hallo allemaal
ik heb vorige week donderdag een begin gemaakt aan me nieuwe project. D16a in me ej2.
ik heb namelijk de D16a binnen gekregen die ik via AKR performance had besteld met 107k km op de teller. de D16a is inprecipe gelijk aan de d16z6 alleen het japense model, en is geleverd als automaat. me broer had een tijd geleden een s20(van d16z6) versnellings bak over gekocht van Istreet en die kan ik nu mooi gebruiken voor mijn swap.
hier bij even mijn planning:
1. de D16a schuren + spuiten
2. me D15b7 er uit halen
3. wire tuck
4. kopelings kabel tuck(s2000 kopelings cilinder, foto er van komt nog)
5. brake line tuck(als het geld het natuurlijk ook toe laat)
6. alle gaten in de motor ruimte die overbodig zijn dicht lassen
7. motor ruimte wit spuiten(beetje zelfde kleur wit als integra)
8. keflar/carbon air intake
9. D16a er in hangen en aflaten stellen(door tinus tussengas)
de D16a :
hierbij de foto's van de versnellings bak, van tijdens het schuren en na het spuiten van de bak
en het hitteschild:
de kopelingskabel+resevoir ga ik weg werken, door de kopelings resevoir van de S2000 te gebruiken(zie foto hier onder) en de kopelings kabel van chasebays. voordat je het resevoir in een civic kan plaatsen moet je eerst een spacer tussen de cilinder en het schutbord doen(inmiddels binnen gekregen)
ik hou jullie op de hoogte via dit toppic.
groeten marco.