Het gaat dus om een Belgische pre-facelift EK4 die ik gekocht heb als leeg rollend chassis.
Het enige dat er momenteel op gemonteerd zit is het standaard onderstel, de remmen, swaybars, schokdempers met H&R veren en nog wat prulletjes..
Mijn plannen in grote lijnen:
-Het onderstel helemaal vernieuwen dus maw. alles voorzien van een nieuw laagje coating, nieuwe rubbers/moeren/bouten etc.
-Remmen upgraden naar 282/260mm
-Simpel & strak uiterlijk.. Facelift front, OEM lipjes, subtiele spoiler etc.
-Kleine reparatie + een volledige respray voor het chassis en een tectielbehandeling voor de bodem
-Zwart EK4 interieur overbouwen van de EJ9
-Nieuw setje Recaro speeds ofwel een tweede Sport bijkopen
-Zo veel mogelijk nieuwe OEM/kwaliteits-onderdelen gebruiken bij het heropbouwen. Ik denk dan aan alle clipjes/rubbers/dichtingen etc. etc.
Het kloppend hart ging oorspronkelijk een B16A AT worden.. (Eerst even luidop gefantaseerd over een K24 AT, maar dit blijkt zoals verwacht simpelweg onmogelijk om hier in ons Belgenlandje door de jaarlijkse inspectie te krijgen)
Ik ben de voorbije maanden echter uren en uren aan het lezen/informeren geweest.. Met als resultaat dat ik meer en meer neig naar een B20 vtec voor in de EK.
Hierover binnenkort meer!
Het is dus niet mijn bedoeling om een hardcore trackday auto te bouwen.. Eerder een snelle straatauto die ook nog een keer vlot de hoek om kan en tot in de puntjes afgewerkt is!
De reeds verzamelde onderdelen:
OEM EK9 Handrest eliminator
OEM DC2 Airbag eliminator tray
OEM EK9 Achterbumper en lip
OEM JDM EK3 Vi-RS AT teller ( )
BLOX filter & velocity stack
Rays Gram lights 57C 15x6.5/7J et38
B-serie stuurbekrachtingspomp & AEM poulie
OEM 99-00 EK front
OEM 99-00 EK9 koplampen
J's Racing front strut bar (in need of a polish)
Spoon AT versnellingspook
Nitrac 8 groove 282 & 260mm remschijven
Wordt vervolgd!