Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Florian track CRX B20vtec - afscheid nemen P20

Berichtdoor kamelenjager » 23 Apr 2012, 07:56

Deelnemer
Driver name: Florian Wilming
Car: Honda CRX vtec '91
Ik ben al jarenlang trouw aan Honda, mijn eerste auto was een CRX waar ik veel werk aan verricht hebt zoals een complete paintjob, VTEC swap. Ik heb sindsdien altijd Honda gereden met mijn vriendin, diverse CRXjes, EG hb-coupe, EK hb-coupe Del Sol, gehad, na veel Honda's gehad te hebben ben ik terecht gekomen bij mijn huidige CRX VTEC, de carroserie is in originele staat, dit zijn de originele (roestvrije) wielkasten. Deze heb ik nu twee jaar in bezit, alle goodies die door de jaren heen gespaard zijn hebben hun plekje gevonden in deze CRX. Na het constant zoeken van verbeteringen wou ik meer met de auto doen dan op straat rijden, en zo kwamen we op vrijrijden sessies en de nurburgring terecht. Dit vond ik helemaal geweldig! Alsof alle upgrades nu helemaal samenvielen, en dat beviel me wel. Sprinten heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar dit triggert mij minder. Inmiddels heb ik een Honda HR-V voor de dagelijkse kilometers, wat het klussen aan de CRX een stuk gemakkelijker maakt.
Voor dit seizoen heb ik een aantal upgrades uitgevoerd, de huidige speclist staat hieronder. Het doel is nu voornamelijk om er plezier in te hebben en de boel heel te houden.
Derk van All4honda ondersteund mij hierin, hier heb ik al veel aan te denken, en het klussen doen we bij Honda4u. Stickers hiervan zijn ook terug te vinden op de CRX.

Time Attack Stand 2012:
Klasse: Pro Street
Gereden tijd Zandvoort: -
Gereden tijd Assen: 2.0742
Aantal gereden races: 1
Aantal punten: 141, klik voor recente stats.

2012 Build: Technisch in orde hebben en houden.
2012 Time-goal: Lekker ergens onder de 2.10, dan ben ik erg blij :) Dit is inmiddels gelukt op Assen / Streetpower, daarom ben ik nu blij als ik minimaal hetzelfde kan rijden op Zandvoort.

Speclist
Engine: JDM B18C-R, JDM Y1 versnellinsbak (gereviseerd met synchrotech carbon lined), Mugen platen LSD, Exedy stage1 clutch.
Skunk2 catback, modded met extra demper, testpipe, 66mm blox gasklep, velocity stack met blox filter.
OBD1 conversie, eigen ECtune licentie.
Color: Celestial Blue Pearl, B53P
Rims&Tires: Team Dynamics - Pro Race 1.2, 15" 7J, Toyo R1R
Brakes: All4honda brakestopper, HEL RVS remleidingen
Voor: Dubbelzuigerige (legend v6, zelfde als NSX) klauwen (aangepast om passend te krijgen in 15"), S2000 303mm schijven, DS2500 Remblokken, wordt geupgrade naar DS3000.
Achter: 286mm upgrade kit (D2).
Suspension: AST schroefset Custom spec (by kay), 14k, 12k, skunk2 dragaarmen, diverse veerpootbruggen, onderstelrubbers vervangen.
Visual: Hmm.... een raamband! Carbon motorkap
Interior: halve rolkooi, recaro speed stoelen, integra type r '96 stuur, olie druk, olie temp en afr meters, shortshifter, PC680 gelaccu achterin, LTEC 4pnt gordel.
Audio: VTEC

Ik links, tweede plek op streetpower - pro street \o/
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwalificatie streetpower:


Finale streetpower:


Tot op JAF!
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 14 Feb 2017, 13:38, in totaal 7 keer gewijzigd.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor Bor » 23 Apr 2012, 08:10

Mooi profiel, veel succes tijdens JAF.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor Jippie.K » 23 Apr 2012, 09:34

BWAAAP! Hopelijk Zandvoort ook een succes popje!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jippie.K
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3602
Geregistreerd:
08 Jun 2008, 19:01
Woonplaats:
Havelte

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor mouluh » 23 Apr 2012, 09:42

Nu blijf ik je voor :P
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor kamelenjager » 24 Apr 2012, 10:59

mouluh schreef:Nu blijf ik je voor :P

Is je gegund :like: maar ga het je niet makkelijk maken hoop ik :>>:
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 24 Apr 2012, 11:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor Betermans » 24 Apr 2012, 11:34

Bor schreef:Mooi profiel, veel succes tijdens JAF.

x2 :like:
Viel me tijdens Streetpower vooral op hoe dik je Rex klinkt :up: !
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor kamelenjager » 24 Apr 2012, 11:51

:like:
Vlak voor streetpower hebben we nog een extra demper ertussen gelast, met vrijrijden werd ik al v/d baan gehaald ivm DB overschrijding, zoiets wou ik niet meemaken met timeattack.
Heel tevreden met het resultaat. Bij geen belasting heel rustig geluid, en bij planken jankt 'ie lekker, volgens mij wel redelijk rustig buiten de auto toch? Zo jammer dat je het zelf niet kan horen als je er in zit :lol: heul vervelend :P
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor WY_W » 24 Apr 2012, 12:08

Je CRX klinkt van buiten zeker niet te hard! Heerlijk zo! ;)

Gebruikers-avatar
WY_W
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1328
Geregistreerd:
30 Aug 2009, 12:24
Woonplaats:
Amsterdam

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor Betermans » 24 Apr 2012, 12:13

Hij maakt echt een uniek geluid zoals ik het ervaren heb vanaf de tribune. Heb geen andere b18's gehoord die zo klinken, tis echt een 'metaalachtig gebeuk' gewoon (moeilijk te omschrijven :D) - zeer vet iig! :like:
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor Vdw » 25 Apr 2012, 18:11

Ja die demper zit er mooi onder Florian! Nette uitbreiding van je rvs systeem :like:

Succes Zondag!

Vdw
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 36
Geregistreerd:
01 Nov 2009, 15:47
Woonplaats:
Assen

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor kamelenjager » 30 Apr 2012, 08:42

Ik heb me geweldig vermaakt op JAF, veel bekende gezichten gezien en gesproken, vaak korte gesprekjes omdat je hebt toch best druk hebt als deelnemer, helemaal wanneer je auto wat probleempjes heeft.

Time Attack: De warmup begon al vervelend, in de klasse voor pro street was de Audi S2 zijn carterplug verloren waardoor er een oliespoor op de baan lag, met dit in het achterhoofd rij je niet fijn en ging ik met minder vertrouwen de baan op. Ik had me voorgenomen om in de warmup rustig aan te doen, ik heb vorig jaar twee sessies vrijrijden gehad op Zandvoort en dus is het nog even zoeken naar de lijnen, en oh oh wat is het scheivlak een spannend stukje. De nieuwe remblokken (ds3000 ipv ds2500) is ook een grote voorruitgang, moet er opnieuw mee leren remmen want de rempunten liggen zeker een stuk later dan hiervoor. Op een gegeven moment geen vtec meer in de bochten, dit betekend een te lage oliedruk waardoor het systeem vtec uitschakeld als veiligheid, kan gebeuren wanneer het olieniveau niet top is en je hard door de bochten gaat maar in mijn geval zat m'n catchcan van 1 liter vol met olie en begon hij het via het filter het motorruim vies te maken. Toch nog een 4e plek in de warmup met een 2.1126.

Catchcan leegehaald, olie bijgevuld, en me voorgenomen om de kwalificatie rustig te rijden, op mn gemak op zoek te gaan naar de lijnen van de baan, en daarna pas een ronde of twee de gaan planken, dit dus omdat de catchcan zo snel vult.
In de kwalificatie was nog steeds droog, en het oliespoor met bijhorende grind om op te schonen begon ook al wat te verdwijnen, maar toch mijdt ik z'n stukje liever. Paar rondjes rustig aan gedaan en daarna lekker stampen, twee rondjes gestampt, weer even rustig. Alles begon wat vertrouwder te gaan voelen en ik wou proberen nog een rondje te planken... maar toen was de vtec weer weg... catch dus alwéér vol. Heb de ronde rustig afgereden en ben de baan af gegaan.
Met het idee dat ik geen écht snelle rondes heb kunnen maken ben ik teruggegaan naar het paddock om de catchcan weer te legen. Toen de kwalificatie afgelopen was hoorde ik dat ik een 2.1137 gereden heb. Toch nog aardig constant gezien de warm-up. Dit gaf me een 8e plek in de kwalificatie en dat betekend dus finale rijden!

Ik was er al aardig flauw van dat de catchcan zo snel vulde en had er nog maar weinig zin in, toch wou ik de ronde wel maken want dit is de ronde waar de meeste punten in te behalen zijn en dat is zonde om te laten liggen. In de finale begon het wat te regenen, en dat was te voelen, remmen moest wat eerder en in de Audi S bocht gingie lekker glijden.. toch fijn zo'n agressief differtieel.. planken dus, en hij red me er wel uit! De tijd was 2.1188 geworden, dit resulteerde in een tweede plek! Bij mijn mede racers was iemand geslipt, daardoor waren anderen gehinderd, dit alles resulteerde dat het geluk mijn kant wat opkeerde en dus een tweede plek.. Voor mijn gevoel misschien een beetje onverdiend, maar uiteindelijk tellen de cijfers natuurlijk, ik ben hardstikke trots op de prestatie, wetende dat er nog veel meer uit de auto en coureur te halen valt hoop ik volgende keer wat seconden eraf kan halen. Ik moet ook zeker wat vrijrijden sessies meepakken, aan baankennis schort het nogal.

Op dit moment sta ik nummer 1 in het klassement van de pro street :D

Gevierd met m'n matties en een MC diner konden we weer 2 uur terug rijden Hoogeveen... compleet gesloopt maar erg voldaan.

Bedankt Mareen, iedereen de me onersteunde en natuurlijk All4Honda en Honda4u!
Alle tijden, het klassement natuurlijk weer terug te vinden op jeroentje.nl

Afbeelding

Herkenbaar aan de striping dit keer :P
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 09 Mei 2012, 08:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor kamelenjager » 30 Apr 2012, 11:46

kwalificatie


Hotlap


Uit de filmpjes blijkt m'n eerder genoemde verhaaltje wel, alles behalve netjes gereden vind ik zelf.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor kamelenjager » 09 Mei 2012, 08:54

Volledige RVS kooi
Afbeelding

Afbeelding

Bazenstickers
Afbeelding

En van Machiel carterpan overgenomen om klaar te maken voor een olie retour :like:
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor VTAK Killer '92 » 17 Jun 2012, 16:23

hopelijk passen de recaro's nog met die doorbars/kooi! :)

Gebruikers-avatar
VTAK Killer '92
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 535
Geregistreerd:
16 Sep 2010, 21:20
Woonplaats:
Gent

Re: Driver: Florian B18CRX

Berichtdoor kamelenjager » 18 Jun 2012, 06:46

Twijfwel twijfel.. deze kooi monteren, of een volledige kooi laten lassen... maar dan onder het motto ´no way back´.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Volgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron