PAG1: Inleiding, Speclist, foto's onderdelen, motorruim en interieur.
PAG3: Blok opbouw foto's
PAG4: Skunk2 parts en kleine update
PAG5: Enginebay update en parts.
PAG6: Enginebay pre-paint update en painted bay
PAG7: Enginebay klaar, motor afbouw
Hieronder een inleiding die ik schreef in november 2011..
Niets is zo verslavend als pk's... je begint met een 1.4 met 90pk, leuk..totdat je er een multipointswap, een 4-2-1 headertje, catback en sportfilter op zet.
Dan begint de ellende..want ook dat wordt te langzaam naar je gevoel.
Volgende stap die ik toen nam was een leuke N/A b18c...hier wat mods, daar wat mods tot je 192whp maakt. Ook dit was helaas niet voldoende om aan de pk verslaving te voldoen.
Na een hoop b18 turbo filmpjes bekeken te hebben op het grote youtube begon het gevoel te kriebelen dat ik dat ook wilde...
Dus op een dag....een jdm b18c 96spec onderblok gekocht...
Inmiddels is het 2013 en er is een hoop gebeurt in de tussentijd..Civic waar het bovenstaande de bedoeling mee was, is niet meer..die ligt na een zwaar ongeval op de eeuwige sloopvelden. Andere civic ek gekocht maar de plannen niet vergeten..uitgebreid eerder
Om alles gelijk maar een beetje volgend te maken een opsomming van plannen..spullen en dingen die al gedaan zijn.
Setup build by EDG-techniek:
B18c "98 spec.
Deck en bodem gevlakt
Bored and Honed 81.5mm
Krukas microgepolijst en gebalanceerd tot 10.000rpm (ook vliegwiel)
Cp zuigers 9.0:1 81.5mm
Eagle H-beam drijfstangen
Acl "race" lagers
ARP Main bolts en Headstuds
Supertech blockguard
Moroso carterpan
Kop gevlakt
Supertech klepgeleiders
Brian Crower flat dish kleppen
Brian Crower Titanium retainers
Brian Crower Klepveren
Oem klepseals
Skunk2 Pro camgears
Jdm "98 spec nokkenas
Oem koppakking
Skunk2 Pro throttlebody 68mm
Edelbrock Victor X IM
Grams 1000cc injectors
Fullrace Ramhorn
Tail 44mm wastegate
Mishimoto R intercooler
Mishimoto oilcoolerkit
Mishimoto x-line performance radiateur (3cores)
Innovative Billet motorsteunen 75a
Rywire Mil-spec motorboom
Oem S2K koppelingscilinder met Rywire spacer en leiding
Oem ITR 1"HRC met Rywire complete remtuck
Downstarinc..Boltboys complete rvs boutenkit B18, motorsteunen en fenderwashers
K-Tuned tractionbar
Blackworks racing Catchcankit
Het interieur is al onder handen genomen:
-Cleaned, tucked and sprayed interior
-Recaro speed sr5
-Tegiwa X-brace (horizontale bars zijn nog onderweg)
-Tegiwa Harnassbar
-Carbon tank cover
-Oem ek9 rx pedalen
-Oem ek9 cupholder
-Oem DC5 steeringwheel
-Oem ek9 "carbon" clustercover
-Password jdm shifterboot
-Oem armrest
-Spoon titanium shifterknob
-Takata 4-point harnass black
De civic is al drastisch onder handen genomen, deze is voorzien van een nieuw voorfront, nieuwe zijschermer. De motorruimte word zo strak mogelijk gemaakt, dus alle gaten en het schutbord dicht gelast.
Nu is het nog wachten op de laatste grote onderdelenen die pas maken, waarna ik de motorruimte spuitklaar kan gaan maken. Verder is de motor weer voorzien van een verse laag engine paint om deze ook weer te laten shinen
De body van de ek3 zal dezelfde kleur krijgen als het interieur, de motorruimte word in een ander strak kleurtje gezet
Keep tuned