Pagina 1 van 29

Project'83: ciVic EN1 B18C// going RWD

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2010, 22:53
door project'83
Nu ik met de verbouwingen aan de civic begin, past het topic beter in dit deel van het forum.
Even samen vatten wat er tot nu toe aan gebeurt is.

Over mezelf:
Ik ben Ashwin, woon in Turnhout (België)
21 jaar
autotechnieker

Mijn auto:

2e generatie Honda civic uit 1983

standaard specs:

1355cc
65pk en 104nm
~750kg :>>:

Plannen:
Een uniek circuit/sprint/fun autoke.
Dus zowat alles veranderen: Motor, bak, ophanging, remmerij, kooi, aandrijfassen, kabelboom, brandstofsysteem, enz...

Toen dat ik hem juist had
Afbeelding

Afbeelding

stuurtje
Afbeelding

Testbank dagje (nog toen ik op school zat)
Afbeelding
Afbeelding

Resultaat:
65pk bij 5063tr/min
104Nm bij 3690tr/min

Ik heb heel content, 27 jaar geleden zou hij 60 paarden hebben mee gekregen. Dus er zijn er geen weggelopen

filmke:


Juist gewassen:
Afbeelding

interieur (nog met origineel stuur)
Afbeelding

Een paar aankopen voor de grote veranderingen

- B18C-R 98 spec
- s80 versnellingsbak met lsd
- aandrijfassen
- ecu
- schakelstangen

Met dank aan GDM autoparts :up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar foto's van de werken.

De originele lasnaden verstevigen

Afbeelding

Afbeelding


een paar voorbeeld foto's van de verstevigingen:

Afbeelding

Afbeelding


Plaats maken voor de nieuwe motor:
Afbeelding

Civic superleggera :lol:
Afbeelding


8/01/2011

Vandaag weer wat verder geknutseld.
motor er in gehangen, 1 van de motorsteunen is al af. Maar ik heb er nog geen foto's van gepakt.

Wel een fotoke van het blok in de motoruimte. (niet kijken naar het kleppen deksel, wordt nog herspoten)

Afbeelding

nog eentje van de speling aan de dristributie kant.

Afbeelding

En als je goed kijkt zie je nog een kleine update, OEM JDM N1 krukaspoelie
Verdere updates zullen volgen

9/01/2011

Vandaag de motorsteun aan de distributie kant verder afgewerkt.

De steun zit aan de andere kant van de kas aan de chassisbalk vast en verstevigd.

Afbeelding

een foto van de bodemvrijheid met de motor er in (motorsteun langs 1 kant en langs de andere kant met een touw, vandaar dat het blok wat scheef hangt)
Afbeelding

Afbeelding

15/01/2011

vandaag motorsteun nummer 2 klaar gemaakt.

Afbeelding

Motor ligt waterpas
Afbeelding

06/03/2011

Even een tussentijdse update:

De civic staat ondertussen terug bij mij thuis. Ik ben nu bezig met de kabelboom van de integra samen met die van de civic te laten werken.
Ik heb ook het koppeling mechanisme van hasport gemonteerd, het zal geen auto worden om file met te rijden.

Dingen die nog moeten gemonteerd worden:
- bosch benzine pomp
- benzine leidingen
- obd2a – obd1 conversie harnas
- ground wire kit
- qsp benzine tank 40l
- Mishimoto Performance X Line Aluminum Radiator (komt pas in april aan)
-10” fan


Schakelstangen zijn opmaat gemaakt.
Afbeelding


3e motorsteun, het deel aan de kas moeten ik morgen nog maken.
Afbeelding

16/04/2011

Oké, na lang nog is ne grote update.

- Benzine systeem is in orde
- Kabelboom is helemaal klaar.
- Motor draait =D>

Snel filmke met de GSM (slechte kwaliteit)

http://www.youtube.com/watch?v=K1lKi1HnY2k

Wat er nog te doen staat de komende weken.

- uitlaat maken
- alternatorsteun maken
- engine damper vast hangen
- radiator monteren
- 282mm schijven en itr klauwen monteren
- aandrijfassen laten maken

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2010, 22:57
door Morten
Erg nice! En die 200pk op een 800KG zal goed van zijn plek gaan :) . Nu nog wielen met de juiste ET waarden en je bent de man ;)

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2010, 22:58
door *Miss_Honda*
Idd, die gaat straks af als een raket :up: :D

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2010, 23:00
door project'83
Morten schreef:Erg nice! En die 200pk op een 800KG zal goed van zijn plek gaan :) . Nu nog wielen met de juiste ET waarden en je bent de man ;)


Velgen zijn maar tijdelijk, deze lagen nog in de kelder :lol:

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 00:19
door VTECRTY
Kom je niet een beetje breder uit met je wielen buiten je voorrspatborden? Of ga je je aandrijfassen inkorten?
Ben benieuwd of dit gaat passen met je bak etc...

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 08:11
door whiteHcivic
Echt een geweldig project :up:

Deze ga ik volgen :>>:

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 08:33
door Soedje
Heeel stoer inderdaad :D

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 09:12
door t0n
Nice!!

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 09:16
door Error
Vind die grote witte velgen wel een gaaf gezicht :D

Verders erg cool hoor, ben benieuwd! Ga het volgen iig.

Maarre, je bent van Belgie, hoe ga je dat doen dan? Of is ie puur en alleen voor het circuit?

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 09:36
door Crypto
nice, om te zien..

zeer vet project, wens je heeel veel sub6 hopen dat alles past.

mvg,

winesh

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 09:48
door Beukers
Normaal gesproken vindt ik zulke honda's lelijk maar met die velgen, wow 8)

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 12:57
door iStreet
Leuk project zo, met een classic honda :blush:
Deze kan wel een setje Mugen velgen gebruiken! :up:
http://www.superhonda.com/photopost/dat ... 7_RIMS.jpg

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 16:09
door .Fx
^driewerf JA!

Echt cool om een relatief 'nieuwe' motor in zo'n oud gebakje te lepelen. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 16:39
door Hatch
Leuk project, komt er ook gelijk een kooi in?

Re: Project'83: civic anno 1983 met B-power

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2010, 18:31
door project'83
VTECRTY schreef:Kom je niet een beetje breder uit met je wielen buiten je voorrspatborden? Of ga je je aandrijfassen inkorten?
Ben benieuwd of dit gaat passen met je bak etc...


aandrijfassen ga ik laten inkorten en versterken.