig standaard
Werkzaamheden die tot dusver (gestaagd) zijn uitgevoerd:
-Facelift koplampen
-Plafond volledig zwart gemaakt
-Alle A/B/C stijlen zwart bekleed met stof
-Dash met 3M carbon folie beplakt
-ATR Recaro Kuipstoelen klaar voor montage
-Xenon verlichting
-Led stadslichten+kentekenverlichting
-NRG Canards voorbumper
-EBC Turbo grooved Remschijven voorzijde
-EBC Yellowstuff remblokken voorzijde
(BREMBO 4 zuigerige big brake kit ligt klaar om te monteren)
-Drag DR35 Mat zwart 17'' velgen (specifieke gekozen voor kleur en ruimte big brake kit)
-Klauwen een mooi kleurtje gegeven (zelfde als Racing logic)
-Complete wielophanging en spatborden perfectioneren (had alleen tectyl nodig)
-Racing Logic schroefset monteren
-Beaks replica Tie Bar
-RVS 2,5'' custom uitlaat systeem
-De Gruppe M stijl airbox en de TODA replica header zijn gedemonteerd en daar is wat anders voor in de plaats gekomen......
Het plan is om een OMP rolkooi te monteren, maar voor die tijd komen er eerst nog de nodige braces (Strutbar/X-brace etc.)
Dit was stap 1 en nu volgt stap 2, wat op dit moment de meeste tijd in beslag neemt:
- Full Race K20 Turbo manifold
- 3" downpipe
- Garrett GT3076R Turbo
- Full Race Vertical flow Intercooler
- 2,5'' intercooler piping kit
- Tial Q-BOV 50mm
- Tial V44 Wastegate 44mm
- Full Race montage hardware (pakkingen, fittingen, leidingen )
- 1000cc ID injectoren
- 255l p/h brandstof pomp
- Brandstofdruk regelaar
- Tegiwa K20 Fuel Rail
- K-Pro (onderweg)
- Competition Clutch Stage 4 (6 puck) koppeling
- MFactory Helical LSD (pas in de volgende fase)
- Energy suspension enginemount inserts
- OEM MTF3 Bakolie
- Aluminium heatshield matten (om leidingen langs schutbord te beschermen)
-Veel kleine materialen (slangen, bouten, klemmen, beugeltjes)
Doelstelling: 450pk op stock motor
testfit:
Koppeling vervangen/Subframe netjes maken/motorsteun inserts monteren:
Op dit moment staat de auto weer op zijn wielen.
Het spruitstuk wordt aangepast (wastegate op andere plek) en de downpipe moet afgelast worden.
Zodra de laswerkzaamheden zijn afgerond gaan we alles netjes afwerken (kabelboom verleggen, slangen verlengen, olieretour plaatsen, turbo polijsten/spuiten, blok poetsen, klein beetje wiretucken, brandstofretour aanleggen etc. etc.)
We hopen eind julie begin augustus klaar te zijn en tot die tijd updaten we dit topic indien mogelijk.