Zo... Ik vergeet vast en zeker nog wel dingen of foto's, maar hier gaan we dan:
De batterij werd naar de koffer verplaatst en bevestigd met bindklinkmoeren en een fancy shmancy bracket:
Benodigdheden via onze beste Rik Donckers
De kabel die naar voor liep werd extra goed beschermd
Onderweg begeleid door ankers en tie-rips
En wordt achter het dash opgesplitst door deze jongen
Lang getwijfeld over het hoe en wat, uiteindelijk bevestigt met twee brackets, RVS bouten met rubberen afdichtring en borgmoeren.
Kabel naar de starter kreeg de gewoonlijke behandeling
En zo ziet het er in de koffer uit.. Niet echt helemaal tevreden mee, maar het gaat moeten voldoen!
In het interieur kwam ik het volgende probleem tegen met de RHD rempedaal, die op het eerste zicht gewoon leek te passen.. Deed ie ook,
maar de remsensor komt helaas tegen het dashboardframe. Dan maar een LHD MT rempedaal gemonteerd
OEM radio block-off plate, zo’n details zoals die bevestiging voor de connector doen het hem toch wel vind ik!
Yep, x aantal jaar geleden was ik zo gek om het dashboardframe en al de rest te schuren en van een laklaag te voorzien. Ziet er stiekem toch
wel altijd heel vers uit!
Dan iets wat gelukkig nooit iemand te zien gaat krijgen.. Maar op deze manier zit de ABS zekeringdoos muurvast bevestigd aan de zekeringdoos van de motor. Broederlijk gemonteerd onder het handschoenkastje.
Hm, Zo’n RHD ecu past natuurlijk niet, want dan zitten de stekkers bovenaan... Oh wacht, ik swap gewoon het frame van mijn RHD ecu.
......om dan dit te ontdekken :’)
De teller is uiteindelijk deze geworden, JDM EK4 AT met EK9 bezel
Op naar de aandrijfassen.. Voorzien van nieuwe binnenste koppen, nieuwe hoezen,... De assen zelf waren gelukkig nog in super staat!
De tussenaslager preventief vervangen, wat een hele zoektocht naar een gepaste stempel opleverde.. Om dan uiteindelijk te beseffen dat de oplossing vlakbij lag!
Monteren van de remmen, heerlijk werken met allemaal nieuwe onderdelen!
Samen ziet het er dan zo uit
Uitlaat gemonteerd, helaas nog op zoek mogen gaan naar een 2.25 inch JDM cat omdat de verkoper mij vroeger niet meedeelde dat de RM01-A voor JDM wagens was. Ding zag er na 4 jaar gestockeerd liggen nog altijd nieuw uit, vrij van roest!
Altijd leuk zo’n pakkingen loskrijgen van een header...
“Hallo, ik ben er ook nog?”
Nog wat prulletjes laten verzinken
Negeer het stof.. Onvermijdelijk als een ‘build’ zo lang aansleept
Beugel voor gaskabel
Massakabels getrokken
En dan was eindelijk het grote moment aangebroken... Vijf jaar na aankoop ging het ding eindelijk gestart worden.. Maar dan:
Eerst begon de starter al een stand te vroeg rond te gaan, op de stand waar dat je normaal rondrijdt zeg maar. Dat probleem was opgelost toen we (G402
en ik) 2 connectors ontdekten waar de terminals in de foute volgorde zaten (EDM<>JDM). Vervolgens spoot er benzine langs alle vier de injectors naar buiten, ik had niet de juiste maat rubbers gemonteerd zitten.. Easy fix gelukkig. Alleen wou het ding gewoon niet starten! Kreeg benzine, vonkte, geen foutcodes... Andere ECU’s geprobeerd, andere contactsloten, andere injectors,... Maar pas toen ik een andere ontsteking monteerde startte het ding ineens sneller dan het licht!
Ik dacht oorspronkelijk dat het aan de rotor lag, het deksel had ik indertijd al vervangen. Nieuwe oem rotor gemonteerd, wou hij nog steeds niet starten met mijn ontsteking. Bobijn doorgemeten, weerstanden waren OK. 2 andere modules getest, zonder resultaat.. Uiteindelijk toch maar eens het bobijn vervangen en hij was weer vertrokken!
Nu dus volop bezig met alles op te bouwen, ik kijk echt uit naar de eerste meters! Vandaag de deuren gepoetst, de roest weggewerkt aan de scharnieren (rustyco FTW)
Nog wat sfeerfoto’s om af te sluiten
Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.